Komentáře lokality 513 - Sídliště Červený vrch

1. Metropolitní plán - lokalita
1a. Jak vnímáte prostor vaší lokality? Co je pro celou lokalitu nebo její část zásadní - co ji charakterizuje? (hlavních komentářů: 3)

Dvě lokality

Pavel Kraus:

Lokalita se nedá jednoznačně charakterizovat. Jedná se o dvě uměle sloučené lokality - sídliště Červený Vrch a moderní zástavbu okolí křižovatky Evropská-Vokovická. Toto sloučení na základě vnějších znaků je do jisté míry pochopitelné, ale z hlediska života obyvatel se jedná o dvě oddělené lokality.

13. 2. 2018, 09:36
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-513-1a-0

Stepan Gala:

Souhlasím

24. 3. 2018, 23:45
Důležitost: Důležité
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-513-1a-0-0
 
 

Zuzana Chudoba:

Také souhlasím. Přikláněla bych se k tomu, aby oblast dvou panelových domů u MŠ Vokovická byla přidružena k oblasti Vokovice.

25. 3. 2018, 08:57
Důležitost: Doplňující
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-513-1a-0-1
 
 

Jitka Weigertova:

Lokalita se nedá jednoznačně charakterizovat.

26. 3. 2018, 15:56
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-513-1a-1

Jan Vlach:

Shrnutí viz 1f.

9. 4. 2018, 21:18
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: 513-1a-SUM-0

1b. Co ve vaší lokalitě považujete za kvalitní (hodnotné, hezké, líbí se) – ​máte k tomu vztah? (hlavních komentářů: 4)

Zeleň

Pavel Kraus:

Líbí se mi množství zeleně, blízký les a snadný přístup do Šárky.

13. 2. 2018, 09:39
Důležitost: Doplňující
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-513-1b-0

Zeleň

Michaela Lešková:

Lokalitu jsem k bydlení zvolili mj. z důvodu dostatku zeleně a blízkosti Divoké Šárky, kterou máme velmi rádi. Také oceňuji poměrně klidnou část lokality při její severní hranici.

24. 3. 2018, 20:28
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-513-1b-1

Jitka Weigertova:

Množství zeleně

26. 3. 2018, 15:57
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-513-1b-2

Jan Vlach:

Odpovědi se shodují na zeleni obecně a blízkosti Šárky speciálně.

9. 4. 2018, 21:19
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: 513-1b-SUM-0

1c. Co je ve vaší lokalitě podle vás problémové – nevzhledné nebo ​způsobuje problémy (doprava, zápach, bariéra v území atd.)? (hlavních komentářů: 4)

Doprava a ploty

Pavel Kraus:

Hlavním problémem je (v západní části, která s východní částí lokality nesouvisí) dopravně přetížená Vokovická ulice, hluk z Evropské a segregovaná oblast východně od ulice K Červenému Vrchu, která výrazně zhoršuje prostupnost území.

13. 2. 2018, 09:43
Důležitost: Doplňující
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-513-1c-0

Stepan Gala:

Souhlasím. Vytížení Vokovické je již nyní nad rámec snesitelnosti, celá ulice je lemováno rodinnými a bytovými domy. Je naprosto nemyslitelné aby takováto ulice byla využívána pro průjezd aut směřujících do centra nebo dokonce na okruh.

24. 3. 2018, 23:47
Důležitost: Důležité
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-513-1c-0-0
 
 

Prostor kolem benzinové pumpy u ulice Vokovická

Ivana Tothová:

Souhlasím s tím, že problémem je západní část, která s východní částí lokality nesouvisí. Jedná se o ulici K Červenému Vrchu, prostor benzínky a hlavně za ní. Nezdá se, že by rekonstrukce školky a výstavby nové školky řešila širší okolí, asi ani nemůže. Ale plán by měl tento prostor lépe řešit. Je to důležitý prostor na hranici Vokovic a Sídliště Červený vrch, ale jako by nepatřil ani tam ani onam! Přitom by to mohl být důležitý prostor možná v budoucnu bez benzinové pumpy, zato řešený opravdu jako náměstí mezi školou a školkou s lepší občanskou vybaveností, která by mohla pumpu nahradit . Výborné by také byla využít stávající zeleň za pumpou a propojit se zelení východně od ní. Výborná by byla alej stromů podél Evropské. Zeleň lépe zkultivovat a rozšířit až za školu podél Evropské a pokusit se o snížení hluku z Evropské.

19. 3. 2018, 10:49
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-513-1c-1

Lucie Štůlová:

Souhlasím, lokalitě v oblasti kolem křižovatky Nádraží Veleslavín opravdu citelně chybí centrum, důstojný vstup do lokalit, které se zde stýkají. Variant by se mohlo najít několik, jednou z nich je předchozí návrh - na místě dnešní benzinky - další návrh, který se jeví jako smysluplný a vycházející ze současné situace je realziace náměstí na místě dnešní autobusové smyčky před praktickou základní školou. Je nutné, aby u výstupu z metra a u konečné (doufáme prozatímní) autobusů ze středních Čech vzniklo centrum s určitou lidem vstřícnou hodnotou - zeleň, lavičky, vodní prvek?, něco pro děti, trhy o víkendu.... Je nutné realizovat v oblasti něco takto pozivitního, protože se postupně stává architektonickou břečkou namíchanou z různých vysoce účelových a nehezkých staveb - stavba nového AFI, autobusové nádraží.Na celé území je nutné pro jeho složitost nechat vypracovat územní studii.

23. 3. 2018, 22:11
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-513-1c-1-0
 
 

Stepan Gala:

Souhlasím

24. 3. 2018, 23:48
Důležitost: Důležité
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-513-1c-1-1
 
 

Zuzana Chudoba:

Souhlasím s Lucií a Ivanou. Myslím si, že lokalita Vokovice-Veleslavín byla původně velice pečlivě naplánována a zrealizována. Bohužel, v současné době, hlavně kvůli roztříštěnosti a obtížnosti povolovacích procesů nedbá původního urbanistického záměru a lokalitu necitelně štěpí nevyváženými stavbami. Tím vznikají anonymní části města, ve starých Vokovicích navíc s chybějící občanskou vybaveností.

25. 3. 2018, 09:04
Důležitost: Doplňující
Číslo komentáře: L-513-1c-1-2
 
 

Jitka Weigertova:

Souhlasím

26. 3. 2018, 15:59
Důležitost: Důležité
Číslo komentáře: L-513-1c-1-3
 
 

Jitka Weigertova:

Souhlasím

26. 3. 2018, 15:59
Důležitost: Důležité
Číslo komentáře: L-513-1c-1-4
 
 

Doprava, nová výstavba

Michaela Lešková:

Hluk a celková dopravní zátěž z Evropské, snaha středočechů parkovat ve velkém jak na vyhrazených zónách, tak mimo ně a také nová výstavba. Afi centru obludných rozměrů a vizáže musely ustoupit tři velké lípy, z nichž 2 (pokud si doře pamatuji) byly chráněny i během stavby metra. Proč vlastně?
Taktéž vznik obratiště autobusů na konci sídliště považuji za velmi necitlivý k místním obyvatelům i celkové koncepci oblasti (hluk, zvýšení již tak vysokých exhalací, v létě další zvýšení teplot, zápach).
Také současný již rozběhnutý proces výstavby parkovacího domu P+R v Tobrucké, ke které je potřeba mj. změny části pozemku lesa na stavební pozemek, považuji za krajně nevhodnou a nerespektující krajinu ani obyvatele. Městská část ani hl. m. Praha nechrání své občany, kteří zde platí daně a naopak z mně neznámého důvodu se snaží o výstavbu parkovacího domu v rezidenční oblasti v blízkosti zelených ploch pro středočechy, kteří by zatížili oblast dalšími exhalacemi, hlukem a celkovým účelovým pohybem k klidné oblasti. tato rezidenční lokalita pro tuto výstavbu není vůbec vhodná, občané již dříve sepsali petici.

24. 3. 2018, 20:56
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-513-1c-2

Stepan Gala:

Naprosto souhlasím s tímto komentářem.

24. 3. 2018, 23:49
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-513-1c-2-0
 
 

Jan Vlach:

Intentzity dopravy - Evropská, Vokovická. Chybějící lokální centrum v západní části - viz 1f, jež by mělo vzniknout na základě územní studie. Nová výstavba - administrativní (AFI) i pro dopravu (P+R Tobrucká, točny autobusu).

9. 4. 2018, 21:29
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: 513-1c-SUM-0

1d. Jsou ve vaší lokalitě nějaké důležité charakteristické prvky, průhledy, dominanty, přírodní, stavební památky atd., které by bylo vhodné chránit a uchovat pro budoucnost? (hlavních komentářů: 2)

Zeleň

Michaela Lešková:

V lokalitě je dostatek zeleně, kterou je vhodné z důvodu tlumení škodlivých vlivů dopravy zachovat a rozšiřovat.

24. 3. 2018, 21:48
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-513-1d-0

Stepan Gala:

Souhlasím.

24. 3. 2018, 23:50
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-513-1d-0-0
 
 

Jan Vlach:

Zeleň, i kvůli tlumení vlivů dopravy.

9. 4. 2018, 21:30
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: 513-1d-SUM-0

1e. Odpovídá podle vás vymezení lokality popsaným společným vlastnostem?  Co byste svými slovy doplnili, upravili korigovali? (hlavních komentářů: 2)

Tramvajová smyčka není modernistická zástavba

Pavel Kraus:

Lokalita zřejmě vznikla, aby spojila dvě podobně strukturované oblasti - sídliště Červený vrch a "paneláky ve Vokovicích". Mezi nimi se ale nachází okolí tramvajové smyčky, které by svým charakterem spíše odpovídalo parku. Možná by bylo lepší západní část od východní oddělit a posuzovat ji raději v souvislosti s okolím křižovatky Vokovická-Evropská.

27. 2. 2018, 08:57
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-513-1e-0

Stepan Gala:

Souhlasím

24. 3. 2018, 23:50
Důležitost: Důležité
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-513-1e-0-0
 
 

Jan Vlach:

Viz 1f.

9. 4. 2018, 21:31
Důležitost: Doplňující
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: 513-1e-SUM-0

1f. Navrhli byste v závislosti na popsaných společných vlastnostech lokality jakoukoliv úpravu hranice lokality? (hlavních komentářů: 3)

Ukončení lokality u nádraží Veleslavín

Jan Vlach:

Západní hrana území je částečně problematická. Území terminálu Veleslavín (především v lokalitě 055) nelze považovat za stabilizované. Chystá se architektonická soutěž a územní studie na tuto oblast. Je otázka, zda k této oblasti přirozeně nepatří např. areál AFI či čerpací stanice. Dále se při ulici Africká nachází kousíček předválečné nesídlištní zástavby, který je dnes zakončen prolukou. Ta se dnes v souladu s platným UP prodává jako stavební parcela (https://www.sreality.cz/detail/prodej/pozemek/bydleni/praha-vokovice-africka/2384294236#img=1&fullscreen=false), ale v MPP je vymezena jako park ve volné zástavbě.

1. 2. 2018, 22:46
Důležitost: Doplňující
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-513-1f-0

Oddělit západní část

Pavel Kraus:

Oblast západně od tramvajové smyčky by měla být vyčleněna jako samostatná lokalita. Zatímco přirozeným centrem východní části je zhruba řečeno spojnice OC Šárka a gymnázia Arabská, přirozeným centrem západní části je křižovatka Vokovická-Evropská. Samotná tato křižovatka je pak dost nešťastně rozdělena mezi lokality Sídliště Červený vrch, Vokovice, Veleslavín a Starý Veleslavín, i když vytváří přirozené lokální centrum pro obyvatele ze všech těchto lokalit.

13. 2. 2018, 09:55
Důležitost: Doplňující
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-513-1f-1

Jan Vlach:

Odpovědi se shodují na tom, že území, které bylo vymezeno jako jedna, protože obsahuje stejný typ zástavby, nefunguje a není vnímáno jako jeden celek. Východní část území přirozeně spáduje k OC Šárka a stanici metra Bořislavka, Západní část území k stanici metra Veleslavín. Území okolo stanice metra Veleslavín je vnímáno jako nedokončené a zasluhující územní studii. Problematické ale je, že se nachází ve třech různých lokalitách. Prostor okolo tramvajové smyčky kreslený jako bílé (skryté) rozvojové území (proluka?) je pak možno chápat i jako zeleň ve volné zástavbě, nebo i součást parkových ploch sousedních sadů, které už jsou v lokalitě Šárka.

9. 4. 2018, 21:44
Důležitost: Doplňující
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: 513-1f-SUM-0

2. Metropolitní plán - plochy
2a. Máte připomínky k vymezení stability ploch? Souhlasíte s vymezeným rozsahem?  Máte nějaký návrh k úpravě? (hlavních komentářů: 2)

Co je proluka na sídlišti?

Jan Vlach:

V lokalitě je vymezena jen jedna šrafovaná rozvojová plocha, hned vedle ní je pozemek, který je fyzicky úplně stejný, ale je vymezen jako zastavěný a stabilizovaný. Úplně stejné pozemky, ale úplně jinak řešeny. Proč? Tento problém asi částečně souvisí s tím, že zatímco většina lidí se shodne na tom, co je proluka k zastavění v blokovém městě a tudíž ji není třeba blíže vymezovat, na sídlišti pro někoho není proluka nic a pro jiného všechno. Je na tom těžká dohoda a MPP se zatím nepodařilo tento problém vyřešit.

1. 2. 2018, 23:42
Důležitost: Doplňující
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-513-2a-0

Jan Vlach:

Viz 2b.

9. 4. 2018, 21:53
Důležitost: Doplňující
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: 513-2a-SUM-0

2b. Máte připomínky k vymezení ploch struktur ? Souhlasíte s vymezením stavebních a nestavebních bloků a struktur krajiny ? Máte nějaký návrh k úpravě? (hlavních komentářů: 5)

Sídlištní zeleň, neboli park ve volné zástavbě

Jan Vlach:

V území severně od Evropské od západního kraje lokality po tramvajovou zastávku Červený vrch není vymezen "park ve volné zástavbě," ač se domnívám, že by měl být. Dle mého z toho plyne, že toto území metropolitní plán chápe za zastavěné ač zde toho moc nestojí a fakticky umožňuje stavět více než osmipodlažní domy. Jedná se tedy o jakýsi skrytý rozvoj v zdánlivě stabilizovaném území.

23. 1. 2018, 00:10
Důležitost: Doplňující
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-513-2b-0

Lucie Štůlová:

Ano, to je důležitá poznámka.

23. 3. 2018, 22:05
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-513-2b-0-0
 
 

Michaela Lešková:

Souhlasím s tím, že tato oblast by měla být vymezena jako park ve volné zástavbě.

24. 3. 2018, 21:52
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-513-2b-0-1
 
 

Veřejné prostranství Evropská?

Jan Vlach:

Lze mít výhrady k vymezení veřejných prostranství v lokalitě. Jako ta je totiž vymezena pouze Evropská a to jako "metropolitní třída," z čehož plyne, že ba na ní měla být vyšší zástavba než v okolí a živý parter. Tato představa je ale velmi vzdálená jak tomu jaké sídliště je, tak tomu jaké by mohlo být. Tato tradiční představa o městské třídě zde zkrátka nedává smysl. Život na Evropské nikdy nebude v celé linii, ale bude se soustřeďovat do ohnisek u zastávek a k nim přiléhající komerční vybavenosti. Stejně tak hierarchicky není Evropská vymezena vyšší zástavbou v délce, k čemuž vede MPP se svými bonusovými patry, ale jednotlivými vyššími objekty v těchto bodech (Hadovka, Sídliště Červený Vrch, Nádraží Veleslavín, Džbán). Tedy ustanovení MPP o bonusovch patrech a živém parteru neodpovídají místnímu charakteru (a případně i potencionálnímu charakteru). A naopak jako významné veřejné prostranství není vymezeno místo před OC Šárka, které je skutečným nejvýznamnějším veřejným prostranstvím v lokalitě s významným potenciálem.

1. 2. 2018, 23:56
Důležitost: Doplňující
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-513-2b-1

Lucie Štůlová:

Souhlasím se zněním této připomínky a přidávám, že oba uzly lokality - kolem osy OC Šárka a Gymnázium Arabská a kolem Nádraží Veleslavín by bylo třeba proměnit v kultivovaná prostranství určená především pěším, se zelení s smysluplnou vybaveností sloužící místním - základní nákup, občas trhovci, místo setkání...

23. 3. 2018, 21:57
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-513-2b-1-0
 
 

Stepan Gala:

Naprosto souhlasím.

24. 3. 2018, 23:52
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-513-2b-1-1
 
 

Okolí tramvajové smyčky

Pavel Kraus:

Okolí tramvajové smyčky má v současné době charakter parku a domnívám se, že by to tak mělo zůstat. Proto se připojuji k návrhu, aby, nedojde-li k rozdělení lokality, byla i severozápadní část lokality charakterizována jako "park ve volné zástavbě".

13. 2. 2018, 10:07
Důležitost: Důležité
Číslo komentáře: L-513-2b-2

Lucie Štůlová:

Souhlasím s připomínkou pana Krause, smyčka by měla být takto definována.

23. 3. 2018, 21:59
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-513-2b-2-0
 
 

Michaela Lešková:

Souhlasím s touto připomínkou a připojuji se k ní. Pozemek pod tramvajovou smyčkou by měl mít povahu parku ve volné zástavbě. Zeleň v okolí je vhodná k tlumení vlivů dopravy a ochlazování oblasti v létě.

24. 3. 2018, 22:02
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-513-2b-2-1
 
 

Stepan Gala:

Souhlasím.

24. 3. 2018, 23:53
Důležitost: Důležité
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-513-2b-2-2
 
 

Zmizely zelené plochy

Zuzana Chudoba:

V oblasti pod ZŠ Vokovická (ulice V Nových Vokovicích/Na Luzích) se zejména pod ulicí Na Luzích směrem k Evropské zmizely zelené plochy a je to uvažováno jako zastavitelné území. Je potřeba doplnit zpět jako ve stávajícím územním plánu, tedy tuto oblast vést jako parky/zeleň. Doporučuji jako nezastavitelné území. Navíc je tato oblast vedena zahrnuta do oblasti Veleslavín a ne Vokovice. Proč?

25. 3. 2018, 08:49
Důležitost: Důležité
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-513-2b-3

Jan Vlach:

V území se nachází místa, která nejsou vymezena jako park ve volné zástavbě, ač jsou místními tak vnímána. Jsou zpravidla zakreslena bíle, tedy jako zastavěné plochy. Jedná se tedy o skrytý rozvoj, který je logický u jednoznačných jednotlivých proluk, ale nanejvýš diskutabilní na sídlišti.

Jako veřejné prostranství je v lokalitě vymezena Evropská, ale život se nesoustřeďuje na ní rovnoměrně, ale bodově v místech dopravních uzlů a vybavenosti. Tyto uzly by potřebovaly kultivovat.

9. 4. 2018, 22:34
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: 513-2b-SUM-0

2c. Máte připomínky k navržené výškové regulaci? Upozorněte na místa předělů a nejasnosti ve čtení výšek vzhledem k použitému rastru 100x100m? (hlavních komentářů: 11)

Nejednoznačnost výškové regulace

Jan Vlach:

Výšková regulace se chová jinak ve standardní situaci, kdy se používá čtvercová síť. Jinak v situaci areálu vybavenosti na sídlišti, kdy dle odstavce 131(3) není možné zvyšovat výšku stavby (takže např. je zakázáno zvýšit kapacitu školy výstavbou nového patra, pokud se nějak kreativně nepoužije odst. 132(3)). A ještě jinak, pokud se objekt nachází v "parku ve volné zástavbě," pak je dle odstavce 122(3) zjednodušeně řečeno možné zvětšovat stavby jen o 20% hrubé podlažní plochy.

Pokud se podíváme např. na objekt KFC na rohu Evropské a Etiopské je situace velmi nejasná. Spíše se nejedná o areál, ale kdo ví. Park ve volné zástavbě je nedaleko, ale přibližuje se k objektu jen z jedné strany, přesto by asi bylo možné tvrdit, že se tento objekt v něm nachází, stejně jako nenachází. Jenže to jestli se v něm nachází či ne zcela zásadně ovlivňuje to, jak je zregulovaný. Pokud v parku je, je možné jej zvětšit pouze o 20%. Ale pokud není, lze si snadno představit na základě aplikace čtvercové sítě s bonusem třídy Evropské zvětšení klidně o 1000%. Tedy plán zde nedává ani občanům/sousedům a i majiteli/investorovi jasno o tom, co je v území možné. Rozhodnutí o interpretaci plánu, které je na libovůli stavebního úřadu, pak v takovémto případě mění hodnotu pozemku o nízké desítky milionů korun. To by se nemělo stávat.

Oproti předchozí zveřejněné verzi MPP je v této vidět snaha přizpůsobit výškovou regulaci realitě sídlišť s výškově heterogenní strukturou. Navržená pravidla ale stále ještě nejsou dostatečně jasná a funkční.

23. 1. 2018, 01:06
Důležitost: Důležité
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-513-2c-0

Jan Vlach:

VÝŠKOVÁ REGULACE RNP 21

Blok mezi Vokovickou a k Červenému vrchu je regulován výškovou regulací 21 a není zde využit instrument Parku ve volné zástavbě. Jak zde výšková regulace funguje je pak docela detektivka. Základně je vysvětlena v článku 128 textové části. Pominu teď bonusová patra za Evropskou, asi se uplatňují, ale nepovažuji to za tak důležité. V odstavci (3) se píše, že číslo 21 ve skutečnosti znamená 13 až 21 pater neboli RNP a že výška by měla být omezena dle přílohy 4. To je ale v tomto případě slepá stopa, neboť příloha určuje pohledy na historické centrum a P6 se nijak nevěnuje. Dále je v odstavci (1) řečeno: " Pro určení konkrétního RNP v rámci tohoto rozsahu je nutné přihlédnout k charakteru okolní zástavby." Plus je zde odkaz na §25 Pražských stavebních předpisů, ten ale není o nic konkrétnější. Tedy další slepá stopa a musíme vyjít z té jedné věty, ale jestli znamená, že a) "V okolí jsou paneláky o 13 patrech, proto je charakterem okolní zástavby 13ti podlažní domy a taková by měla být v lokalitě podlažnost," nebo mírně přehnaně za b) "V okolí jsou výškové paneláky, proto je charakterem okolní výškové domy - čím vyšší tím lepší." Navíc v kombinaci s článkem 35 odstavcem 2, který říká: "Metropolitní plán stabilizuje celkovou velmi rozmanitou výškovou kompozici Prahy. Přípustnost vyšší zástavby ve vhodných stabilizovaných lokalitách není považována za transformaci území, nýbrž za rozvíjení stabilizované lokality." Kdyby okolo domů byl vymezen park ve volné zástavbě, fungovala by tu výšková regulace jinak - bylo by možné stavby zvětšovat jen o 20% a situace by byla jasnější.

12. 2. 2018, 23:07
Důležitost: Doplňující
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-513-2c-0-0
 
 

Lucie Štůlová:

Nevhodné maximum výškové regulace!
Domnívám se, že je opravdu proti zájmů všech obyvatel, aby v místě kolem dnešní benzinové pumpy, popřípadě i na jejím místě a dokonce i na místě dnešní MŠ vyrostly domy s 21 patry! Nechceme se stát druhým Pankrácem a změnit okolí křižovatky Veleslavín na office centrum či navýšit počet bytů. Stavby by v onou případech přilákaly do oblasti další dopravu, ačkoliv příjezdové komunikace jsou dnes již silně přetížené (Evropská, Vokovická), znamenaly nárůst tranzitní dopravy přes další přilehlé oblasti a také zničily další část mizejícího charakteru vstupu do Vokovic. Maximum 13 pater jako mají stávající domy je v tomto místě lokality Červený vrch dostačující!
Stejně tak je nutné odmítnout nárůst pater u panelových domů u Evropské zhruba uprostřed lokality - i zde 21 pater!

23. 3. 2018, 22:19
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-513-2c-0-1
 
 

Stepan Gala:

Souhlasím, 21 pater je nepřípustné, výšková regulace by měla respektovat současnou zástavbu

24. 3. 2018, 23:55
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-513-2c-0-2
 
 

Mrakodrapy

Pavel Kraus:

Výšková regulace RNP 21 v okolí Vokovické ulice je absurdní. Existující třináctipatrové domy sice nominálně překračují nejbližší nižší kategorii (12), ale to vzhledem ke své poloze u křižovatky o jedno až dvě patra mohou. Navrhovaná regulace otvírá možnost budoucí výstavby až několika set bytů v oblasti, která je už dnes dopravně přetížena, nemá dostatek míst k parkování a není dobře zajištěna občanskou vybaveností.

13. 2. 2018, 10:17
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-513-2c-1

Jan Vlach:

Dle článku 132 odst. 1(a) platí bonusová patra pro domy podél tříd. Není jasné, co znamená podél tříd. V tomto případě je možný nejužší výklad - podél Evropské stojí čerpací stanice a panelové domy jsou v druhém plánu a již se bonus neuplatňuje. Nebo nejširší výklad - celá tato skupina domů se svým měřítkem výrazně uplatňuje z Evropské a je tedy "podél" třídy a vztahuje se na ní bonus. Nebo střední výklad - vztahuje se na dva domy za čerpací stanicí, ale ne na ten zadní. Pro každou z variant je možné najít argumenty a není jasné, který výklad je správný.

15. 2. 2018, 22:59
Důležitost: Doplňující
Číslo komentáře: L-513-2c-1-0
 
 

Pavel Charvát:

Podle informací, které jsem dostal a jak jsem je pochopil, je to s výškovou regulací takto.
Číslo v mapě představuje maximální počet nadzemních podlaží mezi zemí a střešní římsou.
Výjimka 1 - podél metropolitních tříd lze stavět o dvě bonusová patra výš. Ve vašem případě je takovou třídou Evropská. Lze najít v mapě.
Výjimka 2 - rohové domy na metropolitní třídě mohou přidat další dvě patra. V jakém plošném rozsahu mi není úplně jasné.
Výjimka 3 - komerční (včetně administrativní) zástavba může rovněž přidávat patra.
To poskytuje spoustu volnosti a občanům zbývá jenom doufat, že při schvalovacím procesu nové stavby zvítězí rozum. Ale bez záruky.

17. 3. 2018, 06:51
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-513-2c-1-1
 
 

Stepan Gala:

Souhlasím

24. 3. 2018, 23:56
Důležitost: Důležité
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-513-2c-1-2
 
 

Funkční využití a výšková regulace pozemku parc.č.1271/1

Patrik Vágner:


Praha, 7.3. 2018

Společná připomínka k návrhu Metropolitního plánu Prahy – verze 3.3


Společná připomínka všech 26 členů Spolku pro Červený Vrch se týká rozsahem malého, ale svou polohou i vzácným biotopem velmi významného pozemku – parcely č. 1271/1 na severu lokality 513/Sídliště Červený Vrch. Návrh Metropolitního plánu Prahy (dále jen „MP“) převzal se stávajícího územního plánu funkční využití pozemku: jihovýchodní část s využitím VV (označena v MP jako 800/513/2033 - plocha rezervovaná pro veřejnou vybavenost) a zbývající část jako OB. Východní část pozemku má výškovou regulaci 2, západní potom nepochopitelně 4 (!) nadzemní podlaží. Tento pozemek je výjimečný svým umístěním na samé hranici přírodního parku Šárka-Lysolaje a v těsné blízkosti lesa, jeho severní hranici tvoří zahrádková osada Červený Vrch.

Náš Spolek uplatňuje připomínku k západní části parcely č. 1271/1 (dále jen „pozemek“), a to k jejímu funkčnímu využití i k její výškové regulaci v MP a zdůvodňuje ji následovně.

1. Navrhujeme změnu funkčního využití části pozemku parc.č. 1271/1 se současnou funkcí OB na zeleň (nebo jinak označenou nezastavitelnou plochu) tak, jak to již požadovalo platné Rozhodnutí SCHKO Český kras ze dne 8.8. 2008. Důvodem jsou pravidelně prokazované a v nálezové databázi NDOP zaevidované nálezy velkého počtu zvláště chráněných živočichů - ještěrky obecné, slepýše křehkého, prskavce ad. Výjimku ze základních podmínek ochrany zvláště chráněných živočichů vydala SCHKO Český kras svým výše uvedeným Rozhodnutím za podmínky nezastavitelnosti zbývající části pozemku parc.č. 1271/1, tj. části mimo část s funkčním využitím VV. Nezastavitelná část pozemku má sloužit jako náhradní biotop pro zvláště chráněné živočichy. Stejný požadavek jako SCHKO uvedla ve svém vyjádření i AOPK České republiky, středisko Praha, ve svém Vyjádření z 6.6. 2008 a stejně se vyjádřil i Český svaz ochránců přírody, herpetologická ZO 01/68, který prováděl biologické studie a pozorování na pozemku. Přikládáme nyní jako Přílohu č. 1 pouze potvrzující dopis SCHKO Český kras o nezastavitelnosti části pozemku, další uvedené doklady můžeme předložit na vyžádání. Sám majitel pozemku při prezentaci svého projektu dvou domů s pečovatelskou službou na části pozemku s funkcí VV, prezentoval před několika lety na ÚMČ Praha 6 projekt tak, že na zbývající západní části pozemku bude provedena parková úprava. Park měli využívat obyvatelé sociálních domů s pečovatelskou službou tj. obyvatelé staří, nemocní, se sníženou pohyblivostí apod. Tento park by byl v podstatě jediným rovinatým místem v lokalitě, které by mohli tito obyvatelé využívat na bezpečné procházky a k venkovnímu odpočinku.


Pokud by však pro Městskou část Praha 6 nebylo ze zákonných důvodů možné, nebo pro konečný výsledek provedení úprav MP při jednání s MHMP pozitivní, prosazovat naši připomínku uvedenou ad 1., uplatňujeme ke stejnému pozemku následující připomínku č. 2.


2. Naprostou nesouhlasíme s navrženou výškovou regulací západní části pozemku parc. č. 1271/1 na 4 nadzemní podlaží a požadujeme úpravu na 2 nadzemní podlaží stejně jako na východní části této malé parcely. Pro náš požadavek uvádíme následující důvody:

a) Odborné závěry studie SEA
V souvislosti se žádostí o změnu ÚP č. Z1223/06 na pozemku parc.č. 1271/1 bylo před několika lety požadováno vypracování SEA. Zhodnocení vlivů této změny ÚP hovořilo doslova o extenzivním využití plochy, oslabení veřejné prospěšnosti, posílení bydlení v interakční zóně urbánního a přírodního prostředí apod. Dále zde bylo zdůrazněno, že směrem k přírodnímu zlomu (okraji Šáreckého údolí) by se výstavba měla snižovat (dokument přikládáme jako Přílohu č. 2) Tento názor nám osobně potvrdil i pan arch. Willy Hána, tehdejší vedoucí týmu zpracovatelů SEA.


b) Výška okolní zástavby, specifika pozemku
Návrh MP na 4 nadzemní podlaží na západní části pozemku parc. č. 1271/1 postrádá jakoukoliv logiku - vždyť východní část této malé parcely má v návrhu 2 nadzemní podlaží, severně sousedí s pozemkem zahrádková kolonie. Pozemek je v nejexponovanější části lokality, tj. těsně na hranici přírodního parku, s výskytem zvláště chráněných živočichů, v prostoru, který je komunikačním místem mezi již existující výstavbou a zalesněným vrcholem Červeného Vrchu s lesním dětským hřištěm a s přístupovými pěšími cestičkami do Šáreckého údolí. Výstavbou rezidenčního komplexu Terasy Červený Vrch společností Skanska již přišli místní obyvatelé o velkou část zelené plochy pro svoje vycházky a relaxaci. Pokud by měla být západní část vůbec zastavěna, tak pouze nízkými stavbami, které budou tvořit přechod mezi současnou zástavbou a přírodním parkem s lesem a se zahrádkovou kolonií, tj. výstavbou, která bude maximálně vstřícná k životnímu prostředí i s ohledem na nárůst počtu obyvatel v této exponované části lokality. Jsme přesvědčení, že minimalizace výstavby na této části pozemku je skutečně ve veřejném zájmu celé Městské části Praha 6.

c) Dopravní obslužnost
Důležitým argumentem pro změnu výškové regulace na max. 2 nadzemní je i velmi problematická obslužnost této části Červeného Vrchu. K východní části pozemku vede pouze úzká asfaltová cesta mezi místní policejní stanicí a budovou Gymnázia Arabská. Cesta má šířku pouze 5 m, pro dosažení požadovaných 6m šířky by musel být „ukrojen“ 1m ze zeleného parku před gymnáziem a další rozšíření do zeleně by bylo potřeba pro vybudování řádného chodníku. Ulice je přitom slepá a pro obyvatele bydlící na pozemku a jejich návštěvníky neexistuje možnost jiného vjezdu a výjezdu než do úzké jednosměrné Arabské ulice. Vyřešení dopravy na západní část pozemku (funkce OB) přes stavby na jeho východní části (funkce VV) je těžko představitelné a velký problém zde viděla i paní Ing. Dana Charvátové z ÚMČ Praha 6, s kterou jsme tuto otázku před delší dobou osobně konzultovali.

d) Krajinný horizont a zpracování koncepce výstavby Šárecké údolí
Společným zájmem nás všech je jistě chránit pohledový krajinný horizont v tak přírodně významné části Prahy 6, jako je park Šárka-Lysolaje. Skupina odborníků včetně pana Ing. arch. Hodka připravuje návrh koncepce pro budoucí výstavbu v Šáreckém údolí včetně ochrany krajinných horizontů na místě přírodní horní hrany kolem údolí. Jelikož je pozemek parc. č. 1271/1 posledním zastavitelným pozemkem nejblíže k této přírodní hraně, tak má opodstatnění požadovat směrem k této hraně snižování podlažnosti, Také z tohoto důvodu navrhujeme upravit výškovou regulaci na 2 podlaží na celé parcele č. 1271/1.


Věříme, že vzhledem k vysvětlení a uvedeným argumentům bude naše připomínka zařazena do souhrnu připomínek podávaných Městskou části Praha 6 pořizovateli MP. Samozřejmě jsme připraveni kdykoliv odpovědět na případné dotazy.


S pozdravem,


Ing. Patrik Vágner tel.: 603 520 715 e-mail: patrik@etamp.cz
Jitka Formánková tel.: 606 484 411 e-mail: jitkae.formankova@gmail.cz
Ing. Irena Nevolová tel.: 777 666 022 e-mail: irena.nevole@centrum.cz

za výbor Spolku pro Červený Vrch

8. 3. 2018, 18:54
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-513-2c-2

Patrik Vágner:

Doplnění připomínky Spolku pro ČV k parc.č. 1271/1 - Příloha č.1

9. 3. 2018, 08:29
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-513-2c-2-0
 
 

Michaela Lešková:

Připojuji se plně k Připomínce Spolku pro Červený Vrch ohledně změny funkčního využití a výškové regulace západní části pozemku parcelní č. 1271/1 na Červeném Vrchu. Tímto podávám vlastní připomínku se stejným obsahem.

24. 3. 2018, 21:58
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-513-2c-2-1
 
 

Připojení se k připomínce Spolku pro Červený Vrch

František Kuneš:

Plně se připojujeme jménem 63 majitelů sousedících pozemků k celému textu Připomínky Spolku pro Červený Vrch ohledně funkčního využití a výškové regulace západní části pozemku – parcely č. 1271/1 na Červeném Vrchu.

Za výbor Základní organizace Českého zahrádkářského svazu Červený Vrch – Praha 6, Zahrádková osada ČV č. 806012, Banskobystrická 2082/7, IČ: 67798357.

Ing. František Kuneš, tel.:724 605 193, email:kunesf@seznam.cz – předseda
Vladislav Kašpar, tel.: 723 946 845, email: dalida.kaspar@seznam.cz – místopředseda
Luďa Dvořáková, tel.: 728 940 463, email: ludadvorakova@seznam.cz - tajemník

14. 3. 2018, 11:58
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-513-2c-3

Připojení se k připomínce Spolku pro Červený Vrch

David Bečvář:

Plně se připojujeme jménem 152 spolumajitelů sousedících pozemků k celému textu Připomínky Spolku pro Červený Vrch ohledně funkčního využití a výškové regulace západní části pozemku – parcely č. 1271/1 na Červeném Vrchu.
za výbor SVJ Tibetská 806
David Bečvář, předseda SVJ, david@becvar.com, 723980336, Tibetská 806/2

dále výbor SVJ:
Jiří Šamonil, člen SVJ, jiri.samonil@dcinema.cz, 603899670, Tibetská 4

Jan Fechtner, člen SVJ, gavoda@seznam.cz, 60782608, Tibetská 806/2

Tomáš Korbas, člen SVJ, korbas@centrum.cz, 737208411, Tibetská 806/2

14. 3. 2018, 16:08
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-513-2c-4

Připojení se k připomínce Spolku pro ČV – parcela č.1271/1

Robert Černý:

V zastoupení 128 spolumajitelů sousedících pozemků se plně připojujeme k Připomínce Spolku pro Červený Vrch ohledně funkčního využití a výškové regulace západní části pozemku – parcely č. 1271/1 na Červeném Vrchu. Tímto podáváme vlastní připomínku se stejným obsahem.
Za vlastníky Výbor Společenství vlastníků pro dům č.p. 807, ul. Tibetská, 160 00 Praha 6-Vokovice, IČ: 272 57 720:
Robert Černý – předseda výboru, tel. 602 191 970, email: xcerr@seznam.cz
Tomáš Heller – místopředseda výboru, tel. 602 345 428

19. 3. 2018, 23:08
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-513-2c-5

Připojení se k připomínce Spolku pro ČV – parcela č.1271/1

Jaroslav Nejedlý:

Připojuji se plně k Připomínce Spolku pro Červený Vrch ohledně změny funkčního využití a výškové regulace západní části pozemku parcelní č. 1271/1 na Červeném Vrchu. Tímto podávám vlastní připomínku se stejným obsahem.

20. 3. 2018, 19:54
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-513-2c-6

Připojení se k připomínce Spolku pro ČV – parcela č.1271/1

Petra Nejedlá:

Připojuji se plně k Připomínce Spolku pro Červený Vrch ohledně změny funkčního využití a výškové regulace západní části pozemku parcelní č. 1271/1 na Červeném Vrchu. Tímto podávám vlastní připomínku se stejným obsahem.

20. 3. 2018, 20:00
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-513-2c-7

Připojení se k připomínce Spolku pro ČV – parcela č.1271/1

Jaroslav Nejedlý:

Připojuji se plně k Připomínce Spolku pro Červený Vrch ohledně změny funkčního využití a výškové regulace západní části pozemku parcelní č. 1271/1 na Červeném Vrchu. Tímto podávám vlastní připomínku se stejným obsahem.

20. 3. 2018, 20:34
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-513-2c-8

Disproporční výšková regulace

Zuzana Chudoba:

Vzhledem k tomu, že Vokovice jsou navržené a z větší části vystavěné jako zahradní město a většina vystavěných domů jsou rodinné domky či viladomy s maximálně 4-mi podlažími, je zřejmě dílem omylu naplánovaná výstavba až 21 podlaží v oblasti u současné otočky autobusu 119 (před ZŠ - křižovatka Vokovická/Evropská) a také vedle stávajících panelových domů na místě Mateřské školky Vokovická (patří dle navrženého plánu do oblasti Červený vrch). Naprosto by to změnilo a zničilo ráz celé oblasti, která už nyní tak trpí neregulovanou výstavbou.

25. 3. 2018, 08:28
Důležitost: Důležité
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-513-2c-9

Jan Vlach:

A) V otázce je diskutována aplikace výškové regulace v blízkosti parku ve volné zástavbě, metropolitní třídy v kontextu výškové kategorie 21 (tj. 13 - 21) a nejednoznačností, které MPP v této oblasti přináší a která vede k diametrálně odlišné regulaci. Regulace 21 u místních třinácti podlažních domů působí nepřiměřeně, případně nesrozumitelně.

B) V otázce je řešena plocha skrytého rozvoje na pozemku 1271/1, kde by z důvodu výskytu zvláště chráněných živočichů měla být zachována zeleň (nezastavěné území). Případně z důvodu nevhodného dopravního napojení a horizontu Šárky redukována podlažnost ze 4 na 2. Tuto připomínky napsali, či se k ní připojili: Spolek pro Červený Vrch (26 členů), Základní organizace Českého zahrádkářského svazu Červený Vrch – Praha 6 (63 členů), SVJ Tibetská 806 (152 spolumajitelů), Společenství vlastníků pro dům č.p. 807 (128 spolumajitelů) + jednotlivci (4) = celkem 369 majitelů + 4 místní občané

9. 4. 2018, 22:57
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: 513-2c-SUM-0

3. Metropolitní plán - Rozvoj lokality
3a. Máte připomínky k popisu cílového charakteru lokality? Je v obecném popisu něco, s čím nesouhlasíte nebo vám v něm něco důležitého schází? Je srozumitelný? (hlavních komentářů: 2)

Obecná poznámka

Pavel Charvát:

Bydlím na hranici Ořechovky a Dejvic. Jako obyvatel Prahy 6 konstatuji následující:
- Priority plánu jsou auta a prostavěné miliardy bez ohledu na občany.
- Významnou část VPS může za veřejně prospěšné označit jen někdo, kdo v Praze 6 nikdy nebyl.
- Vedení Prahy tvrdošíjně věří, že další a další dopravní stavby vyřeší kritickou dopravní situaci Prahy vytvářenou další a další bytovou a komerční výstavbou v Praze.
- Plán vůbec nereflektuje zhoršující se životní prostředí, nepodporuje chodce a cyklisty, investice do MHD znehodnocuje paralelními investicemi do automobilové dopravy.
- Praha postrádá vizi.

15. 3. 2018, 07:14
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-513-3a-0

Stepan Gala:

Souhlasím

24. 3. 2018, 23:58
Důležitost: Důležité
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-513-3a-0-0
 
 

Zuzana Chudoba:

Souhlas! Praha 6 a hlavně Hl.m.Praha řeší problém dopravy/infrastruktury jako náhlý oheň. Vůbec ho neřeší jako vizionář, který se dopředu zajímá o celosvětové trendy a vývoje. S novou výstavbou je jasné, že bude více obyvatel/pracujících a je nutné řešit i dopravu. Myslím, že by se zodpovědné osoby měli začít trochu zajímat, co se děje za hranicemi České republiky a ne jen zbrkle řešit problémy, které často způsobily a utrácet neefektivně svoje rozpočty nebo fondy z EU.

25. 3. 2018, 09:21
Důležitost: Doplňující
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-513-3a-0-1
 
 

Jan Vlach:

Obecná poznámka, že MPP upřednoštuje IAD před bezmotorovou dopravou.

9. 4. 2018, 22:08
Důležitost: Důležité
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: 513-3a-SUM-0

3b. Máte připomínky k popsanému potenciálu území? K obecným i individuálním regulativům? Máte připomínky ke stanovení indexu využití lokality? Tedy zejména k míře, o kterou se může v místě zvyšovat plocha zástavby?
3c. Domníváte se, že je pomocí vlastností lokality a ploch území dostatečně přesně a podrobně popsáno? Doporučili byste pro lokalitu nebo její některé plochy zpracovat podrobnější regulaci? (hlavních komentářů: 2)

Územní studie

Pavel Kraus:

Vstupem metropolitního plánu by měla být územní studie okolí křižovatky Evropská-Vokovická, která vezme v úvahu budoucí rozvoj železniční trati, zohlední limity na dopravu plynoucí z potřeby chránit obyvatele před emisemi a hlukem a zajistí možnost volného pěšího pohybu v okolí.

27. 2. 2018, 09:17
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-513-3c-0

Stepan Gala:

Souhlasím

24. 3. 2018, 23:59
Důležitost: Důležité
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-513-3c-0-0
 
 

Jan Vlach:

Viz 1f.

9. 4. 2018, 21:59
Důležitost: Doplňující
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: 513-3c-SUM-0

3d. Máte jakékoliv další připomínky k čitelnosti, pochopitelnosti, využitelnosti, zpracování nebo úplnosti předloženého metropolitního plánu?
4. Metropolitní plán - infrastruktury
4a. Máte jakékoliv připomínky ke krajinné infrastruktuře? K vymezení prostorů, ochranných pásem a podobně?
4b. Máte jakékoliv připomínky k dopravní infrastruktuře? K vymezeným prostorám, kapacitám, typům komunikací a rozvoji různých druhů dopravy? (hlavních komentářů: 7)

P+R

Jan Vlach:

Přestože je nyní pořizována změna UP za účelem realizace P+R Tobrucká, které by mělo odlehčit obydleným částem Prahy 6 od aut z Horoměřic a okolí, není tento záměr v MPP explicitně zmíněn. Navíc se nachází zřejmě i částečně v lokalitě Šárka a je pravděpodobné, že jej navržená regulace (park ve volné zástavbě) neumožňuje.

1. 2. 2018, 23:33
Důležitost: Doplňující
Číslo komentáře: L-513-4b-0

Silnice z Petřin

Pavel Kraus:

Plánovaná silnice od Vojenské nemocnice, vedená částečně po hranici lokality, hrozí zahlcením už teď přetížené Vokovické ulice.

27. 2. 2018, 10:05
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-513-4b-1

Stepan Gala:

Naprosto souhlasím. Estakádu je nutná jednoznačně odmítnout. Její realizace by výrazně zhoršila životní podmínky obyvatelům Vokovic, Veleslavína a dalších občanů Prahy 6.

25. 3. 2018, 00:01
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-513-4b-1-0
 
 

Generel bezmotorové dopravy

Pavel Charvát:

Podle mne musí být Generel součástí Metropolitního plánu. Jinak plán cyklisty a chodce prakticky ignoruje. Protože Generel není členěn podle lokalit, nedá se podle lokalit připomínkovat. Svůj detailní komentář ke Generelu jsem proto vložil do "Libovolné další lokality ...." úplně na konci seznamu lokalit do bodu 4b-Dopravní infrastruktura.

Z Generelu podporuji pro lokalitu lávku z Hanspaulky přes ulici Horoměřickou. Důvodem je fakt, že západní část Hanspaulky je pro chodce, cyklisty i kočárky prakticky zcela izolovaná na jih, západ i sever. Zrcadlově platí, že z Červeného vrchu není rozumný přístup na Hanspaulku.
Dále podporuji navrhované cyklistické propojení nazývané v Generelu Evropská-Na Krutci- Horoměřická s tím, že bych současně zcela zneprůjezdnil obousměrně ulici Na Krutci z důvodů popsaných dostatečně v jiných lokalitách.

20. 3. 2018, 19:25
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-513-4b-2

Stepan Gala:

Souhlasím.

25. 3. 2018, 00:01
Důležitost: Důležité
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-513-4b-2-0
 
 

Petr Toman:

Souhlasím, lávka přes Horoměřickou by měla být vedena jako VPS pro bezmotorovou dopravu.

30. 3. 2018, 21:13
Důležitost: Důležité
Číslo komentáře: L-513-4b-2-1
 
 

P+R Tobrucká

Michaela Lešková:

Nesouhlasím se změnou plánu z důvodu P+R Tobrucká. Již jsem psala v rámci jiné připomínky, že obec i hl. m. Praha by měla chránit své občany, jejich oprávněné zájmy a zdraví a nikoliv preferovat zájmy středočechů na parkování a zatěžování naší části ještě další dopravou. V rezidenční lokalitě u Horoměřické, kde se nachází i mateřská škola, vstup do vyznačené oblasti metropolitního parku a také sportoviště gymnázia, která je navíc již tak dost zatížená okolní dopravou na Evropské a Horoměřické, je projekt P+R, kterému by navíc musel ustoupit kus lesní plochy, velmi nevhodný.

24. 3. 2018, 22:20
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-513-4b-3

Rozšíření letiště VH

Pavel Charvát:

Druhá přistávací dráha letiště VH je posunutá o cca 2 km na jih proti stávající. To znamená, že i příletový koridor se posune někam nad linii Bohnice-Sedlec-Lysolaje-Nebušice. To jednoznačně znamená negativní dopady na prostředí v této oblasti ale také v celé severozápadní části Prahy 6 od Baby a Bubenče až po Dědinu.
V rozšíření letiště, se kterým nesouhlasím, vidím ještě jeden rizikový faktor. Jde o privátní investici. Při dravosti soukromých investorů je jasné, že letiště bude při schválení plánu rozšířeno daleko dříve, než se vylepší jeho dopravní obslužnost jakoukoliv stavbou navrhovanou v MPP. Dopady na intenzitu automobilové dopravy v celé Praze 6 si v takovém případě ani nelze představit.

25. 3. 2018, 18:47
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-513-4b-4

Estakádu Ne

Jitka Weigertova:

Estakádu je nutné jednoznačně odmítnout. Její realizace by výrazně zhoršila životní podmínky obyvatelům Vokovic, Veleslavína a dalších občanů Prahy 6.

26. 3. 2018, 16:05
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-513-4b-5

Jan Vlach:

V odpovědích je zachycen nesouhlas s rozšířením letiště, novým silničním propojením s Petřinami (kvůli zatížení Vokovické). Je zde hlas proti P+R Tobrucká, které navíc v MPP asi není zachyceno. Dále v MPP chybí bezmotorová dporava, např. dle generelu Prahy 6 - např. lávka přes Horoměřickou.

9. 4. 2018, 22:13
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: 513-4b-SUM-0

4c. Máte jakékoliv připomínky k technické infrastruktuře? Např. nakládání s dešťovými vodami, vedení sítí atp.
4d. Máte připomínky k vymezeným plochám veřejné vybavenosti? Je stávající vybavenost vyznačena správně? Souhlasíte s návrhem pro vybavenost? Máte k vybavenosti jakékoliv připomínky, nebo poznámky? (hlavních komentářů: 3)

Plán skoro nic nevymezuje

Pavel Kraus:

V lokalitě se nachází například gymnázium a MŠ Arabská. Podle článku 55 má být brána v úvahu i vybavenost rekreační (stadion, zahrádkářská osada) a komerční (např. OC Šestka). Plán ale tuto vybavenost nevymezuje a tak rezignuje na její trvalé zajištění.

27. 2. 2018, 09:43
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-513-4d-0

Jitka Weigertova:

Souhlasím s komentářem Pavla Krause. Plán vybavenost nevymezuje a tak rezignuje na její trvalé zajištění.

26. 3. 2018, 16:07
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-513-4d-1

Jan Vlach:

V plánu chybí vymezení i stávající občanské vybavenosti.

9. 4. 2018, 22:15
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: 513-4d-SUM-0

4e. Máte připomínky k vymezeným veřejně prospěšným plochám a opatřením?
7. Metropolitní plán - Obecné problémy
7a. Máte jakékoliv další připomínky k čitelnosti, pochopitelnosti, využitelnosti, zpracování nebo úplnosti předloženého metropolitního plánu? (hlavních komentářů: 2)

Ztrácejí se souvislosti

Pavel Kraus:

Obecným problémem asi je, že rozčleněním města na lokality se ztrácejí jejich souvislosti a vzájemné ovlivňování. Například nedostatek veřejné vybavenosti ve Vokovicích znamená, že místní jezdí nakupovat na Červený vrch (kde tato vybavenost není vyznačena) nebo nově metrem na Petřiny (kde ji možná charakterizuje nějaký nepopsaný puntík). Plánované silniční spojení z Petřin může znamenat zásadní problém pro přetížené ulice Vokovická (tvořící hranici lokality Červený vrch) a Na Krutci, ale spadá částečně do lokality U Potoka, a pak se pohybuje na hranici lokalit Starý Veleslavín a Sídliště Červený vrch, a není jasné, kam patří. A parkoviště u Nádraží Veleslavín (co ostatně dělá P+R tak hluboko ve městě?) ovlivní dopravu i ovzduší všech okolních lokalit.

27. 2. 2018, 10:03
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-513-7a-0

Stepan Gala:

Souhlasím

25. 3. 2018, 00:03
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-513-7a-0-0
 
 

Jitka Weigertova:

Souhlasím

26. 3. 2018, 16:08
Důležitost: Důležité
Číslo komentáře: L-513-7a-0-1
 
 

Jan Vlach:

Metoda MPP vede k tomu, že chybí a nejsou řešeny vazby a souvislosti mezi jednotlivými lokalitami.

9. 4. 2018, 22:21
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: 513-7a-SUM-0

5. Stávající územní plán
5a. Podívejte se, jak územní plán splňuje vaše očekávání a představy o využití území. Víte o nějakém místě ve vaší lokalitě, kde stávající územní plán má nevhodně vymezenou funkční plochu nebo špatně stanovenou míru využití území? Je ve vymezeném území problémové místo, které podle vás územní plán neřeší?
6. Porovnání stávajícího územního plánu a metropolitního plánu
6a. Máte jakékoliv připomínky nebo poznámky k rozdílům mezi stávajícím územním plánem a metropolitním plánem, a to včetně popisu ploch, vymezení infrastruktury a ochranných pásem? (hlavních komentářů: 2)

Ústup neřízené zástavbě

Pavel Kraus:

Plochy, vymezené ve stávajícím územním plánu pro veřejnou vybavenost nebo pro zeleň, se v metropolitním plánu označují jako zastavitelné nebo dokonce už zastavěné území (např. tramvajová smyčka). Původní vymezení je ale třeba zachovat.

27. 2. 2018, 09:54
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-513-6a-0

Stepan Gala:

Souhlasím, je nutné chránit zelené plochy a doplnit další zelení nebo doplnit o občanskou vybavenost, která mnohdy občanům chybí.

25. 3. 2018, 00:03
Důležitost: Důležité
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-513-6a-0-0
 
 

Jan Vlach:

Hrubší měřítko MPP způsobuje, že na plno místech není fixována zeleň a někde jsou i zelená místa vedena jako již zastavěná.

9. 4. 2018, 22:18
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: 513-6a-SUM-0