Zpět na
postup

Letiště Václava Havla

Garant: Ilona Al-Jumaily
(emirco1@gmail.com)
List lokality
 

4. Metropolitní plán - infrastruktury

Metropolitní plán obsahuje kromě hlavního výkresu i další výkresy. V této části se budete věnovat popisu infrastruktur v metropolitním plánu. Plán obsahuje čtyři infrastruktury. Je to:

Jednotlivé typy infrastruktur jsou na samostatných výkresech. Textový popis infrastruktur najdete v listu lokality v odstavcích 500, 600, 700 a 800.

Metropolitní plán vymezuje veřejně prospěšné stavby a opatření. Najdete je na výkrese:

Textový popis je v listu lokality odstavci 900.

Kromě příslušných výkresů si otevřete výkres Metropolitního plánu. (Mapa v lokalitě v pdf je zkreslená, sledujte hlavní výkres) Otevřete si list této lokality v samostatném okně. Přečtěte si jej a věnujte se i odůvodnění. Odkazy na příslušné články si dohledejte v textové části, kterou si také otevřete.

Přečtěte si vždy všechny otázky této skupiny a odpovězte na ty, ke kterým máte co říci. Nad příslušnou otázkou si otevřete i příslušný výkres.

výkres krajinné infrastruktury (ÚSES) zde Příklad připomínky 4a. si můžete prohlédnout zde
4a. Máte jakékoliv připomínky ke krajinné infrastruktuře? K vymezení prostorů, ochranných pásem a podobně? (hlavních komentářů: 2) Pro přidání komentáře se prosím přihlaste nebo registrujte

3 VPS na jedné hromadě

Emir Al Jumaily:

Každá stavba se posuzuje zvlášť. Hodnoty se nesčítají, z čeho vyjít vše se kříží. ... jen celkový dopad na obyvatele Prahy a přírodu souhrnem nikdo hodnotit nebude

4. 4. 2018, 11:58
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-604-4a-0

izolační zeleň , přírodní hlukolamy

Ilona Al-Jumaily:

v návrhu jsou vypuštěny pásma IZ, doporučuji zapracovat návrh možných stromových hlukolamů

16. 5. 2018, 00:22
Důležitost: Důležité
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-604-4a-1

výkres dopravní infrastruktury zde Příklad připomínky 4b. si můžete prohlédnout zde
4b. Máte jakékoliv připomínky k dopravní infrastruktuře? K vymezeným prostorám, kapacitám, typům komunikací a rozvoji různých druhů dopravy? (hlavních komentářů: 6) Pro přidání komentáře se prosím přihlaste nebo registrujte

Jindra Kvapilová:

Z výčtu dopravních staveb v jediném listu lokality jde hrůza - pražský okruh, rychlodráha, paralelní dráha, mimoúrovňová křižovatka, autobusové nádraží, dvě železniční zastávky, parkoviště, tramvajová trať, několik rychlostních silnic - polovina z vyjmenované dopravní infrastruktury by bohatě obsloužila celé letiště i přilehlé oblasti.

28. 2. 2018, 20:09
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-604-4b-0

Radomír Matulík:

Vysoká koncentrace všech možných myslitelných dopravních staveb vlastně neumožňuje jakékoliv regulativy - MP nezahrnuje jenom metro, se kterým počítá ÚP.

15. 3. 2018, 21:34
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-604-4b-1

Letiště a infrastruktura

Martina Hůlová:

Co pozitivního nám přináší druhá přistávací dráha? Potřebuje Praha přijímat ještě větší množství lidí? Už teď letiště přepravilo více lidí než bylo původně plánované. Při druhé přistávací dráze může dojít až k dvojnásobnému počtu cestujících přes Prahu.
Už v současné době je nedostačující infrastruktura a mpp infrastrukturu důsledně neřeší. Jak chce mpp dopravit přes Prahu 6 další miliony lidí za rok navíc? Jakým způsobem se dořeší doprava na letiště? Neřeší se doprava ani jakýkoli jiný veřejný zájem z výstavby paralelní dráhy.
Měla by se řešit regulace a stavět záchytná parkoviště na okraji Prahy. Mělo by se řešit napojení na středočeský kraj a navzájem spolupracovat. Praha 6 je transitním místem pro ty, kteří dojíždí do Prahy denně za prací z oblastí severozápadu Prahy, nicméně mpp to příliš nezohledňuje. Čím více lidí Praha láká, tím více se zhoršuje kvalita života Pražanů. Evropská ulice je již v současné době přetížená. Je třeba důsledně vyžadovat regulaci provozu, nikoli lákat další lidi.
My jsme rezidenti Prahy 6, měl by být dán větší důraz na rezidentní bydlení.

17. 3. 2018, 23:48
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-604-4b-2

Vladimír Truhlík:

Rovněž se domnívám, že kapacita ruzyňského letiště vzhledem ke své poloze (relativně blízko centru Prahy) a svému okolí (hustá zástavba okolních vesnic a měst, jedinečné přírodní skvosty) je v podstatě na svém limitním stavu a měla by být co nejdříve zastropována. Jakýkoliv další nárůst počtu vzletů a příletů je zcela zásadně proti kvalitě bydlení a rekreačních aktivit v celé severozápadní části Prahy a přilehlém regionu (např. i Křivoklátsko, Berounsko, lesy povodí Kačáku, Kladensko, na pravém břehu Vltavy pak oblast Zdib, Klecan, Líbeznic atd.). Z údajů o hlukové situaci volně dostupných na stránkách letiště vyplývá, že hlukové zatížení na všech monitorujících stanicích v posledních minimálně šesti letech vytrvale narůstá a při tomto trendu by do roku 2030 byly překračovány měsíční LAeq hodnoty 60dB takřka na všech stanicích. Hukot letadel je slyšet v klidnějších čtvrtích i na vzdálenost kolem 7km od ranveje, neřkuli v přírodě (např. přírodní rezervace Divoká Šárka), kde jsou za určitých meterologických situací cítit i spaliny startujících letadel. Takže plány na budování paralelní dráhy blíže k městu a další podstatný nárůst kapacity letiště (až na roveň dnešních velkých evropských letišť jako např. Mnichov či Londýn Heathrow - obě mají dvě paralení dráhy, v roce 2017 odbavil Londýn Heathrow 78 milionů cestujících, Mnichov 45 milionů cestujících, tedy si lze představit co by Prahu čekalo) a tím i hluku a zatížení veškeré infrastruktury jsou snad jen nepovedeným žertem. Jinak při čtení některých zdejších příspěvků o tom jak letiště svévolně zachází se soukromým majetkem, který je pro člověka nejdůležitější a to je bydlení, si říkám je tato země vůbec ještě právní stát?

23. 3. 2018, 14:48
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-604-4b-2-0
 
 

Šárka Mrkvičková:

Mám stejný názor.

29. 3. 2018, 14:05
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-604-4b-2-1
 
 

Martin Košťál:

Myslím si to samé

29. 3. 2018, 17:51
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-604-4b-2-2
 
 

Generel bezmotorové dopravy

Pavel Charvát:

Podle mne musí být Generel součástí Metropolitního plánu. Jinak plán cyklisty a chodce prakticky ignoruje. Protože Generel není členěn podle lokalit, nedá se podle lokalit připomínkovat. Svůj detailní komentář ke Generelu jsem proto vložil do "Libovolné další lokality ...." úplně na konci seznamu lokalit do bodu 4b-Dopravní infrastruktura.

Z hlediska lokality mám ke Generelu následující připomínku:
Vyznačit jako cyklostezku propojení A33/0078 v zahrádkářské kolonii Padesátník s Dědinou přes přechod pro chodce Na Padesátníku a ulicemi Za teplárnou a K letišti.
Dále je podle mne třeba udržet a rozvíjet hojně využívanou ale neznačenou cyklostezku z ulice Pilotů přes Drnovskou (proti Dědinské), přes most nad okruhem a dál po východní straně areálu letiště s napojením na Ruzyni (kolem nádrže Jiviny) a na Hostivice (podél jižního plotu letiště).

20. 3. 2018, 19:29
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-604-4b-3

Doprava z letiště

Pavel Charvát:

V rozšíření letiště, se kterým nesouhlasím, vidím ještě jeden rizikový faktor. Jako příklad může sloužit rozšíření letiště ve Vodochodech, které asi bude přes nesouhlas okolních obcí realizováno. Je sice mimo území Prahy, nicméně doprava cestujících do Prahy by měla Prahu zajímat. V MPP překvapivě nenajdete jedinou dopravní stavbu, která by se snažila reagovat na cílový stav 3,5 miliónu cestujících. Takže všichni pojedou po D8 nebo staré výpadovce přes Kobylisy. D8 je už teď ucpaná každé ráno od Vltavy až na hranice Prahy, ne-li dál. Kobylisy rovněž. To nikomu z Magistrátu nevadí? Vztaženo na navrhované rozšíření letiště VH. Jde o privátní investici. Při dravosti soukromých investorů je jasné, že letiště bude při schválení plánu rozšířeno daleko dříve, než se vylepší jeho dopravní obslužnost jakoukoliv stavbou navrhovanou v MPP. Dopady pro dopravu v celé Praze 6 si ani nelze představit.

25. 3. 2018, 08:05
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-604-4b-4

2. přistávací dráha pro nákladní dopravu

Lenka Špičáková:

Plně souhlasím s výše uvedenými komentáři a doplňuji o informaci, že druhá paralelní přistávací dráha bude sloužit především ke transportu nákladu a ne turistů. Její ekonomický přínos pro určité komerční subjekty těžko vyváží zatížení životního prostředí obyvatel nejen Prahy 6.

3. 4. 2018, 13:19
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-604-4b-5

výkres technické infrastruktury zde Příklad připomínky 4c. si můžete prohlédnout zde
4c. Máte jakékoliv připomínky k technické infrastruktuře? Např. nakládání s dešťovými vodami, vedení sítí atp. Pro přidání komentáře se prosím přihlaste nebo registrujte

výkres veřejné vybavenosti zde Příklad připomínky 4d. si můžete prohlédnout zde
4d. Máte připomínky k vymezeným plochám veřejné vybavenosti? Je stávající vybavenost vyznačena správně? Souhlasíte s návrhem pro vybavenost? Máte k vybavenosti jakékoliv připomínky, nebo poznámky? Pro přidání komentáře se prosím přihlaste nebo registrujte

výkres veřejné prospěšných staveb a opatření zde Příklad připomínky 4e. si můžete prohlédnout zde
4e. Máte připomínky k vymezeným veřejně prospěšným plochám a opatřením? (hlavních komentářů: 5) Pro přidání komentáře se prosím přihlaste nebo registrujte

Veřejná prospěšnost

Pavel Charvát:

Letiště Václava Havla odbavilo v roce 2017 15 miliónů cestujících. Nevidím jediný důvod, proč by Praha měla chtít víc. Nevidím jediný pozitivní přínos paralelní dráhy pro obyvatele Prahy a Prahy 6, jen negativní dopady. Naopak jasný přínos bude pro soukromé subjekty, které budou projekt v případě schválení realizovat. Tento projekt je příkladem toho, jak samospráva nehájí zájmy občanů, kteří jí zvolili. Nazývat tento projekt veřejně prospěšnou stavbou je výsměchem veřejnosti. Projekt by měl být z plánu vyjmut. Přinejmenším by měli autoři projektu a ti kteří ho zařadili jako VPS, tento projekt obhájit před veřejností Prahy 6. Pokud ho neobhájí, měl by být zrušen.

14. 3. 2018, 07:14
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-604-4e-0

Vladimír Truhlík:

Naprostý souhlas. Lze očekávat, že po případném vybudování paralelní dráhy a rozšíření terminálů nárůst počtu cestujících (na 30-40 i více milionů ročně) a pohybů letadel (300 tisíc a více) půjde prakticky pouze na účet tranzitu a carga. Vše toto bude na úkor kvality životního prostředí v severozápadní části Prahy a přilehlém regionu. O veřejné prospěšnosti výstavby paralelní dráhy a rozšíření kapacity letiště lze tak úspěšně pochybovat.

29. 3. 2018, 17:44
Důležitost: Doplňující
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-604-4e-0-0
 
 

Radomír Matulík:

Vybudování paralelní dráhy nelze hodnotit jako veřejně prospěšné opatření pro obyvatele Prahy 6, pouze zhorší kvalitu života v přilehlých lokalitách. Jde o přímou podporu vybraných privátních firem samosprávou.

15. 3. 2018, 21:40
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-604-4e-1

Náhrady v případě vyvlastnění

Yasser Zein:

V případě nezbytnosti vyvlastnění pozemku pro VPS trváme na tom, aby za něj byla poskytnuta náhrada ve formě odpovídající stávající nemovitosti v obdobné lokalitě a odpovídající hodnotě.

29. 3. 2018, 16:17
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-604-4e-2

Pochybnosti o veřejné prospěšnosti paralelní dráhy

Lenka Špičáková:

Souhlasím s předchozími komentáři. Novou paralelní dráhu v žádném případě nelze považovat za veřejně prospěšnou stavbu. Její dopad na obyvatele Prahy bude naopak velmi neprospěšný.

3. 4. 2018, 13:23
Důležitost: Důležité
Číslo komentáře: L-604-4e-3

samospráva nehájí zájmy občanů

Ilona Al-Jumaily:

pochybnosti občanů o skutečné potřebě VPS

16. 5. 2018, 00:26
Důležitost: Důležité
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: 604-4e-SUM-0

Zpět Pokračovat dále