Komentáře lokality 708 - Buštěhradská dráha

1. Metropolitní plán - lokalita
1a. Jak vnímáte prostor vaší lokality? Co je pro celou lokalitu nebo její část zásadní - co ji charakterizuje? (hlavních komentářů: 9)

Lineární koridor

Pavel Charvát:

Bydlím na Ořechovce v ulici Buštěhradské a Buštěhradská dráha tvoří severní stranu naší ulice. Proto se cítím jako účastník a majitel nemovitosti, přestože jsem o několik metrů v jiné lokalitě.
Lokalitu Buštěhradská dráha charakterizuje tangenciální koridor z centra Prahy na západ. Tento koridor je i za současného stavu velmi dobrým spojením do centra veřejnou dopravou, ale také prakticky nepřetržitým pruhem zeleně spojujícím jednotlivé odlehlé oblasti od Stromovky po Liboc a Ruzyni.

12. 3. 2018, 15:16
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-708-1a-0

veronika zapletalová:

Souhlasím.

20. 3. 2018, 18:13
Důležitost: Důležité
Číslo komentáře: L-708-1a-0-0
 
 

Stepan Gala:

Souhlasím.

24. 3. 2018, 23:15
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-708-1a-0-1
 
 

Sylvie Boumová:

Souhlasím.

30. 3. 2018, 22:53
Důležitost: Doplňující
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-708-1a-0-2
 
 

Radim Vočka:

Souhlasím

31. 3. 2018, 16:19
Důležitost: Doplňující
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-708-1a-0-3
 
 

Lucie Štůlová:

Souhlasím. Důležité je rychlé spojení do centra a zároveň jde o pruh dobré zeleně, je třeba vnímat obojí kvality prostoru!

1. 4. 2018, 19:32
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-708-1a-0-4
 
 

Buštěhradská dráha jako naděje pro moderní město

pavel kobylka:

Obecně bych metropolitnímu plánu vytkl absenci jakékoliv vize. Ve světě koncepce urbanistického rozvoje přiklání k pojetí města jako místa pro život. To dle mého názoru metropolitnímu plánu chybí. Reprezentuje vůli dále zahušťovat stávající výstavbu, rušit zelené plochy a do omezeného prostoru přivádět více dopravních prostředků a lidí. Buštěhradská dráha oproti tomu nabízí jedinečnou možnost k zmíněnému trendu přispět. Zahloubení stávající dráhy v oblasti Svatovítské po oblast Vokovic je naprosto nezbytné i z toho důvodu, že částečně by ji měl kopírovat obchvat Vítězného náměstí. Vybudování cyklostezky na náspu stávající dráhy, by uvítali všichni obyvatelé Prahy 6 a Praha by se tak zařadila mezi metropole západní Evropy, kde příklon k budování města jako místa pro život i volnočasové aktivity je již dlouhodobým trendem.. Jsem přesvědčen, že železniční násep přeměněný na cyklostezku, by byl velkou reklamou pro město v celosvětovém měřítku. Stále více turistů do Prahy nemíří již jen za architekturou, a Praha by měla být schopna nabídnout víc, podobně jako jiná evropská velkoměsta.

19. 3. 2018, 23:18
Důležitost: Důležité
Číslo komentáře: L-708-1a-1

veronika zapletalová:

Naprosto souhlasím.

20. 3. 2018, 13:20
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-708-1a-1-0
 
 

Stepan Gala:

Souhlasím

24. 3. 2018, 23:15
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-708-1a-1-1
 
 

Jitka Weigertova:

Naprosto souhlasím

26. 3. 2018, 16:10
Důležitost: Důležité
Číslo komentáře: L-708-1a-1-2
 
 

Sylvie Boumová:

Souhlasím.

30. 3. 2018, 22:54
Důležitost: Doplňující
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-708-1a-1-3
 
 

Radim Vočka:

Naprosto souhlasím

31. 3. 2018, 16:19
Důležitost: Důležité
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-708-1a-1-4
 
 

Roman Schlogel:

souhlasím

31. 3. 2018, 17:26
Důležitost: Doplňující
Číslo komentáře: L-708-1a-1-5
 
 

Jitka Nováková:

Souhlasím s panem Kobylkou, jsem pro moderní město.

31. 3. 2018, 22:54
Důležitost: Důležité
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-708-1a-1-6
 
 

Lucie Štůlová:

Velice souhlasím. Zahloubení by prospělo a umožnilo vybudovat kvalitní přístup do centra Prahy 6 z jejích okrajovějších částí a také odtud do centra. To by bylo velmi třeba.

1. 4. 2018, 19:33
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-708-1a-1-7
 
 

Jiří Novotný:

Souhlasím, velmi výstižně napsáno ve všech ohledech

2. 4. 2018, 14:58
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-708-1a-1-8
 
 

Buštěhradská dráha pod zem až do Nádraží Veleslavín, doplnit chybějící přechod mezi starou teplárnou a zámkem, ne astakáda Petřiny Veleslavínn

veronika zapletalová:

Buštěhradská dráha by měla být podzemí až přímo do stanice Veleslavín. Na MPP3.3 je povrchová a před Veleslavínem se zahloubí. Poslední dvě varianty byly podzemní. Na ní by měla védst cyklostezka, pěší cesta, odpocinkové, herní prvky. Jinak vznikne diskriminační bariera v území, nemluvě o hluku.

Je velmi důležité a na MPP chybějící udělat bezpečný přechod a přejezd trati / Buštěhradské dráhy (v jakékoliv podobě bude) mezi současnou starou veleslavínskou teplárnou a zámkem. V současné době chybí, ačkoliv trat v tomto místě přejde několik set lidí denně. Jde o hlavní spojnici mezi východní částí starého Veleslavína a veřejnou dopravou, směr město. V okolí jsou školky, školy a v budoucnu bude vznikat obytná zástavba teplárny, kde je plánováno v bezprostřední blízkosti dráhy 400 nvých bytů. Tedy v podtstě 100 x víc lidí, než je tam ted. Zastavena novými byty má být dráha ale i níž po obou stranách ve Strnadově zahradnictví i v lokalite Kladenská před školou, hygienickou stanicí a základní školou.
Viz příloha

Estakáda Petřiny Veleslavín je naprosto zbytečná a okolí devastující. Vzhledem k obrovskému převýšení by vedla v úrovni střechy fungující teplárnyn nešlo by ani tak o estakádu jako o most nad údolím. Zbytečný. Více aut přivede více dopravy.

20. 3. 2018, 18:55
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-708-1a-2

Stepan Gala:

Souhlasím

24. 3. 2018, 23:22
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-708-1a-2-0
 
 

Eva Krejcarová:

Naprosto souhlasím

30. 3. 2018, 10:32
Důležitost: Důležité
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-708-1a-2-1
 
 

Sylvie Boumová:

Souhlasím.

30. 3. 2018, 22:54
Důležitost: Doplňující
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-708-1a-2-2
 
 

Roman Schlogel:

souhlasím

31. 3. 2018, 17:26
Důležitost: Doplňující
Číslo komentáře: L-708-1a-2-3
 
 

Jitka Nováková:

Souhlasím s paní Zapletalovou.

31. 3. 2018, 22:56
Důležitost: Důležité
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-708-1a-2-4
 
 

Lucie Štůlová:

Souhlasím s komentářem. Zahloubení je třeba, aby se zabránilo hluku, odstranila bariéra procházející městěm a vznikl prostor pro cyklo a pěší dopravu. Přechod od Veleslavína ke škole Červený vrch je třeba, zatím je prostor velice zanedbaný a přitom tak vytížený!

1. 4. 2018, 19:36
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-708-1a-2-5
 
 

Doslovný souhlas s komentářem Veroniky Zapletalové

Pavel Waraus:

Buštěhradská dráha pod zem až do Nádraží Veleslavín, doplnit chybějící přechod mezi starou teplárnou a zámkem, ne estakáda Petřiny Veleslavín

Proč není zahloubení uvedeno v novém Metropolitním plánu?

Zahloubit !!! Sliby se mají přeci plnit.
Zahloubení vyřeší i problémy s dopravou na některých místech, které se v lokalitě nacházejí a prostor nad ní může být využit pro veřejný prospěch.

24. 3. 2018, 20:59
Důležitost: Důležité
Číslo komentáře: L-708-1a-3

NE ESTAKADA VELESLAVÍN PETŘINY

Stepan Gala:

Estakáda je absolutní nesmysl a zhorší životní podmínky všem obyvatelům přilehlých lokalit. Takto velké dopravní stavby se mají dělat mimo rezidenční oblasti a v obydlených oblastech pokud se nějaká stavba realizuje, tak taková, která dopravu svede pod zem. JIž nyní je doprava na uzlu Kladenská, Vokovická, Veleslavínská, Evropská kritická. Tato stavba vážně ohrožuje zdraví rezidentů

24. 3. 2018, 23:21
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-708-1a-4

Klára Winklerová:

Naprosto souhlasím.

30. 3. 2018, 20:57
Důležitost: Důležité
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-708-1a-4-0
 
 

Sylvie Boumová:

Souhlasím.

30. 3. 2018, 22:54
Důležitost: Doplňující
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-708-1a-4-1
 
 

Plný souhlas s komentářem pana Charváta

Filip Schneider:

Plný souhlas s komentářem pana Charváta

25. 3. 2018, 21:07
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-708-1a-5

Plně souhlasím s komentářem pana Pavla Charváta

Alexandra Schneider Hrouzková:

Plně souhlasím s komentářem pana Pavla Charváta.

25. 3. 2018, 21:07
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-708-1a-6

Letste a infrastruktura

Josef Polášek:

Co pozitivního nám přináší druhá přistávací dráha? Potřebuje Praha přijímat ještě větší množství lidí? Už teď letiště přepravilo více lidí než bylo původně plánované (15 000 000 lidí/2017). Při druhé přistávací dráze může dojít až k dvojnásobnému počtu cestujících přes Prahu.
Už v současné době je nedostačující infrastruktura a mpp infrastrukturu důsledně neřeší. Jak chce mpp dopravit přes Prahu 6 další miliony lidí za rok navíc? Jakým způsobem se dořeší doprava na letiště? Neřeší se doprava ani jakýkoli jiný veřejný zájem z výstavby paralelní dráhy.
Měla by se řešit regulace a stavět záchytná parkoviště na okraji Prahy. Mělo by se řešit napojení na středočeský kraj a navzájem spolupracovat. Praha 6 je transitním místem pro ty, kteří dojíždí do Prahy denně za prací z oblastí severozápadu Prahy, nicméně mpp to příliš nezohledňuje. Čím více lidí Praha láká, tím více se zhoršuje kvalita života Pražanů. Evropská ulice je již v současné době přetížená. Je třeba důsledně vyžadovat regulaci provozu, nikoli lákat další lidi.
My jsme rezidenti Prahy 6, měl by být dán větší důraz na rezidentní bydlení.

31. 3. 2018, 13:43
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-708-1a-7

Shrnutí k 20.5.2018

Pavel Charvát:

Lokalitu Buštěhradská dráha je tangenciální dopravní koridor z centra Prahy směrem na západ. Dráha představuje i za současného stavu velmi dobré příměstské spojení s centrem veřejnou dopravou. Současně je ale také prakticky nepřetržitým zeleným koridorem spojujícím jednotlivé odlehlé oblasti od Stromovky po Liboc a Ruzyni. Těleso dráhy má velký rekreační a přírodní potenciál, který by měl být v budoucnu rozvinut.

21. 5. 2018, 14:08
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: 708-1a-SUM-0

1b. Co ve vaší lokalitě považujete za kvalitní (hodnotné, hezké, líbí se) – ​máte k tomu vztah? (hlavních komentářů: 5)

Efektivní, ale klidná doprava

Pavel Charvát:

Bydlím na Ořechovce v ulici Buštěhradské a Buštěhradská dráha tvoří severní stranu naší ulice. Proto se cítím jako účastník a majitel nemovitosti, přestože jsem o několik metrů v jiné lokalitě.
Za kvalitní považuji dlouhý zelený pás lemující Buštěhradskou dráhu od Stromovky až do Ruzyně. Stávající intenzita dopravy představuje ve srovnáním s automobilovou dopravo v Praze 6 oázu klidu. Nám jako cyklistům také umožňuje vyjíždět bez problémů na výlety kolem Prahy 6, na Kladensko, Rakovnicko.

12. 3. 2018, 15:22
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-708-1b-0

veronika zapletalová:

souhlasím

20. 3. 2018, 13:21
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-708-1b-0-0
 
 

Radim Vočka:

souhlasím

31. 3. 2018, 16:23
Důležitost: Doplňující
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-708-1b-0-1
 
 

Plně souhlasím s komentářem pana Pavla Charváta

Alexandra Schneider Hrouzková:

Plně souhlasím s komentářem pana Pavla Charváta

25. 3. 2018, 21:07
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-708-1b-1

Plný souhlas s komentářem paní Charváta

Filip Schneider:

Plný souhlas s komentářem pana Charváta

25. 3. 2018, 21:08
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-708-1b-2

Eva Krejcarová:

souhlasím s komentářem pana Pavla Charváta

30. 3. 2018, 10:34
Důležitost: Důležité
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-708-1b-3

Shrnutí k 20.5.2018

Pavel Charvát:

Kvalitní jsou některé stavby související s Buštěhradskou dráhou - Dejvické nádraží. Zeleň lemující dráhu po celé délce je významný přírodní prvek. Dráha je svým způsobem součástí okolních lokalit a z hlediska dopadů je nesrovnatelně příjemnější pro okolí, než stále se zhoršující dopad automobilové dopravy.

21. 5. 2018, 14:15
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: 708-1b-SUM-0

1c. Co je ve vaší lokalitě podle vás problémové – nevzhledné nebo ​způsobuje problémy (doprava, zápach, bariéra v území atd.)? (hlavních komentářů: 7)

Průtahy kolem modernizace dráhy

Pavel Charvát:

Bydlím na Ořechovce v ulici Buštěhradské a Buštěhradská dráha tvoří severní stranu naší ulice. Proto se cítím jako účastník a majitel nemovitosti, přestože jsem o několik metrů v jiné lokalitě.
Projekt modernizace Buštěhradské dráhy je ostudou Prahy. Projednává se roky, aniž by se někam posunul. Přitom panuje obecná shoda, že modernizace je důležitá a jde jen o to jak. Variant je několik a priority se neustále mění. Místo toho se připravují a realizují stavby pro automobilovou dopravu. Po tak dlouhé době se nabízí domněnka, že lukrativní pozemky kolem a v lokalitě jsou předmětem spekulací a nekonečné rozhodování má úplně jiné pozadí. Ta se bude zastupitelům jen těžko vyvracet.
Menším problémem je, že část zelené plochy podél dráhy je divočinou, která slouží bezdomovcům, narkomanům a jako skládky odpadu. To je ale snadno řešitelné, pokud by se zeleň začala kultivovat třeba jako cyklistická trasa.

12. 3. 2018, 15:31
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-708-1c-0

Stepan Gala:

Souhlasím.

24. 3. 2018, 23:27
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-708-1c-0-0
 
 

Klára Winklerová:

Naprosto souhlasím.

30. 3. 2018, 20:59
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-708-1c-0-1
 
 

Radim Vočka:

souhlasím

31. 3. 2018, 16:27
Důležitost: Doplňující
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-708-1c-0-2
 
 

Dráha a estakáda

Stepan Gala:

Zanoření jen kvůli estakádě je úplný nesmysl, pokud by na původní dráze měla vzniknout dopravní tepna a nikoliv zeleň, cyklostezka, apod., která vylepší životní podmínky místních obyvatel.

24. 3. 2018, 23:26
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-708-1c-1

Buštěhradská dráha je ten problém

Pavel Mádle:

Zahloubení trati mezi Dejvicemi až po zastávku Veleslavín, které bylo slibováno, by mělo být i realizováno. Je to jediné rozumné řešení, které by vyřešilo mnoho neduhů po celé délce zahloubeni.

Bohužel nový MP se o této variantě nezmiňuje.

24. 3. 2018, 23:44
Důležitost: Důležité
Číslo komentáře: L-708-1c-2

Lucie Štůlová:

Souhlasím!

1. 4. 2018, 19:37
Důležitost: Důležité
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-708-1c-2-0
 
 

Plně souhlasím s komentářem pana Pavla Charváta

Alexandra Schneider Hrouzková:

Plně souhlasím s komentářem pana Pavla Charváta

25. 3. 2018, 21:08
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-708-1c-3

Plný souhlas s komentářem pana Charváta

Filip Schneider:

Plný souhlas s komentářem pana Charváta

25. 3. 2018, 21:08
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-708-1c-4

Letiste a infrastruktura

Josef Polášek:

Co pozitivního nám přináší druhá přistávací dráha? Potřebuje Praha přijímat ještě větší množství lidí? Už teď letiště přepravilo více lidí než bylo původně plánované (15 000 000 lidí/2017). Při druhé přistávací dráze může dojít až k dvojnásobnému počtu cestujících přes Prahu.
Už v současné době je nedostačující infrastruktura a mpp infrastrukturu důsledně neřeší. Jak chce mpp dopravit přes Prahu 6 další miliony lidí za rok navíc? Jakým způsobem se dořeší doprava na letiště? Neřeší se doprava ani jakýkoli jiný veřejný zájem z výstavby paralelní dráhy.
Měla by se řešit regulace a stavět záchytná parkoviště na okraji Prahy. Mělo by se řešit napojení na středočeský kraj a navzájem spolupracovat. Praha 6 je transitním místem pro ty, kteří dojíždí do Prahy denně za prací z oblastí severozápadu Prahy, nicméně mpp to příliš nezohledňuje. Čím více lidí Praha láká, tím více se zhoršuje kvalita života Pražanů. Evropská ulice je již v současné době přetížená. Je třeba důsledně vyžadovat regulaci provozu, nikoli lákat další lidi.
My jsme rezidenti Prahy 6, měl by být dán větší důraz na rezidentní bydlení.

31. 3. 2018, 13:43
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-708-1c-5

Shrnutí k 20.5.2018

Pavel Charvát:

Problémové jsou rozpadající se budovy i některé zanedbané partie podél dráhy, které slouží bezdomovcům, narkomanům a hyzdí okolí. Jde například o část nádraží Veleslavín, a dílčí úseky podél celé lokality.
V některých částech dráhy je to prostupnost pro pěší a cyklisty, které vede k nebezpečnému přecházení trati. Příklad "přechod" u staré veleslavínské teplárny.

21. 5. 2018, 14:21
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: 708-1c-SUM-0

1d. Jsou ve vaší lokalitě nějaké důležité charakteristické prvky, průhledy, dominanty, přírodní, stavební památky atd., které by bylo vhodné chránit a uchovat pro budoucnost?
1e. Odpovídá podle vás vymezení lokality popsaným společným vlastnostem?  Co byste svými slovy doplnili, upravili korigovali? (hlavních komentářů: 5)

Jde o lineární lokalitu?

Pavel Charvát:

Bydlím na Ořechovce v ulici Buštěhradské a Buštěhradská dráha tvoří severní stranu naší ulice. Proto se cítím jako účastník a majitel nemovitosti, přestože jsem o několik metrů v jiné lokalitě.
V plánu na listu lokality je lokalita rozdělena na 3 části a v textové části je označena jako lineární. To je zásadní nesoulad a právě linearita lokality je jejím velkým potenciálem.

12. 3. 2018, 15:44
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-708-1e-0

Zachování průchodnosti Ořechovka, Buštěhradská dráha, Dejvice

Zuzana Charvátová:

Tři lokality s odlišnou charakteristikou, ve kterých se denně pohybujeme. Na Ořechovce bydlíme, ale na metro potřebujeme dojít do Dejvic. Rovněž nákupy, úřady a doktory vyřizujeme pěšky v Dejvicích. Tak jako řada ostatních z Ořechovky denně využíváme tunýlek pod Buštěhradskou dráhou v Buštěhradské ulici, pak pokračujeme kolem vojenského objektu, přes ul. Generála Píky a kolem Bloxu nebo hotelu Diplomat na metro nebo Vítězné náměstí. V budoucnu není jasné, jak bude těleso Buštěhradské dráhy vypadat. Podél tohoto tělesa se plánuje komunikace Evropská - Svatovítská. Žádáme zachování bezpečné pěší průchodnosti Ořechovka, Buštěhradská dráha, Dejvice.

24. 3. 2018, 22:54
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-708-1e-1

Eva Krejcarová:

souhlasím

30. 3. 2018, 11:16
Důležitost: Důležité
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-708-1e-1-0
 
 

Sylvie Boumová:

Souhlasím.

30. 3. 2018, 22:55
Důležitost: Doplňující
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-708-1e-1-1
 
 

Plně souhlasím s komentářem paní Zuzany Charvátové

Alexandra Schneider Hrouzková:

Plně souhlasím s komentářem paní Zuzany Charvátové.

25. 3. 2018, 21:09
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-708-1e-2

Plný souhlas s komentářem paní Charvátové

Filip Schneider:

Plný souhlas s komentářem paní Charvátové

25. 3. 2018, 21:09
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-708-1e-3

Shrnutí k 20.5.2018

Pavel Charvát:

V plánu na listu lokality je lokalita rozdělena na 3 části a v textové části je označena jako lineární. To je zásadní nesoulad a právě linearita lokality je jejím velkým potenciálem.

21. 5. 2018, 14:23
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: 708-1e-SUM-0

1f. Navrhli byste v závislosti na popsaných společných vlastnostech lokality jakoukoliv úpravu hranice lokality? (hlavních komentářů: 3)

Lineární lokalita

Pavel Charvát:

Bydlím na Ořechovce v ulici Buštěhradské a Buštěhradská dráha tvoří severní stranu naší ulice. Proto se cítím jako účastník a majitel nemovitosti, přestože jsem o několik metrů v jiné lokalitě.
Vzhledem k mé připomínce v bodě 1f navrhuji rozšířit lokalitu na celé těleso Buštěhradské dráhy od Stromovky až do Ruzyně. S výjimkou veleslavínské estakády se bude překrývat pouze s obytnými transformačními plochami, což nevidím jako problém.
Veleslavínskou estakádu navrhuji z plánu vyjmout jako naprosto nesmyslný projekt.
Dále navrhuji, aby obchvat Vítězného náměstí, pokud bude realizován, do lokality Buštěhradské dráhy vůbec nezasahoval a byl posunut mírně k severu.

12. 3. 2018, 15:51
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-708-1f-0

Nelze ji brát pouze jako samostatnou lokalitu

Pavel Mádle:

Na jednu stranu je dobře, že je dráha jako jedna lokalita, ale zároveň musí být brána jako nedílná součást lokalit, kterými prochází !!

24. 3. 2018, 23:40
Důležitost: Důležité
Číslo komentáře: L-708-1f-1

Shrnutí k 20.5.2018

Pavel Charvát:

Lokalitu rozšířit na celé těleso Buštěhradské dráhy od Stromovky až do Ruzyně. Jen tak bude možné využít její přírodní a rekreační potenciál. Při budoucím využití musí realizace zohlednit lokality, kterými prochází nebo na jejichž hranici leží.

21. 5. 2018, 14:29
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: 708-1f-SUM-0

2. Metropolitní plán - plochy
2a. Máte připomínky k vymezení stability ploch? Souhlasíte s vymezeným rozsahem?  Máte nějaký návrh k úpravě?
2b. Máte připomínky k vymezení ploch struktur ? Souhlasíte s vymezením stavebních a nestavebních bloků a struktur krajiny ? Máte nějaký návrh k úpravě? (hlavních komentářů: 5)

Nezastavitelná klidová zóna

Pavel Charvát:

Bydlím na Ořechovce v ulici Buštěhradské a Buštěhradská dráha tvoří severní stranu naší ulice. Proto se cítím jako účastník a majitel nemovitosti, přestože jsem o několik metrů v jiné lokalitě.
Zásadně nesouhlasím s vymezením části Buštěhradské dráhy pro veleslavínskou estakádu. Nic neřešící nesmyslná stavba by měla být z plánu kompletně vyjmuta. Lokalitu Buštěhradská dráha navrhuji vymezit jako nezastavitelnou relaxační plochu (zelený pás s cyklostezkou) a to minimálně od Stromovky po nádraží Veleslavín. V transformačních oblastech s bytovou zástavbou je překrývání snadno řešitelné. Přitom vycházím z toho, že podle posledních informací by měla v této části modernizovaná dráha vést tunelem.

12. 3. 2018, 15:59
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-708-2b-0

veronika zapletalová:

Souhlasím s panem Charvátem. Trat Buštěhradské dráhy by měla védst tunelem až do stanice Vleslavín. Na současném 3.3 Mpp vede po zemi a před veleslavínem se zavrtá.

19. 3. 2018, 13:01
Důležitost: Doplňující
Číslo komentáře: L-708-2b-0-0
 
 

Stepan Gala:

Souhlasím s oběma komentáři.

24. 3. 2018, 23:28
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-708-2b-0-1
 
 

Radim Vočka:

Souhlasím

31. 3. 2018, 16:30
Důležitost: Důležité
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-708-2b-0-2
 
 

Lucie Štůlová:

Souhlasím s tímto komentářem!

1. 4. 2018, 19:38
Důležitost: Důležité
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-708-2b-0-3
 
 

Zcela souhlasím s komentářem Pavla Charváta

Martin Herain:

Nezastavitelná klidová zóna

Buštěhradskou dráhu z Dejvic až do zastávky Veleslavín zahloubit !

25. 3. 2018, 10:40
Důležitost: Důležité
Číslo komentáře: L-708-2b-1

Klára Winklerová:

Naprosto souhlasím.

30. 3. 2018, 21:03
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-708-2b-1-0
 
 

Plný souhlas s komentářem paní Veroniky Zapletalové

Filip Schneider:

Plný souhlas s komentářem paní Veroniky Zapletalové

25. 3. 2018, 21:10
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-708-2b-2

Plně souhlasím s komentářem paní Veroniky Zapletalové

Alexandra Schneider Hrouzková:

Plně souhlasím s komentářem paní Veroniky Zapletalové.

25. 3. 2018, 21:11
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-708-2b-3

Shrnutí k 20.5.2018

Pavel Charvát:

Lokalitu Buštěhradská dráha vymezit jako nezastavitelnou relaxační plochu (zelený pás s cyklostezkou) a to minimálně od Stromovky po nádraží Veleslavín. V transformačních oblastech s bytovou zástavbou je překrývání snadno řešitelné. Podle posledních informací by měla v této části modernizovaná dráha vést tunelem.

21. 5. 2018, 15:12
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: 708-2b-SUM-0

2c. Máte připomínky k navržené výškové regulaci? Upozorněte na místa předělů a nejasnosti ve čtení výšek vzhledem k použitému rastru 100x100m?
3. Metropolitní plán - Rozvoj lokality
3a. Máte připomínky k popisu cílového charakteru lokality? Je v obecném popisu něco, s čím nesouhlasíte nebo vám v něm něco důležitého schází? Je srozumitelný? (hlavních komentářů: 5)

Proti zájmům občanů

Pavel Charvát:

Bydlím na Ořechovce v ulici Buštěhradské a Buštěhradská dráha tvoří severní stranu naší ulice. Proto se cítím jako účastník a majitel nemovitosti, přestože jsem o několik metrů v jiné lokalitě.
Zásadně nesouhlasím s popisem cílového stavu lokality. Podle mého názoru jde proti zájmům občanů Prahy 6. Samozřejmě vše závisí na tom jak bude vypadat modernizace Buštěhradské dráhy, která je v plánu stále otevřená. Nicméně jediné rozumné řešení prospěšné veřejnosti Prahy 6 (7, .....) je zelený pruh s cyklostezkou aspoň mezi Stromovkou a Veleslavínem. Od Veleslavína dál nemusí už cyklostezka nutně kopírovat těleso dráhy a propojení s Libocí a Ruzyní lze řešit paralelně. Prostor k tomu je.
Toto řešení mi připadá obzvlášť zajímavé potom, co jsem viděl reportáž o připravovaném propojení Holešovic, Štvanice a Rohanského ostrova lávkou pro pěší a cyklisty. Tím se otevírá unikátní možnost vytvořit síť zelených pruhů s cyklostezkami, které propojí západní, severní a východní okraje Prahy a navážou na mimopražskou síť cyklostezek. Mimo jiné by taková cyklostezka umožňoval nejen rekreační ježdění, ale i dojíždění do práce do určitých oblastí podél stávající dráhy.
Pokud jde o obecný popis lokality, textový popis současného stavu je celkem v pořádku. Popis cílového stavu je v podstatě nic neříkající proklamace. Takže nejasný. Jednoznačné je pouze to, že autory ani nenapadlo zvažovat využití tělesa dráhy pro zelený pruh s cyklostezkou. Troufám si tvrdit, že právě to je přáním převažující části občanů kolem dráhy.
Mapová část podle mne míchá dohromady stávající stav s budoucím stavem, překrývají se na ní různé oblasti a tím je nesrozumitelná. Navíc neodpovídá současnému stavu, o kterém máme nějaké informace. Modernizovaná dráha by měla vézt od Stromovky k Veleslavínu tunelem a ne pod stávající trasou. Návrat k povrchovému řešení, které plán ukazuje, je pro občany nepřijatelný.

12. 3. 2018, 16:38
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-708-3a-0

veronika zapletalová:

Souhlasím s panem Charvátem.

20. 3. 2018, 18:13
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-708-3a-0-0
 
 

Zuzana Charvátová:

Souhlasím.

24. 3. 2018, 23:03
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-708-3a-0-1
 
 

Stepan Gala:

Souhlasím s panem Charvátem.

24. 3. 2018, 23:29
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-708-3a-0-2
 
 

Pavel Kašpar:

Souhlasím

25. 3. 2018, 22:46
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-708-3a-0-3
 
 

Klára Winklerová:

Souhlasím s komentářem pana Charváta.

30. 3. 2018, 21:04
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-708-3a-0-4
 
 

Radim Vočka:

Souhlasím s komentářem p. Charváta

31. 3. 2018, 16:33
Důležitost: Důležité
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-708-3a-0-5
 
 

Roman Schlogel:

souhlasím

31. 3. 2018, 17:28
Důležitost: Doplňující
Číslo komentáře: L-708-3a-0-6
 
 

Lucie Štůlová:

Souhlasím s panem Charvátem. Trať je nutné zahloubit a nabídnout zelený pruh pro pohyb pěších a cyklistů. Navíc by dávalo smysl v napojení na Prahu 7 a odtud dále Prahou. Chceme moderní město preferující pohyb lidí po kvalitnách prostorech cyklostezek a cest pro pěší před autodopravou!

1. 4. 2018, 19:41
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-708-3a-0-7
 
 

Lucie Štůlová:

Souhlasím s panem Charvátem. Trať je nutné zahloubit a nabídnout zelený pruh pro pohyb pěších a cyklistů. Navíc by dávalo smysl v napojení na Prahu 7 a odtud dále Prahou. Chceme moderní město preferující pohyb lidí po kvalitnách prostorech cyklostezek a cest pro pěší před autodopravou!

1. 4. 2018, 19:41
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-708-3a-0-8
 
 

Obecná poznámka

Pavel Charvát:

Bydlím na hranici Ořechovky a Dejvic. Jako obyvatel Prahy 6 konstatuji následující:
- Priority plánu jsou auta a prostavěné miliardy bez ohledu na občany.
- Významnou část VPS může za veřejně prospěšné označit jen někdo, kdo v Praze 6 nikdy nebyl.
- Vedení Prahy tvrdošíjně věří, že další a další dopravní stavby vyřeší kritickou dopravní situaci Prahy vytvářenou další a další bytovou a komerční výstavbou v Praze.
- Plán vůbec nereflektuje zhoršující se životní prostředí, nepodporuje chodce a cyklisty, investice do MHD znehodnocuje paralelními investicemi do automobilové dopravy.
- Praha postrádá vizi.

15. 3. 2018, 07:19
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-708-3a-1

Stepan Gala:

Souhlasím

24. 3. 2018, 23:30
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-708-3a-1-0
 
 

Plně souhlasím s komentářem pana Pavla Charváta

Alexandra Schneider Hrouzková:

Plně souhlasím s komentářem pana Pavla Charváta.

25. 3. 2018, 21:11
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-708-3a-2

Plný souhlas s komentářem pana Charváta

Filip Schneider:

Plný souhlas s komentářem pana Charváta

25. 3. 2018, 21:11
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-708-3a-3

Shrnutí k 20.5.2018

Pavel Charvát:

Cílový charakter lokality zjevně vychází ze současného stavu provozování dráhy a nereflektuje fakt, že platí rozhodnutí o vedení modernizované dráhy tunelem od Stromovky minimálně po Veleslavín. Tím dochází k uvolnění tělesa dráhy pro jiné účely, kde jednoznačnou preferencí občanů Prahy 6 je zelený pruh s cyklostezkou. Definice cílového charakteru lokality "Dotvořit a posilovat cílový charakter zastavitelné stavební, stabilizované, produkční lokality Buštěhradská dráha se strukturou lineární" je nesrozumitelná a pro občany nepřijatelná.

21. 5. 2018, 15:39
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: 708-3a-SUM-0

3b. Máte připomínky k popsanému potenciálu území? K obecným i individuálním regulativům? Máte připomínky ke stanovení indexu využití lokality? Tedy zejména k míře, o kterou se může v místě zvyšovat plocha zástavby? (hlavních komentářů: 4)

Potenciál chybí

Pavel Charvát:

Bydlím na Ořechovce v ulici Buštěhradské a Buštěhradská dráha tvoří severní stranu naší ulice. Proto se cítím jako účastník a majitel nemovitosti, přestože jsem o několik metrů v jiné lokalitě.
Jedná se i specifickou lokalitu, takže potenciál není v listu lokality definován. To považuji za chybu, protože lokalita má jednoznačně potenciál jako rekreační zelený pruh s cyklostezkou. Viz mé ostatní připomínky.

12. 3. 2018, 16:50
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-708-3b-0

veronika zapletalová:

souhlasím

20. 3. 2018, 18:16
Důležitost: Doplňující
Číslo komentáře: L-708-3b-0-0
 
 

Stepan Gala:

Souhlasím.

24. 3. 2018, 23:30
Důležitost: Důležité
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-708-3b-0-1
 
 

Klára Winklerová:

Naprosto souhlasím s komentářem p. Charváta.

30. 3. 2018, 21:06
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-708-3b-0-2
 
 

Plný souhlas s komentářem pana Charváta

Filip Schneider:

Plný souhlas s komentářem pana Charváta

25. 3. 2018, 21:12
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-708-3b-1

Plně souhlasím s komentářem pana Pavla Charváta

Alexandra Schneider Hrouzková:

Plně souhlasím s komentářem pana Pavla Charváta.

25. 3. 2018, 21:12
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-708-3b-2

Shrnutí k 20.5.2018

Pavel Charvát:

Potenciál není v listu lokality definován. Lokalita má jednoznačně potenciál jako rekreační zelený pruh s cyklostezkou. Předpokladem je vedení modernizované dráhy tunelem minimálně od Stromovky po Veleslavín, což odpovídá platnému rozhodnutí.

21. 5. 2018, 15:42
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: 708-3b-SUM-0

3c. Domníváte se, že je pomocí vlastností lokality a ploch území dostatečně přesně a podrobně popsáno? Doporučili byste pro lokalitu nebo její některé plochy zpracovat podrobnější regulaci? (hlavních komentářů: 8)

Popis je zavádějící

Pavel Charvát:

Bydlím na Ořechovce v ulici Buštěhradské a Buštěhradská dráha tvoří severní stranu naší ulice. Proto se cítím jako účastník a majitel nemovitosti, přestože jsem o několik metrů v jiné lokalitě.
Jak má vypadat budoucí lokalita není z plánu vůbec jasné, jak uvádím již v předchozích připomínkách. Lokalita je popisována jako lineární, ale je rozsekaná na 3 díly a lineární řešení není v plánu nikde naznačeno. Od Prašného mostu na západ je nová dráha vedená po povrchu, což neodpovídá stavu projednávání a pro občany je nepřijatelné. U Veleslavína je přerušena estakádou, což je další nejasný bod nepřijatelný pro občany. Je popisována řada navazujících staveb (VPS), které ale vesměs pouze dráhu kříží.

12. 3. 2018, 16:59
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-708-3c-0

veronika zapletalová:

souhlasim

20. 3. 2018, 18:19
Důležitost: Doplňující
Číslo komentáře: L-708-3c-0-0
 
 

Stepan Gala:

Souhlasím.

24. 3. 2018, 23:31
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-708-3c-0-1
 
 

Klára Winklerová:

Souhlasím s komentářem p. Charváta.

30. 3. 2018, 21:09
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-708-3c-0-2
 
 

Návrh rychlodráhy

Jindra Kvapilová:

Lokalita Buštěhradské dráhy je vyjmutá ze svého okolí, označená jako lineární a zahrnuje v podstatě pouze tuto železnici. Metropolitní plán počítá s realizací rychlodráhy v jejím tělese, řeší ji ale samostatně, bez přihlížení k tomu, jaký dopad bude mít na okolní lokality, kterými je vedena. Například v Ruzyni se počítá s podjezdem pro frekventovanou Drnovskou ulici, z toho vyplývá, že dráha bude vedena po poměrně vysokém náspu těsně vedle stojících, rozestavěných i plánovaných obytných domů (viz lokalita Nová Ruzyně). Podle plánu budou vlaky jezdit každých pět minut na 2 -3 m vysokém náspu, který bude sahat do výše oken přilehlých domů. V lokalitě Buštěhradská dráha je nutné stanovit takovou regulaci, která zaručí střízlivou modernizaci stávající dráhy a omezí možnost zbytečných zásahů do hustě obydlených území.

17. 3. 2018, 19:27
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-708-3c-1

Proč je vůbec vedeno jako samostatná lokalita?

David Martinek:

Souhlas s komentářem paní Kvapilové

+ Dlouho bylo slibováno zahloubení dráhy. To by vyřešilo mnohé problémy. Od snížení hlučnosti, přes možnost mimoúrovňového křížení se pozemními komunikacemi (např. by se tím odstranil železniční přejezd ve Veleslavíně, který způsobuje dopravní problémy) až po bezpečnější pěší přechody přes trať, které se na trati dnes nacházejí, ale Metropolitní plán je zcela ignoruje.

23. 3. 2018, 21:30
Důležitost: Důležité
Číslo komentáře: L-708-3c-2

Plný souhlas s komentářem pana Charváta

Filip Schneider:

Plný souhlas s komentářem pana Charváta

25. 3. 2018, 21:12
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-708-3c-3

Plně souhlasím s komentářem pana Pavla Charváta

Alexandra Schneider Hrouzková:

Plně souhlasím s komentářem pana Pavla Charváta.

25. 3. 2018, 21:12
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-708-3c-4

Souhlas s komentářem p. Charváta

Pavel Kašpar:

Jak má vypadat budoucí lokalita není z plánu vůbec jasné, jak uvádím již v předchozích připomínkách. Lokalita je popisována jako lineární, ale je rozsekaná na 3 díly a lineární řešení není v plánu nikde naznačeno. Od Prašného mostu na západ je nová dráha vedená po povrchu, což neodpovídá stavu projednávání a pro občany je nepřijatelné. U Veleslavína je přerušena estakádou, což je další nejasný bod nepřijatelný pro občany.

25. 3. 2018, 22:49
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-708-3c-5

Zahloubení dráhy

Alena Koutská:

Dráhu zahloubit z Dejvic až do zastávky Veleslavín. Je to dlouhodobě slibováno a toto řešení, narozdíl od pochybného návrhu estakády, by řešilo dopravní situaci (ve Veleslavíně by nemusel být železniční přejezd, který způsobuje problémy)

29. 3. 2018, 14:02
Důležitost: Důležité
Číslo komentáře: L-708-3c-6

Shrnutí k 20.5.2018

Pavel Charvát:

Popis lokality neodpovídá. Požadavky občanů jsou na zahloubení Buštěhradské dráhy podle platného rozhodnutí a využití jejího tělesa jako zeleného pruhu s cyklostezkou. Pro lokalitu by proto jednoznačně měl být zpracován podrobnější regulační plán, který by reflektoval aktualizovaný cílový charakter.

21. 5. 2018, 18:25
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: 708-3c-SUM-0

3d. Máte jakékoliv další připomínky k čitelnosti, pochopitelnosti, využitelnosti, zpracování nebo úplnosti předloženého metropolitního plánu?
4. Metropolitní plán - infrastruktury
4a. Máte jakékoliv připomínky ke krajinné infrastruktuře? K vymezení prostorů, ochranných pásem a podobně?
4b. Máte jakékoliv připomínky k dopravní infrastruktuře? K vymezeným prostorám, kapacitám, typům komunikací a rozvoji různých druhů dopravy? (hlavních komentářů: 7)

Co bude s dráhou?

Pavel Charvát:

Bydlím na Ořechovce v ulici Buštěhradské a Buštěhradská dráha tvoří severní stranu naší ulice. Proto se cítím jako účastník a majitel nemovitosti, přestože jsem o několik metrů v jiné lokalitě.
Lokalita je specifická, takže nelze mluvit v pravém slova smyslu o infrastruktuře. Jako hlavní považuji to, aby modernizovaná dráha byla z části v tunelu (aspoň k Veleslavínu) a na tělese dráhy byl zelený pruh s cyklostezkou. Ke zbytku se vyjádřím v bodě 4e.

12. 3. 2018, 17:06
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-708-4b-0

k nemotorové dopravě

Jiří John:

Str. 24: je nevhodné umístit přechod Evropské naproti prostupu protihlukovou zdí. Provoz je většinu dne tak velký, že není možné bezpečně ani přeběhnout, natož přejet kolem. Instalace semaforu by zastavovala velkou část z 55 000 vozidel, které projedou po Evropské denně a tím by se znásobily emise. Vhodnější by bylo vést cyklostezku po chodníku a přechodem pro chodce na křižovatce Evropské s Vokovickou ulicí a dále po chodníku Evropské, kde je cyklostezka i nyní. Je nepřípustné nově prolomit protihlukovou zeď- to by ztratila účinnost. Cyklostezku skrz zeď je nezbytné vést stávajícím průchodem ve zdi.

20. 3. 2018, 17:10
Důležitost: Důležité
Číslo komentáře: L-708-4b-1

Generel bezmotorové dopravy

Pavel Charvát:

Podle mne musí být Generel součástí Metropolitního plánu. Jinak plán cyklisty a chodce prakticky ignoruje. Protože Generel není členěn podle lokalit, nedá se podle lokalit připomínkovat. Svůj detailní komentář ke Generelu jsem proto vložil do "Libovolné další lokality ...." úplně na konci seznamu lokalit do bodu 4b-Dopravní infrastruktura.

Z hlediska lokality je naprosto ideální, aby dráha byla vedena pod zemí a těleso dráhy se změnilo na zelený koridor s cyklostezkou (včetně pěších a vozíčkářů) tak, jak je to v Generelu navrhováno. Ve vazbě na okolí Prahy 6 se nabízí unikátní příležitost plně propojit stezkami západní, severní a východní okraj Prahy. Tuto variantu je třeba tlačit ze všech sil. Za její vážné ohrožení považuji průtahy s řešením Buštěhradské dráhy a dále zamýšlenou výstavbu v lokalitách Hradčanská, U Potoka, Veleslavín a na západním okraji Prahy 6. A jednání s vlastníky pozemků. Jakmile se jednou přeruší liniovost stezky, zmizí i stezka.

20. 3. 2018, 19:34
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-708-4b-2

Stepan Gala:

Souhlasím, kéž by generel nemotorové dopravy byl součástí MPP.

24. 3. 2018, 23:33
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-708-4b-2-0
 
 

Klára Winklerová:

Naprosto souhlasím s komentářem p Charváta.

30. 3. 2018, 21:12
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-708-4b-2-1
 
 

Plně souhlasím s komentářem pana Jiřího Johna

Alexandra Schneider Hrouzková:

Plně souhlasím s komentářem pana Jiřího Johna.

25. 3. 2018, 21:13
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-708-4b-3

Plný souhlas s komentářem pana Jiriho Johna

Filip Schneider:

Plný souhlas s komentářem pana Jiriho Johna

25. 3. 2018, 21:13
Důležitost: Důležité
Číslo komentáře: L-708-4b-4

Bezmotorová doprava

Petr Toman:

Generel P6, který již byl 2x veřejně projednán, toto řeší, viz "bezmotorové propojení v koridoru Kladenské železniční trati". Pro cyklostezku je tento profil (velmi pozvolný spád) ideální a žádná jiná trasa toto nenabízí (tedy kromě Evropské, která je opravdu jen pro skalní a otrlé cyklisty). Ať už bude zahloubeno celé nebo částečně, jedno nebo dvoukolejné, je třeba tohoto koridoru využít pro cyklo spojení.

29. 3. 2018, 14:41
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-708-4b-5

Shrnutí k 20.5.2018

Pavel Charvát:

Z připomínek jednoznačně vyplývají následující požadavky:
- Zahloubení modernizované Buštěhradské dráhy minimálně mezi Stromovkou a Veleslavínem.
- Využití uvolněného tělesa dráhy pro zelený pruh s cyklostezkou.
- Zajištění dostatečné prostupnosti dráhy pro pěší, vozíčkáře a cyklisty.
- Nepouštět na uvolněné těleso dráhy automobilovou dopravu.

21. 5. 2018, 19:21
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: 708-4b-SUM-0

4c. Máte jakékoliv připomínky k technické infrastruktuře? Např. nakládání s dešťovými vodami, vedení sítí atp.
4d. Máte připomínky k vymezeným plochám veřejné vybavenosti? Je stávající vybavenost vyznačena správně? Souhlasíte s návrhem pro vybavenost? Máte k vybavenosti jakékoliv připomínky, nebo poznámky?
4e. Máte připomínky k vymezeným veřejně prospěšným plochám a opatřením? (hlavních komentářů: 5)

Co je veřejně prospěšné?

Pavel Charvát:

Bydlím na Ořechovce v ulici Buštěhradské a Buštěhradská dráha tvoří severní stranu naší ulice. Proto se cítím jako účastník a majitel nemovitosti, přestože jsem o několik metrů v jiné lokalitě.
Lokality se mimo jiné týkají dvě VPS, ke kterým se chci vyjádřit.
910-610/-/15 Komunikační propojení Bubenečská - Milady Horákové
Praha 6 odvedla kus práce ve snaze snížit komunikační zatížení Dejvické. Vjezd pro auta z Vítězného náměstí byl nahrazen odpočinkovou plochou stejně jako výjezd na Hradčanskou. Tato opatření hodnotím velmi pozitivně a myslím si, že by mohla jít ještě dál ve smyslu omezení vjezdu nerezidentních aut s cílem udělat z Dejvické klidný nákupní bulvár. Metropolitní plán ale dělá z Dejvické tepnu metropolitního významu, jakoukoliv snahu zklidnit tuto část Dejvic včetně Bubenečské ulice staví úplně na hlavu a vrací nás o 10 let zpět. Důvod je pravděpodobně ve vjezdu do plánované zástavby areálu Dejvického nádraží. Pokud je to pravda, je nutné nové dopravní řešení, které nezatíží Dejvice. Například z předpokládané křižovatky pod Prašným mostem u obchvatu Vítězného náměstí. Pokud obchvat bude. Tato stavba rozhodně není veřejně prospěšnou stavbou.
910-610/-/113 Propojení Veleslavín - Petřiny
Stavba, která absolutně nedává smysl a je označena jako VPS. Zjevně nadzemní komunikace částečně využívající tělesa Buštěhradské dráhy je vedena nad parkovým územím a nad úrovní 3 lokalit určených k bytové zástavbě. Přivádí dopravu mezi Vojenskou nemocnici a Na Větrníku. Tedy do ulic Na Petřinách, Stamicova a Radimova. Tyto ulice jsou přeplněné už teď. Tato stavba může pomoci Veleslavínské ulici, která slouží jako jeden z mnoha pseudoobchvatů pro řidiče jezdící denně do centra Prahy. Nicméně navrhované řešení možná pomůže řešit lokální problém za cenu zhoršení prostředí pro daleko větší oblast a narušení parkové zeleně. Nemluvě o dlouhodobém dopadu plánované mohutné výstavby na okolní lokality Veleslavín, U Potoka a část Kladenské.

13. 3. 2018, 09:42
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-708-4e-0

Stepan Gala:

Naprosto souhlasím. Město řeší jen zahuštění dopravní sítě na úkor občanů, kteří zde skutečně bydlí.

24. 3. 2018, 23:35
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-708-4e-0-0
 
 

Plný souhlas s komentářem pana Charváta

Filip Schneider:

Plný souhlas s komentářem pana Charváta

25. 3. 2018, 21:13
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-708-4e-1

Plně souhlasím s komentářem pana Pavla Charváta

Alexandra Schneider Hrouzková:

Plně souhlasím s komentářem pana Pavla Charváta.

25. 3. 2018, 21:13
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-708-4e-2

Auta hrají prim

Klára Winklerová:

Naprosto souhlasím s komentářem p. Charváta. Jakákoliv stavba pro podporu plynulejší dopravy přitáhne vždy jen větší množství aut a povede k většímu dopravnímu zatížení a zhoršení životního prostředí.

30. 3. 2018, 21:25
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-708-4e-3

Shrnutí k 20.5.2018

Pavel Charvát:

Nesouhlas veřejnosti Prahy 6 s následujícími VPS:
- 910-610/-/15 Propojení Milady Horákové a Bubenečské
- 910-610/-/113 Propojení Veleslavín - Petřiny

21. 5. 2018, 19:27
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: 708-4e-SUM-0

7. Metropolitní plán - Obecné problémy
7a. Máte jakékoliv další připomínky k čitelnosti, pochopitelnosti, využitelnosti, zpracování nebo úplnosti předloženého metropolitního plánu? (hlavních komentářů: 4)

Obecné poznámky k plánu

Pavel Charvát:

Bydlím na Ořechovce v ulici Buštěhradské a Buštěhradská dráha tvoří severní stranu naší ulice. Proto se cítím jako účastník a majitel nemovitosti, přestože jsem o několik metrů v jiné lokalitě.
Za skoro jediné pozitivum považuji to, že občané Prahy 6 dostali možnost se k plánu vyjádřit.
Teď k zásadním nedostatkům. Plán tak velkého města je tvořen se se snahou určovat regulativy do nejmenších detailů s minimálním prostorem pro místní samosprávy a občany. To vytváří matoucí obraz plný barevných a šrafovaných ploch, čar, teček, koleček, které se překrývají a ve kterých je obtížné se orientovat. Navíc obsahuje řadu chyb a nepřesností, nefungují logické vazby. Plán je rozparcelován na relativně malé lokality, což je z určitého pohledu asi správně, ale zcela chybí vzájemné vazby mezi lokalitami a to jak větší projekty ovlivňují široké okolí. Zejména jsou tyto vazby důležité pro komentování dopravní infrastruktury. Samostatnou kapitolou jsou bílé, tedy zastavěné části, kde se o budoucích záměrech nedozvídáme nic. Čitelnost plánu je velmi omezená a časově náročná. Proto bude připomínek méně, než by mohlo být.
Daleko zásadnější problém jsou ale chybějící informace. Plán je zjevně částí balíku dokumentů, které k dispozici nejsou. Aby bylo možné se k plánu opravdu kvalifikovaně vyjádřit, chybí zadání, chybí koncepce rozvoje Prahy a chybí alespoň priority pro realizaci plánu. Veřejně prospěšné stavby za priority nepovažuji už jenom proto, kolik jich je. A chybí jasná informace, pro koho je plán určen.
Začnu tím "pro koho". V plánu je velké množství návrhů na veřejně prospěšné stavby. Řada z nich dává smysl, ale víc jich je rozporuplných nebo přímo nesmyslných. Jako příklad jedna z velkých megalománií - paralelní rozjezdová a vzletová dráha na letišti Václava Havla. V roce 2017 bylo odbaveno rekordních 15 miliónů cestujících. Kdo je ta veřejnost, které prospěje druhá dráha a další zvyšování počtu cestujících? Pokud jsou veřejností občané Prahy, nevidím jediný pozitivní přínos projektu a naopak řadu negativních dopadů. Pokud jsou veřejností majitelé letiště, pozemků okolo a stavební firmy, pak se samozřejmě jedná o VPS. Zastupitelé Prahy nebo autoři zadání plánu by u všech veřejně prospěšných staveb měli s občany projednat zdůvodnění prospěšnosti a přesvědčit je, nebo se záměrů vzdát. Možná tady je prostor pro referendum jako nástroj rozhodování.
Co myslím chybějící koncepcí. Plán by měl být tvořen s jasným záměrem a z něj se odvíjející jasnou koncepcí. Textová část plánu má proklamativní charakter a v podstatě neobsahuje fakta. Z plánu není jasné, kam Praha směřuje. Chceme dál neomezeně zvyšovat rozlohy kancelářských a komerčních center, počty turistů, dopravní zatížení a zastavět každou volnou plochu, nebo chceme začít tohle regulovat a držet se spíš "udržitelného" rozvoje preferujícího zájmy občanů? Nikde takové konstatování nevidím a plán nevnímám jako upřednostňování občanů. Osobně si myslím, že už jsme ve fázi, kdybychom měli začít regulovat. Řada velkých evropských měst už na to přišla.
Jeden ze základních rysů plánu je zjevná víra, že další a další dopravní stavby vyřeší situaci Prahy v automobilové dopravě. To ale nepočítá vůbec s neustále rostoucím počtem aut denně mířících do Prahy za prací, za nákupy atd. Koncepční řešení jednoznačně postrádám a opět by s ním občané měli být seznámeni, pokud jsou cílovou veřejností.
A s tím souvisí priority dalšího postupu. A i tady mě vadí především dopravní infrastruktura. Musí být jasně řečeno, který typ dopravy Praha do budoucna upřednostňuje. Podle toho by pak měly být časově realizovány dopravní stavby, jinak vznikne jen další chaos. Je jasné, že nelze realizovat všechny najednou a pokud nebude výstavba postupovat systematicky, výsledkem budou neefektivně prostavěné miliardy. Já jednoznačně doporučuji veřejnou dopravu. Proto je třeba konečně začít s dlouho diskutovanými projekty jako vlakové spojení na Kladno a na letiště. Je třeba urychleně začít s budováním záchytných parkovišť a jejich napojením na PID. A je třeba konečně dokončit SZ obchvat Prahy. A ne utrácet peníze na nesmyslné projekty typu veleslavínská estakáda, které nic neřeší a jenom zhorší situaci obyvatel Prahy 6. Velmi doporučuji i jednání s městy a obcemi v okolí Prahy, ze kterých jejich občané do Prahy denně dojíždí. Řada z nich má funkční spojení veřejnou dopravou. Když povolili prakticky neřízený rozvoj satelitních městeček, mohli by pro své občany stavět záchytná parkoviště přímo u nich.
Poslední věc, kterou by podle mne měli občané znát, souvisí podle mne také s realizací. Praha by měla zveřejnit už v této fázi, které projekty bude realizovat jako zadavatel formou výběrových řízení a které projekty jsou čistě soukromé a to zejména u veřejně prospěšných staveb. Pokud bude jakákoliv VPS realizována jako čistě soukromý projekt, zcela to ztrácí smysl a zpochybňuje projekt jako takový, protože občané Prahy z takového projektu objektivně nic mít nebudou. Naopak to ukazuje na potenciální korupční jednání. Zrovna u druhé plochy letiště Václava Havla se tato otázka nabízí. Transparentnost odstraní spoustu třecích ploch a dohadů.
Vedle plánu by mne zajímaly i záměry města a jeho částí v oblasti oprav. Řada objektů nebo částí infrastruktury jsou ve špatném až havarijním stavu. Porovnání s ambiciózními stavebními projekty by to určitě bylo zajímavé.

12. 3. 2018, 17:11
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-708-7a-0

veronika zapletalová:

Souhlasím s panem Charvátem.

20. 3. 2018, 18:01
Důležitost: Důležité
Číslo komentáře: L-708-7a-0-0
 
 

Stepan Gala:

Naprosto souhlasím s panem Charvátem a město by konečně mělo začít naslouchat vlasntím občanům a snažit se jim život v Praze nezhoršovat jak se tomu doposud děje.

24. 3. 2018, 23:38
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-708-7a-0-1
 
 

Klára Winklerová:

Zcela souhlasím s komentářem p. Charváta.

30. 3. 2018, 21:28
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-708-7a-0-2
 
 

Radim Vočka:

Souhlasím s komentářem p. Charváta

31. 3. 2018, 16:43
Důležitost: Důležité
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-708-7a-0-3
 
 

Roman Schlogel:

souhlasím

31. 3. 2018, 17:28
Důležitost: Doplňující
Číslo komentáře: L-708-7a-0-4
 
 

Plný souhlas s komentářem pana Charváta

Filip Schneider:

Plný souhlas s komentářem pana Charváta

25. 3. 2018, 21:14
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-708-7a-1

Plně souhlasím s komentářem pana Pavla Charváta

Alexandra Schneider Hrouzková:

Plně souhlasím s komentářem pana Pavla Warause.

25. 3. 2018, 21:15
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-708-7a-2

Celkové shrnutí k 21.5.2018

Pavel Charvát:

Zapojení lokality do koncepce širšího území; doplnění popisu koncepce území
Zásadní připomínka: Lokalita Buštěhradská dráha je specifickým územím, které liniově propojuje centrum Prahy se západním okrajem města. Vzhledem k předpokládanému zahloubení modernizované Buštěhradské dráhy má lokalita velký rozvojový potenciál pro vytvoření zeleného pásu s cyklostezkou, který může do budoucna přispět k vytvoření moderní sítě bezmotorové dopravy v Praze. Podstatná je potenciální vazba na existující cyklostezky a možnost propojení jednotlivých zelených ploch podél lokality.
Definování městské priority
Zásadní připomínka: Rozvoj lokality jednoznačně vázat na Generel bezmotorové dopravy a podmínit ohledem na znečištění životního prostředí emisemi a hlukem z automobilové dopravy generované denním dojížděním do Prahy 6 a dále tunelovým komplexem Blanka a jeho přivaděči. Žádoucí jsou pouze aktivity, které povedou ke zlepšování stávajícího stavu. Přípustné jsou takové aktivity, které stávající stav nezhorší.

21. 5. 2018, 21:16
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: 708-7a-SUM-0

5. Stávající územní plán
5a. Podívejte se, jak územní plán splňuje vaše očekávání a představy o využití území. Víte o nějakém místě ve vaší lokalitě, kde stávající územní plán má nevhodně vymezenou funkční plochu nebo špatně stanovenou míru využití území? Je ve vymezeném území problémové místo, které podle vás územní plán neřeší? (hlavních komentářů: 3)

Zahloubení dráhy

Pavel Waraus:

Zahloubení dráhy je jediný logický způsob úpravy. To ulehčí dopravě i všem občanům dotčených oblastí.

24. 3. 2018, 20:55
Důležitost: Důležité
Číslo komentáře: L-708-5a-0

Plný souhlas s komentářem pana Warause

Filip Schneider:

Plný souhlas s komentářem pana Warause

25. 3. 2018, 21:14
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-708-5a-1

Plně souhlasím s komentářem pana Pavla Warause

Alexandra Schneider Hrouzková:

Plně souhlasím s komentářem pana Pavla Warause.

25. 3. 2018, 21:14
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-708-5a-2

6. Porovnání stávajícího územního plánu a metropolitního plánu
6a. Máte jakékoliv připomínky nebo poznámky k rozdílům mezi stávajícím územním plánem a metropolitním plánem, a to včetně popisu ploch, vymezení infrastruktury a ochranných pásem?