Zpět na
postup

Starý Veleslavín

Garant: veronika zapletalová
(veronika@zapletalova.cz)
List lokality
 

3. Metropolitní plán - Rozvoj lokality

Metropolitní plán stanovuje, jak se bude každá z lokalit rozvíjet. V této části budete navrhovaný směr rozvoje lokality připomínkovat. Budoucí rozvoj lokality je v metropolitním plánu definován na několika místech.

Pro odpovězení otázek budete potřebovat (otevírejte do nových oken prohlížeče):

Přečtěte si vždy všechny otázky této skupiny a odpovězte na ty, ke kterým máte co říci.

Příklad připomínky 3a. si můžete prohlédnout zde
3a. Máte připomínky k popisu cílového charakteru lokality? Je v obecném popisu něco, s čím nesouhlasíte nebo vám v něm něco důležitého schází? Je srozumitelný? (hlavních komentářů: 13) Pro přidání komentáře se prosím přihlaste nebo registrujte

Cílový charakter lokality bych upřesnila, vymezila nezastavitelný veřejný protor, další dopravní prostupnost není potřeba.

veronika zapletalová:

Cílový charakter lokality bych doplnila o vymezení prostoru centra obce, náměstí, nebo náměstíček, veřejně prospěšných prostor.

Prostupnost do lokality Litovického potoka je dostačující, zachovat ji pěší. S umožněním motorového průjezdu se pouze navýší doprava.

Zachovat zrekonstruovat všechny čtyři stávající objekty zámku, který je velmi charakteristickým prvkem lokality, a proměnit je v sociálně užitečné. (Galerie, koncertní sín, divadlo, kavárna, lidová škola umění, knihovna, jiné kulturní zařízení, služby.

Zachovat a ochraňovat vzrostlé stromy v parku, park zrekostruovat včetně cest, cihelné zdi kolem, do ní udělat druhý vchod z východu, pavilonků, sochařských prvků, tekoucí vody. Také park otevřít veřejnosti.

Cílový charakter lokality je sice jasný, ale v kontextu stanovených regulativů zavádějící až nepravdivý
Vladan Hodek:
Lokalita nemá vymezenou rozvojovou plochu a je označena jako stabilizovaná. Pokud navíc deklarovaným cílem chránit prostorové uspořádání a charakteristické prvky lze to chápat tak, že se lokalita měnit nebude. Jenže tento cíl se zásadně rozchází s tím co stanovené závazné regulativy umožňují, nebo dokonce předpokládají. Pokud je opravdu cílový chrakter takový jaký je deklarovaný musí tomu být vytvořeny nástroje, tedy regulativy, které to zajistí, ale tak tomu zde vůbec není. Nevím co si o tom myslet a co si pod tím představit.

2. 3. 2018, 15:20
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-211-3a-0

Stepan Gala:

Souhlasím

25. 3. 2018, 10:35
Důležitost: Důležité
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-211-3a-0-0
 
 

Alenka De Ferrari:

Souhlasim!

27. 3. 2018, 22:16
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-211-3a-0-1
 
 

Dana Novotná:

Plně souhlasím s komentářem paní Veroniky Zapletalové

28. 3. 2018, 21:41
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-211-3a-0-2
 
 

Klára Winklerová:

Souhlasím s komentářem p. Zapletalové.

30. 3. 2018, 21:56
Důležitost: Důležité
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-211-3a-0-3
 
 

Obecná poznámka

Pavel Charvát:

Bydlím na hranici Ořechovky a Dejvic. Jako obyvatel Prahy 6 konstatuji následující:
- Priority plánu jsou auta a prostavěné miliardy bez ohledu na občany.
- Významnou část VPS může za veřejně prospěšné označit jen někdo, kdo v Praze 6 nikdy nebyl.
- Vedení Prahy tvrdošíjně věří, že další a další dopravní stavby vyřeší kritickou dopravní situaci Prahy vytvářenou další a další bytovou a komerční výstavbou v Praze.
- Plán vůbec nereflektuje zhoršující se životní prostředí, nepodporuje chodce a cyklisty, investice do MHD znehodnocuje paralelními investicemi do automobilové dopravy.
- Praha postrádá vizi.

15. 3. 2018, 07:04
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-211-3a-1

Stepan Gala:

Souhlasím.

25. 3. 2018, 10:35
Důležitost: Důležité
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-211-3a-1-0
 
 

Souhlas s komentářem Veroniky Zapletalové

David Martinek:

Cílový charakter lokality bych upřesnila, vymezila nezastavitelný veřejný protor, další dopravní prostupnost není potřeba.

23. 3. 2018, 21:58
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-211-3a-2

Doslovný souhlas s komentářem Veroniky Zapletalové

Pavel Waraus:

Cílový charakter lokality bych upřesnila, vymezila nezastavitelný veřejný protor, další dopravní prostupnost není potřeba.

Je nutné stanovit minimální nezastavitelný prostor v dané lokalitě - takto umožňujete v budoucnosti zastavět veškerá neregulovaná místa.

Estakáda NE !!

24. 3. 2018, 20:40
Důležitost: Důležité
Číslo komentáře: L-211-3a-3

Souhlasím s komentářem Veroniky Zapletalové

Pavel Mádle:

Cílový charakter lokality bych upřesnila, vymezila nezastavitelný veřejný protor, další dopravní prostupnost není potřeba.

Estakáda NE !!

24. 3. 2018, 23:01
Důležitost: Důležité
Číslo komentáře: L-211-3a-4

Zcela souhlasím s komentářem Veroniky Zapletalové

Martin Herain:

Cílový charakter lokality bych upřesnila, vymezila nezastavitelný veřejný protor, další dopravní prostupnost není potřeba.

25. 3. 2018, 10:33
Důležitost: Důležité
Číslo komentáře: L-211-3a-5

Plný souhlas s komentářem paní Veroniky Zapletalové

Filip Schneider:

Plný souhlas s komentářem paní Veroniky Zapletalové

25. 3. 2018, 20:35
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-211-3a-6

Plně souhlasím s komentářem paní Veroniky Zapletalové

Alexandra Schneider Hrouzková:

Plně souhlasím s komentářem paní Veroniky Zapletalové.

25. 3. 2018, 20:35
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-211-3a-7

Kateřina Weigertova:

Plně souhlasím s komentáři paní Veroniky Zapletalové.
Další dopravní prostupnost není potřeba.

26. 3. 2018, 11:36
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-211-3a-8

Souhlas s komentářem Veroniky Zapletalové a Stěpána Galy

Jitka Weigertova:

Plně souhlasím s komentáři paní Veroniky Zapletalové, další dopravní prostupnost není potřeba

26. 3. 2018, 11:36
Důležitost: Důležité
Číslo komentáře: L-211-3a-9

Schází soudnost

Zdeněk Koutský:

Schází mi soudnost těch, co povolují výstabu bez požadavků na navazující infrastrukturu. To by mělo být základem jakéhokoliv jednání o výstavbě. Schází mi také soudnost těch, kteří do lokalit vesnického charakteru jsou schopni zanést návrh Estakády Petřiny - Evropská.

Cílový charakter lokality musí být upřesněn, vymezen nezastavitelný veřejný prostor, další dopravní prostupnost není potřeba. Je nutné stanovit minimální nezastavitelný prostor v dané lokalitě - takto umožňujete v budoucnosti zastavět veškerá neregulovaná místa.

Estakáda NE !!

28. 3. 2018, 15:35
Důležitost: Důležité
Číslo komentáře: L-211-3a-10

MPP si protiřečí

Alena Koutská:

Lokalita nemá vymezenou rozvojovou plochu a je označena jako stabilizovaná. Pokud navíc deklarovaným cílem chránit prostorové uspořádání a charakteristické prvky lze to chápat tak, že se lokalita měnit nebude. Jenže tento cíl se zásadně rozchází s tím co stanovené závazné regulativy umožňují, nebo dokonce předpokládají. Pokud je opravdu cílový chrakter takový jaký je deklarovaný musí tomu být vytvořeny nástroje, tedy regulativy, které to zajistí, ale tak tomu zde vůbec není. Nevím co si o tom myslet a co si pod tím představit.

Návrh estakády je k uvedenému poněkud protimluv...

29. 3. 2018, 14:27
Důležitost: Důležité
Číslo komentáře: L-211-3a-11

veronika zapletalová:

17 komentářů

Cílovým charakterem je zastavitelná, stabilizovaná obytná lokality s původní vesnickou strukturou.

Lokalita nemá vymezenou rozvojovou plochu a je označena jako stabilizovaná. Pokud navíc deklarovaným cílem je zachování prostorového uspořádání a ochrana charakteristických prvků, lze to chápat tak, že se lokalita měnit nebude. Jenže tento cíl se zásadně rozchází s tím, co stanovené závazné regulativy umožňují, nebo dokonce předpokládají. Pokud je opravdu cílový chrakter takový jaký je deklarovaný musí tomu být vytvořeny nástroje, tedy regulativy, které to zajistí, ale tak tomu zde vůbec není. Nevím co si o tom myslet a co si pod tím představit. Také není srozumitelné, co je "zlepšení prostupnosti do lokality Litovecký potok."

Cílový charakter lokality musí být upřesněn, vymezen nezastavitelný veřejný prostor, centrum obce, náměstí, návsí veřejně prospěšných prostor. Takto umožňujete v budoucnosti zastavět veškerá neregulovaná místa.

Zachovat zrekonstruovat všechny čtyři stávající objekty zámku, který je velmi charakteristickým prvkem lokality, a proměnit je v sociálně užitečné. (Galerie, koncertní sín, divadlo, kavárna, lidová škola umění, knihovna, jiné kulturní zařízení, služby.

Zachovat a ochraňovat vzrostlé stromy v parku, park zrekostruovat včetně cest, cihelné zdi kolem, do ní udělat druhý vchod z východu, pavilonků, sochařských prvků, tekoucí vody. Také park otevřít veřejnosti.

Další dopravní prostupnost není potřeba. Estakáda NE !!

Plán vůbec nereflektuje zhoršující se životní prostředí, nepodporuje chodce a cyklisty, investice do MHD znehodnocuje paralelními investicemi do automobilové dopravy.

...........................
- Priority plánu jsou auta a prostavěné miliardy bez ohledu na občany.
- Významnou část VPS může za veřejně prospěšné označit jen někdo, kdo v Praze 6 nikdy nebyl.
- Vedení Prahy tvrdošíjně věří, že další a další dopravní stavby vyřeší kritickou dopravní situaci Prahy vytvářenou další a další bytovou a komerční výstavbou v Praze.
- Praha postrádá vizi.
- Schází mi soudnost těch, co povolují výstabu bez požadavků na navazující infrastrukturu. To by mělo být základem jakéhokoliv jednání o výstavbě. Schází mi také soudnost těch, kteří do lokalit vesnického charakteru jsou schopni zanést návrh Estakády Petřiny - Evropská.


4. 4. 2018, 18:09
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: 211-3a-SUM-0

Příklad připomínky 3b. si můžete prohlédnout zde
3b. Máte připomínky k popsanému potenciálu území? K obecným i individuálním regulativům? Máte připomínky ke stanovení indexu využití lokality? Tedy zejména k míře, o kterou se může v místě zvyšovat plocha zástavby? (hlavních komentářů: 13) Pro přidání komentáře se prosím přihlaste nebo registrujte

Individuální regulativy nejsou stanoveny. Chybí nezastavitelné bloky.

veronika zapletalová:

Individuální regulativy nejsou stanoveny. Chybí nezastavitelné bloky.

2. 3. 2018, 15:22
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-211-3b-0

Alenka De Ferrari:

Souhlasim!

27. 3. 2018, 22:16
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-211-3b-0-0
 
 

Souhlas s komentářem Veroniky Zapletalové

David Martinek:

Individuální regulativy nejsou stanoveny. Chybí nezastavitelné bloky.

23. 3. 2018, 21:59
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-211-3b-1

Která místa nesmí být zastavěna?

Pavel Waraus:

Vše, co není v novém Metropolitním plánu výslovně napsáno, může být zastavěno? A není to málo, Antone Pavloviči?

24. 3. 2018, 20:42
Důležitost: Důležité
Číslo komentáře: L-211-3b-2

Co je bílé, bude zastavěné

Pavel Mádle:

Určit maximální zastavitelnost lokality !

24. 3. 2018, 23:04
Důležitost: Důležité
Číslo komentáře: L-211-3b-3

Plný souhlas s komentářem paní Veroniky Zapletalové

Filip Schneider:

Plný souhlas s komentářem paní Veroniky Zapletalové

25. 3. 2018, 20:35
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-211-3b-4

Matěj Pospíšil:

Naprosto souhlasím s komentářem pí. Zapletalové.

31. 3. 2018, 23:09
Důležitost: Důležité
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-211-3b-4-0
 
 

Plně souhlasím s komentářem paní Veroniky Zapletalové

Alexandra Schneider Hrouzková:

Plně souhlasím s komentářem paní Veroniky Zapletalové.

25. 3. 2018, 20:35
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-211-3b-5

Kateřina Weigertova:

Individuální regulativy nejsou stanoveny. Chybí nezastavitelné bloky. Určit maximální zastavitelnost lokality.

26. 3. 2018, 11:38
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-211-3b-6

Souhlas s komentářem Veroniky Zapletalové

Jitka Weigertova:

Individuální regulativy nejsou stanoveny. Chybí nezastavitelné bloky.

26. 3. 2018, 11:38
Důležitost: Důležité
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-211-3b-7

Nové zástavby je tu již dost.

Zdeněk Koutský:

Chcete vyjádření k míře, o kterou se může v místě zvyšovat plocha zástavby, ale spíše by se mělo řešit, co NENÍ možné v dané lokalitě zastavět.

28. 3. 2018, 15:30
Důležitost: Důležité
Číslo komentáře: L-211-3b-8

Už nic !!

Jitka Schlögelová:

Potenciál lokality pro novou výstavbu je dnes už nulový. Je to způsobeno především zběsilou a bezohlednou, nekoncepční a nekompetentní výstavbou poslední doby.

28. 3. 2018, 16:33
Důležitost: Důležité
Číslo komentáře: L-211-3b-9

Zástavby už bylo dost

Zuzana Čamborová:

Stavby, které se zde v poslední době objevily absolutně nerespektují původní zástavbu a styl. Zaznamenané výšky budov jsou proto jen zavádějící a jsou na ruku developerům. Další výstavba v této lokalitě by měla být taková, která respektuje původní ráz lokality.

Potenciál území je už byl přeplněn a nyní by se mělo myslet též na příjemné žití a volný čas místních obyvatel, zeleň a plochu, kde se mohou scházet místní.

28. 3. 2018, 18:13
Důležitost: Důležité
Číslo komentáře: L-211-3b-10

Souhlas s komentářem Zuzany Čamborové

Alena Koutská:

Zástavby už bylo dost
Zuzana Čamborová:

Potenciál území je už byl přeplněn a nyní by se mělo myslet též na příjemné žití a volný čas místních obyvatel, zeleň a plochu, kde se mohou scházet místní.

29. 3. 2018, 14:28
Důležitost: Důležité
Číslo komentáře: L-211-3b-11

veronika zapletalová:

14 komentářů

MPP uvádí: "Potenciál území a jeho optimální využití je důležitým nástrojem zvyšování kvality života ve městě. Potenciál slouží k dosažení vyváženého vývoje a příznivého vlivu na udržitelný rozvoj a odolnost města. ... Stabilizovanou plochou [S] města se rozumí zastavitelné území s ucelenou a pouze omezeně narušenou nebo nedotvořenou strukturou veřejných prostranství a zástavby, která ovšem může a má doznávat dílčích změn v souladu s cílovým charakterem lokality, který doplňuje a rozvíjí její stabilitu.... Míra využití jednotlivých ploch je stanovena individuálně."

Ve Starém Veleslavíně ale zároveň "Individuální regulativy nejsou stanoveny". To je vydání oblasti napospas developerum a dopravní zastavbe bez konceptu. To neni mozne.

Chybí nezastavitelné bloky.
To, co vzniká nového je příliš husté, jeden developer nenavazuje na druhého, to by mělo být podchyceno legislativou.
.........................................
z připomínek uvádím:
- Nové zástavby je tu již dost.
- Potenciál lokality pro novou výstavbu je dnes už nulový. Je to způsobeno především zběsilou a bezohlednou, nekoncepční a nekompetentní výstavbou poslední doby.
- Stavby, které se zde v poslední době objevily absolutně nerespektují původní zástavbu a styl. Zaznamenané výšky budov jsou proto jen zavádějící a jsou na ruku developerům. Další výstavba v této lokalitě by měla být taková, která respektuje původní ráz lokality.
- Potenciál území je už byl přeplněn a nyní by se mělo myslet též na příjemné žití a volný čas místních obyvatel, zeleň a plochu, kde se mohou scházet místní.










4. 4. 2018, 18:29
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: 211-3b-SUM-0

Příklad připomínky 3c. si můžete prohlédnout zde
3c. Domníváte se, že je pomocí vlastností lokality a ploch území dostatečně přesně a podrobně popsáno? Doporučili byste pro lokalitu nebo její některé plochy zpracovat podrobnější regulaci? (hlavních komentářů: 14) Pro přidání komentáře se prosím přihlaste nebo registrujte

Je potřeba na celou oblast zpracovat podrobné územní studie.

veronika zapletalová:

Určitě bych doporučila zpracovat podrobnější regulaci a územní studie na Veleslavínský zámek, prostor staré teplárny, ale i na celý Veleslavín. Komentovat stávající plán křižovatky Veleslavín v současnosti je téměř bezpředmětné. Viz.

Je nutné, aby v zákoně bylo přímo pro stavební úřad zadání, kolik veřejně prospěšné infrastruktury a jaké podmínky má mít developer při výstavbě nových budov. Jak bytů, tak kanceláří. Zadání by mělo vzniknout na základě podrobné územní studie iniciované městskou částí. Pro oblast by toto mělo být výchozí a developer by se do podmínek musel vejít. Je to on, který bude mít z výstavby zisky. Je špatně, když developer získá stavební pozemek, a teprve pak se Komise územního rozvoje nebo Stavební úřad snaží upozorňovat, že mimo byty, které prodá, by na místě také, prosím pěkně, mohla být školka a galerie. Alespon malinká. A to je vše? Co všichni ti lidé narůstající po tisících včetně svých aut budou dělat v místě, kde není vůbec nic, ani prázdný veřejný prostor??? Kde jou jen metry kubické lidských králikaren? Viz plánovaná hustá výstavba teplárny Veleslavín.

Žádnou proměnou nelze začít bez detailní znalosti místa a především potřeb a očekávání lidí, kteří toto místo využívají (je tedy třeba mít k dispozici tvrdá i měkká data). Ignorovat nelze fakt, že sběr informací je časově náročný proces. Nezbytně nutné je průběžně komunikovat s místní komunitou a získávat její podporu. Čas vymezený na připomínování veřejnosti je krátký, i když je skvělé, že je veřejnosti a obyvatelům dán prostor. Plán je ale na tolik komplikovaný, mnohavrstevnatý a neurčitý, že lidem mimo obor chvíli trvá, než se zorientují a jsou schoplni adekvátně reagovat. Navrhovala bych ještě termín připomínkování prodloužit.

Transformaci ulic, náměstí a opuštěných ploch se věnují špičky světové architektury. Polidšťování a zklidňování veřejného prostoru může být kompatibilní s ruchem opravdového velkoměsta a velkou dopravní zátěží.
Místo pregnantních požadavků vytvořit seznam konkrétních cílů, které se týkají zkvalitnění prostředí pro život obyvatel (např. lepší cesty pěších.

14. 3. 2018, 21:45
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-211-3c-0

Stepan Gala:

Souhlasím. Generel pěší a cyklistické dopravy by měl být součástí MPP.

25. 3. 2018, 10:36
Důležitost: Důležité
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-211-3c-0-0
 
 

Klára Winklerová:

Zcela souhlasím s komentářem p. Zapletalové.

30. 3. 2018, 21:59
Důležitost: Důležité
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-211-3c-0-1
 
 

Vojtech Novotný:

Zcela souhlasím s komentářem paní Zapletalové

31. 3. 2018, 23:41
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-211-3c-0-2
 
 

Eva Krejcarová:

souhlasím

1. 4. 2018, 16:34
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-211-3c-0-3
 
 

Souhlas s komentářem Veroniky Zapletalové

David Martinek:

Je potřeba na celou oblast zpracovat podrobné územní studie.

23. 3. 2018, 22:00
Důležitost: Důležité
Číslo komentáře: L-211-3c-1

Matěj Pospíšil:

Zpracovat podrobné územní studie, prodloužit připomínkové řízení, maximálně zapojit obyvatele dotčené oblasti.

31. 3. 2018, 23:11
Důležitost: Důležité
Číslo komentáře: L-211-3c-1-0
 
 

Doslovný souhlas s komentářem Veroniky Zapletalové

Pavel Waraus:

Je potřeba na celou oblast zpracovat podrobné územní studie.

Konzultace s místními obyvateli by byla určitě prospěšná...

24. 3. 2018, 20:47
Důležitost: Důležité
Číslo komentáře: L-211-3c-2

Architekt není Všeználek

Pavel Mádle:

Každá lokalita je specifická. Neexistuje univerzální pojetí výstavby. Je třeba vypracovat územní studie a to nejlépe ve spolupráci s někým, kdo danou lokalitu zná a zastupuje ji.

24. 3. 2018, 23:07
Důležitost: Důležité
Číslo komentáře: L-211-3c-3

Zcela souhlasím s komentářem Veroniky Zapletalové

Martin Herain:

Je potřeba na celou oblast zpracovat podrobné územní studie.

25. 3. 2018, 10:33
Důležitost: Důležité
Číslo komentáře: L-211-3c-4

Plný souhlas s komentářem paní Veroniky Zapletalové

Filip Schneider:

Plný souhlas s komentářem paní Veroniky Zapletalové

25. 3. 2018, 20:35
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-211-3c-5

Plně souhlasím s komentářem paní Veroniky Zapletalové

Alexandra Schneider Hrouzková:

Plně souhlasím s komentářem paní Veroniky Zapletalové.

25. 3. 2018, 20:36
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-211-3c-6

Souhlas s komentářem Veroniky Zapletalové

Jitka Weigertova:

Jsou třeba podrobné uzemní studie pro celou oblast.

26. 3. 2018, 11:39
Důležitost: Důležité
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-211-3c-7

Kateřina Weigertova:

Pro celou oblast je nutné zpracovat podrobné územní studie. Pracovat s názory obyvatel lokality.

26. 3. 2018, 11:39
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-211-3c-8

Musí být podrobnější plán

Zdeněk Koutský:

Pouze podrobější plán, který akceptuje reliéf krajiny, ráz lokality a bude vytvářen za pomoci místních, bude mít smysl pro obyvatele...

28. 3. 2018, 15:58
Důležitost: Důležité
Číslo komentáře: L-211-3c-9

Podrobnější a s názorem veřejnosti

Jitka Schlögelová:

Je určitě nutné udělat podrobnější studie a hlavně do nich zasvětit a radit se s obyvateli dané lokality.

Například MP sice zmiňuje devastační návrh lokality Starý Veleslavín a lokalit okolních, zvaný "Estakáda Petřiny - Evropská", a nezapomněl na skutečnost a zmíňuje, že je zde pozemek staré teplárny, kde má vzniknout prostor pro bydlení až 800 lidí, ale přitom naprosto ignoruje to, jak se tam tito noví obyvatelé dostanou.

A to je právě ten problém, který se táhne celým vývojem výstavby v této lokalitě ... nejdříve se povolí výstavba a teprve pak se možná bude řešit navazující infrastruktura. Postup by měl být ale zcela opačný.

28. 3. 2018, 16:32
Důležitost: Důležité
Číslo komentáře: L-211-3c-10

To každopádně

Veronika Martinkova:

To je nutnost !! A další nutností je přizvat ke zpracovávání i zástupce lokality.

28. 3. 2018, 18:50
Důležitost: Důležité
Číslo komentáře: L-211-3c-11

Jaroslava \Holubová:

Například komunikace z pozemků staré teplárny zcela chybí. Chybí přechod buštěhradské dráhy - a vzhledem k tomu, že zde má vzniknout prostor pro 800-1000 nových obyvatel (na to MPP nezapomněl), tak považuji podobný přístup za skandální !! Opět chybí jakýkoliv koncept výstavby...

pro každou lokalitu je třeba vypracovat podrobnější regulaci, protože napravit podobné chyby trvá veelmi dlouho a komplikují život obyvatelů lokality...

29. 3. 2018, 14:53
Důležitost: Důležité
Číslo komentáře: L-211-3c-12

veronika zapletalová:

18 připomínek

Určitě zpracovat podrobnější regulaci a územní studie. Na vše, s důrazem na Veleslavínský zámek, prostor staré teplárny, ale i na celý Veleslavín.

Komentovat stávající plán křižovatky Veleslavín v současnosti je téměř bezpředmětné, její situace je katastrofální. Viz.Je potřebavypsat mezinárodní soutěž.

Je nutné, aby v zákoně bylo přímo pro stavební úřad zadání, kolik veřejně prospěšné infrastruktury a jaké podmínky má mít developer při výstavbě nových budov. Zadání pro jednotlivé stavby by mělo vzniknout na základě podrobné územní studie iniciované městskou částí. Pro oblast by toto mělo být výchozí a developer by se do podmínek musel vejít. Je to on, který bude mít z výstavby zisky. Je špatně, když developer získá stavební pozemek, a teprve pak se KÚR nebo Stavební úřad snaží upozorňovat, že mimo byty, které prodá, by na místě také, prosím pěkně, mohla být školka a galerie. Alespon malinká. A to je vše? Co všichni ti lidé narůstající po tisících včetně svých aut budou dělat v místě, kde není vůbec nic, ani prázdný veřejný prostor??? Kde jsou jen metry kubické lidských králikaren? Viz plánovaná hustá výstavba teplárny Veleslavín nebo současná zástavba po vile Charloty Masarykové..

Žádnou proměnou nelze začít bez detailní znalosti místa a především potřeb a očekávání lidí, kteří toto místo využívají (je tedy třeba mít k dispozici tvrdá i měkká data). Ignorovat nelze fakt, že sběr informací je časově náročný proces. Nezbytně nutné je průběžně komunikovat s místní komunitou a získávat její podporu. Čas vymezený na připomínování veřejnosti je krátký, i když je skvělé, že je veřejnosti a obyvatelům dán prostor. Plán je ale na tolik komplikovaný, mnohavrstevnatý a neurčitý, že lidem mimo obor trvá, než se zorientují a jsou schoplni reagovat. Navrhovala bych ještě termín připomínkování prodloužit.

Transformaci ulic, náměstí a opuštěných ploch se věnují špičky světové architektury. Polidšťování a zklidňování veřejného prostoru může být kompatibilní s ruchem opravdového velkoměsta a velkou dopravní zátěží.

Vytvořit seznam konkrétních cílů, které se týkají zkvalitnění prostředí pro život obyvatel (např. lepší cesty pěších.

- Zpracovat podrobné územní studie, prodloužit připomínkové řízení, maximálně zapojit obyvatele dotčené oblasti.
- Každá lokalita je specifická. Neexistuje univerzální pojetí výstavby. Je třeba vypracovat územní studie a to nejlépe ve spolupráci s někým, kdo danou lokalitu zná a zastupuje ji.
- Pouze podrobější plán, který akceptuje reliéf krajiny, ráz lokality a bude vytvářen za pomoci místních, bude mít smysl pro obyvatele...
- Například komunikace z pozemků staré teplárny zcela chybí. Chybí přechod buštěhradské dráhy - a vzhledem k tomu, že zde má vzniknout prostor pro 800-1000 nových obyvatel (na to MPP nezapomněl), tak považuji podobný přístup za skandální !! Opět chybí jakýkoliv koncept výstavby...
pro každou lokalitu je třeba vypracovat podrobnější regulaci, protože napravit podobné chyby trvá veelmi dlouho a komplikují život obyvatelů lokality...
- To je nutnost !! A další nutností je přizvat ke zpracovávání i zástupce lokality.

5. 4. 2018, 09:16
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: 211-3c-SUM-0

Zpět Pokračovat dále