Zpět na
postup

Veleslavín

Garant: veronika zapletalová
(veronika@zapletalova.cz)
List lokality
 

1. Metropolitní plán - lokalita

V této části se budete věnovat lokalitě jako celku. Metropolitní plán každou lokalitu definuje pomocí čtyř základních vlastností. Jsou to:

Pro odpovězení otázek budete potřebovat (otevírejte do nových oken prohlížeče):

Přečtěte si vždy všechny otázky této skupiny a odpovězte na ty, ke kterým máte co říci.

Příklad připomínky 1a. si můžete prohlédnout zde
1a. Jak vnímáte prostor vaší lokality? Co je pro celou lokalitu nebo její část zásadní - co ji charakterizuje? (hlavních komentářů: 16) Pro přidání komentáře se prosím přihlaste nebo registrujte

Živá rána v krajině

veronika zapletalová:

Tuto lokalitu vnímám jako její obyvatel velmi bolestivě a to zejména kvůli Evropské radiále a nedořešenému zpackanému naddimenzovanému dopravnímu uzlu Veleslavín. Jako obyvatel jsem nucena křižovatku několikrát denně s dětmi přecházet, nebo se z ní dostat o stanici tramvaje jedním nebo druhým směrem, vše je velmi nepříjemné, nedomyšlené, odlidštěné. Dochází k tomu, že si člověk na několik set metrů raději vezme auto a místo projede. Chodci se dává všemi způsoby najevo, že zde nemá co dělat, že místo patří těm, co jedou v autě. Jestliže si místo vytáhlo "černého petra" velkého dopravního uzle, je ale potřeba ho celkově přizpůsobit i lidem, kteří tam žijí.

1. 3. 2018, 22:38
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-55-1a-0

Radek Věrčák:

Lépe bych svůj názor nevyjádřil ..souhlasím s každým slovem..

23. 3. 2018, 21:57
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-55-1a-0-0
 
 

Stepan Gala:

Souhlasím s komentářem.

25. 3. 2018, 15:16
Důležitost: Důležité
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-55-1a-0-1
 
 

vera vercakova:

Souhlasím..

25. 3. 2018, 16:12
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-55-1a-0-2
 
 

Jiří John:

Souhlas 100%

25. 3. 2018, 22:12
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-55-1a-0-3
 
 

Lucie Špeldová:

Souhlasím s komentářem

26. 3. 2018, 10:23
Důležitost: Důležité
Číslo komentáře: L-55-1a-0-4
 
 

Alenka De Ferrari:

Souhlasim!

27. 3. 2018, 21:51
Důležitost: Důležité
Číslo komentáře: L-55-1a-0-5
 
 

Alenka De Ferrari:

Souhlasim!

27. 3. 2018, 22:09
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-55-1a-0-6
 
 

Natálie Ptáčníková:

Souhlasím.

28. 3. 2018, 21:05
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-55-1a-0-7
 
 

Helena Langerová:

Souhlasím a připojuji se.

28. 3. 2018, 23:03
Důležitost: Důležité
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-55-1a-0-8
 
 

Alice Ulrichová:

Souhlasím s komentářem. Lokalita je značně přetížena dopravou. Důrazné NE P+R parkovišti na Veleslavíně. Toto by mělo být na Dlouhé míli, nikoli uprostřed obytné čtvrti.

28. 3. 2018, 23:09
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-55-1a-0-9
 
 

Klára Šuvarská:

Souhlasím s tímto názorem.

29. 3. 2018, 17:20
Důležitost: Důležité
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-55-1a-0-10
 
 

Antonín Mejtský:

Souhlasím

29. 3. 2018, 23:32
Důležitost: Doplňující
Číslo komentáře: L-55-1a-0-11
 
 

pavla soukupová:

naprosto souhlasím

30. 3. 2018, 16:50
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-55-1a-0-12
 
 

Michaela Polášková:

Presne tak, souhlasim.

31. 3. 2018, 13:31
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-55-1a-0-13
 
 

Patrik Schlogel:

Naprosto souhlasím,lépe vyjádřit nelze.

31. 3. 2018, 14:26
Důležitost: Důležité
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-55-1a-0-14
 
 

Roman Schlogel:

souhlasím

31. 3. 2018, 17:07
Důležitost: Doplňující
Číslo komentáře: L-55-1a-0-15
 
 

Zuzana Gazdova:

Zcela a plně souhlasím!

31. 3. 2018, 23:56
Důležitost: Zásadní
Číslo komentáře: L-55-1a-0-16
 
 

vera oujezdska:

souhlasím

5. 4. 2018, 13:13
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-55-1a-0-17
 
 

Přetížení dopravou, znečištění ovzduší překračuje limity povolené Zákonem.

Jiří John:

Nekoncepční realizace dopravních staveb, vč. nerespektování podmínek stavebních povolení pro metro V.A a tunel Blanka, nedodržení časového harmonogramu zprovoznění modernizované železnice na Kladno a letiště a metra, nerealizace P+R a terminálu busů na Dlouhé Míli, jak to předpokládala EIA, způsobilo dopravní přetížení okolí Nádraží Veleslavín a Evropské. Proto je z hlediska hygienického i právního protiprávní obnovení přípravy podzemního P+R pro 550 stání, které schválila v 12/2017 KSR Prahy 6. Tato stavba by pouze přivedla další IAD do obytných částí Prahy 6. Jde s velkou pravděpodobností o oživení pokusu tunelovat veřejné rozpočty v objemu stovek milionů Kč (viz zadání zastavovací studie, schválené KSR).

4. 3. 2018, 11:43
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-55-1a-1

Jaroslav Rummler:

Souhlasím

24. 3. 2018, 22:53
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-55-1a-1-0
 
 

Stepan Gala:

Souhlasím s panem Johnem.

25. 3. 2018, 15:16
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-55-1a-1-1
 
 

vera vercakova:

Souhlasím..

25. 3. 2018, 16:12
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-55-1a-1-2
 
 

Natálie Ptáčníková:

Souhlasím.

28. 3. 2018, 21:05
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-55-1a-1-3
 
 

Monika Volná:

Souhlasím. Parkoviště P+R situovat mimo obydlenou oblast na Dlouhé míly. Výstavbou v lokalitě Veleslavína by došlo k zvýšení hlukové zátěže a navýšení znečištění ovzduší v rozporu s programy na snižování počtu obyvatel zasažených nadlimitním hlukem a přijatým programem na snižování znečištění ovzduší v Praze.

28. 3. 2018, 22:06
Důležitost: Důležité
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-55-1a-1-4
 
 

Helena Langerová:

Souhlasím s panem Johnem.

28. 3. 2018, 23:02
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-55-1a-1-5
 
 

Oldřich Šnajdr:

Souhlasím

29. 3. 2018, 23:52
Důležitost: Důležité
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-55-1a-1-6
 
 

Vít Kramář:

souhlasím

30. 3. 2018, 11:26
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-55-1a-1-7
 
 

pavla soukupová:

naprosto souhlasím

30. 3. 2018, 16:48
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-55-1a-1-8
 
 

Lucie Bursáková:

Souhlasím.

30. 3. 2018, 23:03
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-55-1a-1-9
 
 

Michaela Polášková:

Souhlasim s vami...

31. 3. 2018, 13:37
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-55-1a-1-10
 
 

Patrik Schlogel:

Ano souhlasím

31. 3. 2018, 14:28
Důležitost: Důležité
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-55-1a-1-11
 
 

Roman Schlogel:

souhlasím

31. 3. 2018, 17:07
Důležitost: Doplňující
Číslo komentáře: L-55-1a-1-12
 
 

Eva Krejcarová:

Lokalitu vnímám jako nedořešenou, zejména co se týká dopravy a možnosti chodců bez problému a hlavně bezpečně přejít na druhou stranu silnice. Velkým problémem je také nadlimitně znečištěné ovzduší.

23. 3. 2018, 19:20
Důležitost: Důležité
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-55-1a-2

Stepan Gala:

souhlasím

25. 3. 2018, 15:17
Důležitost: Důležité
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-55-1a-2-0
 
 

pavla soukupová:

souhlasím , velký problém je křižovatka u šraněk .
Peklo je cesta, / jakoby neexistuje / která spojuje Potoční a Kladenskou ulici .Denně chodí sem a tam matky s dětmi do školy a školky , lidé od tramvaje z Evropské .25 let stále stejné - před tím desetiletí také asi..

30. 3. 2018, 16:54
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-55-1a-2-1
 
 

Michaela Polášková:

Krizovatka u "sranek" je problem-ztizeny vyjezd autobusu (jakoby nekdo nepremyslel u projektovani), velka hustota provozu, sanitky musi cekat, smog, nebezpecne pro deti...

31. 3. 2018, 13:41
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-55-1a-2-2
 
 

Zuzana Gazdova:

Souhlasím

1. 4. 2018, 00:05
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-55-1a-2-3
 
 

vera oujezdska:

souhlasím

5. 4. 2018, 13:11
Důležitost: Doplňující
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-55-1a-2-4
 
 

Symbol Starého Veleslavína je pro naši rodinu:

Radek Věrčák:

- Vesnický charakter
- Veleslavínský zámeček s parkem a historickými budovami - přístupný veřejnosti
- (Nedávno také ještě vila Charlotty Masarykové - dnes kromě dvou stěn zbouraná a to i přesto, že měla být zachována)
- Bývalá veleslavínská Radnice, nyní mateřská školka
- Zvonička a uličky u zvoničky

23. 3. 2018, 20:56
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-55-1a-3

vera vercakova:

Souhlasím..

25. 3. 2018, 16:13
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-55-1a-3-0
 
 

pavla soukupová:

souhlasím , pro nás také Nový les, pramen nad Libockým rybníkem, půvab malých domů , milé sousedství.

30. 3. 2018, 17:02
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-55-1a-3-1
 
 

Michaela Polášková:

Souhlasim s panem Vercakem a pani Soukupovou... To je presne..

31. 3. 2018, 13:36
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-55-1a-3-2
 
 

Radek Věrčák:

Souhlasím s komentářem:Návrh estakády, která by se, podle Metropolitního plánu, měla nacházet i nad lokalitou U potoka, je absolutně
nepřijatelná. Je tolik důvodů proč je tato myšlenka špatná až nesmyslná, že si říkám, že ji snad nikdo ani nemůže myslet
vážně a jedná se pouze o hloupý žert. Zlepšení dopravní situace lze v této lokalitě realizovat i jinými, méně agresivními a
levnějšími způsoby než tímto navrhovaným megalomanským projektem. Už například zahloubení železnice mezi Dejvicemi
a Veleslavínem, které je sice dlouhodobě slibované, ale nový Metropolitní plán na tuto skutečnost poněkud zapomněl a
nezmiňuje ji. Toto zahloubení by umožnilo mimoúrovňový přejezd železniční trati ve Veleslavíně, který dnes způsobuje
dopravní problémy. Po zúžení některých hlavních silnic procházejících Prahou 6 o jeden pruh a přitom uvažovat o
výstavbě estakády procházející nad a zástavbou rodinných domů a to i v lokalitách, které mají vesnický charakter,
nepovažuji za soudné. Výsledkem výstavby by bylo zohyzdění celé lokality U potoka a všech lokalit přilehlých a
zasažených, navýšení dopravní zatíženosti, a to nejen v oblasti nájezdu / výjezdu u Vojenské nemocnice i na Kladenské,
zhoršení životního prostředí zasažených oblastí, pouhé přesunutí problému s dopravou na jiné místo než jsou dnes,
protože návrh opět ignoruje navazující dopravní infratrukturu, a také nebezpečné umístění velkého dopravního uzlu v
bezprostření blízkosti mateřské a základní školy. Opravdu někdo vážně uvažuje, že tuto lokalitu, již dost negativně
ovlivněnou teplárnou, zatíží ještě tím, že do ní přivede několik tisíc aut denně? Zlomit někomu nohu jen proto, aby ho
nebolel prst, rozhodně není tím správným řešením. O to nepochopitelnější je tento návrh v kontextu zkušeností s
nedořešenou navazující dopravní infrastrukturou na tunel Blanka v kombinaci se zmíněným zužováním hlavních cest na
Praze 6. Jsem přesvědčen, že tento návrh mohl předložit pouze absolutní ignorant a diletant a je mi zcela nepochopitelné,
že i přes evidentní nesmyslnost celé této myšlenky je zaznamenán v Metropolitním plánu.

23. 3. 2018, 21:51
Důležitost: Důležité
Číslo komentáře: L-55-1a-4

Stepan Gala:

Souhlasím.

25. 3. 2018, 15:18
Důležitost: Důležité
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-55-1a-4-0
 
 

vera vercakova:

Naprosto souhlasím....

25. 3. 2018, 16:14
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-55-1a-4-1
 
 

Lucie Špeldová:

Naprosto souhlasím

26. 3. 2018, 10:24
Důležitost: Důležité
Číslo komentáře: L-55-1a-4-2
 
 

Natálie Ptáčníková:

Souhlasím.

28. 3. 2018, 21:06
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-55-1a-4-3
 
 

Monika Volná:

Souhlasím

28. 3. 2018, 22:09
Důležitost: Důležité
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-55-1a-4-4
 
 

Eva Krejcarová:

souhlasím

29. 3. 2018, 14:24
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-55-1a-4-5
 
 

Oldřich Šnajdr:

Souhlasím. Návrh estakády je naprosto nepřijatelný.

29. 3. 2018, 23:57
Důležitost: Důležité
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-55-1a-4-6
 
 

pavla soukupová:

Naprosto souhlasím - estakáda šílený nápad - na papíře zřejmě báječný..totální degradace území.
Nájezd autobusů od letiště - každodenní kalamity / stačil by nájezd před křižovatkou / také na papíře asi skoro pěkné...nebezpečné pro všechny .

30. 3. 2018, 16:59
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-55-1a-4-7
 
 

Michaela Polášková:

Souhlasim naprosto. Estakada je sileny nesmyslny napad nerespektujici obyvatele ani prirodu.

31. 3. 2018, 13:45
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-55-1a-4-8
 
 

Patrik Schlogel:

Souhlasím s příspěvkem. Jsem zásadně proti estakádě.

31. 3. 2018, 14:31
Důležitost: Důležité
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-55-1a-4-9
 
 

Roman Schlogel:

souhlasím

31. 3. 2018, 17:08
Důležitost: Doplňující
Číslo komentáře: L-55-1a-4-10
 
 

Alan Mejstřík

Alan Mejstřík:

Veleslavín

Jedná se o historicky významnou oblast, s dosud zachovanými nebo obnovitelnými architektonickými nebo přírodními prvky.

Naše rodina zde žije od počátku minulého století.

Bývalé "lomy" jsou zarostlé lesem - plícemi města.

Přestože jde o památkovou zónu a rekonstrukce některých nemovitostí proběhly v duchu zachování genia loci, i zde se objevila nepochopitelná loby, jako je hrůzná placatá nicneříkající stavba v ulici pod Novým lesem, poblíž nádherně zrekonstruované bývalé hospody (u kaštanu.)-asi někdo dobře zaplatil.

Investice do komunikací v posledních letech nula, chodník v ulici pod novým lesem ani ve 3. tisíciletí nula - jak již někdo psal s chodci se nepočítá a automobily zde nejezdí 30, ale 130.

Estakáda na Petřiny je absolutním výplodem chorého mozku. Jako , kdyby estakádu někdo postavil v Divoké Šárce!!!.
Není potřeba - spojení je možné kapacitní Starodejvickou ulicí, stejně jako rekonstruovat ulici Veleslavínskou.

Estakáda zničí přírodu, zničí zahrádkářskou kolonii, zničí bydlení lidem, kteří si v tom místě postavili nyní několik pěkných domů respektujících lokalitu a všem devalvuje ceny nemovitostí - veleslavín není Prosek!!!

Co lokalita potřebuje:
-udržet památkový charakter místa
-zachovat v maximální míře zeleň
-obnovit potoky - pod novým lesem - dnes bývalý potok tvoří zanedbané spodní části pozemků, na něž mhmp od 2.sv. války nesáhl, ale majitelům , kteří pozemky udržují by chtěl účtovat nehorázné nájemné, přitom by měl platit za údržbu.
-obnovit potok pod strnadovým zahradnictvím
-zpřístupnit architektonickou památku - hradní vodovod a ne do něj vrazit piloty estakády--
-zrekonstruovat a zpřístupnit zámeček a zahradu
-bývalé strnadovo zahradnictví nenechat zastavět kostkami developerem - v místě není žádná otevřená zeleň, děti si hrají za plotem na tmavém malém hřišti, chybí rozlehlé náměstí, případně s vodní plochou (dejvický rybníček)
-genius loci podporuje obnova chládkova zahradnictví - strnadovo by nemělo podlehnout mamonu - dost na tom, že bylo zavezeno ne 1m dle stavebního povolení, ale cca 10m zeminy, aniž pod tím byly odstraněny základy skleníků.
-převod lesů do statutu parkové plochy a jejich kultivace - mrtvé stromy nikdo neodstraňuje a už je to spíše prales.
-samozřejmě klenotem veleslavína je zvonička a i tato část zasluhuje citlivou úpravu
-citlivé využití zbourané uhelné teplárny - vilová čtvrť by určitě byla dobré řešení než x patrové činžáky.

24. 3. 2018, 20:13
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-55-1a-5

Rostislav Věrčák:

Naprosto souhlasím...

25. 3. 2018, 15:16
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-55-1a-5-0
 
 

vera vercakova:

Souhlasím..

25. 3. 2018, 16:15
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-55-1a-5-1
 
 

Antonín Mejtský:

Se vsim vyse uvedenym souhlasim!!!

29. 3. 2018, 23:39
Důležitost: Doplňující
Číslo komentáře: L-55-1a-5-2
 
 

pavla soukupová:

Absolutní souhlas.

30. 3. 2018, 17:03
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-55-1a-5-3
 
 

Michaela Polášková:

Absolutně přesné-souhlasim!

31. 3. 2018, 13:47
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-55-1a-5-4
 
 

Patrik Schlogel:

Souhlasím s každým slovem.

31. 3. 2018, 14:33
Důležitost: Důležité
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-55-1a-5-5
 
 

Už žádná Evropská....

Rostislav Věrčák:

Lokalita Veleslavína byla a zatím ještě je lokalitou, která se vyznačuje svým typickým vesnickým vzhledem, tj. nepřelidněním, klidem a zelení. Tuto pohodu a relativně klidný život narušuje zatím jen velmi špatný úsudek při realizaci infrastruktury Evropské. Evropská ulice opravdu narušuje pohodlí, klid a bezpečnost obyvatel nejen žijících v její blízkosti. Tato lokalita se stala velmi nebezpečnou pro pěší, především však pro děti docházejících do školek a škol.
Tedy za mě v žádném případě NE:
- plánované Estakádě,
- NE dramatickému přelidnění oblasti Veleslavínu tzn NE povolení výstavby v rozsahu v jakém byl předložen.
ANO pro:
- Veleslavínský zámeček - park pro veřejnost a zachování historických budov,
- odhlučnění železniční trati (zahloubení) - vznikla by mimoúrovňová křižovatka místo současného přejezdu železniční trati se závorami
- Zachování vesnického charakteru a už žádné výškové budovy
- Více infrastruktury, pěších cest, kultury a zeleně v oblasti.

25. 3. 2018, 15:00
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-55-1a-6

Stepan Gala:

Souhlasím.

25. 3. 2018, 15:19
Důležitost: Důležité
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-55-1a-6-0
 
 

vera vercakova:

Souhlasím..

25. 3. 2018, 16:16
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-55-1a-6-1
 
 

Natálie Ptáčníková:

Souhlasím.

28. 3. 2018, 21:07
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-55-1a-6-2
 
 

Antonín Mejtský:

Souhlasim

29. 3. 2018, 23:45
Důležitost: Zásadní
Číslo komentáře: L-55-1a-6-3
 
 

Oldřich Šnajdr:

Souhlasím

30. 3. 2018, 00:01
Důležitost: Důležité
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-55-1a-6-4
 
 

pavla soukupová:

Naprosto souhlasím.

30. 3. 2018, 17:04
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-55-1a-6-5
 
 

Patrik Schlogel:

Souhlasím s Váma

31. 3. 2018, 14:35
Důležitost: Důležité
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-55-1a-6-6
 
 

Roman Schlogel:

souhlasím

31. 3. 2018, 17:08
Důležitost: Doplňující
Číslo komentáře: L-55-1a-6-7
 
 

Michaela Polášková:

Naprosto s vami souhlasim.

31. 3. 2018, 18:48
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-55-1a-6-8
 
 

Když už se dá něco pokazit, tak proč to nepokazit více

Karel Šnajdr:

V rámci dopravního uzlu "Nádraží Veleslavín" vznikl a dotváří se nepředstavitelně dopravně nekomfortní uzel křižovatky ulic Evropská - Veleslavínská - Kladenská. Autorům MP se zdá tento dopravní Gordický uzel příliš jednoduchý, tak sem "šoupnu" ještě "rampičku" aby se odlehčilo dole Vítěznému náměstí a auta mohla od letiště do komplexu Blanka jezdit přes tento malebný ostrůvek zeleně a lesa.
Asi z "nadhledu" obrazovky monitoru, kde zřejmě tento plán vzniká, vše vypadá trošinku jinak než z pohledu terénu této lokality.

Karel Šnajdr

25. 3. 2018, 15:37
Důležitost: Důležité
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-55-1a-7

Stepan Gala:

Souhlasím.

25. 3. 2018, 16:44
Důležitost: Důležité
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-55-1a-7-0
 
 

Oldřich Šnajdr:

Souhlasím

30. 3. 2018, 00:02
Důležitost: Důležité
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-55-1a-7-1
 
 

pavla soukupová:

souhlasím.

30. 3. 2018, 17:05
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-55-1a-7-2
 
 

Plně souhlasím s komentářem paní Veroniky Zapletalové

Alexandra Schneider Hrouzková:

Plně souhlasím s komentářem paní Veroniky Zapletalové.

25. 3. 2018, 20:44
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-55-1a-8

Plný souhlas s komentářem paní Veroniky Zapletalové

Filip Schneider:

Plný souhlas s komentářem paní Veroniky Zapletalové

25. 3. 2018, 20:44
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-55-1a-9

Dopravně přetížené.

Jiří John:

Exhalace z dopravy převyšují limity povolené zákonem. Návrh na umístění P+R a autobusového nádraží do Veleslavína by situaci ještě zhoršil, protože by zavedl IAD do obytných částí. Zhoršil by situaci i v Liboci, Ruzyni a Nové Šárce. Již dnes každodenně kolony aut jsou dlouhé několik km. Tyto stavby patří na okraj Prahy a ve Veleslavíně by měla zůstat pouze točna busů pro místní linky MHD po Praze 6. Pro MHD v oblasti by měla být preferována železnice, metro a tramvaje.

28. 3. 2018, 08:12
Důležitost: Důležité
Číslo komentáře: L-55-1a-10

Michaela Polášková:

Souhlas.

31. 3. 2018, 13:48
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-55-1a-10-0
 
 

Dopravně přetížené.

Jiří John:

Exhalace z dopravy převyšují limity povolené zákonem. Návrh na umístění P+R a autobusového nádraží do Veleslavína by situaci ještě zhoršil, protože by zavedl IAD do obytných částí. Zhoršil by situaci i v Liboci, Ruzyni a Nové Šárce. Již dnes každodenně kolony aut jsou dlouhé několik km. Tyto stavby patří na okraj Prahy a ve Veleslavíně by měla zůstat pouze točna busů pro místní linky MHD po Praze 6. Pro MHD v oblasti by měla být preferována železnice, metro a tramvaje.

28. 3. 2018, 08:12
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-55-1a-11

Oldřich Šnajdr:

Souhlasím s názorem:
V rámci dopravního uzlu "Nádraží Veleslavín" vznikl a dotváří se nepředstavitelně dopravně nekomfortní uzel křižovatky ulic Evropská - Veleslavínská - Kladenská. Autorům MP se zdá tento dopravní Gordický uzel příliš jednoduchý, tak sem "šoupnu" ještě "rampičku" aby se odlehčilo dole Vítěznému náměstí a auta mohla od letiště do komplexu Blanka jezdit přes tento malebný ostrůvek zeleně a lesa.
Asi z "nadhledu" obrazovky monitoru, kde zřejmě tento plán vzniká, vše vypadá trošinku jinak než z pohledu terénu této lokality.

Karel Šnajdr

30. 3. 2018, 00:04
Důležitost: Důležité
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-55-1a-12

Starý Veleslavín

Vít Kramář:

Lokalitu jsem dosud vnímal díky jejímu vesnickému charakteru (alespoň co se týká starého Veleslavína) jako klidnou a tím pádem vhodnou k bydlení.
Bohužel toto se díky dopravnímu uzlu Veleslavín, povážlivě změnilo.

30. 3. 2018, 11:24
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-55-1a-13

pavla soukupová:

Souhlasím , město houstne , ale můžeme se pokoušet bránit , ne ?

30. 3. 2018, 17:07
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-55-1a-13-0
 
 

Živá rána v krajině

veronika zapletalová:

Tato lokalita je vnímána jejími obyvateli velmi bolestivě, a to zejména kvůli Evropské radiále a nedořešenému zpackanému naddimenzovanému dopravnímu uzlu Veleslavín. Obyvatelé jsou nuceni křižovatku i několikrát denně s dětmi přecházet, nebo se z ní dostat o stanici tramvaje jedním nebo druhým směrem, vše je velmi nepříjemné, nedomyšlené, odlidštěné, nebezpečné. Dochází k tomu, že si člověk na několik set metrů raději vezme auto a místo projede. Chodci se dává všemi způsoby najevo, že zde nemá co dělat, že místo patří těm, co jedou v autě. Jestliže si místo vytáhlo "černého petra" velkého dopravního uzle, je ale potřeba ho celkově přizpůsobit i lidem, kteří tam žijí. tato situace je nadále nepřijatelná a MPP a v MPP řešení nenalézám.

POZITIVNÍ
- Naše rodina zde žije od počátku minulého století.
- historicky významná oblast, s dosud zachovanými nebo obnovitelnými architektonickými nebo přírodními prvky.
- Lokalita Veleslavína byla a zatím ještě je lokalitou, která se vyznačuje svým typickým vesnickým vzhledem, tj. nepřelidněním, klidem a zelení.
- Lokalitu jsem dosud vnímal díky jejímu vesnickému charakteru (alespoň co se týká starého Veleslavína) jako klidnou a tím pádem vhodnou k bydlení.
Bohužel toto se díky dopravnímu uzlu Veleslavín, povážlivě změnilo.
- blízkost Veleslvnského zámku, který může fungovat jako kulturní a odpočinkové centrum pro veřejnost i turisty


NEGATIVNÍ
- bolestivé
- chaotické
- Přetížení dopravou
- arogantní k chodci. Jak Evropská tak křižovatka Veleslavín. Upřednostnění aut proti lidem.
- nedořešené, bezkoncepční vzhledem k dopravě
- nebezpečné - Tato lokalita se stala velmi nebezpečnou pro pěší, především však pro děti docházejících do školek a škol. Je zcela nemyslitelné pustit samotné děti na kole.

- NE ESTAKÁDĚ. Návrh estakády je naprosto nepřijatelný, šílený, nerespektující obyvatele ani přírodu. Totální degradace území, devalvuje ceny nemovitostí. Zahltí už tak zahlcenou křižovatku Veleslavín. Dovede do oblasti jen další auta. Další spojení není potřeba.
Zlepšení dopravní situace lze v této lokalitě realizovat i jinými, méně agresivními a levnějšími způsoby než tímto navrhovaným megalomanským projektem, Dojde k extrémnímu zhoršení životního prostředí zasažených oblastí, jde o pouhé přesunutí problému s dopravou na jiné místo než jsou dnes, protože návrh opět ignoruje navazující dopravní infratrukturu, neexistuje ražský okruh, a také nebezpečné umístění velkého dopravního uzlu v bezprostření blízkosti mateřské a základní školy. Opravdu někdo vážně uvažuje, že tuto lokalitu, již dost negativněovlivněnou teplárnou, zatíží ještě tím, že do ní přivede několik desítek tisíc aut denně? Zlomit někomu nohu jen proto, aby honebolel prst, rozhodně není tím správným řešením. O to nepochopitelnější je tento návrh v kontextu zkušeností s nedořešenou navazující dopravní infrastrukturou na tunel Blanka v kombinaci se zmíněným zužováním hlavních cest na Praze 6.

- NE parkoviště P+R. To situovat mimo obydlenou oblast na Dlouhé míly. Jde o parkoviště pro 550 stání, které schválila v 12/2017 KSR Prahy 6. Výstavbou v lokalitě Veleslavína by došlo k zvýšení hlukové zátěže a navýšení znečištění ovzduší v rozporu s programy na snižování počtu obyvatel zasažených nadlimitním hlukem a přijatým programem na snižování znečištění ovzduší v Praze.Zjoršila by se situace i v dalších obytných čtvrtích, tedy Liboc, Ruzyně a Nová Šárka.

- Zahloubit a tedy odhlučnit železnici mezi Dejvicemi AŽ do stanice Veleslavín. To je dlouhodobě slibované, ale nový MPP na tuto skutečnost nezmiňuje.

- Vjezd autobusů na autobusové nádraží by neměl být od šraněk, ale cca 100m před vjezdem do křižovatky na západním konci bus nádraží.

- 25 let chybějící přechod pro chodce přes vlakové koleje mezi teplárnou a zámkem a Kladenskou. Přechod je stejně frekventovaný jako na metru, mezi školami školkami a základní spojka Starého Veleslavín na MHD. V novém MPP opět není vyznačen.

- Nutnost hlídat estetiku nových komplexů a staveb. Soutěže na vše větší.

- NE další nadlimitně znečištěné obzduší překračující hygienické normy povolené zákonem.
- NE dalším výškovým stavbám
- NE další likvidaci zeleně
- NE další likvidaci historických budov
- NE dramatickému přelidnění oblasti Veleslavínu tzn NE povolení výstavby v rozsahu v jakém byl předložen.

- ANO preferování MHD, PĚŠÍ DOPRAVY.
- V místě není žádná otevřená zeleň, děti si hrají za plotem na tmavém malém hřišti, chybí rozlehlé náměstí, případně s vodní plochou

- nepředstavitelně dopravně nekomfortní uzel křižovatky ulic Evropská - Veleslavínská - Kladenská. Autorům MP se zdá tento dopravní Gordický uzel příliš jednoduchý, tak sem "šoupnu" ještě "rampičku" aby se odlehčilo dole Vítěznému náměstí a auta mohla od letiště do komplexu Blanka jezdit přes tento malebný ostrůvek zeleně a lesa.
- Ve Veleslavíně by měla zůstat pouze točna busů pro místní linky MHD
- S chodci se nepočítá a automobily zde nejezdí 30, ale 130.
- Když už se dá něco pokazit, tak proč to nepokazit více.
- Nekoncepční realizace dopravních staveb, vč. nerespektování podmínek stavebních povolení pro metro V.A a tunel Blanka,
- Jde s velkou pravděpodobností o oživení pokusu tunelovat veřejné rozpočty v objemu stovek milionů Kč (viz zadání zastavovací studie, schválené KSR).

5. 4. 2018, 18:53
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: 55-1a-SUM-0

Divoká Šárka

Jana Soukupova:

Praha 6 je specifická svou krásnou přírodou, návrh na zastavění pásu od McDonaldu směrem k letišti mě opravdu zaskočilo. Pokud má názor občana alespoň nějakou váhu, tak tady píši, že ZÁSADNĚ NESOUHLASÍM se zastavěním. Nechme Divokou Šárku, aby zůstala dále Divoká. Vždyť zde chodí na procházky spousta občanů Prahy, je zde perfektní relaxace nejen pro dospělé, ale hlavně pro děti.

27. 4. 2018, 21:37
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-55-1a-15

Příklad připomínky 1b. si můžete prohlédnout zde
1b. Co ve vaší lokalitě považujete za kvalitní (hodnotné, hezké, líbí se) – ​máte k tomu vztah? (hlavních komentářů: 10) Pro přidání komentáře se prosím přihlaste nebo registrujte

Blízkost Šárky a Džbánu, výhled na zalesněný horizont

veronika zapletalová:

Blízkost parku Šárka a koupaliště Džbán, kam lidé utíkají před hlukem Evropské. Blízkost ale není součást lokality a docházka z druhé strany křižovatky je přes křižovatku velmi nepříjemná. Rozhodně nebezpečná na to, aby ji přecházely samotné děti, třeba na kole.

Možnost vidět zalesněný horizont, třeba kopec Petřin. Je důležité, aby tyto výhledy zůstaly nezměněny. Nezastavěny výškovými budovami až 23 pater...

Jižní část Osamocené ulice s kvalitní funkcionalistickou zástavbou.


1. 3. 2018, 22:39
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-55-1b-0

Alenka De Ferrari:

Souhlasim!

27. 3. 2018, 22:10
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-55-1b-0-0
 
 

Alice Ulrichová:

Souhlasím.

28. 3. 2018, 23:10
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-55-1b-0-1
 
 

Antonín Mejtský:

Souhlasím.

29. 3. 2018, 23:42
Důležitost: Doplňující
Číslo komentáře: L-55-1b-0-2
 
 

Příroda v docházkové vzdálenosti

Jiří John:

Blízkost přehrady Džbán

4. 3. 2018, 11:45
Důležitost: Doplňující
Číslo komentáře: L-55-1b-1

Eva Krejcarová:

Blízkost parku Šárka a koupaliště Džbán, výhled na zalesněný obzor.

23. 3. 2018, 19:22
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-55-1b-2

Můj domov - Veleslavín je pro mne

Radek Věrčák:

- Zámeček,
- všudypřítomná zeleň,
- klid,
- nepřelidněnost,
- vesnický charakter oblasti
- bezpečí

23. 3. 2018, 21:04
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-55-1b-3

Veleslavín je historie - stojí tu od 10. století

Alan Mejstřík:

Rodinné kořeny
Zeleň, zeleň, zeleň.
Potok, potok, potok.
Klid.Minimální provoz, pocit vesnice.
Historická zástavba.
Zahrádkářské kolonie.

24. 3. 2018, 20:20
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-55-1b-4

vera vercakova:

Souhlasím..

25. 3. 2018, 16:18
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-55-1b-4-0
 
 

Domov vesnického charakteru

Rostislav Věrčák:

Veleslavín patří mezi historicky velmi cennou lokalitu je potřeba jej zachovat pro další generace v její podobě. V podobě vesnického charakteru je zásadní.
Znamená pro mne domov, klid a bezpečí.
Hodnotné statky postupně mizí stejně tak, jako historická budova Charlotte Masarykové.Jak se může stát, že historická budova, která se váže k historii naší země, zmizí beze stopy a není uložena povinnost jejího zachování ať už novou výstavbou / dle nových staveb. technologií avšak s respektem k původnímu účelu / velikosti a VZHLEDU?!
1Veleslavínský zámeček - park pro veřejnost a zachování historických budov
2 žádné výškové budovy
3Veleslavínský potok

25. 3. 2018, 15:15
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-55-1b-5

vera vercakova:

Souhlasím...

25. 3. 2018, 16:19
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-55-1b-5-0
 
 

Zuzana Gazdova:

Plně souhlasím!

1. 4. 2018, 00:07
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-55-1b-5-1
 
 

Plně souhlasím s komentářem paní Veroniky Zapletalové

Alexandra Schneider Hrouzková:

Plně souhlasím s komentářem paní Veroniky Zapletalové.

25. 3. 2018, 20:44
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-55-1b-6

Plný souhlas s komentářem paní Veroniky Zapletalové

Filip Schneider:

Plný souhlas s komentářem paní Veroniky Zapletalové

25. 3. 2018, 20:44
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-55-1b-7

Plně souhlasím s komentářem "Domov vesnického charakteru"

Vít Kramář:

Souhlasím s komentářem ve všech bodech.

30. 3. 2018, 11:30
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-55-1b-8

veronika zapletalová:

Blízkost parku Šárka a koupaliště Džbán, kam lidé utíkají před hlukem Evropské. Blízkost ale není součást lokality a docházka z druhé strany křižovatky je přes křižovatku velmi nepříjemná. Rozhodně nebezpečná na to, aby ji přecházely samotné děti, třeba na kole.

Možnost vidět zalesněný horizont, kopec Petřin. Je důležité, aby tyto výhledy zůstaly nezměněny. Nezastavěny výškovými budovami až 23 pater...

Veleslavín je náš domov. My tu žijem.
"Veleslavín je pro mne":
- Zámeček
- Stará škola
- všudypřítomná zeleň
- klid
- nepřelidněnost
- vesnický charakter oblasti
- bezpečí

Veleslavín patří mezi historicky velmi cennou lokalitu je potřeba jej zachovat pro další generace.
Hodnotné statky postupně mizí stejně tak, jako vila Charlotte Masarykové. Jak se může stát, že historická budova, která se váže k historii naší země, zmizí beze stopy a není uložena povinnost jejího zachování s respektem k původnímu účelu velikosti a VZHLEDU?!

Veleslavínský zámeček - park pro veřejnost a zachování historických budov


5. 4. 2018, 18:52
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: 55-1b-SUM-0

Příklad připomínky 1c. si můžete prohlédnout zde
1c. Co je ve vaší lokalitě podle vás problémové – nevzhledné nebo ​způsobuje problémy (doprava, zápach, bariéra v území atd.)? (hlavních komentářů: 21) Pro přidání komentáře se prosím přihlaste nebo registrujte

Odlidštělá Evropská, jeden velý dopravní uzel problémů,

veronika zapletalová:

- V podstatě vše. Lokalita je jeden velký uzel problémů, který jde rozdělit zhruba na dvě až tři části. Odlidštělá Evropská třída, po jejíž stranách ale stále žijí lidé, a zcela nezvládnutý, zpackaný, ostudný, depresivní, nevzhledný, chodci nebezpečný a nepřátelský dopravní uzel Veleslavín, který spolu s Evropskou drasticky přeřezává dvě původní propojené vesnice Veleslavín a Vokovice. Je zcela nepřátelský k místním obyvatelům, kteří v rámci pohybu po svém okolí jsou nuceni ho i několikrát denně přecházet. Spaliny aut i autobusového nádraží jsou také samozřejmě problém. Nepomůže ani jeho tragikomické zpopulárnění v médiích kvůli livrejovaným lokajům nosícím kufry turistům místo eskalátorů. (Kočárky nenosí.)

- Nevzhledné neestetické naddimenzované a bez obecného přínosu budovy posledních šedesáti let. Okolí třídy, která byla určena jako metropolitní, a jejíž význam je ještě podtržen přestupní stanící na mezinárodní letiště, by mělo být reprezentováno budovami vybranými i v mezinárodních soutěžích, a developer by měl, (ale to platí obecně), chce li v takto exponovaném místě stavět, plnit požadavky města, veřejnosti, vzniklé na základě rozsáhlé diskuze. A až toto splní, může stavět. Toto považuji za obecnou slabinu Metropolitního plánu.
Odstrašující je vznikající kancelářské budova AFI, která má po celé své délce o 3 patra víc, než by měla mít, a stojí na staré relativně nedávno rekonstruované továrničce, budova s cestovatelským obchodem, která až do konce měla na billbordech vyfocenou borovici, a změnila billboardy v momentě, kdy borovici pokácela, jakou podivnou osinu má na své střeše? a další bezpohlavní skleněné budovy směrem k Divoké Šárce?

Evropská podrobněji:
- Okolo Evropské stále žijí lidé i za křižovatkou. Tomu ale, kdo nechce vyjet autem, silnice neustále říká: "Ty jsi nic, nemáš kola, kllď se!" :)
- "Potěmkinovou vesnicí" je ozelenění tramvajových kolejí z centra do křižovatky Veleslavín, proč nejsou doposavad ozeleněny až k točně?
- Je zde povolená rychlost 70km/h, když třída vede obytnými čtvrtěmi? Je vyňata z hygienických norem.
- Přechody zde jsou daleko od sebe, lidé jsou nuceni přebíhat.
- Lidé čekající na tramvaj stojí na minimílně krytých zastávkách uprostřed dálnice, z obou stran výfuky, hluk. Děti je mají rovnou u hlav, spaliny se nejvíc drží práve mětr nad zemí. Zastávky jsou nechráněné proti západnímu větru, který zda na náhorní plošině může být zvlášť v zimě velmi silný a není kde si sednout.
Bylo by dobré, aby zadavatel a projektant, dřív než něco vznikne na místo osobně zašli a vyhodnotili, co je potřeba.
Mimo praktickou stránku uplně vymizel z obecného povědomí požadavek stránky estetické.
- Po stranách Evropské vede chodník s cyklostezkou, ale aby setrvání na nich bylo únosné, bylo by potřeba je oddělit od extrémně velké a agresivní silnice pruhem zeleně či v místech, kde to jde odhlučňujícím valem.
- Podél celé Evropské jde zasázet stromy, které po té, co vyrostou, mohou poskytovat polostín, tlumit počasí, které je zde v podstatě v jakékoliv podobě nehostinné. Stromy by také částečně narušily monotonní rovnou linii třídy.
- Zelen a třeba přízemní budovy, po stranách silnice by mohly odhlučnit i byty po jejích stranách.
- Veleslavínská křižovatka je součástí Evropské, je potřeba zadat veřejnou soutěž, je velkým oříškem. Ted ji člověk nestačí na semafory přeběhnout, musí obejít tři přechody, tedy 3x čekat, než ji přejde, auta vyražejí nebezpečně brzy, chodci s kufry přebíhají sem tam, auta brzdí ze 70km/h.

1. 3. 2018, 22:46
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-55-1c-0

Radek Věrčák:

Naprosto souhlasím s každým slovem...

23. 3. 2018, 21:50
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-55-1c-0-0
 
 

Jaroslav Rummler:

Souhlasím

24. 3. 2018, 22:57
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-55-1c-0-1
 
 

Stepan Gala:

Naprosto souhlasím.

25. 3. 2018, 15:21
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-55-1c-0-2
 
 

Rostislav Věrčák:

Souhlasím beze zbytku...

25. 3. 2018, 15:33
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-55-1c-0-3
 
 

vera vercakova:

Souhlasím..

25. 3. 2018, 16:20
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-55-1c-0-4
 
 

Miloslav Gatter:

Naprosto souhlasím.

28. 3. 2018, 14:30
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-55-1c-0-5
 
 

Antonín Mejtský:

Souhlasim s komentarem pani Zapletalove.

29. 3. 2018, 23:44
Důležitost: Doplňující
Číslo komentáře: L-55-1c-0-6
 
 

Michaela Polášková:

Souhlasim s pani Zapletalovou.

31. 3. 2018, 13:49
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-55-1c-0-7
 
 

Roman Schlogel:

souhlasím

31. 3. 2018, 17:10
Důležitost: Doplňující
Číslo komentáře: L-55-1c-0-8
 
 

Jedovaté emise překračují limity dané Zákonem.

Jiří John:

Dopravní přetížení a z toho plynoucí emise. Lokální topení pevnými palivy. Někteří vlastníci spalují i odpad - zápach.
Koncentrace benzo(a)pyrenu překračují limity o 46 % a to ještě za nereálných vstupních podmínek, uvažovaných ve výpočtu ATEM. Stomky jsou daleko menší, než je uvažováno, keře nebyly zasazeny vůbec, jedná se o opadavé rostliny, takže v zimním období nepřispívají ke snížení hodnot, jak výpočet uvažuje.

4. 3. 2018, 11:49
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-55-1c-1

Stepan Gala:

Souhlasím

25. 3. 2018, 15:32
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-55-1c-1-0
 
 

Alice Ulrichová:

Plně souhlasím. Zejména přetížení lokality automobilovou a autobusovou dopravou je neúnosné a pro obyvatele lokality znamená zdraví ohrožující prostředí.

28. 3. 2018, 23:14
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-55-1c-1-1
 
 

Eva Krejcarová:

Dopravní přetíženost a nadlimitní emise, nedořešené přecházení chodci.

23. 3. 2018, 19:28
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-55-1c-2

Trnem v oku je mi:

Radek Věrčák:

- Již dlouho slibované a NEREALIZOVANÉ zahloubení železnice mezi Dejvicemi
a Veleslavínem, způsobuje velké komplikace lokální infrastruktuře
- podivné shody náhod, kdy jen tak mimochodem se samovznítí historická budova Charlotte Masarykové poté se "jako" rekonstruuje a najednou je celá budova pryč. Jak se může stát, že historická budova, která se váže k historii naší země, zmizí beze stopy a není uložena povinnost jejího zachování ať už novou výstavbou / dle nových staveb. technologií avšak s respektem k původnímu účelu / velikosti a VZHLEDU?!
- již v této chvíli je pro mne jako rodiče "nereálné" pustit děti do školy bez doprovodu, kvůli trati a bezohlednému provozu v blízkosti Evropské, párek policistů, kteří občas nás poctí svou přítomností situaci nezlepší.

23. 3. 2018, 21:24
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-55-1c-3

vera vercakova:

Souhlasím..

25. 3. 2018, 16:20
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-55-1c-3-0
 
 

Eva Krejcarová:

souhlasím

29. 3. 2018, 14:26
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-55-1c-3-1
 
 

Souhlas s komentářem Radka Věrčáka

David Martinek:

Trnem v oku je mi:

Navíc opravdu nechápu, kdo mohl vymyslet současný nájezd a výjezd na parkoviště autobusů odvážející turisty na letiště. Proč alespoň autobusy přijíždějící z letiště nemají nájezd přímo z Evropské, ale jsou nahnány do ulice, kde dopravu blokuje železniční přejezd?

Když vidím takové zásadní chyby u relativně malých projektů, jak je možné důvěřovat tomu, že globální Metropolitní plán situaci zlepší? Zvláště, když je evidentní, že lidé vytvářející podklady nemají k daným lokalitám žádný vztah a místní problematiku neznají.

Viděl někdo z tvůrců mového Metropolitního plánu situaci kolem nádraží Veleslavín? Pochybuji, to by totiž na plánu nemohl být zanesen návrh Estakády, která by zde měla ústit. To je opravdu výsměch všem obyvatelům této i navazujících lokalit.

23. 3. 2018, 22:39
Důležitost: Důležité
Číslo komentáře: L-55-1c-4

Stepan Gala:

Naprosto souhlasím.

25. 3. 2018, 15:30
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-55-1c-4-0
 
 

Rostislav Věrčák:

Naprosto souhlasím, nikdo nemůže znát lépe než my naše potřeby. Po prostudování plánu na výstavbu pochybuji o tom, že jde o něco jiného než o finanční prospěch na úkor absolutní devastace okolí a lidí zde žijících.

25. 3. 2018, 15:31
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-55-1c-4-1
 
 

Vít Kramář:

Naprosto souhlasím s tímto komentářem

30. 3. 2018, 11:36
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-55-1c-4-2
 
 

Roman Schlogel:

souhlasím

31. 3. 2018, 17:11
Důležitost: Doplňující
Číslo komentáře: L-55-1c-4-3
 
 

Michaela Polášková:

Uplne presne recene. Naprosto souhlasim.

31. 3. 2018, 18:28
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-55-1c-4-4
 
 

Investuje se jen do zisku, ne do obyvatel

Alan Mejstřík:

Závodní dráha mezi evropskou a Střešovickou.
Neexistující chodník ani přechody pro chodce ani ochrana hřiště - v ulici pod novým lesem.
Zanedbávaná péče o zeleň - zanedbaný les, hory odpadků a bezdomovci ve strnadově zahradnictví.
Zanedbaný zámeček.
Mizející potoky a przněné staleté stromy u nich rostoucí.
Žádné náměstí, otevřená zeleň, vodní plocha (dejvický rybníček)

24. 3. 2018, 20:26
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-55-1c-5

Stepan Gala:

Souhlasím.

25. 3. 2018, 15:22
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-55-1c-5-0
 
 

vera vercakova:

Souhlasím..

25. 3. 2018, 16:22
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-55-1c-5-1
 
 

Aleš Nepovím:

Souhlasím

25. 3. 2018, 23:30
Důležitost: Důležité
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-55-1c-5-2
 
 

Vše, co je tu nové, je často nedomyšlené...

Pavel Mádle:

... výstup z metra
... parkoviště pro autobusy přístupné jen z Veleslavínské
... nedostavěná kancelářská budova u metra Veleslavín - kde budou zaměstnanci a návštěvnící parkovat? Jak se zvýší dopravní provoz?

24. 3. 2018, 23:35
Důležitost: Důležité
Číslo komentáře: L-55-1c-6

Stepan Gala:

Naprosto souhlasím. Další a další stavby a výstavba bez plánu obslužnosti, dostupnosti, parkování a důsledků pro danou lokalitu. To vše by se mělo řešit předem než někdo něco nového schválí a nikoliv hasit požáry, které nerozvážnými kroky způsobí, příkladem je katastrofická dopravní situace na pomezí sousedních lokalit - Vokovická, Veleslavínská, Kladenská, Evropská.

25. 3. 2018, 15:30
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-55-1c-6-0
 
 

Zcela souhlasím s komentářem Davida Martinka

Magda Radostová:

Trnem v oku je mi:

opravdu nechápu, kdo mohl vymyslet současný nájezd a výjezd na parkoviště autobusů odvážející turisty na letiště. Proč alespoň autobusy přijíždějící z letiště nemají nájezd přímo z Evropské, ale jsou nahnány do ulice, kde dopravu blokuje železniční přejezd?

Když vidím takové zásadní chyby u relativně malých projektů, jak je možné důvěřovat tomu, že globální Metropolitní plán situaci zlepší? Zvláště, když je evidentní, že lidé vytvářející podklady nemají k daným lokalitám žádný vztah a místní problematiku neznají.

Viděl někdo z tvůrců mového Metropolitního plánu situaci kolem nádraží Veleslavín? Pochybuji, to by totiž na plánu nemohl být zanesen návrh Estakády, která by zde měla ústit. To je opravdu výsměch všem obyvatelům této i navazujících lokalit.

25. 3. 2018, 11:34
Důležitost: Důležité
Číslo komentáře: L-55-1c-7

Stepan Gala:

Naprosto souhlasím. Koncept je vytvářen od stolu bez znalosti místní problematiky a potřeb velkého množství občanů, kteří zde žijí.

25. 3. 2018, 15:27
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-55-1c-7-0
 
 

Natálie Ptáčníková:

Souhlasím.

28. 3. 2018, 21:07
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-55-1c-7-1
 
 

Eva Krejcarová:

souhlasím

29. 3. 2018, 14:28
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-55-1c-7-2
 
 

Jaromír Smetana:

Souhlasím - křižovatka Evropská / Veleslavínská je již nyní přetížená důsledkem nevhodného dopravně-technického řešení, které oprávněně kritizují pan Martinek a paní Radostová. Situace se dále zhorší po dokončení bytového developmentu mezi ulicemi Pod Dvorem a U Zámečku. Další zhoršení lze očekávat po pronájmu kancelářského projektu AFI při ulici Kladenská. Plánovaný bytový development staré teplárny, území 411/121/2170 přinese jen další zhoršení - navrhovaný rozvoj bytové funkce je třeba zcela eliminovat nebo omezit ve prospěch zeleně a zařízení pro sport a volný čas.

31. 3. 2018, 23:14
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-55-1c-7-3
 
 

Doprava na městský okruh skrz rezidenční oblast

Stepan Gala:

Uzavřít ulici Na Krutci nebo ji alespoň zjednosměrnit.

Dříve klidná, téměř nevyužívaná ulice Na Krutci se stala tranzitní cestou pro mimopražské, kteří ji každý den využívají víc a víc. Tato ulice supluje Horoměřickou a další ulice napojující satelity za Prahou na městský okruh. Problém však začíná již ve Vokovicích, kde tranzit projíždí naprosto nevyhovující ulicí Na Krutci.

Ulice Na Krutci je využívána nejen v době dopravní špičky, ale i v noci a ve dnech pracovního klidu, kdy je tato komunikace vytížena více než ulice Horomeřická. Přitom ulice Na Krutci není silnicí, má šírku 4, max. 4,5m, je klikatá. Řidiči nedodržují nejvyšší povolenou rychlost a auta na sebe troubí. Situace je kritická, a to nejen pro obyvatele Vokovické, kam veškerý tranzit proudí na Evropskou, ale hlavně pro obyvatele v ulici na Krutci, bytového domu 84/17 a 805/15. Ti trpí denně hlukem, agresivitou projíždějících řidičů. Je zde porušována zákazová značka B4, a to v desítkách a některé dny i stovkách případů.

Ulice Na Krutci by se měla úplně uzavřít nebo minimálně zjednosměrnit, a to směrem od ulice na Křídle na ul. Horoměřickou. Dům 84/17 byl postaven na začátku 20. století a žádná komunikace zde nebyla, ta byla vybudována kolem roku 1966 a byla jen panelová pro lesníky k obsluze Šárky.

Dnes je ulice Na Krutci hlavní tranzitní tepnou nahrazující SJ radiálu. Veškerá tranzitní doprava čítající 3000-4500 aut denně Vokovicemi jen projede a část míří ulicí Evropskou na městský okruh NAMÍSTO ABY NA OKRUH NAJÍŽDĚLA ZA PRAHOU A DO PRAHY VŮBEC NEVJÍŽDĚLA. Kromě Evropské tento tranzit zatěžuje i okolní oblasti - Starý Veleslavín, Střešovice, Patočkovu, Břevnov a další.

Uzavření nebo zjednosměrnění této nevyhovující komunikace BY ODVEDLO TUTO TRANZITNÍ DOPRAVU Z VELESLAVÍNA.

NECHCEME BÝT TRANZITNÍ OBLASTÍ. MY TADY ŽIJEME

25. 3. 2018, 16:33
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-55-1c-8

Plně souhlasím s komentářem paní Veroniky Zapletalové

Alexandra Schneider Hrouzková:

Plně souhlasím s komentářem paní Veroniky Zapletalové.

25. 3. 2018, 20:45
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-55-1c-9

Plný souhlas s komentářem paní Veroniky Zapletalové

Filip Schneider:

Plný souhlas s komentářem paní Veroniky Zapletalové

25. 3. 2018, 20:45
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-55-1c-10

Nevhodně umístěný dopravní uzel

Jiří John:

Busy MHD a regionální busy ze středočeského kraje a P+R je nepřípustné umísťovat do obydlené oblastí Prahy 6. To by zhoršilo i životní prostředí v Liboci, Veleslavíně i Vokovicích. Je nutné umístit P+R a terminál busů na okraj Prahy, na Dlouhou Míli, k nádraží Praha Ruzyně,.... Tak to bylo naplánováno i ve schválené dokumentaci pro EIA pro metro V.A.
Ve Veleslavíně musí být realizován pouze přestup z metra na železnici, tramvaje a místní busy.

25. 3. 2018, 22:20
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-55-1c-11

Natálie Ptáčníková:

Souhlasím.

28. 3. 2018, 21:08
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-55-1c-11-0
 
 

Vít Kramář:

Souhlasím

30. 3. 2018, 11:34
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-55-1c-11-1
 
 

Nevhodně umístěný dopravní uzel

Jiří John:

Busy MHD a regionální busy ze středočeského kraje a P+R je nepřípustné umísťovat do obydlené oblastí Prahy 6. To by zhoršilo i životní prostředí v Liboci, Veleslavíně i Vokovicích. Je nutné umístit P+R a terminál busů na okraj Prahy, na Dlouhou Míli, k nádraží Praha Ruzyně,.... Tak to bylo naplánováno i ve schválené dokumentaci pro EIA pro metro V.A.
Ve Veleslavíně musí být realizován pouze přestup z metra na železnici, tramvaje a místní busy.

25. 3. 2018, 22:21
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-55-1c-12

Michaela Polášková:

Uplne souhlasim.

31. 3. 2018, 18:52
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-55-1c-12-0
 
 

Podpora zachování a rozvoje zelených či zalesněných ploch

Aleš Nepovím:

V prostoru bezprostředně za železničními kolejemi naproti nádraží Veleslavín v 90. letech zmizel pás stromů směrem k Evropské ulici (vyznačeno žlutě na přiloženém výřezu). Tento by měl být zpět zakomponován do metropolitního plánu a to i tehdy, pokud by byla železniční stanice zahloubena neboťˇ zde plnil roli částečné hlukové a prachové clony od Evropské ulice.
Je evidentní, že se mění klima a přibývá extrémnějších výkyvů počasí, zejména vysokých teplot a dlouhodobého sucha na jedné straně a na druhé straně extrémních srážek. Z tohoto pohledu metropolitní plán musí počítat s takovýmto vývojem a být nadčasový. Je proto naprostý nesmysl snižovat zelené plochy a nahrazovat je domy či asfaltovými černými plochami parkovišť a jinými nepřirozenými plochami, které budou v letních měsících tepelným zářičem a učiní město neobyvatelné.

25. 3. 2018, 22:54
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-55-1c-13

Zahušťování výstavby a parkovací místa pro rezidenty

Aleš Nepovím:

Tlaky investorů při plánování zastavěnosti území jsou mnohdy nad možnosti stabilizovaného území s vesnickým charakterem budov jako je tomu právě ve Veleslavíně. Tím je Veleslavín výjimečný, činí ho unikátním a ceněným. Snahy stavět mnohapatrové budovy v místech, kde jsou jednopatrové max. dvoupatrové domy (počítáno od pohledové strany - z ulice), je příkladem ignorování názoru občanů a neúměrného přetížení na úkor kvality života místních obyvatel, potažmo budoucích.
S tím souvisí i šířka místních komunikací mezi vilkami Veleslavína, která není dimenzovaná pro výstavbu mnohapatrových obytných domů tak, jak by si to představovali zástupci Institutu plánování a rozvoje hl. m. Prahy. Neustále se zvyšující počty aut parkujících po straně ulic velmi omezují obousměrný provoz a mobilitu a činní je tak nepropustnými. Metropolitní plán musí počítat s tím, že 1 rodina či 1 bytová jednotka má i 2 osobní auta, a proto musí navrhnout řešení, jak s tímto fenoménem naložit, tzn. dostatečný počet parkovacích míst na pozemcích nově vznikajících objektů.

25. 3. 2018, 23:25
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-55-1c-14

Křižovatka Evropská/Veleslavínská/Vokovická

Natálie Ptáčníková:

Doprava na Evropské ulici přináší vysoké emise, zápach, karcinogení látky, hluk. Tuto situaci by šlo vylepšit osázením stromů podél silnice. Celá křižovatka na Nádraží Veleslavín je obrovskou vybetonovanou plochou bez zeleně, která v létě funguje jako tepelný ostrov. Park byl vykácen a místo něj postavena nevzhledná, výškově naddimenzovaná budova AFI Vokovice, která přináší jen další nepotřebné kancelářské prostory (volné jsou kanceláře v Dejvicích, na Hadovce, v budově Sanofi Aventis, Cube).
Stromy by mohly být nasázeny i v pruhu na autobusovém nádraží, místo udupaného křoví.
Stejné nevzhledné a neužitečné křoví je osázeno i podél protihlukové zdi obytných domů ulice Ke Dvoru. Kromě zlepšení mikroklimatu by stromy zakryly bílou zeď, která je častým terčem sprejerů.
Bariérou v oblasti je chybějící přechod na polovině křižovatky evropská/veleslavínská. Chybí přechod z autobusové otočky na zastávku tram směr Divoká Šárka. Pokud někdo přijede 119 a chce jít směrem do ulice Ke Dvoru, musí buď nesmyslně obcházet celou křižovatku, přebíhat nebezpečně mezi auty a tramvajemi a nebo sejít do podchodu a na druhé straně vyjít schody - je to náročné hlavně pro seniory.
Nevzhledná je vyhořelá budova u nádraží. To je opravdu ostuda.
Chátrající zámeček Veleslavín by se měl opravit.
Do lokality rozhodně není třeba přivádět další dopravu výstavbou estakády, dopravní situace je špatná už teď.

28. 3. 2018, 01:36
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-55-1c-15

Eva Krejcarová:

souhlasím

29. 3. 2018, 14:29
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-55-1c-15-0
 
 

Antonín Mejtský:

Souhlasim

29. 3. 2018, 23:50
Důležitost: Zásadní
Číslo komentáře: L-55-1c-15-1
 
 

Umožnění výstavby dalších kancelářských a výškových budov je primárním cílem nového MP?

Soňa Mádlová:

Problémem je dnes už jakákoliv nová výstavba, protože se nehledí na navazující infrastrukturu, která by se měla řešit ještě předtím než se povolí další výstavba. Je až s podivem kolik klínů se vytlouká klínem. Metropolitní plán by měl především řešit infrastrukturu, ale on spíše řeší, co se dá zastavět aniž má stavitel jakékoliv povinnosti k dané lokalitě.

Zahloubení Buštěhradské dráhy, jak je dlouhodobě slibováno, z Dejvic až po zastávku Veleslavín a vjezd na parkoviště autobusů, které odváží turisty na letiště, by mělo být tím prvním, co by se dnes mělo řešit. To ale MP postrádá. Co řeší možná místa pro povolování výstavby nových kancelářských budov a nesmysné návrhy, jako je například Estakáda z Petřin na Evropskou !!

28. 3. 2018, 14:08
Důležitost: Důležité
Číslo komentáře: L-55-1c-16

Michaela Polášková:

Uplne souhlasim.

31. 3. 2018, 18:55
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-55-1c-16-0
 
 

Za koho Praha kope?

Josef Polášek:

Tak si tak rikam, za koho vlastne Praha kope? Za me, jejiho obcana, nebo za auta? Ve svete je trend autum uz prilis neustupovat. Jejich dominance by mela byt regulovana i zde, zejmena ma-li to byt na ukor neceho tak vzacneho, cimz park Novy les bezpochyby je. Praha potrebuje spise rozsirovat plochu svych parku, nez betonovych ploch. Prepazeni Evropske a krizovatky Stresovicke u Vojenske nemocnice skrz Veleslavin a Novy les tranzitni dopravou povazuji za kratkozrake a nepromyslene a velmi necitlive k prirode a obcanum Veleslavina a jeho historie. Moc prosim nedelejte to! Skody, ktere tim vzniknou, budou nevratne.
Jako navrh jineho reseni, souhlasim s alternativou pana Karla Snajdra.
Cenim si moznosti vyjadrit se. Dekuji.
Josef Polasek st.

31. 3. 2018, 10:24
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-55-1c-17

Letiste a infrastruktura

Josef Polášek:

Co pozitivního nám přináší druhá přistávací dráha? Potřebuje Praha přijímat ještě větší množství lidí? Už teď letiště přepravilo více lidí než bylo původně plánované (15 000 000 lidí/2017). Při druhé přistávací dráze může dojít až k dvojnásobnému počtu cestujících přes Prahu.

Už v současné době je nedostačující infrastruktura a mpp infrastrukturu důsledně neřeší. Jak chce mpp dopravit přes Prahu 6 další miliony lidí za rok navíc? Jakým způsobem se dořeší doprava na letiště? Neřeší se doprava ani jakýkoli jiný veřejný zájem z výstavby paralelní dráhy.

Měla by se řešit regulace a stavět záchytná parkoviště na okraji Prahy. Mělo by se řešit napojení na středočeský kraj a navzájem spolupracovat. Praha 6 je transitním místem pro ty, kteří dojíždí do Prahy denně za prací z oblastí severozápadu Prahy, nicméně mpp to příliš nezohledňuje. Čím více lidí Praha láká, tím více se zhoršuje kvalita života Pražanů. Evropská ulice je již v současné době přetížená. Je třeba důsledně vyžadovat regulaci provozu, nikoli lákat další lidi.

My jsme rezidenti Prahy 6, měl by být dán větší důraz na rezidentní bydlení.
I toto můžete připomínkovat.

31. 3. 2018, 10:26
Důležitost: Důležité
Číslo komentáře: L-55-1c-18

Nutnost Bustehradske drahy pod zem

Michaela Polášková:

Chybi mi Bustehradska draha zanesena v planu pod zem. Prechod je nebezpecny, deti musi doprovazet do skoly do skoly rodice-vlak jede potichu a neni slyset dlouho dopredu. Kdyz jsem prosila policisty, aby byli napomocni, tak mi bylo receno, ze to nemaji za ukol-az jej dostanou, tak tam prijdou. Proste nikdo se tim nezabyva.

31. 3. 2018, 18:35
Důležitost: Důležité
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-55-1c-19

Odlidštělá Evropská, jeden velý dopravní uzel problémů,

veronika zapletalová:

pracovní verze

Problémové v lokalitě je v podstatě vše. Lokalita je jeden velký uzel problémů, který jde rozdělit zhruba na dvě až tři části. Odlidštělá Evropská třída, po jejíž stranách ale stále žijí lidé, a zcela nezvládnutý, zpackaný, ostudný, depresivní, nevzhledný, chodci nebezpečný a nepřátelský dopravní uzel Veleslavín, který spolu s Evropskou drasticky přeřezává dvě původní propojené vesnice Veleslavín a Vokovice. Je zcela nepřátelský k místním obyvatelům, kteří v rámci pohybu po svém okolí jsou nuceni ho i několikrát denně přecházet. Spaliny aut i autobusového nádraží jsou také samozřejmě problém. Nepomůže ani jeho tragikomické zpopulárnění v médiích kvůli livrejovaným lokajům nosícím kufry turistům místo eskalátorů. (Kočárky nenosí.) Mpp podlemě situaci neřeší, naopak.

Z opakujících se připomínek:
- My jsme rezidenti Prahy 6, měl by být dán větší důraz na rezidentní bydlení.
- NECHCEME BÝT TRANZITNÍ OBLASTÍ. MY TADY ŽIJEME
- Nevhodně umístěný dopravní uzel
- výjezd autobusů z nádraží posunout cca o 100m směrem na západ před křižovatku Veleslavín
- Když vidím takové zásadní chyby u relativně malých projektů, jak je možné důvěřovat tomu, že globální Metropolitní plán situaci zlepší? Zvláště, když je evidentní, že lidé vytvářející podklady nemají k daným lokalitám žádný vztah a místní problematiku neznají.
- Dopravní přetížení a z toho plynoucí emise. Koncentrace benzo(a)pyrenu překračují limity o 46 % a to ještě za nereálných vstupních podmínek, uvažovaných ve výpočtu ATEM.
- podivné shody náhod, kdy jen tak mimochodem se samovznítí historická budova Charlotte Masarykové poté se "jako" rekonstruuje a najednou je celá budova pryč. Jak se může stát, že historická budova, která se váže k historii naší země, zmizí beze stopy a není uložena povinnost jejího zachování ať už novou výstavbou / dle nových staveb. technologií avšak s respektem k původnímu účelu / velikosti a VZHLEDU?!
- Zanedbávaná péče o zeleň - zanedbaný les, hory odpadků
- Zanedbaný zavřený zámeček i park.
- Mizející potoky a przněné staleté stromy u nich rostoucí.
- Žádné náměstí, otevřená zeleň, vodní plocha
- stromky izolační zeleně podél Evropské jsu malé a opadavé
- MPP je navrhován od stolu, ne z terénu.
- Estakáda je výsměch obyvatelům
- nebezpečný přechod přes vlakové kleje mezi teplárnou zámkem a kladenskou. Nikdo se tím nechce zabývat. Není možné pouštět samotné děti do školy.
- nebezpečný přechod Evropské pro děti, nemohou do školy chodit samy.
- Uzavřít ulici Na Krutci nebo ji alespoň zjednosměrnit by odvedlo tranzitní dopravu z Veleslavína.
- Umožnění výstavby dalších kancelářských a výškových budov je primárním cílem nového MP?
- Podporovat zachování a rozvoj zelených či zalesněných ploch
- Cenim si moznosti vyjadrit se. Dekuji.
- Tak si tak rikam, za koho vlastne Praha kope? Za me, jejiho obcana, nebo za auta?
- Ve svete je trend autum uz neustupovat. Jejich dominance by mela byt regulovana i zde. Praha potrebuje spise rozsirovat plochu svych parku, nez betonovych ploch.
- katastrofická dopravní situace na pomezí sousedních lokalit - Vokovická, Veleslavínská, Kladenská, Evropská.
- vypadá to, že podle MPP jediné, co zustane z vesnické struktury je závislost na autech.


.....................................................................................


nikdo nemůže znát lépe než my naše potřeby.
Investuje se jen do zisku, ne do obyvatel
Neexistující chodník ani přechody pro chodce ani ochrana hřiště - v ulici pod novým lesem.
Další a další stavby a výstavba bez plánu obslužnosti, dostupnosti, parkování a důsledků pro danou lokalitu. To vše by se mělo řešit předem než někdo něco nového schválí a nikoliv hasit požáry, které nerozvážnými kroky způsobí,
Koncept je vytvářen od stolu bez znalosti místní problematiky a potřeb velkého množství občanů, kteří zde žijí.
křižovatka Evropská / Veleslavínská je již nyní přetížená důsledkem nevhodného dopravně-technického řešení, Situace se dále zhorší po dokončení bytového developmentu mezi ulicemi Pod Dvorem a U Zámečku. Další zhoršení lze očekávat po pronájmu kancelářského projektu AFI při ulici Kladenská. Plánovaný bytový development staré teplárny, území 411/121/2170 přinese jen další zhoršení - navrhovaný rozvoj bytové funkce je třeba zcela eliminovat nebo omezit ve prospěch zeleně a zařízení pro sport a volný čas.

Doprava na městský okruh skrz rezidenční oblast

Dnes je ulice Na Krutci hlavní tranzitní tepnou nahrazující SJ radiálu. Veškerá tranzitní doprava čítající 3000-4500 aut denně Vokovicemi jen projede a část míří ulicí Evropskou na městský okruh NAMÍSTO ABY NA OKRUH NAJÍŽDĚLA ZA PRAHOU A DO PRAHY VŮBEC NEVJÍŽDĚLA. Kromě Evropské tento tranzit zatěžuje i okolní oblasti - Starý Veleslavín, Střešovice, Patočkovu, Břevnov a další.

Busy MHD a regionální busy ze středočeského kraje a P+R je nepřípustné umísťovat do obydlené oblastí Prahy 6. To by zhoršilo i životní prostředí v Liboci, Veleslavíně i Vokovicích. Je nutné umístit P+R a terminál busů na okraj Prahy, na Dlouhou Míli, k nádraží Praha Ruzyně,.... Tak to bylo naplánováno i ve schválené dokumentaci pro EIA pro metro V.A.
Ve Veleslavíně musí být realizován pouze přestup z metra na železnici, tramvaje a místní busy.

V prostoru bezprostředně za železničními kolejemi naproti nádraží Veleslavín v 90. letech zmizel pás stromů směrem k Evropské ulici (vyznačeno žlutě na přiloženém výřezu). Tento by měl být zpět zakomponován do metropolitního plánu a to i tehdy, pokud by byla železniční stanice zahloubena neboťˇ zde plnil roli částečné hlukové a prachové clony od Evropské ulice.
Je evidentní, že se mění klima a přibývá extrémnějších výkyvů počasí, zejména vysokých teplot a dlouhodobého sucha na jedné straně a na druhé straně extrémních srážek. Z tohoto pohledu metropolitní plán musí počítat s takovýmto vývojem a být nadčasový. Je proto naprostý nesmysl snižovat zelené plochy a nahrazovat je domy či asfaltovými černými plochami parkovišť a jinými nepřirozenými plochami, které budou v letních měsících tepelným zářičem a učiní město neobyvatelné.

Tlaky investorů při plánování zastavěnosti území jsou mnohdy nad možnosti stabilizovaného území s vesnickým charakterem budov jako je tomu právě ve Veleslavíně. Tím je Veleslavín výjimečný, činí ho unikátním a ceněným. Snahy stavět mnohapatrové budovy v místech, kde jsou jednopatrové max. dvoupatrové domy (počítáno od pohledové strany - z ulice), je příkladem ignorování názoru občanů a neúměrného přetížení na úkor kvality života místních obyvatel, potažmo budoucích.
S tím souvisí i šířka místních komunikací mezi vilkami Veleslavína, která není dimenzovaná pro výstavbu mnohapatrových obytných domů tak, jak by si to představovali zástupci Institutu plánování a rozvoje hl. m. Prahy. Neustále se zvyšující počty aut parkujících po straně ulic velmi omezují obousměrný provoz a mobilitu a činní je tak nepropustnými. Metropolitní plán musí počítat s tím, že 1 rodina či 1 bytová jednotka má i 2 osobní auta, a proto musí navrhnout řešení, jak s tímto fenoménem naložit, tzn. dostatečný počet parkovacích míst na pozemcích nově vznikajících objektů.

osázením stromů podél silnice. Celá křižovatka na Nádraží Veleslavín je obrovskou vybetonovanou plochou bez zeleně, která v létě funguje jako tepelný ostrov. Park byl vykácen a místo něj postavena nevzhledná, výškově naddimenzovaná budova AFI Vokovice, která přináší jen další nepotřebné kancelářské prostory (volné jsou kanceláře v Dejvicích, na Hadovce, v budově Sanofi Aventis, Cube).
Stromy by mohly být nasázeny i v pruhu na autobusovém nádraží, místo udupaného křoví.
Stejné nevzhledné a neužitečné křoví je osázeno i podél protihlukové zdi obytných domů ulice Ke Dvoru.
Bariérou v oblasti je chybějící přechod na polovině křižovatky evropská/veleslavínská. Chybí přechod z autobusové otočky na zastávku tram směr Divoká Šárka. Pokud někdo přijede 119 a chce jít směrem do ulice Ke Dvoru, musí buď nesmyslně obcházet celou křižovatku, přebíhat nebezpečně mezi auty a tramvajemi a nebo sejít do podchodu a na druhé straně vyjít schody - je to náročné hlavně pro seniory.

Nevzhledná je vyhořelá budova u nádraží.
Chátrající zámeček Veleslavín by se měl opravit.
Do lokality rozhodně není třeba přivádět další dopravu výstavbou estakády, dopravní situace je špatná už teď.

Problémem je dnes už jakákoliv nová výstavba, protože se nehledí na navazující infrastrukturu, která by se měla řešit ještě předtím než se povolí další výstavba. Metropolitní plán by měl především řešit infrastrukturu, ale on spíše řeší, co se dá zastavět aniž má stavitel jakékoliv povinnosti k dané lokalitě.

Zahloubení Buštěhradské dráhy, jak je dlouhodobě slibováno, z Dejvic až po zastávku Veleslavín Nevhodně umístěný dopravní uzel

Prepazeni Evropske a krizovatky Stresovicke u Vojenske nemocnice skrz Veleslavin a Novy les tranzitni dopravou povazuji za kratkozrake a nepromyslene a velmi necitlive k prirode a obcanum Veleslavina a jeho historie. Moc prosim nedelejte to! Skody, ktere tim vzniknou, budou nevratne.

Co pozitivního nám přináší druhá přistávací dráha? Potřebuje Praha přijímat ještě větší množství lidí? Už teď letiště přepravilo více lidí než bylo původně plánované (15 000 000 lidí/2017). Při druhé přistávací dráze může dojít až k dvojnásobnému počtu cestujících přes Prahu.

Už v současné době je nedostačující infrastruktura a mpp infrastrukturu důsledně neřeší. Jak chce mpp dopravit přes Prahu 6 další miliony lidí za rok navíc? Jakým způsobem se dořeší doprava na letiště? Neřeší se doprava ani jakýkoli jiný veřejný zájem z výstavby paralelní dráhy.

Měla by se řešit regulace a stavět záchytná parkoviště na okraji Prahy. Mělo by se řešit napojení na středočeský kraj a navzájem spolupracovat. Praha 6 je transitním místem pro ty, kteří dojíždí do Prahy denně za prací z oblastí severozápadu Prahy, nicméně mpp to příliš nezohledňuje. Čím více lidí Praha láká, tím více se zhoršuje kvalita života Pražanů. Evropská ulice je již v současné době přetížená. Je třeba důsledně vyžadovat regulaci provozu, nikoli lákat další lidi.

- Nevzhledné neestetické naddimenzované a bez obecného přínosu budovy posledních šedesáti let. Okolí třídy, která byla určena jako metropolitní, a jejíž význam je ještě podtržen přestupní stanící na mezinárodní letiště, by mělo být reprezentováno budovami vybranými i v mezinárodních soutěžích, a developer by měl, (ale to platí obecně), chce li v takto exponovaném místě stavět, plnit požadavky města, veřejnosti, vzniklé na základě rozsáhlé diskuze. A až toto splní, může stavět. Toto považuji za obecnou slabinu Metropolitního plánu.
Odstrašující je vznikající kancelářské budova AFI, která má po celé své délce o 3 patra víc, než by měla mít, a stojí na staré relativně nedávno rekonstruované továrničce, budova s cestovatelským obchodem, která až do konce měla na billbordech vyfocenou borovici, a změnila billboardy v momentě, kdy borovici pokácela, jakou podivnou osinu má na své střeše? a další bezpohlavní skleněné budovy směrem k Divoké Šárce?

Evropská podrobněji:
- Okolo Evropské stále žijí lidé i za křižovatkou. Tomu ale, kdo nechce vyjet autem, silnice neustále říká: "Ty jsi nic, nemáš kola, kllď se!" :)
- "Potěmkinovou vesnicí" je ozelenění tramvajových kolejí z centra do křižovatky Veleslavín, proč nejsou doposavad ozeleněny až k točně?
- Je zde povolená rychlost 70km/h, když třída vede obytnými čtvrtěmi? Je vyňata z hygienických norem.
- Přechody zde jsou daleko od sebe, lidé jsou nuceni přebíhat.
- Lidé čekající na tramvaj stojí na minimílně krytých zastávkách uprostřed dálnice, z obou stran výfuky, hluk. Děti je mají rovnou u hlav, spaliny se nejvíc drží práve mětr nad zemí. Zastávky jsou nechráněné proti západnímu větru, který zda na náhorní plošině může být zvlášť v zimě velmi silný a není kde si sednout.
- Bylo by dobré, aby zadavatel a projektant, dřív než něco vznikne na místo osobně zašli a vyhodnotili, co je potřeba.
- Mimo praktickou stránku uplně vymizel z obecného povědomí požadavek stránky estetické.
- Po stranách Evropské vede chodník s cyklostezkou, ale aby setrvání na nich bylo únosné, bylo by potřeba je oddělit od extrémně velké a agresivní silnice pruhem zeleně či v místech, kde to jde odhlučňujícím valem.
- Podél celé Evropské jde zasázet stromy, které po té, co vyrostou, mohou poskytovat polostín, tlumit počasí, které je zde v podstatě v jakékoliv podobě nehostinné. Stromy by také částečně narušily monotonní rovnou linii třídy.
- Zelen a třeba přízemní budovy, po stranách silnice by mohly odhlučnit i byty po jejích stranách.
- Veleslavínská křižovatka je součástí Evropské, je potřeba zadat veřejnou soutěž, je velkým oříškem. Ted ji člověk nestačí na semafory přeběhnout, musí obejít tři přechody, tedy 3x čekat, než ji přejde, auta vyražejí nebezpečně brzy, chodci s kufry přebíhají sem tam, auta brzdí ze 70km/h.


6. 4. 2018, 10:34
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: 55-1c-SUM-0

Příklad připomínky 1d. si můžete prohlédnout zde
1d. Jsou ve vaší lokalitě nějaké důležité charakteristické prvky, průhledy, dominanty, přírodní, stavební památky atd., které by bylo vhodné chránit a uchovat pro budoucnost? (hlavních komentářů: 13) Pro přidání komentáře se prosím přihlaste nebo registrujte

Horizont, stopy zeleně.

veronika zapletalová:

Horizont. Pohled na horizont Petřin zakončený lesem a nebem, Stará škola, nyní Lidová škola umění. Nenavyšovat patra okolní zástavby, navrhovaných šest pater je příliš.

1. 3. 2018, 22:48
Důležitost: Důležité
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-55-1d-0

Alenka De Ferrari:

Souhlasim!

27. 3. 2018, 22:13
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-55-1d-0-0
 
 

Zuzana Gazdova:

Souhlasím!

1. 4. 2018, 00:08
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-55-1d-0-1
 
 

Eva Krejcarová:

Zalesněný obzor

23. 3. 2018, 19:32
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-55-1d-1

O jeden jsme již přišli, chraňme ostatní...

Radek Věrčák:

- Veleslavínský zámeček s parkem a historickými budovami
(Nedávno také ještě vila Charlotty Masarykové - dnes kromě dvou stěn zbouraná a to i přesto, že měla být zachována)
- Bývalá veleslavínská Radnice, nyní mateřská školka
- Zvonička a uličky u zvoničky
- Spousta zeleně a celkový rozhled, o který, pokud monstrózní "paneláková"výstavba dostane zelenou, přijdeme všichni.

23. 3. 2018, 21:36
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-55-1d-2

Aleš Nepovím:

Naprosto souhlasím.
Městská část či stát by měl uvažovat o udržení zámečku jako kulturního dědictví. Veleslavínu chybí centrální část, kde by se mohli obyvatelé scházet při kulturních a jiných příležitostech. Nechceme abychom se scházeli jen virtuálně, ale abychom mohli rozvíjet sousedské vztahy.

25. 3. 2018, 23:04
Důležitost: Důležité
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-55-1d-2-0
 
 

Michaela Polášková:

Ano presne. Tento prostor by mohl slouzit mistnim, kteri maji mezi sebou dobre vztahy (coz je mj.dane i vesnickym charakterem Veleslavina, lide maji k sobe bliz). Park pristupny verejnosti, prostory urcene k setkavani, kulturni akce... Vlastne takove prostory nam na Veleslavine porad chybi...

31. 3. 2018, 18:31
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-55-1d-2-1
 
 

Veleslavín je vesnice - památková zóna

Alan Mejstřík:

Les, les, les.
Výhled - nízká zástavba - to co se staví je pořád moc vysoké a blízko u sebe, likviduje to charakter. - strnadovo zahradnictví byla zelená plocha a to by mělo zůstat.
Architektura - rekonstruovat v duchu původního, demolice stavět jako kopie bouraného.
Po zrušení železnice by koridor měl zůstat průchozí...rychlodráha jedině pod zem žádné skleněné tubusy a jiné hrůzy.

24. 3. 2018, 20:30
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-55-1d-3

vera vercakova:

Souhlasím...

25. 3. 2018, 16:23
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-55-1d-3-0
 
 

Aleš Nepovím:

Naprosto souhlasím.
Výšková regulace je příliš naddimenzovaná a neodpovídá stabilizovanému charakteru území Veleslavína.

25. 3. 2018, 23:28
Důležitost: Důležité
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-55-1d-3-1
 
 

Doslovný souhlas s komentářem Alana Mejstříka

Pavel Waraus:

Veleslavín je vesnice - památková zóna

24. 3. 2018, 21:05
Důležitost: Důležité
Číslo komentáře: L-55-1d-4

Rezidenční klidová zóna "ZUZ"

Rostislav Věrčák:

- ZVELEBIT to co tu již stojí, např. Veleslavínský zámeček (park pro veřejnost)
- UCHRÁNIT Veleslavínský potok a zbylé historické budovy,
- ZACHOVAT výstavbu s malými obytnými domy s nízkou hustotou osídlení, vysoký podíl zeleně
= tedy ponechat si rezidenční klidovou zónu!

25. 3. 2018, 15:47
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-55-1d-5

vera vercakova:

Souhlasím...

25. 3. 2018, 16:26
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-55-1d-5-0
 
 

Michaela Polášková:

Souhlasim.

31. 3. 2018, 18:49
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-55-1d-5-1
 
 

Plně souhlasím s komentářem paní Veroniky Zapletalové

Alexandra Schneider Hrouzková:

Plně souhlasím s komentářem paní Veroniky Zapletalové.

25. 3. 2018, 20:45
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-55-1d-6

Plný souhlas s komentářem paní Veroniky Zapletalové

Filip Schneider:

Plný souhlas s komentářem paní Veroniky Zapletalové

25. 3. 2018, 20:45
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-55-1d-7

Zachovat

Natálie Ptáčníková:

Zvoničku, zámeček, pás zeleně v kopci na Petřiny

28. 3. 2018, 01:38
Důležitost: Důležité
Číslo komentáře: L-55-1d-8

naprosto souhlasím s komentáři pana Rostislava Věrčáka

Vít Kramář:

souhlasím

30. 3. 2018, 11:52
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-55-1d-9

Veleslavin-pamatkova zona

Michaela Polášková:

Pridavam se se svym souhlasem k ostatnim. Veleslavin by mel byt pamatkovou zonou. Snaha zachovat puvodni raz je cim dal aktualnejsi. Rozsahla vystavba novych domu jiz ted zacina vyrazne menit okoli a to je alarmujici. Pokud neco stavet, tak mensi nizke domy, ne tak huste zastavene -viz stara teplarna ( pokud to musi byt-radeji bychom misto teplarny meli park, misto pro volny cas..). Respektovat zelene plochy, vodni zdroje podzemni a povrchove. Vice myslet na cyklisticke stezky-trend ve svete je v tomto smeru vyrazny a v Ceske republice jsme stale tak pozadu....

31. 3. 2018, 18:44
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-55-1d-10

Alice Ulrichová:

Zeleň, která je vidět na obzoru nad budovami. Rozhodně nesouhlasíme s navyšováním okolní zástavby.

31. 3. 2018, 20:42
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-55-1d-11

veronika zapletalová:

Co jsou charakteristické prvky, průhledy, dominanty, přírodní stavební památky, které by bylo vhodné chránit a uchovat pro budoucniost?

HORIZONT. Pohled na horizont Petřin zakončený lesem a nebem. Znamená to do budoucna nenavyšovat nízkou okolní zástavbu odpovídající lidskému měřítku. Šest pater nové AFI budovy je evidentně příliš, měla být nejvýš třípatrová. 24 pater projektovaných Metropolitním plánem v lokalitě po obou stranách křižovatky Veleslavín je nesmysl. Pro představu současné výškové paneláky na začátku Vokovické mají 13 pater. Patra jsou navýšena výrazně v celé lokalitě Veleslavín, která je ale stabiliovaná obytná. viz.
Veřejný prostor, který je potřeba chránit, je i prostor nad námi, tedy kubické metry vzduchu. Lidé mají právo ve svém každodenním životě vidět horizont a nebe, je to veřejný prostor, který je potřeba začít intenzivně chránit.
Viditelný krajinný relief a světlo.

STARÁ ŠKOLA, nyní Lidová škola umění včetně tělocvičny.

Stávající ZELEŇ podél Evropské. V MPP je vesměs určena k zastavení. Jde jednak o plochu na jih od Staré školy, dále zelený park by měl zůstat mezi Cubem a Osamocenou ulicí, při vstupu ke Džbánu. Litovický potok včetně zeleně po obou stranách Evropské.

NEŠTASTNOU NEGATIVNÍ DOMINANTOU, kterou naopak třeba chránit není a nová zástavba by se jí měla vymezit jsou socialistické výškové stavby Hotelu Krystal. Není možné, aby podobný architektonický omyl minulého režimu udával ráz nové zástavbě, nevíc nadimenzované o čtverve 100 x 100m a vysoké hustotě.

Obyvatelé chápou křižovatku Veleslavín jako místo, kde žijí, jako součást Starého Veleslavína. Ten je ale v MPP vzhledem k velmi rozdrobeným lokalitám už v lokalitě jiné. Několikrát denně musí křižovatku pěšky často s dětmi přejít, nebot je li v oblasti nějaká infrastruktura, je ve Vokovicích. Obě vesnice odjakživa souvisly. Nová křižovatka i Evropská vznikla na místě bývalé hospody a centra Veleslavína. Prostor tedy není možné nahlížet jednotlivě, je nedílnou součástí prastaré (z 11.stol.) obytné lokality.

Proto respondenti i zde uvádějí:
VELESLAVÍNSKÝ ZÁMEK S PARKEM A VŠEMI HISTORICKÝMI BUDOVAMI. Zámek by měl patřit městské části a měl by fungovat jako veřejné kulturní a sociální centrum oblasti. I vzhledem k jeho blízkosti metru a přestupu na letiště.

VILA CHARLOTY MASARYKOVÉ - nedávno zbořená developerem. Zboření této vily vyvolalo výraznou vlnu odporu. "O jednu jsme již přišli, chraňme ostatní..."

Bývalá veleslavínská Radnice, nyní mateřská školka, Hospoda na Závisti, Restaurace U Marčanů, zvonička a uličky u zvoničky, zelen a další.

Veleslavin by mel byt památkovou zonou. Snaha zachovat původni raz je cim dal aktualnejsi. Rozsahla vystavba novych domu jiz ted zacina vyrazne menit okoli a to je alarmujici. Pokud neco stavet, tak mensi nizke domy, ne tak huste zastavene

Po zrušení železnice by koridor měl zůstat průchozí...rychlodráha jedině pod zem žádné skleněné tubusy a jiné hrůzy. Současná trasa vlaku je krásná, potenciální zelená osa Prahy 6.

Dominantní je sama plocha křižovatky, na mírném kopci mezi dvěma krajinnými sedly, přes které vede Evropská. Veškerá doprava na křižovatce by měla být podzemní, na povrchu a bezmotorová doprava, nádraží veleslavín vytvořit jako krásné zelené náměstí, centrum oblasti, přívětivé centrum, s lidmi pohodlně a bezpečně ho procházejícími. Místní dominantou je dlouhé večerní světlo. Veleslavínu chybí centrální část

Trend ve světě je jasný, v české republice jsme stále nějak pozadu.

- ZVELEBIT to co tu již stojí, např. Veleslavínský zámeček (park pro veřejnost)
- UCHRÁNIT Veleslavínský potok a zbylé historické budovy,
- ZACHOVAT výstavbu s malými obytnými domy s nízkou hustotou osídlení, vysoký podíl zeleně
= tedy ponechat si rezidenční klidovou zónu!

5. 4. 2018, 19:05
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: 55-1d-SUM-0

Příklad připomínky 1e. si můžete prohlédnout zde
1e. Odpovídá podle vás vymezení lokality popsaným společným vlastnostem?  Co byste svými slovy doplnili, upravili korigovali? (hlavních komentářů: 9) Pro přidání komentáře se prosím přihlaste nebo registrujte

Požadavek obyvatelnosti neobyvatelného území

veronika zapletalová:

Je li území označeno jako obytné, je potřeba k němu tak přistupovat, zatím je okolí Evropské neobyvatelné. Nejhorší je z mého újlu pohledu hluk. Některé připomínky viz výš, chybí veškerá infrastruktura. Menší obchody, restaurace, kavárny, služby, ale i možnost kultury, sportu, trávení volného času. Dále bezpečný pohyb chodců v prostoru.

Příloha: hluková mapa oblasti

1. 3. 2018, 22:49
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-55-1e-0

Stepan Gala:

Souhlasím.

25. 3. 2018, 15:23
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-55-1e-0-0
 
 

vera vercakova:

Souhlasím...

25. 3. 2018, 16:27
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-55-1e-0-1
 
 

Natálie Ptáčníková:

Souhlasím.

28. 3. 2018, 21:09
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-55-1e-0-2
 
 

Alice Ulrichová:

Souhlasím. Kromě hluku považuji za významný problém velice špatnou kvalitu ovzduší zapříčiněnou dopravní přetížeností lokality.

28. 3. 2018, 23:17
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-55-1e-0-3
 
 

Vít Kramář:

souhasím

30. 3. 2018, 11:54
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-55-1e-0-4
 
 

Možnost nákupu

Jiří John:

V okolí stanice Nádraží Veleslavín i v celém Veleslavíně není možnost nákupu denního zboží, ani potravin. U metra by měl být větší obchod.

4. 3. 2018, 11:51
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-55-1e-1

Jaroslav Rummler:

Souhlasím

24. 3. 2018, 22:58
Důležitost: Důležité
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-55-1e-1-0
 
 

Stepan Gala:

Souhlasím. Chybí zde občanská vybavenost pro každý den, pro občany, co zde žijí. A také pro jejich bezpečný pohyb v okolí.

25. 3. 2018, 15:25
Důležitost: Důležité
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-55-1e-1-1
 
 

Natálie Ptáčníková:

Souhlasím.

28. 3. 2018, 21:09
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-55-1e-1-2
 
 

Eva Krejcarová:

Chybí obchody a služby

23. 3. 2018, 19:37
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-55-1e-2

Nejsem robot

Radek Věrčák:

Z mého pohledu je nejhorší nikdy neustávající hluk v okolí Evropské = neobytné území = místo pouze pro stroje (auta).
S bezpečným pohybem chodců v blízkosti si nikdo hlavu nelámal.
Chceme v budování po vzoru Evropské pokračovat? Rozhodně NE!

23. 3. 2018, 21:44
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-55-1e-3

vera vercakova:

Souhlasím..

25. 3. 2018, 16:27
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-55-1e-3-0
 
 

Zuzana Gazdova:

Zcela souhlasim!

1. 4. 2018, 00:10
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-55-1e-3-1
 
 

Zatím to jde - obytná zóna se nezobytní postavením Jižního Města a rozkradením volných ploch

Alan Mejstřík:

Jak psáno výše - chybí obchody, služby, rekreační plocha, kavárny atd.
Kino ořechovka bylo centrem, kino bořislavka...dnes nikdež nic....

vykácení lesa a estakáda zničí i tu část, která ještě zničená není.

24. 3. 2018, 20:34
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-55-1e-4

Jaroslav Rummler:

Souhlasím

24. 3. 2018, 22:58
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-55-1e-4-0
 
 

Stepan Gala:

Souhlasím.

25. 3. 2018, 15:24
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-55-1e-4-1
 
 

Rostislav Věrčák:

Souhlasím..

25. 3. 2018, 15:52
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-55-1e-4-2
 
 

vera vercakova:

Souhlasím...

25. 3. 2018, 16:28
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-55-1e-4-3
 
 

Plně souhlasím s komentářem paní Veroniky Zapletalové

Alexandra Schneider Hrouzková:

Plně souhlasím s komentářem paní Veroniky Zapletalové.

25. 3. 2018, 20:45
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-55-1e-5

Plný souhlas s komentářem paní Veroniky Zapletalové

Filip Schneider:

Plný souhlas s komentářem paní Veroniky Zapletalové

25. 3. 2018, 20:45
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-55-1e-6

Alenka De Ferrari:

Chteli bysme kulturni misto, kde se muzeme shazet s sousedama, obchudek a kavarnicka. Detske hriste pro starsi deti a futbalove hriste. Zelen a park!

27. 3. 2018, 22:13
Důležitost: Důležité
Číslo komentáře: L-55-1e-7

veronika zapletalová:

Je li území označeno jako obytné, je potřeba k němu tak přistupovat, zatím je okolí Evropské neobyvatelné.

HLUK. Několikrát překračující hygienické limity. Nikdy neustávající. Strašné. Domy po stranách Evropské jsou ze stran situovaných do ulice neobyvatelné. V lokalitě jsou takové, kterým vede Evropská po bývalé zahradě.

ZNEČIŠTĚNÍ OVZDUŠÍ zapříčiněné dopravním přetížením oblasti.

CHYBÍ VEŠKERÁ INFRASTRUKTURA, občanská vybavenost, menší obchody na denní zboží, potraviny, restaurace, kavárny, služby, ale i možnost kultury, sportu, trávení volného času. Zmizela kina - Ořechovka, Bořislavka, Velaslavín. Město by mělo podporovat sociální život.

NENÍ BEZPEČNÝ NATOŽ PŘÍJEMNÝ POHYB CHODCŮ A BEZMOTOROVÉ DOPRAVY. podrobněji vypsáno v připomínkování. Nejde jen o dopravní uzeVeleslavín, ale o celu Evropskou třídu.

- Chceme v budování po vzoru Evropské pokračovat? Rozhodně NE!
- obytná zóna se nezobytní postavením Jižního Města a rozkradením volných ploch
- vykácení lesa a estakáda zničí i tu část, která ještě zničená není.
- Chteli bysme kulturni misto, kde se muzeme shazet s sousedama, obchudek a kavarnicka. Detske hriste pro starsi deti a futbalove hriste. Zelen a park!

5. 4. 2018, 19:07
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: 55-1e-SUM-0

Příklad připomínky 1f. si můžete prohlédnout zde
1f. Navrhli byste v závislosti na popsaných společných vlastnostech lokality jakoukoliv úpravu hranice lokality? (hlavních komentářů: 5) Pro přidání komentáře se prosím přihlaste nebo registrujte

veronika zapletalová:

Lokalita minimálně dopravou a hlukem ovlivňuje všechny okolní lokality.

1. 3. 2018, 22:50
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-55-1f-0

Stepan Gala:

Souhlasím.

25. 3. 2018, 15:23
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-55-1f-0-0
 
 

Zuzana Gazdova:

Souhlasím

1. 4. 2018, 00:12
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-55-1f-0-1
 
 

Plný souhlas s komentářem paní Veroniky Zapletalové

Filip Schneider:

Plný souhlas s komentářem paní Veroniky Zapletalové

25. 3. 2018, 20:46
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-55-1f-1

Plně souhlasím s komentářem paní Veroniky Zapletalové

Alexandra Schneider Hrouzková:

Plně souhlasím s komentářem paní Veroniky Zapletalové.

25. 3. 2018, 20:46
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-55-1f-2

Buštěhradská dráha

Soňa Mádlová:

Buštěhradská dráha je vedena jako samostatná lokalita. Je určitě potřebné ji řešit jako celek, ale zároveň se dotýká konkrétních lokalit a to je nutné zohlednit.

28. 3. 2018, 14:15
Důležitost: Důležité
Číslo komentáře: L-55-1f-3

Lokalita je v podstatě střed vřed :) spojené oblasti Vokovic a Veleslavína

veronika zapletalová:

Lokalita minimálně dopravou, hlukem a zástavbu ovlivňuje VŠECHNY okolní lokality.
hlavně: Starý Velesavín (nejvíc), Vokovice, Buštěhradskou dráhu. To je jedna lokalita, ale zároveň se dotýká konkrétních lokalit a to je nutné zohlednit. Stejně jako Evropská třída.
Křižovatku Veleslavín lze považovat z hlediska lokalit za jakýsi vřed v zástavbě Vokovic a Veleslavína s velkou bolavou jizvou Evropské.

5. 4. 2018, 19:09
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: 55-1f-SUM-0

Zpět Pokračovat dále