Zpět na
postup

Zahrádková osada Na Padesátníku

Garant: -
List lokality
 

1. Metropolitní plán - lokalita

V této části se budete věnovat lokalitě jako celku. Metropolitní plán každou lokalitu definuje pomocí čtyř základních vlastností. Jsou to:

Pro odpovězení otázek budete potřebovat (otevírejte do nových oken prohlížeče):

Přečtěte si vždy všechny otázky této skupiny a odpovězte na ty, ke kterým máte co říci.

Příklad připomínky 1a. si můžete prohlédnout zde
1a. Jak vnímáte prostor vaší lokality? Co je pro celou lokalitu nebo její část zásadní - co ji charakterizuje? (hlavních komentářů: 2) Pro přidání komentáře se prosím přihlaste nebo registrujte

Šárka Mrkvičková:

V minulosti nádherná lokalita plná zeleně a klidu k životu.

V současnosti místo, které zničila stále rostoucí doprava a kde jediné co vnímáte je hluk a zápach z dopravy.
Místo, kde si večer neotevřete ventilaci okna abyste mohli spát na čerstvém vzduchu a případně v ranních hodinách poslouchat zpěv ptáků.
Místo, kde slovo relaxovat na zahradě ztrácí svůj význam.

28. 2. 2018, 13:32
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-812-1a-0

Tomáš Vacek:

naprosto souhlasím

26. 3. 2018, 14:56
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-812-1a-0-0
 
 

Tomáš Vacek:

Lokalita na Padesátníku je umístěná v bezprostřední blízkosti ulice lipská, kde každým rokem houstne doprava, a chybí zde protihluková stěna. Tato lokalita je tedy charakterizovaná permanentní hladinou hluku z automobilové dopravy, ke které se přidává ještě hluk z přistávajících a vzlétajících letadel. ( o emisích z husté dopravy raději nepíši) Většina území je zde vedena jako rekreační oblast.. Je možné v takovém prostředí vůbec relaxovat? Obyvatele naší osady by jistě velmi potěšilo ( do vybudování pražského okruhu s protihlukovými opatřeními) zřízení alepoň mobilních protihlukových zábran od ulice Lipská

26. 3. 2018, 14:55
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-812-1a-1

Šárka Mrkvičková:

Souhlasím

29. 3. 2018, 13:47
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-812-1a-1-0
 
 

Příklad připomínky 1b. si můžete prohlédnout zde
1b. Co ve vaší lokalitě považujete za kvalitní (hodnotné, hezké, líbí se) – ​máte k tomu vztah? (hlavních komentářů: 2) Pro přidání komentáře se prosím přihlaste nebo registrujte

Šárka Mrkvičková:

Líbí:
Blízkost Divoké Šárky.
Trvám na zachování pěšího propojení lokality s Divokou Šárkou.
Jediná možnost jak utéci alespoň trochu od neustálého hluku a ostatních vlivů plynoucí z dopravy. Ale i zde se míra hlučnosti bohužel neustále zvedá.

Nelíbí:
K řešení je zde velmi podstatná věc a to je bezpečný přechod z naší lokality směr do Divoké Šárky přes ulici Do Horoměřic.
Doprava zde každým rokem roste a je téměř nemožné bezpečně přejít tuto komunikaci např. s kočárkem, dítětem....Výhled do strany směr k Lipské, zda nejede auto je velmi omezený a přechod přes silnici se stává nebezpečným.
Vede zde i cyklostezka A33 a tudíž je cesta velmi hojně využívána a o nebezpečné situace není nouze.
Prosím ale ne žádné retardéry či podobné hlučné řešení, hluk je v lokalitě již tak nesnesitelný.

Neuvažuje se též o zpevnění cesty směrem k lesu? V zimních měsících je cesta velmi bahnitá a těžce schůdná.

Z mapy se mi nedaří vyčíst, zda je náprava v této oblasti v plánu či ne, proto to zde zmiňuji.



Viz. přiložený obrázek

Děkuji.

24. 2. 2018, 13:33
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-812-1b-0

Tomáš Vacek:

naprosto souhlasím

26. 3. 2018, 14:59
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-812-1b-0-0
 
 

Tomáš Vacek:

Tato lokalita je v těsné blízkosti Přírodního parku Divká Šárka, což je zhlediska sportovních aktivit a venkovní relaxace velmi pozitvní vzhledem k již zmiňovanému hluku a imisní zátěži z ulice Lipská. Proto považuji za nutné ponechat možnost přechodu z Padesátníku do Divoké šárky. Tato možnost je v současné době pouze v né přiliš bezpečném místě křižovaty na padesátníku V a ulice 2404 Do Horoměřic a navíc po nezpevněné polní cestě, kterou je vedena i cyklostezka do Divoké Šárky. V podzimních měsících a po deštivých dnech je opravdu velké dobrodružství dostat se touto blátivou a koly rozježděnou cestou do Lesoparku Šárka. Všichni, kdo využívají tuto cestu a cyklostezku v jednom by jistě byli moc rádi za úpravu jejího povrchu a zajištění bezpečnějšího přechodu silnice Do Horoměřic.

26. 3. 2018, 15:22
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-812-1b-1

Šárka Mrkvičková:

Souhlasím

29. 3. 2018, 13:48
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-812-1b-1-0
 
 

Příklad připomínky 1c. si můžete prohlédnout zde
1c. Co je ve vaší lokalitě podle vás problémové – nevzhledné nebo ​způsobuje problémy (doprava, zápach, bariéra v území atd.)? (hlavních komentářů: 1) Pro přidání komentáře se prosím přihlaste nebo registrujte

Šárka Mrkvičková:

1. Doprava jak automobilová tak letecká

a)
Hluk a další negativní vlivy plynoucí z nadměrné dopravy mají na lokalitu fatální dopad. Život zde se stává nesnesitelným a nese s sebou zdravotní rizika z toho vyplývající.
Částečnou úlevu a zlepšení by mohla přinést kvalitní a dostatečně vysoká a dlouhá protihluková stěna.
Nebylo by řešením, vystavět do doby než bude hotov Pražský okruh dočasnou protihlukovou stěnu? Pevná protihluková stěna je totiž v plánu až s výstavbou okruhu. Ten je ale již desítky let v nedohlednu.
Doprava v ulici Lipská narůstá každým rokem a již nyní se jedná o desetitisíce aut denně.
Silnice v místě naší lokality není dokonce ani trochu zahloubená, tudíž se veškerý hluk, prach....dostává přímou cestou k nám.
To stejné platí i pro ulici Do Horoměřic, kde narůstá mimo jiné také kamionová doprava.
Lokalita je tedy v sevření dvou velmi vytížených komunikací a to vše má negativní dopad na obyvatele.

K tomu všemu přibude ještě nová dráha pro letiště, která bude v bezprostřední blízkosti naší lokality. Jak zde bude řešeno protihlukové opatření?

Je k zamyšlení, zda se dá pak hovořit o rekreační lokalitě a o jak kvalitní život se zde asi bude jednat. Dopad na lidské zdraví a na kvalitu života to bude mít dozajista značný.


b)
Co je třeba též brát v potaz jsou výjezdy z lokality na ulici Do Horoměřic. Výjezdy jsou nepřehledné.

c)
V Metropolitním plánu vidím, že ulice Do Horoměřic povede nad ulicí Lipskou (přemostěním).Nebo se mýlím? Nedaří se mi to z mapy vyčíst.
Tzn. že se bude jednat i o jedinou spojnici pro pěší směrem k Letišti na autobus?
Jiný přechod pro chodce na mapě nevidím. Je zde tedy počítáno s tím, že se obyvatelé bezpečně dostanou na MHD?
Jak je most řešen? Jak bude přechod napojen na lokalitu? Je chodník pro pěší dostatečně široký, aby byl možný bezpečný pohyb s kočárkem a dítětem? Uvažuje se případně o zábradlí, které by chodce chránilo proti automobilové dopravě, která je v místě velmi silná? Je možné někde návrh řešení vidět detailně?

d)
K řešení je zde další velmi podstatná věc a to je bezpečný přechod z naší lokality směr do Divoké Šárky přes ulici Do Horoměřic.
Doprava zde každým rokem roste a je téměř nemožné bezpečně přejít tuto komunikaci např. s kočárkem, dítětem....Výhled do strany směr k Lipské, zda nejede auto je velmi omezený a přechod přes silnici se stává nebezpečným.
Vede zde i cyklostezka A33 a tudíž je cesta velmi hojně využívána a o nebezpečné situace není nouze.
Prosím ale ne žádné retardéry či podobné hlučné řešení, hluk je v lokalitě již tak nesnesitelný.
Neuvažuje se též o zpevnění cesty směrem k lesu? V zimních měsících je cesta velmi bahnitá a těžce schůdná.


2. Stav silnic v lokalitě. Povrch silnic se neopravuje a v některých místech je již povrch v dezolátním stavu.

3. Absence kanalizace

4. Vodovodní řád
V okolí lokality se plánují velké zásahy do území a masivní výstavba. Studniční voda a její kvalita je tedy velmi ohrožena jak nyní tak do budoucna.
Jako zásadní požaduji možnost napojení všech obyvatel na kvalitní nezávadnou pitnou vodu

5.Pěší přístup do Přední Kopaniny
Zůstane lokalita propojena s Přední Kopaninou pro pěší?
Z mapy mi to není jasné.

6. Absence dětského hřiště
Uvažuje se o vybudování dětského hřiště? Nebo o zvelebení nějaké části lokality pro setkávání obyvatel? Výsadba nové zeleně?






24. 2. 2018, 14:09
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-812-1c-0

Tomáš Vacek:

naprosto souhlasím a sám bych to nenapsal lépe

26. 3. 2018, 15:24
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-812-1c-0-0
 
 

Příklad připomínky 1d. si můžete prohlédnout zde
1d. Jsou ve vaší lokalitě nějaké důležité charakteristické prvky, průhledy, dominanty, přírodní, stavební památky atd., které by bylo vhodné chránit a uchovat pro budoucnost? (hlavních komentářů: 1) Pro přidání komentáře se prosím přihlaste nebo registrujte

Šárka Mrkvičková:

Divoká Šárka.

25. 2. 2018, 14:01
Důležitost: Zásadní
Číslo komentáře: L-812-1d-0

Tomáš Vacek:

souhlasím

26. 3. 2018, 15:31
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-812-1d-0-0
 
 

Příklad připomínky 1e. si můžete prohlédnout zde
1e. Odpovídá podle vás vymezení lokality popsaným společným vlastnostem?  Co byste svými slovy doplnili, upravili korigovali? (hlavních komentářů: 4) Pro přidání komentáře se prosím přihlaste nebo registrujte

Šárka Mrkvičková:

Vymezení lokality na pouze Zahrádkovou (chatovou) osadu v celém jejím rozsahu vnímám jako chybné.
Lokalita je svým charakterem obytná a již od jejího vzniku jsou zde rodinné domy a rekreační objekty ve kterých žijí trvale obyvatelé již po celé generace.
Mělo by se tedy k této lokalitě přistupovat s tím, že zde žije nemalé procento trvale žijících lidí, kteří mají svá práva. A město by se mělo snažit o to, aby zde měli obyvatelé pokud možno co nejkvalitnější život. Tzn. absolutní priorita je protihluková stěna, vodovod, kanalizace a bezpečný a kvalitní přístup na MHD.




28. 2. 2018, 13:01
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-812-1e-0

Tomáš Vacek:

naprosto souhlasím

26. 3. 2018, 15:37
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-812-1e-0-0
 
 

Tomáš Vacek:

V současné době je můj pozemek v katastru obce Liboc 1400/2 a 1400/4 veden jako OB čistě obytný. V novém plánu je celá lokalita Na Padesátníku označena jako rekreační. Nesouhlasím se změnou ve využití mého pozemku v katastru obce Liboc 1400/2 a 1400/4 (Vlastník Tomáš Vacek) a trvám na zachování současného stavu (OB) . Nesouhlasím s tím, aby byly mé pozemky touto cestou takto znehodnocovány aniž by mi byla nabídnuta adekvátní kompenzace a aniž by to se mnou bylo jakkoliv projednáváno. Takovéto zásadní znehodnocení tržní ceny mého pozemku považuji za nepřípustné.

26. 3. 2018, 15:35
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-812-1e-1

Šárka Mrkvičková:

Mám stejný názor.

29. 3. 2018, 13:51
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-812-1e-1-0
 
 

Ladislav Štefek:

Nesouhlasím s jakoukoli změnou využití pozemků 1397 a 1398 v katastru obce Liboc a trvám na zachování stavu (OB) . Pozemky byly zakoupeny jako stavební parcely pro výstavbu rodinných domů k trvalému bydlení a tento způsob využití žádám zachovat.

28. 3. 2018, 13:01
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-812-1e-2

Roman Štefek:

Nesouhlasím že parcely (1393/2,1395/2,1394,1395/1) a nemovitosti na nich jsou zařazeny do PZO, parcely byly primárně určeny k výstavbě rodinných domů k trvalému bydlení, požaduji zařazení do čistě obytné zony (OB).

30. 3. 2018, 21:33
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-812-1e-3

Příklad připomínky 1f. si můžete prohlédnout zde
1f. Navrhli byste v závislosti na popsaných společných vlastnostech lokality jakoukoliv úpravu hranice lokality? (hlavních komentářů: 1) Pro přidání komentáře se prosím přihlaste nebo registrujte

Šárka Mrkvičková:

Lokalita je v těsném sevření dvou velmi vytížených silnic a ještě přibude nová dráha pro letiště.
Tyto komunikace/stavby by proto měli být od lokality projektovány a vystavěny v mnohem větší vzdálenosti než jak je plánováno v územním plánu.
Hluk, prach, zápach/absence protihlukového opatření je absolutně nesnesitelný.
Hranice lokality by měli být rozšířeny a její okraje osázeny bujnou vegetací aby se zamezilo nadměrné prašnosti z dopravy.


28. 2. 2018, 13:13
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-812-1f-0

Vladimír Truhlík:

Naprostý souhlas.

28. 3. 2018, 15:25
Důležitost: Doplňující
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-812-1f-0-0
 
 

Zpět Pokračovat dále