Zpět na
postup

Nová Šárka

Garant: Jana Frková
(frkova@post.cz)
List lokality
 

1. Metropolitní plán - lokalita

V této části se budete věnovat lokalitě jako celku. Metropolitní plán každou lokalitu definuje pomocí čtyř základních vlastností. Jsou to:

Pro odpovězení otázek budete potřebovat (otevírejte do nových oken prohlížeče):

Přečtěte si vždy všechny otázky této skupiny a odpovězte na ty, ke kterým máte co říci.

Příklad připomínky 1a. si můžete prohlédnout zde
1a. Jak vnímáte prostor vaší lokality? Co je pro celou lokalitu nebo její část zásadní - co ji charakterizuje? (hlavních komentářů: 13) Pro přidání komentáře se prosím přihlaste nebo registrujte

Příroda

Lukas Cerny:

Dobrý den,
tuto lokalitu vnímám jako jednu z posledních, kde je zachována příroda.
Šárka je vyhlášená svou krásnou přírodou a byla by škola zde stavit další domy.
Pokud zde postavíte domy, zkazíte celé vnímátí této krásné lokality a zničíte jeden z posledních "zelených" kusů Prahy.

13. 2. 2018, 16:52
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-124-1a-0

Stepan Gala:

Souhlasím s tímto komentářem

24. 3. 2018, 22:12
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-124-1a-0-0
 
 

Desetipodlažní obytné domy podél Evropské

Jana Frková:

Vytvořit novodobé „hradby“ z desetipodlažních domů podél Evropské – to přeci urbanisté nemohli myslet vážně! Odhlédneme-li od toho, že zaberou obrovskou zelenou plochu, bydlení podél dopravní tepny Evropská přece nemůže splňovat limity hlučnosti. Na Evropské je provoz po celých 24 hodin, je to hlavní výpadovka z Prahy směr letiště a dále Slaný, Louny, Chomutov…. Bydlím kousek od Evropské a zkušenosti s provozem na ní mám osobní. Navíc zvuk by se odrážel od bariéry vysokých domů a vracel se na druhou stranu Evropské do nižší zástavby.

19. 2. 2018, 15:32
Důležitost: Doplňující
Číslo komentáře: L-124-1a-1

Stepan Gala:

Souhlasím s tím, že 10 patrové budovy podél Evropské ulice nemohl ten kdo tvořil plán myslet vážně, ukazuje na neznalost lokality. Souhlasím s komentářem Jany Frkové.

24. 3. 2018, 22:14
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-124-1a-1-0
 
 

Libor Štolc:

Plně souhlasím s komentářem paní Frkové. Stavět bytovky vpravo od Evropské za občerstvením Mc Donald je barbarské. To nejsou v Praze jiné vhodné prostory pro výstavbu bytovek?

28. 3. 2018, 14:06
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-124-1a-1-1
 
 

Desetipodlažní obytné domy podél Evropské

Jana Frková:

Vytvořit novodobé „hradby“ z desetipodlažních domů podél Evropské – to přeci urbanisté nemohli myslet vážně! Odhlédneme-li od toho, že zaberou obrovskou zelenou plochu, bydlení podél dopravní tepny Evropská přece nemůže splňovat limity hlučnosti. Na Evropské je provoz po celých 24 hodin, je to hlavní výpadovka z Prahy směr letiště a dále Slaný, Louny, Chomutov…. Bydlím kousek od Evropské a zkušenosti s provozem na ní mám osobní. Navíc zvuk by se odrážel od bariéry vysokých domů a vracel se na druhou stranu Evropské do nižší zástavby.

19. 2. 2018, 15:33
Důležitost: Doplňující
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-124-1a-2

Klid a zeleň v ohrožení

Daniel Türk:

Klidná lokalita s nízkou zástavbou převážně rodinných domů bez výškových budov. Tyto proporce respektují i malé developerské projekty, které v oblasti v posledních letech vznikly. Lokalita je velmi zelená díky jedinečné poloze mezi Divokou Šárkou a Oborou hvězda a množstvím zahrad. Občanská vybavenost je velmi dobrá a velmi dobré je i spojení s centrem města. Velice příjemná je absence velkých nákupních středisek, která jsou ale dobře dostupná v okolí. Bohužel je v současné době lokalita charakteristická i velice špatnou údržbou vedlejších komunikací.
Celkově je lokalita velmi příjemná pro život, ale obávám se necitlivých zásahů, které by ráz lokality mohli zásadně změnit. Obavy prohlubuje zejména nekoncepčnost v poslední době prezentovaných zásadních projektů a přehlížení připomínek místních obyvatel. Za příklad může sloužit prodloužení tramvajová trati do polí za sídliště dědina, uvažovaná výstavba zbytečného hobby marketu na konečné, neřešení parkovacích problémů v lokalitě, které vede k ucpaným ulicím.
V metropolitním plánu uvažovaná výstavba domů podél Evropské by úplně zničila jedinečný výhled do Šárky.

4. 3. 2018, 09:58
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-124-1a-3

Hana Zakova:

Souhlasím.

30. 3. 2018, 11:59
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-124-1a-3-0
 
 

Desetipodlažní obytné domy podél Evropské

ZUZANA PISKÁČKOVÁ:

Dobrý den,z hrůzou jsem zjistila návrh metropolitního plánu - zastavět pruh u ul. Evropská,a také u ul. Drnovská !!! Jsem zásadně proti! Zde není pro nějaké vyjednávání opravdu prostor - jednoznačné NE ! Totálně by to změnilo dominantu Divoké Šárky,zdrancování přírody,copak není okolí zastavěno až dost ? Opravdu zde nepotřebujeme další domy.Prosím,myslete na lidi co zde žijí,a na lidi obecně... Dejte přednost přírodě která nám mizí před očima,než přednost tomu,že si někdo namastí kapsu.. Děkuji,Z. Piskackova

21. 3. 2018, 14:03
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-124-1a-4

Stepan Gala:

Souhlasím s tímto komentářem. Nikdo při tvoření plánu nemyslel na to, jake se lidem, co zde žijí bude žít i nadále. I neustále přibývající office centra jako AFI na Vokovické zhoršují život místním občanům hlukem, dopravou atd.

24. 3. 2018, 22:18
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-124-1a-4-0
 
 

Plánovaná zástavba na obou stranách Evropské na okraji Šáreckého údolí

Miroslav Kraus:

Při přípravě nového metropolitního plánu se zdůrazňovalo, že nová zástavba se bude týkat hlavně území, již dříve k zástavbě určených a nevyužitých lokalit, hlavně uvnitř města a nebude výrazně rozšiřovat zástavbu vně města. Návrh na zástavbu v Evropské ulici, na pokraji přírodně chráněného území je zcela v rozporu s tímto záměrem! Zřejmě návrh slouží záměru nějakého soukromého investora. Město by naopak mělo pozemky na okraji Šáreckého údolí a Evropské mělo vykoupit a zbudovat zde lesopark s přístupovými cestami do údolí pro obyvatele Nové Šárky, Dědiny i Ruzyně (podobně jako je to na straně z Nebušic).

22. 3. 2018, 12:45
Důležitost: Důležité
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-124-1a-5

Stepan Gala:

Souhlasím s tímto komentářem.

24. 3. 2018, 22:18
Důležitost: Důležité
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-124-1a-5-0
 
 

Evropská ulice

Margit Benickova:

Rozvoji se nelze bránit a snahy o rozvoj letiště a cestovního ruchu budou pokračovat. Rozdílné cíle mezi rezidenty a provozovateli služeb cestovního ruchu jsou, byly a budou.
MP je strategický územní dokument a přitom nezahrnuje napojení na projekty plánované rezortem dopravy (dráha) a obcemi a Středočeským krajem (příměstská doprava, parkoviště). Dopravní obslužnost lokality bez těchto souvislostí nelze řešit. Je to další klíčový problém připomínkované lokality. Parkování nerezidentů, tranzitní doprava, znečištěný vzduchu, hluk nepříjemně ovlivňují celkovou kvalitu bydlení. Tranzitní doprava -Evropská ulice je dopravní tepna. Vznikl zástavby a dopravní infrastruktury v 50. letech, uliční čára v bezprostřední blízkosti silnice je pro dnešní provoz a situaci nevyhovující. Chronicky známá situace, nicméně MP z pohledu území, ale nepřináší žádnou vizi snahy o řešení v souvislostech zmíněných na počátku. Je rok 2018 a nelze očekávat ze strany samosprávy a veřejné správy, že obyvatelé nebudou chtít toto téma řešit. Naopak MP ještě otevírá cestu pro další výstavbu na hranici rekreační oblasti Divoká Šárka.
Jakákoliv výstavba nových komerčních i obytných domů, musí být schvalována v souvislostech s dopravní obslužností okolního a širšího území.

23. 3. 2018, 11:00
Důležitost: Důležité
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-124-1a-6

Stepan Gala:

Naprosto souhlasím s tímto komentářem.

24. 3. 2018, 22:20
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-124-1a-6-0
 
 

Přírodní rezervace

František Duda:

Na Praze 6 jsem celý život a vždy byla tato lokalita spojována se zelení,přírodou a klidem. Bohužel se obávám, že tato éra pomalu a jistě končí. Nerozumím, proč urbanisté zasahují do zeleně na hranici přírodní rezervace Divoká Šárka a chtějí podél Evropské blok výškových staveb. Vždyť na území Prahy je mnoho smysluplnější míst k zástavbě, proč ubírat zeleň a "hluk velkoměsta" přiblížit krásné přírodní rezervaci? Bohužel se musíme neustále bránit rádoby dobrým nápadům. A co je vlastně se severozápadní částí pražského okruhu? Již začínám pochybovat ,že se jej dožiji, byť jsem ještě v produktivním věku...

25. 3. 2018, 23:01
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-124-1a-7

Přechod mezi městem a přírodou

Hana Zakova:

Lokalita tvoří svým charakterem přirozený přechod mezi velkoměstskou zástavbou a přírodou za hranicí lokality a města. Nenásilně navazuje také na vesnický charakter Liboce.

30. 3. 2018, 11:29
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-124-1a-8

Letiste a infrastruktura

Josef Polášek:

Co pozitivního nám přináší druhá přistávací dráha? Potřebuje Praha přijímat ještě větší množství lidí? Už teď letiště přepravilo více lidí než bylo původně plánované (15 000 000 lidí/2017). Při druhé přistávací dráze může dojít až k dvojnásobnému počtu cestujících přes Prahu.
Už v současné době je nedostačující infrastruktura a mpp infrastrukturu důsledně neřeší. Jak chce mpp dopravit přes Prahu 6 další miliony lidí za rok navíc? Jakým způsobem se dořeší doprava na letiště? Neřeší se doprava ani jakýkoli jiný veřejný zájem z výstavby paralelní dráhy.
Měla by se řešit regulace a stavět záchytná parkoviště na okraji Prahy. Mělo by se řešit napojení na středočeský kraj a navzájem spolupracovat. Praha 6 je transitním místem pro ty, kteří dojíždí do Prahy denně za prací z oblastí severozápadu Prahy, nicméně mpp to příliš nezohledňuje. Čím více lidí Praha láká, tím více se zhoršuje kvalita života Pražanů. Evropská ulice je již v současné době přetížená. Je třeba důsledně vyžadovat regulaci provozu, nikoli lákat další lidi.
My jsme rezidenti Prahy 6, měl by být dán větší důraz na rezidentní bydlení.
I toto můžete připomínkovat.

31. 3. 2018, 13:31
Důležitost: Zásadní
Číslo komentáře: L-124-1a-9

Ilona Al-Jumaily:

plně souhlasím, jen pro doplnění, opomenuta je i stavba městského okruhu, která propojí plánovanou stavbu Letiště Kbely s letištěm Ruzyně a následný nárůst dopravního zatížení je s předstihem těžko vyčíslitelný, ale pro Kbelské letiště je to výhodná trasa jak vyřešit tamní dopravu pro rychlý přístup k centru přes Ruzyň

1. 4. 2018, 08:53
Důležitost: Doplňující
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-124-1a-9-0
 
 

Sousedství

Tomáš Prouza:

Lokalita je charakteristická řadovými domky uspořádanými do městských bloků. Výška je 2 podlaží + podkroví. Hustota zástavby a zelené vnitrobloky zahrádek se osvědčily. Není třeba nic měnit, jen udržovat a chránit. A poučit se při návrhu sousedícího území Nové Ruzyně.

31. 3. 2018, 19:43
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-124-1a-10

Klidná zeleň v ohrožení

Jiří Novotný:

Klidná lokalita s nízkou zástavbou převážně rodinných domů bez výškových budov. Tyto proporce respektují i malé developerské projekty, které v oblasti v posledních letech vznikly. Lokalita je velmi zelená díky jedinečné poloze mezi Divokou Šárkou a Oborou hvězda a množstvím zahrad. Velice příjemná je absence velkých nákupních středisek, která jsou ale dobře dostupná v okolí. Bohužel je v současné době lokalita charakteristická i velice špatnou údržbou vedlejších komunikací.
Celkově je lokalita velmi příjemná pro život, ale obávám se necitlivých zásahů, které by ráz lokality mohly zásadně změnit. Obavy prohlubuje zejména nekoncepčnost v poslední době prezentovaných zásadních projektů a přehlížení připomínek místních obyvatel.
V metropolitním plánu uvažovaná výstavba domů podél Evropské by úplně zničila jedinečný výhled do Šárky.

31. 3. 2018, 20:11
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-124-1a-11

Klidná lokalita s nízkou zástavbou převážně rodinných domů bez výškových budov

Jana Frková:

Klidná lokalita s nízkou zástavbou převážně rodinných domů bez výškových budov. Tyto proporce respektují i malé developerské projekty, které v oblasti v posledních letech vznikly. Lokalita je velmi zelená díky jedinečné poloze mezi Divokou Šárkou a Oborou hvězda a množstvím zahrad. Občanská vybavenost je velmi dobrá a velmi dobré je i spojení s centrem města. Velice příjemná je absence velkých nákupních středisek, která jsou ale dobře dostupná v okolí. Celkově je lokalita velmi příjemná pro život, ale obáváme se necitlivých zásahů, které by ráz lokality mohl zásadně změnit. Obavy prohlubuje zejména nekoncepčnost v poslední době prezentovaných zásadních projektů a přehlížení připomínek místních obyvatel. Za příklad může sloužit prodloužení tramvajová trati do polí za sídliště Dědina, uvažovaná výstavba zbytečného hobby marketu, neřešení parkovacích problémů v lokalitě, které vede k ucpaným ulicím.
V metropolitním plánu uvažovaná výstavba domů podél Evropské od Mc. Donald odbočku z Evropské směr Chomutov by úplně zničila jedinečný výhled do Šárky. Urbanisté zasahují do zeleně na hranici přírodní rezervace Divoká Šárka a chtějí podél Evropské blok výškových staveb.

16. 5. 2018, 10:06
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: 124-1a-SUM-0

Příklad připomínky 1b. si můžete prohlédnout zde
1b. Co ve vaší lokalitě považujete za kvalitní (hodnotné, hezké, líbí se) – ​máte k tomu vztah? (hlavních komentářů: 7) Pro přidání komentáře se prosím přihlaste nebo registrujte

Přírodu

Lukas Cerny:

Je tu nádherná příroda. Zástavbou se teto pocit uplně zničí. Momentálně má příroda možnost vyčnívat. S plánovanými domy ji akorát zastíníte...

13. 2. 2018, 16:53
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-124-1b-0

Blízkost rezervace Šárka

Jana Frková:

Hradba betonových domů podél Evropské znepřístupní vstup do Šárky.

19. 2. 2018, 15:35
Důležitost: Doplňující
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-124-1b-1

Skloubení města s přírodou

Daniel Türk:

Mám k lokalitě silný vztah jako starousedlík. Kvalitní a příjemné je zejména bydlení v zeleni a klidu, v nízké zástavbě. Velice oceňuji možnost relaxace a sportování v Divoké Šárce a Oboře Hvězda a ničím nerušený výhled na ně.

4. 3. 2018, 10:00
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-124-1b-2

Příroda

ZUZANA PISKÁČKOVÁ:

Za kvalitní považuji přírodu kterou zde máme.. Vzhledem k tomu,že žijeme v městech jí už moc nezbývá. Budu ráda když to zůstane tak jak to je.Neberte nám to prosím.Děkuji.

21. 3. 2018, 14:10
Důležitost: Důležité
Číslo komentáře: L-124-1b-3

Přírodní rezervace

František Duda:

Přírodní rezervace Divoká Šárka, obora Hvězda, klid, občanská vybavenost.

25. 3. 2018, 23:02
Důležitost: Důležité
Číslo komentáře: L-124-1b-4

Příroda i město na dosah

Hana Zakova:

Nízká a ne příliš hustá zástavba, množství zeleně (vč. zahrad, vnitrobloků), klid a dosud relativně malý dopravní ruch uvnitř lokality. Rychlá dostupnost přírody za hranicí lokality – Divoká Šárka a dál – a zároveň rychlá dostupnost centra Prahy.

30. 3. 2018, 11:30
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-124-1b-5

Nízká a ne příliš hustá zástavba, množství zeleně

Jana Frková:

Nízká a ne příliš hustá zástavba, množství zeleně (vč. zahrad, vnitrobloků), klid a dosud relativně malý dopravní ruch uvnitř lokality. Rychlá dostupnost přírody za hranicí lokality – Divoká Šárka a dál – a zároveň rychlá dostupnost centra Prahy.

16. 5. 2018, 10:09
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: 124-1b-SUM-0

Příklad připomínky 1c. si můžete prohlédnout zde
1c. Co je ve vaší lokalitě podle vás problémové – nevzhledné nebo ​způsobuje problémy (doprava, zápach, bariéra v území atd.)? (hlavních komentářů: 5) Pro přidání komentáře se prosím přihlaste nebo registrujte

Řušná Evropská

Jana Frková:

Doprava na Evropské neutuchá ani v noci.

19. 2. 2018, 15:36
Důležitost: Doplňující
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-124-1c-0

Problémy s komunikacemi

Daniel Türk:

Nejproblematičtější je dopravní situace. Poničené vedlejší komunikace, často ucpané parkujícími auty nerezidentů a hlučná Evropská. Problematické jsou také železniční přejezdy v ulicích Litovická a U stanice. Po spuštění signalizace trvá často dlouhé minuty, než přijede vlak, což vede k dlouhým kolonám v případě ulice Litovická a těžkým nehodám netrpělivých řidičů v případě ulice U silnice, kde nejsou závory.

4. 3. 2018, 10:04
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-124-1c-1

Stepan Gala:

Souhlasím

24. 3. 2018, 22:20
Důležitost: Důležité
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-124-1c-1-0
 
 

Natálie Ptáčníková:

Souhlasím.

28. 3. 2018, 21:34
Důležitost: Důležité
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-124-1c-1-1
 
 

Doprava

František Duda:

Dopravní situaci na Praze 6 je poslední roky tristní, zoufalá.
- situaci na "kulaťáku"
- nedořešený severozápadní obchvat města, který by mohl výrazně odlehčit značně přetížené Evropské
- nedořešené spojení s letištěm
- nesmyslný dopravní uzel ve Vokovicích. Kdo to projektoval? Každou chvilku je odbočka na autobusový terminál blokována z důvodu spuštěných závor přilehlé železnice apod.

25. 3. 2018, 23:07
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-124-1c-2

Rušná Evropská a špatně přístupná Šárka

Hana Zakova:

Chybí více oficiálních vstupů do Divoké Šárky – vzdálenost mezi vstupy u konečné tramvaje Divoká Šárka a na křižovatce Pražského okruhu s Evropskou je cca 2 km.
Rostoucí nedostatek parkovacích míst, který se zhorší zrušením parkování kvůli vznikající tramvajové trati na Dědinu.
Evropská ulice - po vytvoření pruhů pro autobusy je Evropská nejen ve špičkách ucpaná od křižovatky s okruhem až po Veleslavín. Provoz na Evropské zásadně roste.

30. 3. 2018, 11:36
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-124-1c-3

Nejproblematičtější je dopravní situace

Jana Frková:

Nejproblematičtější je dopravní situace. Poničené vedlejší komunikace, často ucpané parkujícími auty nerezidentů a hlučná Evropská. Problematické jsou také železniční přejezdy v ulicích Litovická a U stanice. Po spuštění signalizace trvá často dlouhé minuty, než přijede vlak, což vede k dlouhým kolonám v případě ulice Litovická a těžkým nehodám netrpělivých řidičů v případě ulice U silnice, kde nejsou závory.
Chybí více oficiálních vstupů do Divoké Šárky – vzdálenost mezi vstupy u konečné tramvaje Divoká Šárka a na křižovatce Pražského okruhu s Evropskou je cca 2 km.
Rostoucí nedostatek parkovacích míst, který se zhorší zrušením parkování kvůli připravované tramvajové trati na Dědinu.
Evropská ulice - po vytvoření pruhů pro autobusy je Evropská nejen ve špičkách ucpaná od křižovatky s okruhem až po Veleslavín. Provoz na Evropské zásadně roste.

16. 5. 2018, 10:13
Důležitost: Zásadní
Číslo komentáře: 124-1c-SUM-0

Příklad připomínky 1d. si můžete prohlédnout zde
1d. Jsou ve vaší lokalitě nějaké důležité charakteristické prvky, průhledy, dominanty, přírodní, stavební památky atd., které by bylo vhodné chránit a uchovat pro budoucnost? (hlavních komentářů: 6) Pro přidání komentáře se prosím přihlaste nebo registrujte

Šárecké údolí

Lukas Cerny:

Pro tuto lokalitu je charakteristické Šárecké údolí a výhled na něj. Je příjemné nekoukat ze zastávky na domy, ale do přírody!

13. 2. 2018, 16:54
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-124-1d-0

Rezervace Šárka je z Evropské vidět

Jana Frková:

Podél Evropské je nádherný pohled do oblasti Šárky. Domy podél Evropské vytvoří nepropustnou hradbu a místo do přírody, budeme mít betonovou bariéru.

19. 2. 2018, 15:39
Důležitost: Doplňující
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-124-1d-1

Podzemní objekt podél Evropské

Martina Hůlová:

V době 2.sv.války zde vznikájí podzemní prostory polního letiště, nalézají se v horní partii Šáreckého údolí, asi 1 km západně od konečné smyčky tramvají v Liboci, v pískovcovém svahu na úrovni žlutě značené turistické cesty v lesoparku. Tato cesta je souběžná se státní silnicí na Slaný a Chomutov. Kvůli výjimečné zachovalosti a přístupnosti by bylo vhodné chránit jako vojenskou a technickou památku, i jako geologický profil.
Tyto chodby byly v 60.létech zaváženy chemickým odpadem, který by neměl být dle sond nebezpečný, nicméně nikdo přesně neví, co tam je. Bylo by možné využít rozsáhlých podzemních prostor jako sklepy, depozitáře, lapidária. Podobné využití je známo ze zahraničí. Tyto chodby se zřejmě kryjí s možnou výstavbou budov podél Evropské, avšak neměly by být kvůli nové výstavbě zničeny. Zároveň by se připadný investor musel vypořádat s chemickým, odpadem, což by muselo být jasně předem definováno.
http://old.speleo.cz/soubory/speleo/sp12/sarka.htm

25. 2. 2018, 21:47
Důležitost: Doplňující
Číslo komentáře: L-124-1d-2

Příroda a pozapomenutý odboj

Daniel Türk:

Charakteristické a hodné ochrany jsou výhledy na Divokou Šárku a Oboru Hvězda a celkový charakter lokality s menšími domy a velkým podílem zelených ploch.
Charakteristická, i když méně známá, je vazba lokality na protinacistický a protikomunistický odboj. V domě v Litovické ulici žil generál Josef Mašín, popravený člen zpravodajské skupiny Tří králů. Jeho synové Ctirad a Josef jsou jedni z nejznámějších protikomunistických odbojářů. Specifickou ochranu a pietu by si zasloužila bývalá jízdárna ruzyňských kasáren, kde bylo popraveno mnoho členů protinacistického odboje.

4. 3. 2018, 10:08
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-124-1d-3

Výhledy na Kozákovu skálu a dominantu libockého kostela

Hana Zakova:

Charakteristické a hodné ochrany jsou výhled na Kozákovu skálu na jedné straně a na dominantu libockého kostela, případně oboru Hvězda s letohrádkem na straně druhé.

30. 3. 2018, 11:40
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-124-1d-4

Podzemní objekt podél Evropské

Jana Frková:

Podél Evropské je nádherný průhled do oblasti Divoké Šárky. Navrhovaná zástavba v MP podél Evropské vytvoří nepropustnou hradbu a místo do přírody, budeme mít betonovou bariéru.
Podzemní objekt podél Evropské: V době 2.sv.války zde vznikají podzemní prostory polního letiště, nalézají se v horní partii Šáreckého údolí, asi 1 km západně od konečné smyčky tramvají v Liboci, v pískovcovém svahu na úrovni žlutě značené turistické cesty v lesoparku. Tato cesta je souběžná se státní silnicí na Slaný a Chomutov. Kvůli výjimečné zachovalosti a přístupnosti by bylo vhodné chránit jako vojenskou a technickou památku, i jako geologický profil.
Tyto chodby byly v 60.létech zaváženy chemickým odpadem, který by neměl být dle sond nebezpečný, nicméně nikdo přesně neví, co tam je. Bylo by možné využít rozsáhlých podzemních prostor jako sklepy, depozitáře, lapidária. Podobné využití je známo ze zahraničí. Tyto chodby se zřejmě kryjí s možnou výstavbou budov podél Evropské, avšak neměly by být kvůli nové výstavbě zničeny. Zároveň by se připadný investor musel vypořádat s chemickým, odpadem, což by muselo být jasně předem definováno.
http://old.speleo.cz/soubory/speleo/sp12/sarka.htm
Charakteristická, i když méně známá, je vazba lokality na protinacistický a protikomunistický odboj. V domě v Litovické ulici žil generál Josef Mašín, popravený člen zpravodajské skupiny Tří králů. Jeho synové Ctirad a Josef jsou jedni z nejznámějších protikomunistických odbojářů. Specifickou ochranu a pietu by si zasloužila bývalá jízdárna ruzyňských kasáren, kde bylo popraveno mnoho členů protinacistického odboje.

16. 5. 2018, 10:32
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: 124-1d-SUM-0

Příklad připomínky 1e. si můžete prohlédnout zde
1e. Odpovídá podle vás vymezení lokality popsaným společným vlastnostem?  Co byste svými slovy doplnili, upravili korigovali? (hlavních komentářů: 4) Pro přidání komentáře se prosím přihlaste nebo registrujte

Společné vlastnosti?

Jana Frková:

Ty by měly hlavně chránit zeleň, což se bohužel v metropolitním plánu neděje.

19. 2. 2018, 15:41
Důležitost: Doplňující
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-124-1e-0

Expanze města do přírodní rezervace

Daniel Türk:

Vymezení neodpovídá na severní straně lokality, kde úzkým pruhem zasahuje do přírodní rezervace Divoká Šárka za Evropskou ulicí. Tento pás nemá žádné společné vlastnosti s lokalitou a měl by být (zůstat) součástí přírodní rezervace. Takto je pás do lokality „násilně“ vtlačen na úkor přírodní rezervace což jde zcela proti jeho současnému charakteru.

4. 3. 2018, 10:10
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-124-1e-1

Stepan Gala:

Souhlasím

24. 3. 2018, 22:21
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-124-1e-1-0
 
 

Severní strana Evropské patří do objektu Šárka

Hana Zakova:

Vymezení neodpovídá - 411/124/2281 (pás na severní straně Evropské) nemá žádné společné vlastnosti s lokalitou a patří do přírodní rezervace Šárka. Jeho zastavění by mělo negativní vliv na dopravu (zpomalení dopravy na páteřní komunikaci pro osobní/veřejnou městskou i příměstskou dopravu), na přírodu, rekreující se návštěvníky (bezprostředně navazuje na přírodní rezervaci) i stávající obyvatele lokality. Jedinečný výhled na Divokou Šárku by si mohlo užívat jen zlomek obyvatel.

30. 3. 2018, 11:53
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-124-1e-2

Zásadní špatné vymezení lokality - Expanze plánované vysokopodlažní zástavby do přírodní rezervace

Jana Frková:

Vymezení lokality Nová Šárka neodpovídá na severní straně lokality, kde pruhem zasahuje do přírodní rezervace Divoká Šárka na severní straně Evropské ulice. Tento pás nemá žádné společné vlastnosti s lokalitou a měl by být (zůstat) součástí přírodní rezervace Divoká Šárka. Takto je pás do lokality „násilně“ vtlačen na úkor přírodní rezervace, což jde zcela proti jeho současnému charakteru přírodní rezervace.
Vymezení neodpovídá - 411/124/2281 (pás na severní straně Evropské) nemá žádné společné vlastnosti s lokalitou a patří do přírodní rezervace Šárka. Jeho zastavění by mělo negativní vliv na dopravu (zpomalení dopravy na páteřní komunikaci pro osobní/veřejnou městskou i příměstskou dopravu), na přírodu, rekreující se návštěvníky (bezprostředně navazuje na přírodní rezervaci) i stávající obyvatele lokality.

16. 5. 2018, 10:40
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: 124-1e-SUM-0

Příklad připomínky 1f. si můžete prohlédnout zde
1f. Navrhli byste v závislosti na popsaných společných vlastnostech lokality jakoukoliv úpravu hranice lokality? (hlavních komentářů: 7) Pro přidání komentáře se prosím přihlaste nebo registrujte

Chybná hranice lokality, oblasti zástavby patří k Šárce

Jan Rybář:

Lokalita Nová Šárka je v MP vymezena chybně - zahrnuje i úzký pruh při severní straně Evropské, který však patří do oblasti Šárka a v rámcí ní by měl být i posuzován. Navrhovaná výšková zástavba by měla drastický dopad především na oblast přírodní rezervace Divoká Šárka, o níž ji dělí místy jen zhruba 150 metrů.
Vyjmutí této plochy z oblasti Šárka se jeví účelové a při posuzování je třeba zařadit ji zpět k Šárce, kam patří logikou území i svými dopady.

18. 1. 2018, 14:58
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-124-1f-0

Vladan Hodek:

Šárka není Milíčovský les do kterého se kouká Jižní město. Jakákoliv snaha vést po hraně údolí výškovou zástavbu je devastující pro mimořádné krajinné hodnoty celého území. Měřítko území je zásadní. Jakkoliv se vše jeví rozsáhlé, dramatické a monumetální ve skutečnosti se jedná o drobný skalní zářez a malé skalnaté vrchy, Pokud by došlo k pohledovému porovnání s výškovou zástavbou byl by mimořádný charakter území zničen. Není žádný důvod město tlačit do Divoké Šárky. Místo je oblíbené právě proto, že není uzurpováno okolními stavbami, které by místním přírodním dominantám konkurovali.

19. 1. 2018, 00:36
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-124-1f-0-0
 
 

Stepan Gala:

Souhlasím

24. 3. 2018, 22:23
Důležitost: Důležité
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-124-1f-0-1
 
 

Změna hranice lokality

Margit Benickova:

Hranice lokality Nová Šárka je vymezena v návrhu Metropolitního plánu tak, že zásadním způsobem otevírá prostor pro změnu rázu lokality. Vizuální i faktické propojení stávající obytné zóny s přírodou bude narušeno. Plánovaný prostor k výstavbě není dostatečný pro stavby včetně patřičné doprovodné a obslužné infrastruktury, parkoviště, komunikace, chodníky.
Jedinečný reprezentativní vjezd do metropole se změní. Lokalita kde je dominantní “volný prostor” bude obyčejnou ulici se zástavbou po obou stranách, exkluzivita výhledu na Šárku se získá pouze pro výškovou zástavbou.
Vymezení lokality č. 124 i na „druhou“ stranu Evropské ulice do bezprostřední blízkosti Šárky chybí opodstatnění. Napojení na obytnou zónu není intuitivní, ale je rozděleno komunikací se silnou dopravou. Nová tramvajová trať na Dědinu povede ulicí Vlastina, napojení na MHD bude znamenat budování nových přechodů pro chodce, vjezdů, výjezdů narušení plynulosti dopravy na klíčové komunikaci. Metropolitní plán zmiňuje pouze napojení na plyn a teplo.

31. 1. 2018, 20:36
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-124-1f-1

Lucie Laitlova:

Souhlasím

25. 3. 2018, 23:23
Důležitost: Důležité
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-124-1f-1-0
 
 

Zachovat zelený pruh

Lukas Cerny:

Rozhodně bych neničil přírodu napravo od Evropské silnice směrem na letiště.
Je tam krásný výhled do údolí a na skály, které domy zkazíte.

13. 2. 2018, 16:55
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-124-1f-2

Zelené pásmo podél Evropské

Jana Frková:

Zeleň podél Evropské od Mc. Donald až po odbočení na Chomutov, to je rozhodně součást přírodní rezervace Šárka a nemělo by být určeno k zastavění!!!

19. 2. 2018, 15:44
Důležitost: Doplňující
Číslo komentáře: L-124-1f-3

Stepan Gala:

Souhlasím, není k tomu ani občanská vybavenost, ani dopravní obslužnost a ani hlukoé a emisní normy, které by umožnovaly jakékoli další stavby aniž by to mělo další vliv na současné obyvatele, zde žijící.

24. 3. 2018, 22:24
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-124-1f-3-0
 
 

Pás na sever od Evropské patří do Divoké Šárky

Daniel Türk:

Do lokality nepatří část na severní straně od Evropské. Lokalita 124 by měla být ohraničena jižní stranou Evropské ulice a severní část od Evropské ulice logicky patří pod lokalitu 965 Šárka a měli by pro ni platit i stejné regulativy včetně nezastavitelnosti.

4. 3. 2018, 10:13
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-124-1f-4

Hana Zakova:

souhlasím.

30. 3. 2018, 11:57
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-124-1f-4-0
 
 

Nesouhlas se stavbou na okraji Divoké Šárky

Lucie Laitlova:

Pruh na okraji Šárky podél Evropské by měl určitě logicky spadat pod chráněnou krajinnou oblast. Zástavba na tomto místě je naprosto nevhodná, spíše to působí jako výhodná investice pro stavební firmu nebo realitní firmu. Zástavba by narušila celistvost celé krajinné oblasti Šárka, vytvořila by "tunel" ze silnice Evropská, zabránila by výhledu do Šárky a ukrojila by další část zeleně, které je v Praze nedostatek.

25. 3. 2018, 23:21
Důležitost: Důležité
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-124-1f-5

Nepřipustit, aby hranice lokality Nová Šárka na severní straně Evropské zasahovala do území Šárky

Jana Frková:

Do lokality nepatří část na severní straně od Evropské. Lokalita 124 by měla být ohraničena jižní stranou Evropské ulice a severní část od Evropské ulice logicky patří pod lokalitu 965 Šárka a měli by pro ni platit i stejné regulativy včetně nezastavitelnosti.
Hranice lokality Nová Šárka je vymezena v návrhu Metropolitního plánu tak, že zásadním způsobem otevírá prostor pro změnu rázu lokality. Vizuální i faktické propojení stávající obytné zóny s přírodou bude narušeno. Plánovaný prostor k výstavbě na severní straně Evropské není dostatečný pro zástavbu včetně patřičné doprovodné a obslužné infrastruktury, parkoviště, komunikace, chodníky.
Jedinečný reprezentativní vjezd do metropole se změní. Lokalita kde je dominantní “volný prostor” bude obyčejnou ulici se zástavbou po obou stranách, exkluzivita výhledu na Šárku se získá pouze pro výškovou zástavbou.
Vymezení lokality č. 124 i na „druhou“ stranu Evropské ulice do bezprostřední blízkosti Šárky chybí opodstatnění. Napojení na obytnou zónu není intuitivní, ale je rozděleno komunikací se silnou dopravou

16. 5. 2018, 10:51
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: 124-1f-SUM-0

Zpět Pokračovat dále