Zpět na
postup

Na Bateriích

Garant: Taťana Engelová
(tana.engelova@seznam.cz)
List lokality
 

1. Metropolitní plán - lokalita

V této části se budete věnovat lokalitě jako celku. Metropolitní plán každou lokalitu definuje pomocí čtyř základních vlastností. Jsou to:

Pro odpovězení otázek budete potřebovat (otevírejte do nových oken prohlížeče):

Přečtěte si vždy všechny otázky této skupiny a odpovězte na ty, ke kterým máte co říci.

Příklad připomínky 1a. si můžete prohlédnout zde
1a. Jak vnímáte prostor vaší lokality? Co je pro celou lokalitu nebo její část zásadní - co ji charakterizuje? (hlavních komentářů: 16) Pro přidání komentáře se prosím přihlaste nebo registrujte

Jednotná koncepce a zeleň

Michaela Horáková:

Celá lokalita se vyznačuje promyšlenou jednotnou koncepcí, výstavba z první poloviny 20.stol. si zachovává původní charakter, pravidelná vilová zástavba je v rovnováze s plochami zeleně. Zásadní pro lokalitu je právě tato rovnováha, díky které zůstává lokalita klidnější částí, přívětivou pro své obyvatele, na rozdíl od jiných nepromyšlených a nekoncepčních částí Prahy.

25. 2. 2018, 11:32
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-325-1a-0

Vyváženost zastavěných ploch a zeleně

Josef Ungerman:

Pro lokalitu západní části Baterií jsou charakteristické 16-bytové bytovky a mezi nimi parčíky se vzrostlou zelení, hojně využívané obyvateli všech věkových skupin, a to celoročně. Zelené prostory kolem bytovek jsou sice malé, ale jsou v rovnováze s počtem bytovek a obyvatel.

26. 2. 2018, 10:14
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-325-1a-1

STOP další zástavbě lokality Baterie !!!

Alena Kolářová:

60 let žiji v lokalitě Baterií, investovali jsme na pořízení bytu nemalou částku, jelikož Praha 6 je jedna z nejdražších lokalit Prahy. Hlavně k vůli okolní zeleni. Rovnováha zeleně a zástavby je zcela vyvážená a neumím si představit další zástavbu, jejíž návrhy jsme viděli např. v roce 2012. Touto situací by naše bydlení bylo zcela znehodnoceno! Představa výhledu do zdi nové zástavby (bydlím v přízemí) je strašná.
Vzhledem k poloze mého bytu, který je blízko ÚVN a přilehlého parkoviště, jsem opravdu vděčná za zeleň u domu. I když majitelem zelené proluky je město, staráme se o zeleň také my, obyvatelé, jelikož se město moc nepodílí na údržbě. Často hlídám vnučku a jsem ráda, že si má kde hrát a běhat, beze strachu, že jí srazí auto. Je zde velký provoz, díky nemocnici, auta parkují kde se dá i nedá a proto jsme rádi za stávající zeleň. Máme zde také pískoviště, které se, po opuštění dětmi, zakrývá, aby nehrozila kontaminace kočkami nebo psy.
Doufám tedy, že bude brán zřetel na připomínky obyvatelů lokality Baterie a neumožníte developerům zcela zničit naše životní prostředí.
Proto žádám, aby byly bílé plochy metropolitního plánu vyjmuty z případných stavebních plánů a označeny jako PARK VE VOLNÉ ZÁSTAVBĚ.

3. 3. 2018, 16:58
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-325-1a-2

Milena Harveyova:

Naprosto souhlasim s pani Kolarovou.

29. 3. 2018, 23:09
Důležitost: Důležité
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-325-1a-2-0
 
 

Stop "zahušťování" zástavby

Taťana Engelová:

Copak nemáme na Praze 6 architekta, který by pohlídal tvář této tak krásné a vyzdvihované lokality? To bude už veškerá zeleň mezi domy jen prostor k další zástavbě? Jak to může kdokoliv rozumný vůbec připustit? Co bude pak tvořit "plíce" města, prostor pro hraní dětí, místo k posezení a odpočinku, klid domova?

4. 3. 2018, 11:59
Důležitost: Doplňující
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-325-1a-3

Senka Příhodová:

Souhlasím s Vámi, zeleň je potřeba chránit a nikoliv zastavovat. Jako obyvatelka Prahy 6 ani jako architektka se zahušťováním zástavby, zastavováním zelených ploch ani se zvyšováním podlažnosti nesouhlasím.

29. 3. 2018, 17:47
Důležitost: Důležité
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-325-1a-3-0
 
 

"Prostor pro život"

Jana Matisková:

Památkově chráněné území Baterie (spojené navíc se jmény slavných architektů, fotografů, umělců), vnímám (a věřím, že i většina ostatních místních obyvatel) především jako výjimečnou rezidenční zónu charakteristickou svojí vzdušností, stabilitou zastavěnosti a "prostorem pro život". Toto je dáno nejen vyvážeností vlastní výstavby, přiměřeným dopravním průjezdem (díky vhodnému dopravnímu řešení), ale zejména existencí zelených ploch a parků hojně využívaných k odpočinku a relaxaci. To vše, společně s dobrou dopravní dostupností (zejména z/do centra Prahy) a infrastrukturním vybavením, nabízí velice kvalitní bydlení (za příznivých životních podmínek).

4. 3. 2018, 17:37
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-325-1a-4

Vyváženost zástavby a zeleně, jednotná urbanistická koncepce harmonicky rozvíjená po několik generací

Tomáš Tichý:

Souhlasím s již napsaným. V oblasti je velmi dobře vyvážený poměr mezi zastavěnou a zelenou plochou. Ve východní části oblast tvoří převážně vily se zahradami, pro západní část jsou charakteristické bytové domy s přilehlými parčíky. Majitelé vil užívají k relaxaci zahrady, obyvatelé bytových domů a nájemci z vil parčíky přilehlé k bytovým domům. Realizací nástaveb na bytových domech v devadesátých letech se sice počet obyvatel i dopravní zatížení zvýšily, ale struktura zatím stále plní svůj účel. Další výstavba by ale měla fatální dopad.

4. 3. 2018, 19:19
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-325-1a-5

Tady se dá ještě dýchat

Jindra Hubková:

Vážím si toho, že žiji v prostředí plném vzrostlých stromů, keřů, trávníků a zahrad. Tady se dá ještě dýchat, dokonce i v létě, kdy jiní Pražané musí z města utíkat. Souvislejší zelené plochy propojené parkovými ulicemi, rodinné domy v zahradách, chráněná přírodní území, to je zapotřebí chránit, udržovat, pěstovat i pro ty, kdo přijdou po nás. Nezahušťovat zástavbou, nebetonovat, neasfaltovat, ale sázet, udržovat, zvelebovat. A´t si naše městská část podrží charakter místě, kam se rádi podívají i ti obyvatelé hlavního města, kteří nemají takové štěstí na zeleň.

6. 3. 2018, 11:42
Důležitost: Doplňující
Číslo komentáře: L-325-1a-6

Milena Harveyova:

Pripojuji svuj souhlas s nazorem pani Hubkove.

29. 3. 2018, 23:10
Důležitost: Důležité
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-325-1a-6-0
 
 

Nepřipustme další devalvaci životního prostředí na Praze 6

Jan Engel:

Na Praze 6 jsem se narodil, vyrůstal a rád bych zde i zestárl, stále hrdý na to, v jakém stavu je Praha 6 udržována zejména ve srovnání s ostatními městskými částmi. Praha 6 má neocenitelnou výhodu v tom, že až na několik výjímek si stále zachovává charakter zelené městské části. Pokud politici odpovědní za dění na Praze 6, kteří zde mnohdy ani nežijí, dovolí prosazení zájmů developerů na úkor zájmů obyvatel budeme svědky postupné devalvace životního prostředí Prahy 6. S každým takovým zastavěným územím klesne nejen kvalita života obyvatel Prahy 6, ale plíživě se i změní charakter celé naší městské části pro mnoho tisíc obyvatel výměnou za spokojenost nekolika jednotlivců. Tato nevyváženost mi velmi vadí. Nehledě na to, že pak budou devalvovat i ceny nemovistostí na Praze 6, tedy i nemovitosti naší konkrétně v této lokalitě Na Bateriích. Žádám vyjmutí bílých ploch metropolitního plánu v lokalitě Baterie a jejich zanesení jako Parku ve volné zástavbě.

8. 3. 2018, 18:04
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-325-1a-7

Klid a zeleň

Jana Landsingerová:

Jak již bylo řečeno, hlavní výhodou řešeného území je i pro mě (a naši rodinu) vyvážení mozaiky zastavěných ploch a malých ploch zeleně, hojně využívaných místními obyvateli. Přináší to mnohé výhody, zvyšuje kvalitu života v místě, sdružuje lidi, kteří takové prostředí vyhledávají a je jim v něm dobře, zároveň zvyšuje i hodnotu nemovitostí.

12. 3. 2018, 14:40
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-325-1a-8

Kombinace tradiční zástavby a zeleně

Michaela Lešková:

Souhlasím s již napsaným, zejména s připomínkou pana Engela. Lokalitu znám od dětství a považuji ji stavebně i množstvím zeleně za unikátní. Rozvržení nižší zástavby a zelených ploch je nutné zachovat pro další generace (opravdu bych chtěla, aby si lokalitu stejně jako já užili i moje děti), nikoliv zelené plochy určit k zastavění a tím celou lokalitu zcela zničit. Jak již bylo uvedeno v jiných připomínkách, tyto pokusy již proběhly v roce 2012, ale následně do revitalizace zeleně Praha 6 investovala. Lokalitu je nutno ochraňovat a zvelebovat, nikoliv devastovat zahušťováním zástavby. Žádám proto vyjmutí bílých ploch metropolitního plánu v lokalitě Baterie a jejich zanesení jako Parku ve volné zástavbě.

12. 3. 2018, 20:28
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-325-1a-9

NESOUHLAS S VÝSTAVBOU A LIKVIDACÍ PARČÍKŮ

Jiří Kluch:

Bydlím v ulici U třetí baterie 43 let. Lokalita Střešovice patří mezi nejkrásnější lokality v celé Praze. Důvodem je především značné množství zelených zatravněných ploch v zástavbě. Tyto plochy po návratu z centra Prahy působí na člověka jako balzám na duši. Nenechme si je zničit další výstavbou. Parčíky využívají všechny věkové kategorie. Děti si zde bezpečně hrají, dospělí relaxují. Je to velmi příjemné místo pro život. Proto jsem zásadně proti jakékoliv výstavbě a likvidaci zelených zatravněných ploch v této lokalitě.

15. 3. 2018, 11:49
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-325-1a-10

Ne další výstavbě

Dana Nováková:

Praha 6 a tato lokalita se dosud pyšnila zelení a parky, které tuto část Prahy činí vlídnou a nemělo by se dopustit, aby o tyto klady přišla. Mluví se o nepřiměřeném oteplování měst a o nutnosti vysazovat zeleň a na Bateriích by se zničily vzrostlé stromy, které tu 50 let vyrůstaly. Domy z padesátých let činí spolu navazujícími vilami z počátku 20. stol. zajímavou lokalitu i architektonicky.
Žádám proto vyjmutí bílých ploch metropolitního plánu v lokalitě Baterie a jejich zanesení jako Parku ve volné zástavbě.

16. 3. 2018, 16:23
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-325-1a-11

Baterie

Eva Brabcova:

Prostor na Bateriích vnímám jako klidovou zónu, která je pro oblast typická a domnívám se, že užitečná mimo jiné i z hlediska sousedící nemocnice. Vnímám, že zachování stávající zeleně by mělo být v moderním městě standardem, nikoli nadstandardem. Ať už z hlediska klidových zón, tak z hlediska vlivu na oteplování krajiny, měst hlavně.

16. 3. 2018, 17:10
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-325-1a-12

Vyváženost zastavěných ploch a zeleně

Mariana Tomešová:

Jako dlouholetý obyvatel a majitelka bytu v této lokalitě souhlasím s názorem pí Horákové či pí Kolářové, že současné podoba této lokality je vyvážená a případné zahuštění zástavby by výrazně zhoršilo kvalitu života jak místních obyvatel, tak pacientů a personálu v přilehlé Ústřední vojenské nemocnici.

18. 3. 2018, 11:29
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-325-1a-13

Zahradní město - bydlení v zeleni

Ivana Vilikusová:

Ztotožňuji se s návrhem MPP, kde je lokalita charakterizována jako zahradní město s cílem zachování veřejných prostranství. V rozporu s tímto cílem jsou pak plochy mezi bytovými domy v západní části lokality ponechány k další zástavbě, ačkoliv dnes jsou zde parky, které jsou využívány občany všech věkových kategorií. Zachování zeleně v této lokalitě považuji za zásadní.

21. 3. 2018, 21:22
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-325-1a-14

Nutnost zachovaní parčíků u dvouletkových domů

Tomáš Tichý:

Jsem toho názoru, že parčíky před dvouletkovými domy na Bateriích by měly být překlasifikovány z “plochy k zastavění” na “městskou zeleň”. Jakékoli úvahy o zastavování těchto parků mi připadají necitlivé k okolí i místním obyvatelů a architektonicky neospraveditelné.Zeleň a klid je hlavní devizou této lokality.

29. 3. 2018, 13:26
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-325-1a-15

Příklad připomínky 1b. si můžete prohlédnout zde
1b. Co ve vaší lokalitě považujete za kvalitní (hodnotné, hezké, líbí se) – ​máte k tomu vztah? (hlavních komentářů: 10) Pro přidání komentáře se prosím přihlaste nebo registrujte

Michaela Horáková:

Je to především vyváženost hustoty zástavby, zeleně a veřejných prostranství, výškový profil staveb, respektování charakteru lokality vyjádřené v původním jednotném koncepčním řešení, které se nevhodnými zásahy naruší.

25. 2. 2018, 12:53
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-325-1b-0

Vyváženost zastavěných ploch a zeleně

Josef Ungerman:

Veřejné parčíky a volné prostory mezi bytovkami v západní části Baterií činí oblast místem vhodným k životu. Hodnotný je zdejší vyvážený poměr zastavěných ploch a zeleně, zásadní je stabilita oblasti. Dobře je též řešena doprava - obytné zóny a jednosměrky eliminující tranzitní dopravu.

26. 2. 2018, 09:50
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-325-1b-1

Stabilní celek

Jana Matisková:

Hodnotu a výjimečnost Baterií, která je pro mě zásadní, vytváří zejména dosavadní příznivý poměr zelených/parkových a zastavěných ploch a zároveň přirozená návaznost a propojení zelených ploch/parků s okolní zástavbou, které tak tvoří stabilní celek. Tuto celistvost a stabilitu je podle mého názoru potřeba zachovat a chránit, a to nejen pro generaci nás a našich dětí (které v této lokalitě vyrůstají), ale též pro všechny další.

4. 3. 2018, 17:41
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-325-1b-2

Architektura, příroda, klidné bydlení, kulturní prostředí

Tomáš Tichý:

Zástavba a rozsah zeleně jsou vyvážené, nachází se zde kvalitní architektura i přírodní prvky, zatížení osobní dopravou se drží na přijatelné úrovni díky přiměřené hustotě obyvatel i vhodné regulaci.

4. 3. 2018, 19:31
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-325-1b-3

stromy, tráva, květiny, parky

Jindra Hubková:

Stromy, tráva, květiny, parky, sousedé, kteří si dají tu práci a udržují zahrady a zeleň. Naše domy jsou možná jedny z mála, kde si v parcích pod okny po škole normálně hrají děti - i bez drahých prolézaček a fitnesů (i když bychom je samozřejmě vítali). Prostě lezou po stromech a honí se po trávě. A rodiče si zatím ještě posedí na lavičce u kafe nebo u malého grilu. Vzrostlé stromy mezi obytnými domy v ulicích U 1.-6. baterie na straně přiléhající k Vojenské nemocnici jsou důležitým filtrem hluku a prachu. Vojenská nemocnice dlouhodobě neřeší záležitost parkoviště uvnitř areálu a její klienti zabírají takřka všechny parkovací možnosti rezidentů během dne. Od okamžiku, kdy se tato velká nemocnice plně otevřela veřejnosti, vzrostl několikanásobně dopravní provoz, hlučnost a prašnost v její bezprostřední blízkosti. Jedinou účinnou pomocí jsou parkové plochy kolem nemocnice a ve vnitroblocích zmíněných ulic.

6. 3. 2018, 11:49
Důležitost: Doplňující
Číslo komentáře: L-325-1b-4

Klid a zeleň podruhé

Jana Landsingerová:

Stejně jako v odpovědi 1a, to co lokalitu Na Bateriích charakterizuje, je pro mě to samé, co se mi na ní líbí, proč tam ráda bydlím a na čem stojí můj vztah k místu (kromě tradice rodiny).

12. 3. 2018, 14:42
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-325-1b-5

Vyváženost zelených ploch a tradiční zástavby

Michaela Lešková:

Je to měřítko lokality a vzájemný poměr zeleně a tradiční zástavby, který je vhodné zachovat i do budoucna a celkovou koncepci oblasti nenarušit další zástabou. Právě množství zeleně mezi zástavbou je hlavní hodnotou oblasti.

13. 3. 2018, 09:17
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-325-1b-6

Zeleň, ptactvo, relativní klid

Dana Nováková:

Zeleň mezi přiměřenou zástavbou, stromy, trávníky, nezastíněný prostor, pískoviště, zpěv ptáků - to vše je na lokalitě Na Bateriích krásné a hodnotné. Často je vidět chodce prohlížející si okolí. Lokalita je unikátní, proto by nemělo dojít jejímu zničení neorganickou další zástavbou. Postavit moderní domy mezi stavbami z 50 let, by znamenalo zničení lokality a naprostý nevkus.

16. 3. 2018, 16:35
Důležitost: Doplňující
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-325-1b-7

Baterie

Eva Brabcova:

Právě vyváženost celého území, zelené plochy odpovídají plochám zastavěným. Asi ne náhodou?

16. 3. 2018, 17:11
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-325-1b-8

Zachování a obnova zeleně

Ivana Vilikusová:

Jsem ráda, že je v lokalitě dostatek zeleně, mám vztah k lípám před našimi okny a k dalším vzrostlým stromům v našem okolí. Velmi hodnotné je také stromořadí kaštanů před ÚVN. Nepřeji si další zástavbu v této lokalitě na úkor stávajících parkových ploch.

21. 3. 2018, 21:28
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-325-1b-9

Příklad připomínky 1c. si můžete prohlédnout zde
1c. Co je ve vaší lokalitě podle vás problémové – nevzhledné nebo ​způsobuje problémy (doprava, zápach, bariéra v území atd.)? (hlavních komentářů: 9) Pro přidání komentáře se prosím přihlaste nebo registrujte

Michaela Horáková:

Problémem je zvyšující se doprava a v důsledku toho zhoršující se kvalita ovzduší. Pro zachování kvality životního prostředí v lokalitě je nezbytné zachování zeleně a kvalitní péče o ni.

25. 2. 2018, 11:40
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-325-1c-0

Zelena Praha 6

Milena Harveyova:

Jen bych doplnila, že město by se mělo zabývat výstavbou adekvatních parkovacich zařizení na konečnych stanicích metra, aby občané dojíždějíci za prací do Prahy nezatěžovali existujicí komunikace a parkovací plochy pro obyvatele a návštěvniky restaurací, obchodů a dalších podniků v okrajových částich Prahy. Tuto zátěž pociťujeme výrazně na Praze 6. Snaha o nahrazeni zelenych ploch zastavbou je naprosto nepripustna.

29. 3. 2018, 23:14
Důležitost: Důležité
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-325-1c-0-0
 
 

Problémy s parkováním, počet bytů a aut je za hranou

Josef Ungerman:

Počet bytů a aut v oblasti je na hraně a v domácnostech přibývá aut, často není možné zaparkovat, řidiči jezdí oblastí dokola a hledají místo. V dopoledních hodinách navíc v oblasti parkují pacienti blízké Vojenské nemocnice, která nemá vlastní parkovací dům - parkování pro obyvatele je po ránu prakticky nemožné. Auta pacientů často blokují ulice a neprojedou popeláři.

26. 2. 2018, 10:01
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-325-1c-1

Parkování

Jana Matisková:

Přes vhodné dopravní řešení v oblasti, které ve velké míře eliminuje tranzitní dopravu, bývají zejména okrajové části ulic v blízkosti Ústřední vojenské nemocnice (ÚVN) v pracovních dnech přeplněné parkujícími vozidly pacientů/návštěvníků ÚVN; často se tak stává, že rezident (bez vlastní garáže či parkovacího místa) před svým domem či v jeho blízkosti nenajde místo k parkování.

4. 3. 2018, 17:42
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-325-1c-2

Dopravní zatížení v okolí ÚVN, snahy developerů o zastavění volných prostor v naší i v okolních oblastech

Tomáš Tichý:

Dopravní zatížení v okolí Ústřední vojenské nemocnice, která nemá dostatečné vlastní parkovací kapacity, je značné.
Pokusy developerů o zastavění volných zelených ploch v naší i v sousedních oblastech, vedou, pokud nejsou odvráceny, k jejich nevratnému poškození.

4. 3. 2018, 19:35
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-325-1c-3

Absence parkoviště v areálu Vojenské nemocnice

Jindra Hubková:

Vojenská nemocnice již od počátku devadesátých let, kdy se plně otevřela veřejnosti, neřeší parkování uvnitř areálu. Díky tomu její klienti, z velké části mimopražští, parkují na místech určených původně pro parkování rezidentů - bez modrých zón a jakékoli další regulace. My, zdejší obyvatelé jsme nuceni platit za celoroční parkování díky modrým zónám ve Střešovicích, u nás nesystémové řešení parkování a chybějící modré zóny hlavně v prostorách kolem nemocnice způsobují, že nesmíme bezplatně zaparkovat ani na krátká nákup na Petřinách a dalších oblastech s infrastrukturou, a pokud už musíme za dne vyjet ze svého parkovacího místa, už zpátky nezaparkujeme, protože sem samozřejmě kromě klientů nemocnice zajíždějí i ti, kteří byli modrými zónami vytlačeni k nám. Jak k tomu přijdeme, že platíme, a přitom nezaparkujeme ani u vlastního domu? Buď modré zóny úplně zrušte, nebo systematičtěji a rozumněji doplňte. Proč neplatí klienti nemocnice za parkování na našich parkovištích v okolí nemocnice, a za těch pár míst poskytovaných uvnitř nemocnice ano? Ta situace je dlouhodobá a už mnohokrát se na ni upozorňovalo.

6. 3. 2018, 11:57
Důležitost: Doplňující
Číslo komentáře: L-325-1c-4

Parkování a snaha zastavět zelené plochy

Jana Landsingerová:

Život v lokalitě nám znepříjemňuje přetížené parkoviště před ÚVN, které se tím "rozpíná" až do jednotlivých ulic Na Bateriích a znesnadňuje tak parkování nám i dalším místním rezidentům.
Řešením by i z mého pohledu bylo vybudovat odpovídající parkoviště v areálu nemocnice.

Dále v takto lukrativní oblasti logicky čelíme tlaku developerů, kteří chtějí volná zelená místa zastavět a komerčně využít. To samo o sobě znepříjemňuje život a je hlavním důvodem mých komentářů v této aplikaci (děkuji za tuto možnost). Viz také následující otázka 1d - považuji tedy za hlavní účel nového MPP, aby toto reguloval a těmto snahám zamezil. Tím, že zelené vnitrobloky nebudou mít již status zastavitelné plochy, ale budou označeny např. jako parky ve volné zástavbě.

12. 3. 2018, 14:49
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-325-1c-5

Parkování a snahy o zastavění zelených ploch

Michaela Lešková:

Pacienti navštěvující ÚVN z důvodu absence dostatku parkovacích ploch v areálu nemocnice parkují i v okolních ulicích, případně při hledání místa blokují průjezdnost, což se děje prakticky neustále. Parkování před ÚVN by mělo být zpoplatněno - osobně nechápu, proč zpoplatnění neproběhlo již v předchozí fázi tvorby parkovacích zón.
Taktéž opakované snahy o zastavění zelených ploch, které by vedly k trvalé devastaci oblasti a ztrátě jejího charakteru.Takové věci nebyly možné ani za předchozího režimu.

13. 3. 2018, 09:30
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-325-1c-6

Měly by se zavést cykloobousměrky v obytné zóně Baterie

Josef Ungerman:

Baterie jsou dopravě značené jako obytná zóna a jsou zde jednosměrky pro regulaci průjezdnosti tranzitní motorové dopravy. Řešení funguje dobře, bohužel ale jednosměrky absurdně platí i pro děti na koloběžkách nebo cyklisty. Veškeré jednosměrky v obytných zónách a jejich příjezdech/výjezdech by měly být značeny jako cykloobousměrky.

15. 3. 2018, 19:56
Důležitost: Důležité
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-325-1c-7

Parkování

Dana Nováková:

Každý den najíždí značné množství aut do ulic přilehlých k ÚVN a hledá volné místo na parkování. Na Bateriích nejsou vyznačeny "modré zóny" a tak zde parkují automobily z celé ČR. Automobily často stojí i na místech se zákazem zastavení. Platíme za parkování v "modrých zónách " Prahy 6, ale zbytečně.

16. 3. 2018, 16:47
Důležitost: Doplňující
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-325-1c-8

Příklad připomínky 1d. si můžete prohlédnout zde
1d. Jsou ve vaší lokalitě nějaké důležité charakteristické prvky, průhledy, dominanty, přírodní, stavební památky atd., které by bylo vhodné chránit a uchovat pro budoucnost? (hlavních komentářů: 8) Pro přidání komentáře se prosím přihlaste nebo registrujte

Michaela Horáková:

Všechny stavby, které charakterizují danou lokalitu - Rothmayerova vila, (Loosova vila), základní škola a Norbertinum, Andělka a budova bývalého Sokola s přilehlými sportovišti, přírodní park Střešovické skály, revitalizovaná zeleň v ulici U Šesté baterie, umožňující panoramatický výhled na část Prahy, kostely...Zásadní je výškový profil zástavby, který nenarušuje dominantnost kostela sv. Norberta, který je orientačním bodem viditelným z mnoha míst v Praze.

25. 2. 2018, 11:47
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-325-1d-0

Vzrostlá zeleň

Josef Ungerman:

Lokalitu chrakterizuje vzrostlá zeleň ve zcela přirozeném poměru k počtu obyvatel a zástavbě.

26. 2. 2018, 10:16
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-325-1d-1

Zeleň

Jana Matisková:

Mám za to, že nejen již chráněné prvky (např. Rothmayerova vila, Tatran Střešovice, atd.) a přírodní parky (např. Střešovické skály), ale i veškerou další stávající zeleň a zelené plochy je potřeba chránit a uchovat pro budoucnost, neboť jsou „plícemi“ (nejen) této lokality.

4. 3. 2018, 17:43
Důležitost: Doplňující
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-325-1d-2

Milena Harveyova:

Naprosto souhlasim.

29. 3. 2018, 23:18
Důležitost: Důležité
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-325-1d-2-0
 
 

Plně souhlasím s příspěvkem M. Horákové

Tomáš Tichý:

Vše důležité obsahuje odpověď M. Horákové k tomuto bodu.

4. 3. 2018, 19:37
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-325-1d-3

zeleň, zeleň, zeleň

Jindra Hubková:

Celá lokalita má ráz zahradního města, ale z územního plánu vysvítá, že velké plochy parků a vnitrobloků jsou značeny bíle a tedy jako zastavitelná plocha. Tak například areál Tatranu Střešovice, ZŠ Norbertov nebo přilehlého vodojemu na ulici Sibeliova. Také parkové plochy mezi obytnými domy v ulicích u 1. až 4. baterie. Je to znepokojivé, protože vzrostlé stromy a trávní plochy jednak propůjčují i větším dvojdomům ráz zahradního města a nevybočují z okolní zástavby menších rodinných domů v zahradách.Dále jsou tyto zelené plochy porostlé vysokými stromy, které regulují vysokou prašnost a hlučnost komunikace přivádějící k hlavní bráně Vojenské nemocnice a přilehlým parkovištím. Podotýkám, že tlumí i houkání sanitek a nalétávání vrtulníků, které je opravdu časté a velmi hlučné.Představa, že by tu místo parků mohl být jednoho dne další asfalt a beton, je dost skličující.

6. 3. 2018, 12:03
Důležitost: Doplňující
Číslo komentáře: L-325-1d-4

Zeleň

Jana Landsingerová:

Také souhlasím s příspěvkem paní Horákové. Mimo tyto oblasti a budovy je pro mě zásadní veškerá veřejná zeleň mezi jednotlivými domy a ulicemi, a to nejen coby volná zelená plocha, ale i místo, kde rostou dnes již ve městě tak vzácné vzrostlé stromy. Považuji za prioritu tato místa zachovat, o stromy dobře pečovat, nadále, jak to m.č. Praha 6 dělá, dotovat i jejich využití občany podle přání a iniciativy zdola (hřiště, lavičky...) a především toto zachování bezpečně ukotvit v novém MPP. Z mého pohledu se ideálním nástrojem zdá vyjmutí těchto zelených míst ze stavebních pozemků (bílá barva) a jejich označení např. jako parky ve volné zástavbě. Tak, aby zde nebyla možná komerční výstavba developerů, tedy ani znehodnocení okolních nemovitostí a především života v lokalitě.

12. 3. 2018, 14:57
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-325-1d-5

Zeleň

Michaela Lešková:

Souhlasím s připomínkou paní Landsingerové. Tuto lokalitu znám od dětství, proto je šokézní, že územní plán bíle (tedy jako možné zastavitelné plochy) označuje i zelené části této lokality - park a také území mezi ulicemi U I. až IV. baterie. Právě množství vzrostlé zeleně v kombinaci s tradiční umírněnou zástavbou jsou hlavní devizou této lokality, narušením této zeleně by došlo k zásadní devastaci území. Navíc Praha 6 revitalizovala také zeleň, lavičky a pískoviště před domem U I. baterie 1613/14. Též bych byla pro vyjmutí těchto zelených míst ze stavebních pozemků a jejich ochranu formou označení např. jako parkové plochy. Tato lokalita a její obyvatelé si ochranu před případnou další výstavbou ničící lokalitu zaslouží.

12. 3. 2018, 20:07
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-325-1d-6

Ivana Vilikusová:

Pro danou oblast je charakteristická vilová zástavba s několika hodnotnými historickými stavbami (viz komentář M. Horákové) navazující v severní části na přírodní památku Střešovické skály (nejedná se o park, jak je chybně uvedeno v návrhu MPP v charakteristice území, ale o přírodní památku). Důležité pro danou lokalitu je zachování centrálního náměstíčka s parkem a hřištěm pro děti u kostela ČCE.

21. 3. 2018, 21:37
Důležitost: Důležité
Číslo komentáře: L-325-1d-7

Příklad připomínky 1e. si můžete prohlédnout zde
1e. Odpovídá podle vás vymezení lokality popsaným společným vlastnostem?  Co byste svými slovy doplnili, upravili korigovali? (hlavních komentářů: 7) Pro přidání komentáře se prosím přihlaste nebo registrujte

Michaela Horáková:

Při zobrazení mapy chybí zeleň na západním konci lokality - park ve volné zástavbě v ulici U I., II. a III.baterie - plocha je definovaná jako zeleň, využívaná jako zeleň a není vhodná k zástavbě!

25. 2. 2018, 11:49
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-325-1e-0

Parčíky před bytovkami nejsou "zastavitelná oblast"!

Josef Ungerman:

Pokud by někdo postavil další stavby či bytovky v západní části Baterií, lokalitu by zničil. Zmizela by zeleň a volný prostor, která lokalitu charakterizuje. Už teď není kde parkovat, další zástavba by přilákala další auta, což by znamenalo katastrofu.

26. 2. 2018, 10:06
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-325-1e-1

Neodpovídá zařazení parčíků v západní části oblasti

Tomáš Tichý:

Je nutno změnit klasifikaci parčíků přiléhajících k bytovým domům na západním konci ulic Na Bateriích, U První baterie, U Druhé baterie a U Třetí baterie ze současného stavu – “zastavitelná plocha” na kategorii “park ve volné zástavbě".

V intsruktážním videu k připomínkování Metropolitního plánu jsem vyslechl následující tvrzení: “Park ve volné zástavbě je považován za největší hodnotu, kterou je třeba chránit.” Jsem rád, že jsme všichni ve shodě.

4. 3. 2018, 19:39
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-325-1e-2

Zatím, zatím, ale co bude dál?

Jindra Hubková:

Lokalita je vedena jako zahradní město.Má-li tak zůstat, což považuji za to nejcennější, je zapotřebí zamezit další zástavbu a udržovat, ba rozšiřovat co možná nejvíce zeleň.
Plochy, které jsou dnes de facto parky, de jure ale zastavitelné plochy, převést do kategorie zeleň: především parky mezi domy U 1. -5. baterie, plocha vodojemu Sibeliova,zeleň na pozemku Tatranu, okolí ZŠ Norbertov.

6. 3. 2018, 12:07
Důležitost: Doplňující
Číslo komentáře: L-325-1e-3

Zaznamenání skutečných parků i na MPP

Jana Landsingerová:

Stejně, jak zde reagují ostatní, i pro mě je zásadní označení místní zeleně pravým jménem a odpovídající ochranou do budoucna. Tedy malé prostory parků mezi jednotlivými ulicemi U Baterií (aktuálně bílé zastavitelné plochy, což neodpovídá realitě ani evidentnímu přání místních obyvatel) je třeba označit jako parky ve volné zástavbě. Tak bude plán odpovídat realitě, stejně jako vymezené struktuře zahradního města (s tím souhlasím) - a tím snad i zaručí, že do budoucna tento typ struktury bude stabilní.

12. 3. 2018, 15:03
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-325-1e-4

Zeleň není plocha k zastavění

Michaela Lešková:

Zelené plochy na západním konci ulic, stejně tak park na druhém konci oblasti je nutno místo označení "zastavitelná plocha" nově upravit jako "park ve volné zástavě" a tím zeleň ochránit.

13. 3. 2018, 10:18
Důležitost: Zásadní
Číslo komentáře: L-325-1e-5

Zachovejme charakter naší čtvrti

Ondřej Horáková:

V lokalitách kolem ulic U První, Druhé a Třetí baterie jsou travnaté plochy označeny bíle, a to v rozporu s jejich užíváním. Plochy jsou využívány jako volnočasové zóny, hrají si tu děti, je to důležitá součást obydlené čtvrti, tvoří atmosféru a charakter lokality. Proto je důležité je v MPP označit jako park ve volné zástavbě a zachovat jejich účel!

29. 3. 2018, 17:29
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-325-1e-6

Příklad připomínky 1f. si můžete prohlédnout zde
1f. Navrhli byste v závislosti na popsaných společných vlastnostech lokality jakoukoliv úpravu hranice lokality? (hlavních komentářů: 2) Pro přidání komentáře se prosím přihlaste nebo registrujte

parkové plochy, ne zastavitelné parcely

Jindra Hubková:

Převést parky v ulicích U 1.-5. baterie , dnes v plánu označené bíle jako zastavitelné plochy, na zeleň, zajistit tak zachování parků k jejich účelu: obytné domy se po dožívání generace původních budovatelů omlazují, přistěhovávají se rodiny s malými dětmi, děti si tu v parcích před domy hrají, odpočívají tu senioři a lidé po práci a o víkendech tu tráví volný čas při posezení, grilování, sportu atd. Plochy u domů jsou krásné, porostlé různými druhy okrasných dřevin a vzrostlými stromy, fungují jako plíce, protihluková bariéra, zadržují i v letním suchu tolik potřebnou vodu a tlumí vedro. Jejich případná zástavba by znehodnotila kvalitní životní prostředí a drasticky znepříjemnila stávajícím obyvatelům život.

6. 3. 2018, 12:15
Důležitost: Doplňující
Číslo komentáře: L-325-1f-0

Přírodní památka Střešovické skály součást lokality Na Bateriích

Ivana Vilikusová:

Považovala bych za vhodné, aby přírodní památka Střešovické skály byla součástí dané lokality, neboť jí prochází cesty pro pěší k tramvajové zastávce Baterie - nejbližší zastávce MHD. Tyto cesty jsou využívány téměř výhradně rezidenty lokality Baterie, neexistuje zde žádný jiný přístup k veřejné dopravě sloužící k přepravě do jiných částí Prahy 6 a centra.

21. 3. 2018, 21:52
Důležitost: Důležité
Číslo komentáře: L-325-1f-1

Zpět Pokračovat dále