Komentáře lokality 658 - Stadion Strahov

1. Metropolitní plán - lokalita
1a. Jak vnímáte prostor vaší lokality? Co je pro celou lokalitu nebo její část zásadní - co ji charakterizuje? (hlavních komentářů: 3)

CELKOVY KONCEPT - NENI JEDNODUCHE ALE URCITE MOZNE

Klara Wagner:

reseni toHoto uzemi neni jednoduche vzhledem k mnoha komplikujicim aspektum jako jsou napr. doprava, parkovani, majetkopravni vztahy. na druhou stranu skyta uzemi neopakovatelne moznosti, kterych mame povinnost vyuzit. Dominantnimi prvky teto lokality jsou urcite 3 sportovni arealy.

30. 3. 2018, 17:25
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-658-1a-0

Petra Koderičová:

Souhlasím

31. 3. 2018, 18:23
Důležitost: Důležité
Číslo komentáře: L-658-1a-0-0
 
 

Hana Kubeckova:

take souhlasim

31. 3. 2018, 21:14
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-658-1a-0-1
 
 

Sportovní charakter

Michal Chylík:

Pro tuto lokalitu jsou určující tři sportovní stadiony, další sportoviště a okolní plochy převážně určené jako zázemí pro provoz sportovních staveb.

31. 3. 2018, 19:12
Důležitost: Důležité
Číslo komentáře: L-658-1a-1

Klara Wagner:

urcite souhlasim

2. 4. 2018, 18:21
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-658-1a-1-0
 
 

Sportovně rekreační území

Jan Řehola:

Oblast Strahova je dlouhodobě využívána jako oblast pro rekreaci a sport a tak by to také mělo zůstat. Celá oblast by měla být řešena koncepčně, mělo by se zabránit změnám územního plánu nebo jeho jejich obcházení do doby než bude schválen Metropolitní plán. Tato oblast má potenciál plnit obdobou funkci jako kopec Montjuic v Barceloně. Být místem pro rekreaci, volný čas, kulturu a sportoviště. Tedy oblastí nad městem, kam občané budou chodit strávit svůj volný čas. Pokračováním zástavby může Praha o tuto možnost přijít a žádné takové další území z dobrou dostupností z centra už nemá. Byla by škoda tento potenciál nevyužít!

1. 5. 2018, 20:46
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-658-1a-2

Marek Šálek:

Naprostý souhlas.

14. 5. 2018, 20:44
Důležitost: Důležité
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-658-1a-2-0
 
 

1b. Co ve vaší lokalitě považujete za kvalitní (hodnotné, hezké, líbí se) – ​máte k tomu vztah? (hlavních komentářů: 5)

PROSTOR, NEOPAKOVATELNE MOZNOSTI

Klara Wagner:

Prostor, jeho velikost a umisteni v bezprostredni navaznosti ci blizkosti Prazskeho Hradu, Petrina, Ladronky, Brevnova, vyhledy na cele mesto. To vse vytvari obrovsky potencial vyuziti s moznosti realizace verejneho vybaveni pro obyvatele Prahy a jejiho okoli.

29. 3. 2018, 20:09
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-658-1b-0

Senka Příhodová:

Souhlasim.

30. 3. 2018, 12:45
Důležitost: Důležité
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-658-1b-0-0
 
 

Hana Kubeckova:

souhlasim

30. 3. 2018, 12:57
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-658-1b-0-1
 
 

Marketa Kudlacova:

Zcela souhlasím.

30. 3. 2018, 21:10
Důležitost: Důležité
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-658-1b-0-2
 
 

Magda Fleková:

souhlasím

30. 3. 2018, 23:10
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-658-1b-0-3
 
 

Petra Koderičová:

Souhlasím

31. 3. 2018, 18:23
Důležitost: Důležité
Číslo komentáře: L-658-1b-0-4
 
 

Michal Chylík:

Rozhodně je to v celopražském a i celostátním měřítku jedinečné místo pro veřejné vybavení.

31. 3. 2018, 19:13
Důležitost: Zásadní
Číslo komentáře: L-658-1b-0-5
 
 

Pavla Janoušková Kubečková:

Také souhlasím

31. 3. 2018, 22:14
Důležitost: Důležité
Číslo komentáře: L-658-1b-0-6
 
 

VELKE ROZVOJOVE UZEMI - CELOMESTSKY VYZNAMNE

Klara Wagner:

rozhodne je nutne resit toto uzemi jako celek s navaznosti na dalsi oblasti. Rozhodne neschvalovat dilci zmeny uzemniho planu. Jakakoli zmena by mela byt resena ve vzajemnych souvislostech a s jasnou budouci vizi celeho uzemi. Postupne "ukrajovani" tohoto celeho uzemi omezuje moznosti jeho budouciho vyuziti!

29. 3. 2018, 22:17
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-658-1b-1

Senka Příhodová:

Souhlas.

30. 3. 2018, 12:45
Důležitost: Důležité
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-658-1b-1-0
 
 

Hana Kubeckova:

souhlasim s komentarem

30. 3. 2018, 12:57
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-658-1b-1-1
 
 

Magda Fleková:

souhlasím

30. 3. 2018, 23:11
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-658-1b-1-2
 
 

VELKY POTENCIAL, CILOVA DESTINACE

Klara Wagner:

viz priloha.
Oblast Strahova a Strahovskych koleji a navazujiciho okoli stale jeste skyta neopakovatelnou moznost o PROPOJENI VEREJNE PRISTUPNYCH ZELENYCH, REKREACNICH A SPORTOVNICH PLOCH OD HVEZDY AZ PO PETRIN. Toto propojeni by nemelo znamenat braneni rekonstrukce ci vystavbe v mistech stavajicich sportovnich staveb na Strahove. Na druhou stranu by MP nemel umoznit, bez jasneho celkoveho zameru pro celou oblast,, zastavovat plochy, ktere by v budoucnu mohly slouzit prave jako vyse zminena spojnice.
Proto by bylo vhodne jasne stanovit nezastavitelnou cast (napr v mistech dnesnich sportovist - resp jejich hrist). Oblasti tribun, zazemi a jejich okoli by pa skytalo dalsi moznosti ztvarneni a zpracovani. toto reseni by pouze jakymsi zpusobem rezervovalo a chranilo plochu do doby jasneho zameru pro danou Oblast nejen Strahova, ale i Strahovskych Koleji a dalsich navazujicich mestskych casti.
priloha znazornuje:
1 - hlavni osu propojeni od Hvezdy az po Petrin
2 - plochy bez mozne vystavby
3 - podporu a zachovani propojeni Ladronka - Smirickeho - Kralovka - Belohorska
Cela tato Oblast by se tak stala cilovou destinaci nejen pro lidi z blizkeho okoli, ale mohla by se tak stat oblibenou cilovou destinaci vsech prazanu ci turistu.

30. 3. 2018, 05:08
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-658-1b-2

Senka Příhodová:

Souhlasim. S propojovanim zelenych a rekreacnich ploch by mel MPP pocitat v kazdem moznem miste. Prinos pro obyvatele je jednoznacne velky a tuto snahu a tendenci lze videt v mnoha evropskych mestech.

30. 3. 2018, 12:51
Důležitost: Důležité
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-658-1b-2-0
 
 

Hana Kubeckova:

souhlasim s komentari

30. 3. 2018, 12:58
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-658-1b-2-1
 
 

Marketa Kudlacova:

Zcela souhlasím.

30. 3. 2018, 22:55
Důležitost: Doplňující
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-658-1b-2-2
 
 

Magda Fleková:

naprosto souhlasím

30. 3. 2018, 23:11
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-658-1b-2-3
 
 

Marina Caistor:

souhlasim. urcite by se melo vyuzit potencialu ktere misto nabizi hlavne pro lidi zijici v Praze - at jiz jako celomestske sportovni destinace, kulturni a spolecenske vyziti...

1. 4. 2018, 00:56
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-658-1b-2-4
 
 

Sportovní plochy

Michal Chylík:

Lokalita především v západní části obsahuje velké množství tradičních sportovních ploch, které musí být zachovány. Poskytují sportovní vyžití pro velké množství sousedních lokalit a jsou tak nenahraditelné.

31. 3. 2018, 20:10
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-658-1b-3

Marina Caistor:

souhlasim. byla by to nenahraditelna skoda kdyby Praha o takoveto prostory prisla.

1. 4. 2018, 00:58
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-658-1b-3-0
 
 

Sportoviště a zeleň na kopci nad městem

Jan Řehola:

Čerstvý vzduch a volný prostor. Ladronka a oblast strahovského kopce pro mě představuje oblast, kde se dá dýchat, díky tomu, že jsou zde volná prostrantsví. Město takové oblasti potřebuje. Jsou to jeho plíce. A strahovský kopec je na podobné místo ideální!

1. 5. 2018, 20:49
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-658-1b-4

1c. Co je ve vaší lokalitě podle vás problémové – nevzhledné nebo ​způsobuje problémy (doprava, zápach, bariéra v území atd.)? (hlavních komentářů: 5)

DOPRAVA, PARKOVANI, MAJETKOPRAVNI VZTAHY

Klara Wagner:

to vse komplikuje vytvoreni smysluplneho konceptu. Presto by se cele uzemi melo resit jako celek s navaznosti na dalsi uzemi - napr. Strahovske koleje, Brevnov, Ladronku atd....

29. 3. 2018, 20:18
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-658-1c-0

Senka Příhodová:

Souhlas. Jasnou koncepci dopravy a parkovani postrada cela Praha 6.

30. 3. 2018, 12:54
Důležitost: Důležité
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-658-1c-0-0
 
 

Hana Kubeckova:

shoduji se s komentari

30. 3. 2018, 12:59
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-658-1c-0-1
 
 

Petra Koderičová:

Souhlasím

31. 3. 2018, 18:24
Důležitost: Důležité
Číslo komentáře: L-658-1c-0-2
 
 

Pavla Janoušková Kubečková:

Také souhlasím

31. 3. 2018, 22:15
Důležitost: Důležité
Číslo komentáře: L-658-1c-0-3
 
 

Nevyužité stavby, absence koncepce využití

Michal Chylík:

Sportovní stavby nejsou příliš využívané a chátrají. To sebou nese další problémy. Nutná revitalizace.

31. 3. 2018, 19:17
Důležitost: Důležité
Číslo komentáře: L-658-1c-1

Marina Caistor:

rozhodne ano

1. 4. 2018, 00:59
Důležitost: Důležité
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-658-1c-1-0
 
 

Klara Wagner:

souhlasim - jeden z hlavnich problemu. nutne koncepcni reseni

2. 4. 2018, 20:02
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-658-1c-1-1
 
 

Autosalon a autoservis NHCar

Michal Chylík:

V lokalitě je provozován velký autosalon a autoservis NHCar. Na takto lukrativním místě rozhodně není vhodné vyhradit obrovskou plochu pro parkování vozidel k prodeji. To patří na periferii Prahy.

31. 3. 2018, 20:17
Důležitost: Důležité
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-658-1c-2

Marina Caistor:

souhlasim. na misto v sousedstvi Hradu a Petrina toto urcite nepatri

1. 4. 2018, 01:02
Důležitost: Důležité
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-658-1c-2-0
 
 

Klara Wagner:

souhlasim

2. 4. 2018, 20:03
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-658-1c-2-1
 
 

Parkovací plochy pro okolní lokality

Michal Chylík:

Vzhledem k nedostatku parkovacích míst v okolí, slouží asfaltové plochy v lokalitě jako velké parkoviště . U Spartakiádního stadionu rovněž pravidelně parkuje velké množství turistických autobusů. Při změnách v lokalitě, které toto parkování omezí nebo vyloučí, bude nutné najít jiné řešení.

31. 3. 2018, 20:20
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-658-1c-3

Marina Caistor:

souhlas. doprava a parkovani je jeden z hlavnich problemu pro radne vyuziti stadionu.

1. 4. 2018, 01:04
Důležitost: Důležité
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-658-1c-3-0
 
 

Klara Wagner:

souhlasim

2. 4. 2018, 20:04
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-658-1c-3-1
 
 

Neřešená koncepce, chátrající sportoviště

Jan Řehola:

Jde o oblast, která potřebuje koncepci, jako zmíněný vrch Montjuic v Braceloně. sport, rekreace, volný čas, kultura. Stop nekoncepční bytové zástabvě. Řešit jako celek. Využít potenciál propojení Petřína, Ladronky a Hvězdy.

1. 5. 2018, 20:52
Důležitost: Důležité
Číslo komentáře: L-658-1c-4

1d. Jsou ve vaší lokalitě nějaké důležité charakteristické prvky, průhledy, dominanty, přírodní, stavební památky atd., které by bylo vhodné chránit a uchovat pro budoucnost? (hlavních komentářů: 3)

JEDINECNA LOKALITA

Klara Wagner:

v blizkosti Prazskeho Hradu a centra mesta obklopena zeleni s krasnymi vyhledy, nabizi nescetne moznosti vyuziti.

29. 3. 2018, 22:20
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-658-1d-0

Senka Příhodová:

To kazdopadne. Souhlasim.

30. 3. 2018, 12:55
Důležitost: Důležité
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-658-1d-0-0
 
 

Hana Kubeckova:

souhlasim

30. 3. 2018, 13:00
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-658-1d-0-1
 
 

Petra Koderičová:

Souhlasím

31. 3. 2018, 18:24
Důležitost: Důležité
Číslo komentáře: L-658-1d-0-2
 
 

Petra Koderičová:

Souhlasím

31. 3. 2018, 18:25
Důležitost: Důležité
Číslo komentáře: L-658-1d-0-3
 
 

Pavla Janoušková Kubečková:

Souhlasím

31. 3. 2018, 22:16
Důležitost: Důležité
Číslo komentáře: L-658-1d-0-4
 
 

Spartakiádní stadion

Michal Chylík:

Jasnou dominantou a stavební památkou je Spartakiádní stadion, pro který je nezbytné najít nové využití. Lokalita se vzhledem ke své vysoké poloze vyznačuje krásnými výhledy na Prahu.

31. 3. 2018, 20:00
Důležitost: Doplňující
Číslo komentáře: L-658-1d-1

Marina Caistor:

souhlasim. ovsem je to nelehky ukol.

1. 4. 2018, 01:06
Důležitost: Důležité
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-658-1d-1-0
 
 

Klara Wagner:

urcite souhlasim. problemem je doprava a parkovani, ktere jsou urcite nutne resit v navaznosti na cele uzemi.... je to trochu zacarovany kruh. do toho vseho jeste vlastnici dotcenych uzemi....

2. 4. 2018, 00:19
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-658-1d-1-1
 
 

Zeleň a sport

Jan Řehola:

Zachovat volné zelené plochy, revitalizovat sportoviště, otevřít je veřejnosti

1. 5. 2018, 20:53
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-658-1d-2

1e. Odpovídá podle vás vymezení lokality popsaným společným vlastnostem?  Co byste svými slovy doplnili, upravili korigovali?
1f. Navrhli byste v závislosti na popsaných společných vlastnostech lokality jakoukoliv úpravu hranice lokality? (hlavních komentářů: 3)

UPRAVA HRANICE LOKALITY

Klara Wagner:

urcite by nemela spadat do teto oblasti dnesni plocha parkoviste prilehla k parku Smirickeho na rohu ulice Nad Zaverkou a Diskarska.
Tato plocha by mela byt revitalizovana na zelen a obnovena jako spojnice mezi parky Smirickeho a Kralovka.
teoreticky by zde bylo pak mozne i vybudovat mensi odstavne "parkoviste v zeleni". Hlavni cilem by mela, ale byt revitalizace a propojeni obou parku.

30. 3. 2018, 00:21
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-658-1f-0

Hana Kubeckova:

souhlasim

30. 3. 2018, 13:01
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-658-1f-0-0
 
 

Marketa Kudlacova:

Souhlasím

30. 3. 2018, 21:11
Důležitost: Důležité
Číslo komentáře: L-658-1f-0-1
 
 

Magda Fleková:

souhlasím

30. 3. 2018, 23:13
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-658-1f-0-2
 
 

Petra Koderičová:

SouhlasíM

31. 3. 2018, 18:25
Důležitost: Důležité
Číslo komentáře: L-658-1f-0-3
 
 

Michal Chylík:

Souhlas.

31. 3. 2018, 20:01
Důležitost: Důležité
Číslo komentáře: L-658-1f-0-4
 
 

Pavla Janoušková Kubečková:

souhlas

31. 3. 2018, 22:15
Důležitost: Důležité
Číslo komentáře: L-658-1f-0-5
 
 

Marina Caistor:

souhlas

1. 4. 2018, 01:07
Důležitost: Důležité
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-658-1f-0-6
 
 

NUTNOST RESENI V NAVAZNOSTI NA OKOLNI LOKALITY

Klara Wagner:

Schema - viz priloha
Cele uzemi Spada do tzv.velkeho rozvojoveho uzemi a je nutne ho resit v navaznosti na okolni lokality. Nepropast stale jeste (!) jedinecnou sanci propojeni Hvezdy, Ladronky, Strahova a Petrina.

30. 3. 2018, 04:24
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-658-1f-1

Senka Příhodová:

Propojeni uvedenych zelenych a rekreacnich ploch by bylo skvele.

30. 3. 2018, 12:57
Důležitost: Důležité
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-658-1f-1-0
 
 

Hana Kubeckova:

jsem stejneho nazoru

30. 3. 2018, 13:02
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-658-1f-1-1
 
 

Michal Chylík:

Ano, toto spojení je více než žádoucí.

31. 3. 2018, 20:02
Důležitost: Důležité
Číslo komentáře: L-658-1f-1-2
 
 

Marina Caistor:

urcite ano - melo by byt jednim z prioritnich cilu.....

1. 4. 2018, 01:09
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-658-1f-1-3
 
 

Areál TV věže do lokality nepatří

Michal Chylík:

Technologický areál telekomunikací nemá k lokalitě Strahov žádný funkční ani urbanistický vztah. Jeho přičlenění k této lokalitě je spíše "z nouze".

31. 3. 2018, 20:06
Důležitost: Důležité
Číslo komentáře: L-658-1f-2

Klara Wagner:

bylo by dobre kdyby radiokomunikace uvolnili alespon nejakou cast pozemku tak, aby mohlo vzniknout smysluplne propojeni uzemi Strahova a Ladronky. nebo alespon vymenou pozemku.

2. 4. 2018, 20:22
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-658-1f-2-0
 
 

2. Metropolitní plán - plochy
2a. Máte připomínky k vymezení stability ploch? Souhlasíte s vymezeným rozsahem?  Máte nějaký návrh k úpravě? (hlavních komentářů: 3)

CILOVY CHARAKTER LOKALITY

Klara Wagner:

urcite by nemelo chybet posilovani propojenosti pres park Ladronku na Hvezdu a opacnym smerem pres Areal Strahovskych koleji na Petrin. dale pak propojenost Ladronka, Smirickeho, a Kralovka neboli zmineny Dlabacov.
Doplnovani zastavby ci rekonstrukce by se temto propojenim melo podridit.

30. 3. 2018, 16:41
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-658-2a-0

Jan Blazek:

Rozhodně, jedná se o propojení zelených ploch s velkým potenciálem, to by budoucí zastavba měla brát v potaz, koneckonců i v zájmu obyvatel budoucích domů. Propojen od Hvězdu po Petřín by bylo znakem koncepčního uvažování a plánování.

30. 3. 2018, 23:23
Důležitost: Důležité
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-658-2a-0-0
 
 

Petra Koderičová:

Souhlasím

31. 3. 2018, 18:26
Důležitost: Důležité
Číslo komentáře: L-658-2a-0-1
 
 

Michal Chylík:

Souhlas

31. 3. 2018, 20:41
Důležitost: Důležité
Číslo komentáře: L-658-2a-0-2
 
 

Jakub Janoušek:

Naprosto podporuji.

31. 3. 2018, 21:42
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-658-2a-0-3
 
 

Neopakovatelná možnost zeleného pásu přes půl Prahy

Marketa Kudlacova:

Pozemky od Televizní věže k Petřínu skýtají jedinečnou možnost propojení těchto parků.
Byla by velká škoda toho nevyužít. V momentě, kdy by se podařilo propojit tato území přes pouhých několik pozemků na Strahově, šlo by se dostat vpodstatě z Újezdu přes Petřín, Strahov, Ladronku a Hvězdu do všech přilehlých čtvrtí parkem. Možnost jít/jet na kole z centra celou dobu zelení by v tu chvíli měla velká část obyvatel Prahy 6! Je to jedinečná a neopakovatelná možnost. Jaká města se něčím takovým mohou pochlubit...
Několik těchto pozemků je na územním plánu vyznačeno jako zeleň, v metropolitním plánu se najednou ocitly jako zastavěné území.

30. 3. 2018, 21:24
Důležitost: Zásadní
Číslo komentáře: L-658-2a-1

Magda Fleková:

souhlasím

30. 3. 2018, 23:14
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-658-2a-1-0
 
 

Jan Blazek:

Už jsem výše souhlasil s podobným příspěvkem, proto samozřejmě podporuju i tento.

30. 3. 2018, 23:25
Důležitost: Důležité
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-658-2a-1-1
 
 

Stabilní lokalita vs. Velké rozvojové území

Michal Chylík:

Je velmi zvláštní, že je toto území v celé ploše stabilní a při tom je v současnosti součástí jednoho z největších VRÚ v Praze. Zároveň na jeho podstatnou část probíhá v současnosti změna ÚP. Je nesporné, že lokalita, tak jak je nefunguje a nějakou změnu vyžaduje, návrh MPP však žádnou změnu nenabízí.

31. 3. 2018, 20:54
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-658-2a-2

Marina Caistor:

naprosto souhlasim. a je to opravdu paradox. jinak bych rekla ze cely MPP neprinasi nic noveho a Strahov je toho jenom prikladem.
je naprosto nepochopitelne jak muze na cast uzemi z tohoto VRU probihat zmena UP????!!!! jak jiz vyse zmineno - je naprosto nutne aby cele toto uzemi bylo reseno jako celek.

1. 4. 2018, 01:14
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-658-2a-2-0
 
 

Klara Wagner:

souhlasim s vyse uvedenymi body

2. 4. 2018, 20:28
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-658-2a-2-1
 
 

2b. Máte připomínky k vymezení ploch struktur ? Souhlasíte s vymezením stavebních a nestavebních bloků a struktur krajiny ? Máte nějaký návrh k úpravě? (hlavních komentářů: 2)

Parkoviště na rohu ulic Nad Závěrkou a Diskařská

Michal Chylík:

Nemělo by být součástí lokality Stadion Strahov, ale Břevnov. Plocha tohoto parkoviště by měla být nestavební - propojení parků Královka a Smiřického.

31. 3. 2018, 21:04
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-658-2b-0

Marina Caistor:

100% souhlas

1. 4. 2018, 01:18
Důležitost: Důležité
Číslo komentáře: L-658-2b-0-0
 
 

Klara Wagner:

souhlasim. revitalizace zelene a pripojeni k parku Smirickeho s vymezenim casti pro parkovani.
propojeni k parku Kralovka

2. 4. 2018, 20:32
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-658-2b-0-1
 
 

Eva Hrubešová:

Naprosto souhlasím s tímto komentářem.

3. 4. 2018, 10:54
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-658-2b-0-2
 
 

Chybí naznačení struktury

Michal Chylík:

Kromě parku Dlabačov je celá plocha lokality určená jako stavební. To jistě není dobře. Plocha by měla být transformační za účelem navržení podrobného strukturálního členění na stavební a nestavební bloky.

31. 3. 2018, 21:33
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-658-2b-1

Marina Caistor:

souhlasim

1. 4. 2018, 01:19
Důležitost: Důležité
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-658-2b-1-0
 
 

Klara Wagner:

souhlasim

2. 4. 2018, 20:33
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-658-2b-1-1
 
 

2c. Máte připomínky k navržené výškové regulaci? Upozorněte na místa předělů a nejasnosti ve čtení výšek vzhledem k použitému rastru 100x100m? (hlavních komentářů: 1)

RASTROVA VYSKOVA REGULACE - NEPOUZITELNE

Klara Wagner:

i tato oblast je klasickym dukazem toho jak nepouzitelna je rastrova vyskova regulace.
v Arealu Strahova by bylo nutne vyspecifikovat plochu na ktere by nebyla mozna vyskova zastavba - tak aby bylo mozne propojeni LADRONKA-STRAHOV-PETRIN. zbytek ponechat k mozne rekonstrukci ci vystavbe.
nynejsi zaklesleni s plosnou vyskovou zastavbou nahrava zneuziti vyuziti lokality zastavbou.
napr. zastavby na plose hrist. coz by mohl mit fatalni dusledek pro dalsi komplexni vyuziti celeho uzemi.

30. 3. 2018, 16:20
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-658-2c-0

Magda Fleková:

naprosto souhlasím

30. 3. 2018, 23:15
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-658-2c-0-0
 
 

Petra Koderičová:

Souhlasím

31. 3. 2018, 18:26
Důležitost: Důležité
Číslo komentáře: L-658-2c-0-1
 
 

Hana Kubeckova:

souhlasim

31. 3. 2018, 21:16
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-658-2c-0-2
 
 

Michal Chylík:

Souhlasím, výšková regulace vůbec nedává v lokalitě smysl.

31. 3. 2018, 21:35
Důležitost: Důležité
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-658-2c-0-3
 
 

Marina Caistor:

souhlasim

1. 4. 2018, 01:21
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-658-2c-0-4
 
 

3. Metropolitní plán - Rozvoj lokality
3a. Máte připomínky k popisu cílového charakteru lokality? Je v obecném popisu něco, s čím nesouhlasíte nebo vám v něm něco důležitého schází? Je srozumitelný? (hlavních komentářů: 1)

CILOVY CHARAKTER LOKALITY

Klara Wagner:

CILOVY CHARAKTER LOKALITY
viz priloha (3 strany) Body 1 az 6
urcite by nemelo chybet posilovani propojenosti pres park Ladronku na Hvezdu a opacnym smerem pres Areal Strahovskych koleji na Petrin. dale pak propojenost Ladronka, Smirickeho, a Kralovka neboli zmineny Dlabacov.
Doplnovani zastavby ci rekonstrukce by se temto propojenim melo podridit.




30. 3. 2018, 16:49
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-658-3a-0

Marketa Kudlacova:

Souhlasím

30. 3. 2018, 21:30
Důležitost: Důležité
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-658-3a-0-0
 
 

Magda Fleková:

souhlasím

30. 3. 2018, 23:16
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-658-3a-0-1
 
 

Petra Koderičová:

Souhlasím

31. 3. 2018, 18:27
Důležitost: Důležité
Číslo komentáře: L-658-3a-0-2
 
 

Hana Kubeckova:

souhlasim

31. 3. 2018, 21:17
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-658-3a-0-3
 
 

Michal Chylík:

Souhlasím

31. 3. 2018, 21:35
Důležitost: Důležité
Číslo komentáře: L-658-3a-0-4
 
 

Marina Caistor:

souhlasim

1. 4. 2018, 01:22
Důležitost: Zásadní
Číslo komentáře: L-658-3a-0-5
 
 

3b. Máte připomínky k popsanému potenciálu území? K obecným i individuálním regulativům? Máte připomínky ke stanovení indexu využití lokality? Tedy zejména k míře, o kterou se může v místě zvyšovat plocha zástavby? (hlavních komentářů: 2)

OBROVSKY POTENCIAL

Klara Wagner:

popis nedela dojem ze by ho chtel vyuzit.
chybi napr jakakoli zminka propojeni osa Hvezda - Petrin. (Tato osa propojeni snad nechybi v zadnem architektonickem souteznim navrhu.....)

30. 3. 2018, 17:05
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-658-3b-0

Petra Koderičová:

Souhlasím

31. 3. 2018, 18:27
Důležitost: Doplňující
Číslo komentáře: L-658-3b-0-0
 
 

Hana Kubeckova:

souhlasim

31. 3. 2018, 21:19
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-658-3b-0-1
 
 

Michal Chylík:

Souhlas.

31. 3. 2018, 21:41
Důležitost: Důležité
Číslo komentáře: L-658-3b-0-2
 
 

Marina Caistor:

souhlas

1. 4. 2018, 01:23
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-658-3b-0-3
 
 

Nárůst indexu využití lokality

Michal Chylík:

Nárůst indexu využití lokality téměř o 40% (z 0.34 na 0.47) není nijak zdůvodněn ani není podpořen popsanou transformační nebo rozvojovou plochou. Není tedy možné poznat, kde má být využití lokality využito.

31. 3. 2018, 21:47
Důležitost: Důležité
Číslo komentáře: L-658-3b-1

Marina Caistor:

souhlasim. dalsi z paradoxu....

1. 4. 2018, 01:24
Důležitost: Důležité
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-658-3b-1-0
 
 

Klara Wagner:

souhlasim

2. 4. 2018, 22:04
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-658-3b-1-1
 
 

3c. Domníváte se, že je pomocí vlastností lokality a ploch území dostatečně přesně a podrobně popsáno? Doporučili byste pro lokalitu nebo její některé plochy zpracovat podrobnější regulaci? (hlavních komentářů: 2)

NEDOSTATECNA REGULACE

Klara Wagner:

pro toto uzemmi by byla urcite vhodne vypracovat podrobnejsi regulaci. jednak aby se dalo vyuzit potencialu ktere uzemi nabizi a zaroven tak zamezilo moznym spekulacim jak s uzemim nalozit. rozhodne je nutne uzemi resit jako celek s dalsimi navaznostmi na okoli. pro vyuziti potencialu nezdytne.

30. 3. 2018, 17:11
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-658-3c-0

Marketa Kudlacova:

Také jsem toho názoru, že by se mělo řešit celé území dohromady studií. Rozhodně by nemělo docházet k postupnému zastavování jednotlivých pozemků. Lokalita Stadion Strahov je svým umístěním a rozsahem nesmírně cenná.

30. 3. 2018, 21:37
Důležitost: Zásadní
Číslo komentáře: L-658-3c-0-0
 
 

Magda Fleková:

souhlasím

30. 3. 2018, 23:17
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-658-3c-0-1
 
 

Petra Koderičová:

Souhlasím

31. 3. 2018, 18:27
Důležitost: Důležité
Číslo komentáře: L-658-3c-0-2
 
 

Hana Kubeckova:

souhlasim

31. 3. 2018, 21:18
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-658-3c-0-3
 
 

Jakub Janoušek:

Nelze nez souhlasit.

31. 3. 2018, 21:31
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-658-3c-0-4
 
 

Michal Chylík:

Souhlas MPP tuto lokalitu neřeší, tak jak je třeba.

31. 3. 2018, 21:50
Důležitost: Důležité
Číslo komentáře: L-658-3c-0-5
 
 

Marina Caistor:

lze jenom bohuzel souhlasit

1. 4. 2018, 01:26
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-658-3c-0-6
 
 

OBROVSKY POTENCIAL

Klara Wagner:

popis nedela dojem ze by ho chtel vyuzit.
chybi napr jakakoli zminka propojeni osa Hvezda - Petrin. (Tato osa propojeni snad nechybi v zadnem architektonickem souteznim navrhu.....)

30. 3. 2018, 17:13
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-658-3c-1

Hana Kubeckova:

mam stejny nazor

31. 3. 2018, 21:20
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-658-3c-1-0
 
 

3d. Máte jakékoliv další připomínky k čitelnosti, pochopitelnosti, využitelnosti, zpracování nebo úplnosti předloženého metropolitního plánu?
4. Metropolitní plán - infrastruktury
4a. Máte jakékoliv připomínky ke krajinné infrastruktuře? K vymezení prostorů, ochranných pásem a podobně? (hlavních komentářů: 1)

OCHRANNA PASMA PRO PROPOJOVACI ZELENE KORIDORY

Klara Wagner:

urcite by se mala vytvorit ochranna pasma pro mozne budouci projeni napr
HVEZDA - LADRONKA - STRAHOV - KOLEJE - PETRIN
LADRONKA -SMIRICKEHO - KRALOVKA (DLABACOV) - STRAHOVSKE NADVORI

30. 3. 2018, 17:17
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-658-4a-0

Marketa Kudlacova:

Souhlasím.

30. 3. 2018, 21:45
Důležitost: Důležité
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-658-4a-0-0
 
 

Magda Fleková:

souhlasím

30. 3. 2018, 23:18
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-658-4a-0-1
 
 

Petra Koderičová:

Souhlasím

31. 3. 2018, 18:28
Důležitost: Důležité
Číslo komentáře: L-658-4a-0-2
 
 

Hana Kubeckova:

rozhodne souhlasim

31. 3. 2018, 21:20
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-658-4a-0-3
 
 

4b. Máte jakékoliv připomínky k dopravní infrastruktuře? K vymezeným prostorám, kapacitám, typům komunikací a rozvoji různých druhů dopravy? (hlavních komentářů: 3)

Generel bezmotorové dopravy

Pavel Charvát:

Podle mne musí být Generel součástí Metropolitního plánu. Jinak plán cyklisty a chodce prakticky ignoruje. Protože Generel není členěn podle lokalit, nedá se podle lokalit připomínkovat. Svůj detailní komentář ke Generelu jsem proto vložil do "Libovolné další lokality ...." úplně na konci seznamu lokalit do bodu 4b-Dopravní infrastruktura.

20. 3. 2018, 19:32
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-658-4b-0

Klara Wagner:

souhlasim

23. 3. 2018, 01:46
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-658-4b-0-0
 
 

Senka Příhodová:

Souhlas.

30. 3. 2018, 12:57
Důležitost: Důležité
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-658-4b-0-1
 
 

Hana Kubeckova:

souhlasim

30. 3. 2018, 13:03
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-658-4b-0-2
 
 

DOPRAVA, PARKOVANI - PROBLEM STRAHOVA

Klara Wagner:

ktery je urcite nutne resit a to i vzhledem k moznemu vyuziti Strahova

30. 3. 2018, 17:20
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-658-4b-1

Hana Kubeckova:

mam stejne mineneni

31. 3. 2018, 21:21
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-658-4b-1-0
 
 

Přestupní uzel MHD autobusů: Stadion Strahov

Monika Pávová:

V místě jsou 4 zastávky v malých vzdálenostech od sebe a mezi nimi křižovatka tvaru "Y". Při přestupování hodně lidí pobíhá po křižovatce. Je to nepraktické, nebezpečné a s přibývající výstavbou v lokalitě se bude problém zhoršovat. Určitě lze pro snadnější přestupování řešit lépe.

11. 5. 2018, 13:45
Důležitost: Doplňující
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-658-4b-2

4c. Máte jakékoliv připomínky k technické infrastruktuře? Např. nakládání s dešťovými vodami, vedení sítí atp.
4d. Máte připomínky k vymezeným plochám veřejné vybavenosti? Je stávající vybavenost vyznačena správně? Souhlasíte s návrhem pro vybavenost? Máte k vybavenosti jakékoliv připomínky, nebo poznámky?
4e. Máte připomínky k vymezeným veřejně prospěšným plochám a opatřením?
7. Metropolitní plán - Obecné problémy
7a. Máte jakékoliv další připomínky k čitelnosti, pochopitelnosti, využitelnosti, zpracování nebo úplnosti předloženého metropolitního plánu? (hlavních komentářů: 9)

Naprostá nejednoznačnost, protichůdnost, zmatečnost. Pro zákonné rozhodování nepoužitelné

Senka Příhodová:

Zcela se ztotožňuji s komentářem kolegy architekta Dana Hodka a dovoluji si citovat:

Územní plán je zákon. Samospráva prostřednictvím tohoto zákona by měla dát státní správě jasná pravidla, podle kterých bude rozvoj města řídit. Úřad se nikdy nesmí domnívat, nesmí být kreativní a vynášet svůj názor. Metropolitní plán odpracoval velký kus práce. Pracuje s obrovskou sumou informací, které se ale ukazují být buď nepřesné, nebo neúplné. Proces zjišťování pravidel pro nakládání s územím probíhal tak, že jsem si skládal jednotlivé informace do sebe a zkoušel si představit, co to znamená. Po složení všech informací jsem pořádně nepochopil, co vlastně platí a co se v území smí a nesmí. Může to být vše, nebo také nic. Plán se tváří jak území rozumí, ale vykazuje velké nedostatky. Můj dojem je takový, že plán nevznikal na základě dílčích podkladových územních studií, které by byly diskutovány a projednány s veřejností a samosprávou jak to proběhlo při vzniku plánu stávajícího a tak lokální znalost chybí. Zásadním problémem stávajícího plánu není jeho složitost, ale právě nejednoznačnost, protože chybí pro vymezená území regulační plány a závazné územní studie, které pojmenují charakter a jedinečnost území. Nový územní plán přináší snahu pojmenovat charakter a strukturu, což je záslužné, ale vlastně nereálné. Nelze v měřítku územního plánu řešit detail území. To přísluší následným regulačním plánům. Tato snaha je past. Problém je, že nutnost absolutního dělení celého území Prahy do lokalit, přes které se charakter a struktura území popisuje, nutně přináší nepřesnosti a nelogičnosti. Vzniká tak situace, že popsaná lokalita obsahuje plochy, pro které regulace daná strukturou nefunguje. Těžko lze vynutit, aby veškerá další výstavba vedla k transformaci území podle popsaných regulativů lokality. Tedy demolicím a novým stavbám. Regulativy tak nejsou v ploše obecně použitelné a úřad nemá podle čeho rozhodovat. Má pouze vodítko nikoliv jasné pravidlo. Zcela matoucí a zavádějící je zavádění různých úrovní pro zastavitelnost. Pokud v rámci zastavitelného území vymezím nezastavitelnou plochu, je plocha nestavební. Různé hranice pro stejný výsledek nemají smysl. Plán by měl uchovat cenné informace, které přináší a přiznat, že reálně také zavádí různé funkční využití ploch. Považuji za nemravné požadovat po občanovi, který se chce podívat na jedno místo, zda si může postavit na zahradě garáž, aby studoval regulativy celé lokality a skládal je dohromady s regulativy plochy, na které se nalézá jako folie přes sebe. Existují i případy, kdy vymezení lokalit je takové, že část pozemku má v jedné a část v druhé lokalitě s jinými regulativy. Proto se kloním ke zrušení lokalit a zpřesnit popisy regulativů jednotlivých ploch na jedno souhrnné místo. Nastavení výškové hladiny je zajímavý regulační prvek, který určitě má své opodstatnění. Při pohledu na území však rastrový systém vykazuje velké nedostatky. Pokud by se měla výška stanovovat, tak ulici od ulice, dům od domu. Jedině tak se zabrání sporům a nejasnostem. Deklarovaná vrstevnatost je matoucí, protože stejně platí vše dohromady. Je dobře, že si vrstevnatost uvědomuje autor, ale pro používání plánu je zbytečná a komplikovaná. Měla by se proto přeložit pro uživatele plánu do ploch a jejich regulativů. Pro některá území to bude dostatečné a pro ostatní se předepíše zpracování regulačních plánů. Praxe ukázala, že místní stavební úřady a občané jsou často zoufalí, že není jasná regulace, ale kraj Praha není schopen regulační plány zpracovat. Mělo by proto dojít k úpravě statusu hl.m.Prahy a umožnit obcím a MČ, aby si regulační plány zpracovali. Způsob zobrazování plánu je samostatným problémem. Překryv čar a popisů, malé zobrazení i velký místní detail, podobné barvy a čáry způsobují někdy problém rozeznat, co která čára znamená. V kontextu ostatních problémů se jedná o řešitelný problém. Nemám nastudovanou kompletně celou dokumentaci. Následné závěry jsou tedy pouze dovozením z toho, co jsem nastudoval a zjistil a nemusí být zcela relevantní. Přesto považuji za dobré to zmínit. Plán přináší cenné informace o vnitřních rezervách a klade důraz na dotvoření města jako takového. To je záslužné a potřebné. Mám však dojem je, že zaměření plánu na sebe samotný zatemňuje reálný život. Živý plán pro živé město by měl pracovat s reálnými potřebami a vazbami. Jedná se vlastně o management města, strategii jak chci udělat město živé, pohodlné, bezpečné, atraktivní a konkurenceschopné. Toto nemůže tvořit zpracovatel plánu. Nejde totiž jen o obecné proklamace ale o konkrétní kroky, které je nutné udělat a pro ně může plán vytvořit podmínky jen tehdy, pokud to dostane zadané. Zdá se, že toto zadání zpracovatel nemá a proto se zoufale snaží vytvořit prostor aby město mohlo žít a koncentruje se na to co ví a umí. Možná proto plán vůbec nereflektuje, že Praha je polycentrická. Většina obyvatel nenakupuje v centru, ale lokálně, nebo na okraji Prahy. Infrastrukturu a služby využívá v rámci své oblasti bez ohledu na hranice Prahy a Stejně se chovají i lidé za její hranicí. Lidé pracují z domova, nebo dojíždí z regionu, nebo do regionu, obrovské pracovní kapacity ve vazbě na služby jsou i na vnějším obvodu Prahy. To má dopad do života města a potřeby posílení tangenciálních spojů ve městě. Praha musí vědět komu, jak a jaké služby chce nabízet, čím chce světu konkurovat, jaké pro to potřebuje podmínky a jaké kroky má udělat. Bez této strategie zůstává pro tuto úroveň plánu tvůrce slepý a slepé je pak i jeho dílo.

29. 3. 2018, 18:56
Důležitost: Důležité
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-658-7a-0

Hana Kubeckova:

naprosty souhlas

30. 3. 2018, 13:04
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-658-7a-0-0
 
 

Klara Wagner:

naprosto se shoduji s timto komentarem

31. 3. 2018, 13:31
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-658-7a-0-1
 
 

Hana Kubeckova:

naprosta pravda!

31. 3. 2018, 21:22
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-658-7a-0-2
 
 

Pavla Janoušková Kubečková:

Souhlasím!!

31. 3. 2018, 22:18
Důležitost: Důležité
Číslo komentáře: L-658-7a-0-3
 
 

Marina Caistor:

naprosto se shoduji s timto komentarem

1. 4. 2018, 01:29
Důležitost: Zásadní
Číslo komentáře: L-658-7a-0-4
 
 

NEJEDNOZNACNOST, KOMPLIKOVANOST

Klara Wagner:

MPP je natolik nejednoznacny a komlikovany, az to vytvari dojem zameru.

30. 3. 2018, 17:26
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-658-7a-1

Magda Fleková:

naprosto souhlasím

30. 3. 2018, 23:20
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-658-7a-1-0
 
 

Hana Kubeckova:

mam naprosto stejny dojem. Predpokadam, ze vetsina obyvatel se dost dobre nedokaze ve vsem orientovat a tak mnoho lidi vzda sve pripominky predem. Pusobi to na mne, ze to je asi zamer. Jinak rozhodne by zde bylo ke vsemu nepreberne mnozstvi komentaru.

31. 3. 2018, 21:31
Důležitost: Zásadní
Číslo komentáře: L-658-7a-1-1
 
 

Marina Caistor:

souhlasim

1. 4. 2018, 01:29
Důležitost: Důležité
Číslo komentáře: L-658-7a-1-2
 
 

METODIKA MP

Klara Wagner:

Dava vetsi pravomoce urednikum. Dvousecna zbran. Zneuzitelne! Nebezpecne!

30. 3. 2018, 17:26
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-658-7a-2

Hana Kubeckova:

Naprosty souhlas!!!!

31. 3. 2018, 21:32
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-658-7a-2-0
 
 

Marina Caistor:

souhlasim!

1. 4. 2018, 01:30
Důležitost: Důležité
Číslo komentáře: L-658-7a-2-1
 
 

ZAHUSTOVANI CENTRA NA UKOR ZELENE

Klara Wagner:

Velmi casto se jedna o zelen, ktera ma vyznam pro ekologickou stabilitu mesta a rozhodne ma vliv na kvalitu zivota lidi. Zelen by mela byt jednoznacne definovana bez jakychkoli transformacnich ploch, Plocha zelene by mela byt nezastavitelna.

30. 3. 2018, 17:27
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-658-7a-3

Hana Kubeckova:

Pravda! A to plati ne jen pro tuto lokalitu!!!!

31. 3. 2018, 21:34
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-658-7a-3-0
 
 

Marina Caistor:

souhlasim

1. 4. 2018, 01:29
Důležitost: Důležité
Číslo komentáře: L-658-7a-3-1
 
 

NEVHODNA A NEPRESNA VYSKOVA REGULACE

Klara Wagner:

Zde si dovoluji si propujcit slova Senky Prihodove.

Nastavení výškové hladiny je důležitý regulační prvek, který rozhodně má své opodstatnění. Při pohledu na území však rastrový systém vykazuje velké nedostatky. Pokud by se měla výška stanovovat, tak ulici od ulice, dům od domu. Jedině tak se zabrání sporům a nejasnostem. S možným zvyšováním stávající výškové úrovně nelze souhlasit. Stávající výšková úroveň nesmí být nadále překračována tak, jak se děje nyní na mnoha místech Prahy 6 i jinde. MPP by měl toto jasně stanovit. Rastrové vyznačení takto důležitého ukazatele je zcela nevhodné, nejednoznačné a velmi snadno zneužitelné. Navíc je dle návrhu MPP možno navyšovat podlažnost podél hlavních komunikací a na nárožích. To je třeba striktně odmítnout, případně určit zcela konkrétní místa a stanovit pro ně jasné podmínky, za jakých by bylo zvýšení podlažnosti možné.

30. 3. 2018, 17:27
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-658-7a-4

Hana Kubeckova:

stoprocentni souhlas

31. 3. 2018, 21:36
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-658-7a-4-0
 
 

Marina Caistor:

souhlasim

1. 4. 2018, 01:30
Důležitost: Důležité
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-658-7a-4-1
 
 

TZV. STABILIZOVANA UZEMI

Klara Wagner:

Stabilizovana uzemi by mela odpovidat skutecnosti - cemuz tak neni.
Casto jsou plochy transformacni oznacene jako stabilizovane. Zavadejici.

30. 3. 2018, 17:28
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-658-7a-5

Hana Kubeckova:

souhlasim, souhlasim , souhlasim

31. 3. 2018, 21:36
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-658-7a-5-0
 
 

ABSENCE DALSICH UROVNI REGULACE

Klara Wagner:

Absenci regulacnich planu a zavaznych uzemnich studii by se MP stal nebezpecnym a velmi snadno zneuzitelnym.
Ve svete prakticky rarita a jakysi pokus, ktery by ovsem mohl mit nenavratne nasledky.

30. 3. 2018, 17:29
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-658-7a-6

Hana Kubeckova:

definitivne souhlasim

31. 3. 2018, 21:38
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-658-7a-6-0
 
 

Marina Caistor:

souhlasim

1. 4. 2018, 01:31
Důležitost: Důležité
Číslo komentáře: L-658-7a-6-1
 
 

Klara Wagner:

Lokalita 658 / Stadion Strahov
ZAVERECNE SHRNUTI KOMENTARU

1. LOKALITA

STRUČNÝ POPIS:
• Pro tuto lokalitu je určující převážné SPORTOVNÍ CHARAKTER.
• Určující jsou tři sportovní stadiony, další sportoviště a okolní plochy převážně určené jako zázemí pro provoz sportovních staveb.
• Jasnou dominantou a kulturní památkou je Strahovský stadion, dle některých zdrojů s největší rozlohou na světě. Pro tento areál je nezbytné najít nové využití.
• Za zmínku pak určíte také stoji stadion Evžena Rosického, který se řadí k jednomu z největších stadionu v zemi.
• Lokalita se vzhledem ke své vysoké poloze vyznačuje krásnými výhledy na Prahu.
• V celoměstském a možná i celostátním meřítku jedinečné místo pro významné veřejné stavby. Prostor, jeho velikost a umístěni v bezprostřední návaznosti či blízkosti Pražského Hradu, Petřína, Ladronka, Břevnova, výhledy na cele město. To vše vytváří obrovsky potenciál využití s možností realizace veřejného vybavení pro obyvatele Prahy a jejího okolí.
• NEOPAKOVATELNÉ MOŽNOSTI propojení jednotlivých lokalit resp. zelených a rekreačních ploch.

Problémy lokality:

• Nejasná koncepce budoucího využití stávajících staveb a složité majetkoprávní vztahy komplikují vytvořeni smysluplného konceptu. Přesto by se celé území mělo řešit jako celek s návazností na další území - Strahovské koleje, Břevnov, Ladronku atd.

• Nevyužité stavby, absence koncepce využití. Sportovní stavby nejsou příliš využívané a chátrají. To sebou nese další problémy. Nutná revitalizace.

• Autosalon a autoservis NHCar – příklad nekoncepčního uvažovaní. V lokalitě je provozován velký autosalon a autoservis NHCar. Na takto lukrativním místě rozhodně není vhodné vyhradit obrovskou plochu pro parkování vozidel k prodeji. To patří na periferii Prahy.

• Parkovací plochy pro okolní lokality Vzhledem k nedostatku parkovacích míst v okolí, slouží neutěšené asfaltové plochy v lokalitě jako velké parkoviště. U Spartakiádního stadionu rovněž pravidelně parkuje velké množství turistických autobusů. Při budoucích změnách v lokalitě, které toto parkování omezí nebo vyloučí, bude nutné najít jiné řešení.

Obecné návrhy řešení:
• ŘEŠENÍ CELÉHO ÚZEMÍ JAKO CELKU S JASNOU VIZÍ UŽITÍ
• Neschvalovat dílčí změny územního plánu, či udělovat stavebních povolení bez jasného celkového konceptu. Tento požadavek odpovídá současnému zařazení velké většiny lokality do VRÚ Strahov.
• NAPROSTÁ NEZBYTNOST VYPRACOVÁNÍ REGULAČNÍHO PLÁNU
• NUTNOST ŘEŠENÍ V NÁVAZNOSTI NA OKOLNÍ LOKALITY
• Cele území je nutné řešit v návaznosti na okolní lokality. Nepropást stále ještě (!) jedinečnou šanci propojeni zelených a rekreačních ploch Hvězdy, Ladronky, Strahova a Petřína.
• Území musí být propustné. Příjemné jak pro pěší, tak pro cyklisty. Nutná revitalizace.


Konkrétní návrhy na úpravu MPP:
ÚPRAVA HRANICE LOKALITY: dnešní plocha parkoviště na rohu ulice Nad Závěrkou a Diskařská, přilehlá k parku Smiřického je zařazena do lokality Strahov a označena jako stavební blok. Navrhujeme zařadit tuto celou plochu parkoviště do území Břevnova, kam logicky patří. Plochu parkoviště v MPP navrhujeme revitalizovat a označit jako městskou parkovou zeleň a začlenit k parku Smiřického.
o Tento stav odpovídá stávajícímu ÚP.
o Cílem je v tomto místě propojit parky Smiřického – Královka/Dlabačov. Tím bude posílena i trasa Ladronka – Královka/Dlabačov.
o Část je možné ponechat jako menší odstavné “parkoviště v zeleni” s vysazenými stromy a moderními zatravňovacími dlaždicemi


2. PLOCHY

Chyby a problematická místa v regulaci ploch MPP

• Přesto že je území v současnosti součástí jednoho z největších VRÚ v Praze, je území včetně stávající zeleně (vyjma parku Dlabačov) a sportovních ploch MPP v celé ploše určeno jako stabilizované zastavitelné. To může, mimo jiné, vybízet ke spekulacím, jak s celým územím nebo jeho částmi naložit. Dále se tím nenahraditelně vytrácí možnost propojení zelených a sportovních koridorů.
• Pro lokalitu je naprosto nevhodná rastrová výšková regulace. Nynější návrh regulace téměř celého území s plošnou výškovou zástavbou nahrává zneužití využití lokality.
• Plocha mezi ulicemi Maratónska a Běžecká je označena jako stavební blok. Oproti tomu je tato plocha v současném plánu značená jako SO03 a SO05.
• Území dnešních sportovních ploch mezi ulicemi Skokanská, Atletická, Běžecká je chybně vyznačeno jako stavební blok.
• MPP přerušuje existující zelený koridor Ladronka – Královka/Dlabačov.
• Park Dlabačov/Královka je chybně vyznačen jako transformační plocha



Obecné návrhy řešení:
• Jako součást celého konceptu jasně stanovit hranice zastavitelných a nezastavitelných ploch, jasně stanovit parkové a zelené plochy
• Území dnešních sportovních ploch stadionu musí být označeny jako nezastavitelné. (např. zástavby na ploše hřišť by mohly mít fatální následek pro další komplexní využití celého území)

Konkrétní návrhy na úpravu MPP:
• Území dnešních sportovních ploch mezi ulicemi Skokanská, Atletická, Běžecká nevyznačovat jako stavební bloky, ale jako např. parkovou plochu s možným napojením na Ladronku.
• Propojení Ladronky a části Strahova přes oblast radiokomunikací (Televizní věže). Např. vytvořením propojovacích koridorů odkoupením části pozemků a nebo jejich výměnou.
• Plocha mezi ulicemi Maratónska a Běžecká (v platném ÚP značené jako SO03 a SO05) zachovat jako zelenou plochu. Zvláště pak zachovat vzrostlé stromy podél ulice Maratónská a zachovat resp. revitalizovat zelený koridor spojující toto území s parkem Ladronka. Toto území pak vyznačit jako parkovou plochu.
• Nevyznačovat park Dlabačov/Královka (podél ulice Chodecká) jako transformační plochu, ale ponechat stabilizovanou plochu parkovou, jako součást zeleného koridoru LANDRONKA – SMIŘICKÉHO – KRÁLOVKA – DLABAČOV.
• Parku Dlabačov/Královka a Smiřického – ponechat status dle stávajícího UP celoměstské zeleně – v MPP značeno jako metropolitní zeleň.


3. ROZVOJ

Chyby a problematická místa v návrhu MPP
• Z hlediska rozvoje MPP lokalitu prakticky neřeší.
• MPP vytváří limity a regulace bez jasně a ucelené koncepce využití území, což je nekoncepční a zároveň velmi nebezpečné.
• MPP nevyužívá obrovského potenciálu, které území poskytuje – propojení jednotlivých území zelenými koridory.
• Chybí stěžejní osa propojení Ladronka – Petřín.
• Nárůst indexu využití lokality téměř o 40% (z 0.34 na 0.47) není nijak zdůvodněn ani není podpořen popsanou transformační nebo rozvojovou plochou. Není tedy možné poznat, kde a jak má být navýšení využití lokality využito.

Obecné návrhy řešení:

• UZEMÍ JE NUTNÉ ŘEŠIT JAKO CELEK S DALŠÍMI SOUVISLOSTMI NA PŘILEHLÁ ÚZEMÍ. Nepovolovat dílčí změny územního plánu, či dokonce stavební povolení. VYTVOŘIT KONCEPT A NÁSLEDNĚ LIMITY A REGULACE.
• Lokalita je natolik významná, že je určitě nutné na celé území vypracovat podrobný regulační plán s jasným cílem užití a jasným vymezením ploch a jejich funkci. To zamezí budoucím nejasnostem či investičním spekulacím.


Konkrétní návrhy na úpravu MPP:
• Doplnit jako zásadní cíl propojení území stěžejní osou - zeleným koridorem HVĚZDA – LADRONKA – STRAHOV – PETŘÍN – ÚJEZD. Pro tuto propojovací stěžejní osu by se měla vytvořit ochranná pásma. Doplňování zástavby či rekonstrukce se musí těmto pásmům podřídit.
• Zachovat a podpořit propojení zeleným koridorem HVĚZDA – LADRONKA – SMIŘICKÉHO – KRÁLOVKA/DLABAČOV
• Plocha mezi ulicemi Maratónska a Běžecká (plochy SO3 a SO5) zachovat jako zelenou plochu. Zvláště pak zachovat vzrostlé stromy podél ulice Maratónská. Zachovat, revitalizovat a vybudovat propojení této plochy pomoci zeleně a stezek s parkem Ladronka a parkem Smiřického.

4. SOUHRN – INFRASTRUKTURA

Obecné návrhy řešení:

• Vzhledem k nedostatku parkovacích míst v okolí, slouží asfaltové plochy v lokalitě jako velké parkoviště. U Spartakiádního stadionu rovněž pravidelně parkuje velké množství turistických autobusů. Při změnách v lokalitě, které toto parkování omezí nebo vyloučí, bude nutné najít jiné řešení.
• Pro zdárný úspěch celkového konceptu a vůbec pro možné využití lokality musí být nedílnou součásti řešení automobilové dopravy, parkovaní a MHD
• Nedílnou součástí celého území včetně propojovacích zelených koridoru by mělo být vybudovaní cyklostezek.



Celkove shrnuti v bodech:
• RESENI CELEHO UZEMI JAKO CELEKU S JASNOU VIZI UZITI
• NUTNOST REGULACNIHO PLANU
• PLOCHA BY NEMELA BYT CELA ZASTAVITELNA – JASNE SPECIFIKACE ZASTAVITELNYCH PLOCH A JEJICH FUNKCI
• VYUZIT POTENCIALU UZEMI – PROPOJENI ZELENYMI VEREJNE PROSTUPNYMI KORIDORY
• HVEZDA – LADRONKA – STRAHOV – PETRIN – UJEZD
• HVEZDA – LADRONKA – SMIRICKEHO – KRALOVKA/DLABACOV
• NUTNOST RESENI V NAVAZNOSTI NA OKOLNI LOKALITY A JEJICH PROPOJENI ZEJMENA ZELENI, CYKLOSTEZKY, PESI
• UZEMI MUSI BYT PROPUSTNE A PRIJEMNE JAK PRO PESI TAK CYKLISTY. NUTNA REVITALIZACE
• UPRAVA PLOCH A HRANICE LOKALITY
• VYRESENI AUTOMOBILOVE DOPRAVY A PARKOVANI, DOSTUPNOSTI MHD, CYKLOSTEZKY, PESI

8. 4. 2018, 23:25
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: 658-7a-SUM-0

658 - STRAHOV - SOUHRNE KOMENTARE - PRILOHA C.2

Klara Wagner:

Priloha c.1 (v predeslem souhrnem komentari) ukazuje schema hlavniho mozneho propojeni - zeleneho koridoru
HVEZDA - LADRONKA - STRAHOV - KOLEJE STRAHOV - PETRIN - UJEZD

Priloha c.2 ukazuje detailneji zachovani a revitalizace propojeni - zeleneho koridoru
HVEZDA - LADRONKA - SMIRICKEHO - KRALOVKA / DLABACOV - MALOVANKA / STRAHOVSKE NADVORI

9. 4. 2018, 00:00
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: 658-7a-SUM-1

5. Stávající územní plán
5a. Podívejte se, jak územní plán splňuje vaše očekávání a představy o využití území. Víte o nějakém místě ve vaší lokalitě, kde stávající územní plán má nevhodně vymezenou funkční plochu nebo špatně stanovenou míru využití území? Je ve vymezeném území problémové místo, které podle vás územní plán neřeší? (hlavních komentářů: 1)

Sportoviště pod televizní věží

Jan Řehola:

Na hřišti pod televizní věží běží aktuálně stavební řízení na výstavbu dalšího rezidenčního projektu, jakkoliv je tato plocha v územním plánu vymezena jako sportoviště. Pod pláštíkem sportoviště tu má vzniknout rezidentní bydlení. Jde podle mého názoru o typický příklad, jak by se oblast vymezená v metropolitním plánu jako Stadion Strahov neměla rozvíjet. Neuváženým rozhodnutním tak může tato oblast přijít nejen o další plochu zeleně a sportoviště, ale také o možnost propojení s parkem Královka atd. Na Strahově jistě je prostor pro rezidetní projekty, nicméně by měly být realizovány až poté, co bude koncepčně rozhodnuto, jak bude celá oblast řešena. Některé změny již mohou být nevratné!

1. 5. 2018, 21:01
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-658-5a-0

6. Porovnání stávajícího územního plánu a metropolitního plánu
6a. Máte jakékoliv připomínky nebo poznámky k rozdílům mezi stávajícím územním plánem a metropolitním plánem, a to včetně popisu ploch, vymezení infrastruktury a ochranných pásem?