Komentáře lokality 604 - Letiště Václava Havla

1. Metropolitní plán - lokalita
1a. Jak vnímáte prostor vaší lokality? Co je pro celou lokalitu nebo její část zásadní - co ji charakterizuje? (hlavních komentářů: 12)

Jan Zmeškal:

Co je zásadní je již dáno samotným názvem lokality, do které jsme byli zahrnuti a kde již více než 80 let stojí naše rodinné domy. Letiště Václava Havla.
Lokalitu charakterizuje megalomanský projekt paralelní dráhy. Přítomnost Letiště pociťuji jako šedesátileté vměšování do práv vlastníků nemovitostí. Díky Letišti je zde brzděn veškerý rozvoj území. Nemáme vodovod, kanalizaci, plyn. Elektrická přípojka je slabá, žádosti o zvýšení hodnoty jističe jsou zamítány. Tak tedy žádné tepelné čerpadlo. Na naše žádosti bylo odpovídáno představiteli Prahy 6 – nebudeme investovat do této oblasti, kdo ví, co tam bude s Letištěm. Veškeré stavby a přístavby musí povolit Letiště. (Kolečko, jako když slepička v pohádce sháněla vodu pro kohoutka ! S vyjímkou, že my nejsme nenasytný kohoutek a nekončíváme šťastně, jako pohádka.) Praha 6 se ptá bývalého Hlavního Architekta Prahy, zda může povolit stavbu, on se ptá Letiště, zda s žádostí souhlasí – jaké byly odpovědi, jistě nemusím uvádět. Ale to by byla celá kniha, když bych měl vše vyjmenovávat, co si pamatuji za téměř 70 let života v tomto místě. Jen se ptám, kdy a kde končí morální právo nás takto sužovat ? Do kdy budou Letišti připisovány pozemky, které mu nepatří ?

19. 2. 2018, 17:07
Důležitost: Doplňující
Číslo komentáře: L-604-1a-0

Jan Zmeškal:

Co je zásadní je již dáno samotným názvem lokality, do které jsme byli zahrnuti a kde již více než 80 let stojí naše rodinné domy. Letiště Václava Havla.
Lokalitu charakterizuje megalomanský projekt paralelní dráhy. Přítomnost Letiště pociťuji jako šedesátileté vměšování do práv vlastníků nemovitostí. Díky Letišti je zde brzděn veškerý rozvoj území. Nemáme vodovod, kanalizaci, plyn. Elektrická přípojka je slabá, žádosti o zvýšení hodnoty jističe jsou zamítány. Tak tedy žádné tepelné čerpadlo. Na naše žádosti bylo odpovídáno představiteli Prahy 6 – nebudeme investovat do této oblasti, kdo ví, co tam bude s Letištěm. Veškeré stavby a přístavby musí povolit Letiště (Kolečko, jako když slepička v pohádce sháněla vodu pro kohoutka ! S vyjímkou, že my nejsme nenasytný kohoutek a nekončíváme šťastně, jako pohádka.) Praha 6 se ptá bývalého Hlavního Architekta Prahy, zda může povolit stavbu, on se ptá Letiště, zda s žádostí souhlasí – jaké byly odpovědi, jistě nemusím uvádět. Ale to by byla celá kniha, když bych měl vše vyjmenovávat, co si pamatuji za téměř 70 let života v tomto místě. Jen se ptám, kdy a kde končí morální právo nás takto sužovat ? Do kdy budou Letišti připisovány pozemky, které mu nepatří ?

19. 2. 2018, 17:13
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-604-1a-1

Od okouzlení ke zklamání

Emir Al Jumaily:

Na charakter lokality poukazuje již samotný názvem lokality 604, : Letiště Václava Havla, do které jsme byli zahrnuti, s čímž nesouhlasím



Trvám na náhradě poškození mých vlastnických a uživatelských práv plynoucích ze současných i budoucích schvalovacích procesů změn území a různých staveb především označených většinou za VPS ve prospěch Letiště Václava Havla. .
Žádám o adekvátní výměnu mé nemovitosti vedené KN Praha, Ruzyně, adresa místa Za teplárnou, čp. 837, objekt k bydlení, stojící na pozemku parcelní číslo 2868, zastavěná plocha a nádvoří, výměra 227 m2 a přilehlá zahrada stávající z pozemků 2869 a 2877tamtéž, za adekvátní náhradní nemovitost se zahradou v lokalitě Ruzyně ve stejné vzdálenosti do centra

Nemovitost jsem zakoupil k trvalému bydlení a podnikání a není vlastnictvím Letiště VH. Nesouhlasím s představou, že nejen mi budou upřena práva bydlení kvůli akcionářským ziskům, okolí mého domu zastaví letiště nějakými sklady a nad hlavou létající letadla mne budou ve dne v noci ohlušovat, ničit zdraví splodinami z motorů a znehodnocovat mé vlastnictví.

Změna hodnoty nemovitostí v místě je znehodnocena :
- Masivní mediální kampaně ve prospěch Letiště VH - znehodnocují ceny pozemků a staveb v lokalitě

- Část lokality byla původně určena pro výstavbu vilové čtvrti.

- Rodinné domy byly postavené před zahájením stavby Letiště Ruzyně (vč. pozdějších názvů) na územních plánech vilové čtvrti ...viz katastr nemovitostí. Mnozí vlastníci zdejších pozemků kteří nestihli před válkou postavit své RD k bydlení již stavět nemohou a pozemky užívají jako zahrady.

- Je zde původním vlastníkům nemovitostí úmyslně brzděn veškerý rozvoj území.

- Sousedství s Letištěm Ruzyně (vč. pozdějších názvů) bylo zřízeno pro potřeby oddělení vojenského a civilního letectví na letišti ve Kbelích u Prahy, s plánovaným dostatečným zázemím pro budoucí rozvoj civilního letectví směrem z Prahy ven, opačným směrem od Divoké Šárky.

- V lokalitě již dříve došlo k mnohým pochybným rozhodnutím v plánování, jako např. zbudování silnice Lipská v blízkosti Divoké Šárky, která rozdělila původní lokalitu Na padesátníku na dvě části spadající pod různé mč. Prahy.

- Sousedství s letištěm přináší neustálé vměšování souseda do práv vlastníků nemovitostí v okolí.

- Na území mč. Prahy 6, je oblast zčásti dosud nezasíťovaná.

- Přes veškerou propagaci letiště o jejich péči o sousedy, včetně zmínek v EIA, i tom, jak letiště investuje do okolních lokalit ovlivněných provozem letiště, byla přípojka pitné vody zřízená na náklady vlastníků RD letištěm odpojena.od zdroje bez náhrady.

- Do nedávna bylo letiště VH odděleno od části ostatních pozemků jiných vlastníků veřejnou komunikací K letišti, kterou nyní pro dosažení účelu změn a regulativ letiště získalo od OU Phy6. Totéž platí i o dohodě prodeje části veřejné komunikace Za teplárnou za cenu smluvní..Veškeré prodeje veřejných komunikací nebo jejich částí pro přístup k nemovitostem některých vlastníků byly prodány bez následného věcného břemene.

- Dlouhodobě nebyla zpracována změna v hodnocení cen pozemků, přestože proběhly prodeje, nebyly zaneseny do cenové mapy Prahy

-- Situaci dopadů sousedství s letištěm může změnit okolním vlastníkům předpokládaný projekt spol. AZA trade s.r.o, Zasíťováním umožní komfortní užívání nemovitostí k bydlení vlastníkům RD

- Do zvelebení nebo ozdravění působnosti vlivů většiny této lokality Letiště Václava Havla nic neinvestovalo, ani prostřednictvím jiných subjektů. Jen ji plánovitě poškozuje s úmyslem získat výhodně nejraději zdarma nebo s minimálním nákladem svým akcionářům území které nevlastní.

1. 4. 2018, 02:53
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-604-1a-2

Vše jde kupředu - proč tedy chcete oživit plány 60 let staré?

Zuzana Kepková:

Plány na výstavbu dráhy vznikly před 60 lety. Celou plochu okolí jste nechali zastavět, developeři si přišli na své a nyní kvůli skladům v Tuchoměřicích plány znovu ožívají? Hluková a ekologická zátěž výrazně stoupne, přírodní park Divoká Šárka už nebude moci sloužit jako rekreační oblast Prahy. V celém metropolitním plánu se řeší jak v Praze stavby zahustit a bydlení znepříjemnit. S výstavbou paralelní dráhy nesouhlasíme a dalším stavěním objektů v rámci již tak obrovského letiště také ne.

2. 4. 2018, 22:11
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-604-1a-3

Rozšiřující se letiště je nebezpečím

Kristýna Králová:

Předně chci upozornit na to, že Letiště Václava Havla je mezi lokalitami vedeno dvakrát - jednou pod číslem 604 a jednou 906. Prosím tedy o to, aby se v závěru vzaly v úvahu všechny komentáře uvedené v obou listech.

Letiště a plány na jeho rozšíření vnímán jako velké nebezpečí pro Prahu 6. Tyto plány s sebou přináší hluk, špinavý vzduch, vzrůstající automobilovou dopravu a mnoho problémů. Bylo by skvělé, kdyby se letiště posunulo dále od města a propojilo s městem pomocí rychlodráhy.

19. 4. 2018, 18:58
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-604-1a-4

Nová letová dráha

Jarmila Kohoutova:

Jsem zásadně proti rozšiřování letiště směrem k městu.

Jarmila Kohoutová

27. 4. 2018, 09:48
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-604-1a-5

Jaroslav Šareš

Jaroslav Šareš:

Námitka vlastníka
Jako vlastník nemovitosti čp. 2850 a spoluvlastník pozemku 2841/3 vznáším tuto námitku:

Vzhledem ke skutečnosti, že je v současné době, návrh Metropolitního plánu v lokalitě 604 Letiště Václava Havla neustále doplňován o další a další návrhy změn a projekt nové letové dráhy Letiště Václava Havla zatím do Metropolitního plánu nebyl zapracován a jeho vliv se našich pozemků dotkne velice podstatnou měrou, vznáším pouze tuto obecnou námitku.
Za předpokladu, že by někdy v budoucnu z nějakých důvodů museli být naše nemovitosti VPS musely být vyvlastněny, tak kategoricky trváme na tom, abychom jako náhradu za ně obdrželi nemovitosti ve stejné lokalitě s obdobnými parametry v adekvátní hodnotě.

Technická námitka: do současné doby je možné podle stávajícího Územního možné stavět na našich pozemcích, při niveletě terénu cca. 357 m n.m. (severní hranice našeho pozemku) i s ohledem na všechna ochranná pásma realizovat stavbu o výšce do cca. 13-19 metrů tedy i 4 podlažní objekt viz. platné UR územní rozhodnutí AZA trade kdy na sousedních pozemcích jsou schváleny stavby 4 a vícepodlažní.

V případě, že bude tato stávající skutečnost v důsledku realizace některé VPS omezena na pouhá 2 podlaží, tak jak je v současnosti v návrhu Metropolitního plánu uvedeno, tak s tímto omezením našich vlastnických práv nesouhlasíme a žádáme, aby nabyly platnost stávající parametry. Pokud budou naše vlastnická práva z nějakých důvodů poškozena omezením výšky staveb žádáme proto adekvátní odškodnění za znehodnocení našich nemovitostí důsledku omezení realizací VPS - veřejně prospěšných staveb.
Za Vaše porozumění Vám velice děkuji.

S přátelským pozdravem
Jaroslav Šareš


15. 5. 2018, 21:51
Důležitost: Zásadní
Číslo komentáře: L-604-1a-6

NÁMITKA - AKCEPTACE A OCHRANA ZÁKLADNÍCH VLASTNICKÝCH PRÁV.

Jaroslav Šareš:

Námitka vlastníka
Jako vlastník nemovitosti čp. 2850 a spoluvlastník pozemku 2841/3 vznáším tuto námitku:

Vzhledem ke skutečnosti, že je v současné době, návrh Metropolitního plánu v lokalitě 604 Letiště Václava Havla neustále doplňován o další a další návrhy změn a projekt nové letové dráhy Letiště Václava Havla zatím do Metropolitního plánu nebyl zapracován a jeho vliv se našich pozemků dotkne velice podstatnou měrou, vznáším pouze tuto obecnou námitku.
Za předpokladu, že by někdy v budoucnu z nějakých důvodů museli být naše nemovitosti VPS musely být vyvlastněny, tak kategoricky trváme na tom, abychom jako náhradu za ně obdrželi nemovitosti ve stejné lokalitě s obdobnými parametry v adekvátní hodnotě.

Technická námitka: do současné doby je možné podle stávajícího Územního možné stavět na našich pozemcích, při niveletě terénu cca. 357 m n.m. (severní hranice našeho pozemku) i s ohledem na všechna ochranná pásma realizovat stavbu o výšce do cca. 13-19 metrů tedy i 4 podlažní objekt viz. platné UR územní rozhodnutí AZA trade kdy na sousedních pozemcích jsou schváleny stavby 4 a vícepodlažní.

V případě, že bude tato stávající skutečnost v důsledku realizace některé VPS omezena na pouhá 2 podlaží, tak jak je v současnosti v návrhu Metropolitního plánu uvedeno, tak s tímto omezením našich vlastnických práv nesouhlasíme a žádáme, aby nabyly platnost stávající parametry. Pokud budou naše vlastnická práva z nějakých důvodů poškozena omezením výšky staveb žádáme proto adekvátní odškodnění za znehodnocení našich nemovitostí důsledku omezení realizací VPS - veřejně prospěšných staveb.
Za Vaše porozumění Vám velice děkuji.

S přátelským pozdravem
Hana Šarešová

15. 5. 2018, 21:53
Důležitost: Zásadní
Číslo komentáře: L-604-1a-7

NÁMITKA - AKCEPTACE A OCHRANA ZÁKLADNÍCH VLASTNICKÝCH PRÁV.

Jaroslav Šareš:

Námitka vlastníka
Jako vlastník nemovitosti čp. 2850 a spoluvlastník pozemku 2841/3 vznáším tuto námitku:

Vzhledem ke skutečnosti, že je v současné době, návrh Metropolitního plánu v lokalitě 604 Letiště Václava Havla neustále doplňován o další a další návrhy změn a projekt nové letové dráhy Letiště Václava Havla zatím do Metropolitního plánu nebyl zapracován a jeho vliv se našich pozemků dotkne velice podstatnou měrou, vznáším pouze tuto obecnou námitku.
Za předpokladu, že by někdy v budoucnu z nějakých důvodů museli být naše nemovitosti VPS musely být vyvlastněny, tak kategoricky trváme na tom, abychom jako náhradu za ně obdrželi nemovitosti ve stejné lokalitě s obdobnými parametry v adekvátní hodnotě.

Technická námitka: do současné doby je možné podle stávajícího Územního možné stavět na našich pozemcích, při niveletě terénu cca. 357 m n.m. (severní hranice našeho pozemku) i s ohledem na všechna ochranná pásma realizovat stavbu o výšce do cca. 13-19 metrů tedy i 4 podlažní objekt viz. platné UR územní rozhodnutí AZA trade kdy na sousedních pozemcích jsou schváleny stavby 4 a vícepodlažní.

V případě, že bude tato stávající skutečnost v důsledku realizace některé VPS omezena na pouhá 2 podlaží, tak jak je v současnosti v návrhu Metropolitního plánu uvedeno, tak s tímto omezením našich vlastnických práv nesouhlasíme a žádáme, aby nabyly platnost stávající parametry. Pokud budou naše vlastnická práva z nějakých důvodů poškozena omezením výšky staveb žádáme proto adekvátní odškodnění za znehodnocení našich nemovitostí důsledku omezení realizací VPS - veřejně prospěšných staveb.
Za Vaše porozumění Vám velice děkuji.

S přátelským pozdravem
Jaroslav Šareš

15. 5. 2018, 21:56
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-604-1a-8

NÁMITKA - AKCEPTACE A OCHRANA ZÁKLADNÍCH VLASTNICKÝCH PRÁV.

Jaroslav Šareš:

Námitka vlastníka
Jako vlastník nemovitosti čp. 2850 a spoluvlastník pozemku 2841/3 vznáším tuto námitku:

Vzhledem ke skutečnosti, že je v současné době, návrh Metropolitního plánu v lokalitě 604 Letiště Václava Havla neustále doplňován o další a další návrhy změn a projekt nové letové dráhy Letiště Václava Havla zatím do Metropolitního plánu nebyl zapracován a jeho vliv se našich pozemků dotkne velice podstatnou měrou, vznáším pouze tuto obecnou námitku.
Za předpokladu, že by někdy v budoucnu z nějakých důvodů museli být naše nemovitosti VPS musely být vyvlastněny, tak kategoricky trváme na tom, abychom jako náhradu za ně obdrželi nemovitosti ve stejné lokalitě s obdobnými parametry v adekvátní hodnotě.

Technická námitka: do současné doby je možné podle stávajícího Územního možné stavět na našich pozemcích, při niveletě terénu cca. 357 m n.m. (severní hranice našeho pozemku) i s ohledem na všechna ochranná pásma realizovat stavbu o výšce do cca. 13-19 metrů tedy i 4 podlažní objekt viz. platné UR územní rozhodnutí AZA trade kdy na sousedních pozemcích jsou schváleny stavby 4 a vícepodlažní.

V případě, že bude tato stávající skutečnost v důsledku realizace některé VPS omezena na pouhá 2 podlaží, tak jak je v současnosti v návrhu Metropolitního plánu uvedeno, tak s tímto omezením našich vlastnických práv nesouhlasíme a žádáme, aby nabyly platnost stávající parametry. Pokud budou naše vlastnická práva z nějakých důvodů poškozena omezením výšky staveb žádáme proto adekvátní odškodnění za znehodnocení našich nemovitostí důsledku omezení realizací VPS - veřejně prospěšných staveb.
Za Vaše porozumění Vám velice děkuji.

S přátelským pozdravem
Hana Šarešová

15. 5. 2018, 21:56
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-604-1a-9

NÁMITKA - AKCEPTACE A OCHRANA ZÁKLADNÍCH VLASTNICKÝCH PRÁV.

Jaroslav Šareš:

Námitka vlastníka
Jako vlastník nemovitosti čp. 2850 a spoluvlastník pozemku 2841/3 vznáším tuto námitku:

Vzhledem ke skutečnosti, že je v současné době, návrh Metropolitního plánu v lokalitě 604 Letiště Václava Havla neustále doplňován o další a další návrhy změn a projekt nové letové dráhy Letiště Václava Havla zatím do Metropolitního plánu nebyl zapracován a jeho vliv se našich pozemků dotkne velice podstatnou měrou, vznáším pouze tuto obecnou námitku.
Za předpokladu, že by někdy v budoucnu z nějakých důvodů museli být naše nemovitosti VPS musely být vyvlastněny, tak kategoricky trváme na tom, abychom jako náhradu za ně obdrželi nemovitosti ve stejné lokalitě s obdobnými parametry v adekvátní hodnotě.

Technická námitka: do současné doby je možné podle stávajícího Územního možné stavět na našich pozemcích, při niveletě terénu cca. 357 m n.m. (severní hranice našeho pozemku) i s ohledem na všechna ochranná pásma realizovat stavbu o výšce do cca. 13-19 metrů tedy i 4 podlažní objekt viz. platné UR územní rozhodnutí AZA trade kdy na sousedních pozemcích jsou schváleny stavby 4 a vícepodlažní.

V případě, že bude tato stávající skutečnost v důsledku realizace některé VPS omezena na pouhá 2 podlaží, tak jak je v současnosti v návrhu Metropolitního plánu uvedeno, tak s tímto omezením našich vlastnických práv nesouhlasíme a žádáme, aby nabyly platnost stávající parametry. Pokud budou naše vlastnická práva z nějakých důvodů poškozena omezením výšky staveb žádáme proto adekvátní odškodnění za znehodnocení našich nemovitostí důsledku omezení realizací VPS - veřejně prospěšných staveb.
Za Vaše porozumění Vám velice děkuji.

S přátelským pozdravem
Jaroslav Šareš

15. 5. 2018, 21:57
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-604-1a-10

Zavádějící název a účelový popis lokality

Ilona Al-Jumaily:

Zavádějící název a účelový popis lokality nevlastníků některých nemovitostí, dlouhodobé bránění rozvoje lokality vlastníkům některých nemovitostí a omezování jejich vlastnických práv

Jakýkoli rozvoj musí být podmíněn vždy kapacitními možnostmi stávající infrastruktury a její adekvátní přípravou, která bude probíhat harmonicky s plánovaným rozvojem. Rozvoj nesmí být realizován na úkor stávajících rezidentů. Plán proto musí daleko podrobněji definovat priority a podmíněnost rozvoje jednotlivých ploch.

Nazvání lokality 604 lokalitou Letiště VH, berou vlastníci RD a některých jiných nemovitostí velice osobně, protože jsou již 60 let sužováni různými omezeními, i hlukovou a emisní zátěží bez možnosti řádně užívat svá vlastnická práva k nemovitostem zakoupených za účelem bydlení v ulicích K letišti a Za Teplárnou- původní projekt RD a vil v oblasti pův názvem V zahrádkách / osada ? Na padesátníku/ plánovaných a částečně postavených ještě před stavbou původního letiště Ruzyně. (dodnes nepřipojení na obecní vodovod, plyn, kanalizaci, odpojení od pitné vody - přípojky zřízené na vlastní náklady, el dosud na sloupech dosud s nedostatečnou kapacitou, prodej přístupových komunikací k nemovitostem, to jsou některé znaky úmyslného poškozování jiných vlastníků za účelem zvýhodnění jiné skupiny a jejich zájmů. Současná navrhovaná změna je vnímána jako další možné účelové omezení s nepříznivým výhledem do budoucna vzhledem k cílovému charakteru lokality s plánovanými VPS železnice a dálnice včetně příprav k postavení RWY v těsné blízkosti RD. Plánovaný potenciál nebytové zástavby areálů produkce včetně vzniku navýšení nekontrolovatelné hlukové a emisní zátěže nejen pro lokalitu, ale s významným vlivem zátěží na další lokality Prahy.
Vlastníci RD požadují v územním plánu zanesení řádného označení nemovitostí dle stávajícího stavu - OB.,
Někteří vlastníci nemovitostí požadují zvážení adekvátní náhrady výměnou za obdobné nemovitosti v obl. Ruzyně, pokud má nadále pokračovat tímto cíleným směrem znehodnocování jejich nemovitosti a perspektivně i ovlivnění uživatelnosti RD k bydlení, jak již bylo projednáváno před zrušením posledního návrhu stavby nové RWY


Plánované stavby s významným vlivem na životní prostředí Prahy a občanů

*Vydaný přehled umístění lokality a kladu listů Z 08 604/Letiště Václava Havla- původně zpracovaný verze 3.3. z 29.9. 2017 je nyní s upravenou verzí ze 4.4.2018 návrh k projednání dle §50 stavebního zákona

15. 5. 2018, 23:09
Důležitost: Důležité
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: 604-1a-SUM-0

1b. Co ve vaší lokalitě považujete za kvalitní (hodnotné, hezké, líbí se) – ​máte k tomu vztah? (hlavních komentářů: 5)

Jan Zmeškal:

.

19. 2. 2018, 17:11
Důležitost: Doplňující
Číslo komentáře: L-604-1b-0

Jan Zmeškal:

Další zajímavostí v blízkosti, je bezesporu nádherný lesní komplex Divoká Šárka, kam si chodí odpočinout lidé ze širokého okolí. Jaká to bude nádhera, až vám nedaleko nad hlavou bude přelétávat souvislá šňůra hlučících, čmoudících a smrdících letadel, Doplním názorem na závěr.

19. 2. 2018, 17:14
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-604-1b-1

Zelené plíce Prahy 6

Zuzana Kepková:

Přírodní park Divoká Šárka a jeho krajinná, relaxační, ozdravná a společenská role je neoddiskutovatelná. Výstavbou paralelní dráhy a dalším rozšiřováním letiště je toto vše ohroženo. Celkově celá lokalita Prahy je oblast se stále zvětšující se hustotou zalidnění. Navíc chybějící dopravní řešení Prahy a okolí viditelně zhoršuje kvalitu ovzduší v Praze, proto je vysoce společensky důležité nepodporovat projekty (jako je tento), která lze řešit jinak, např.rozvojem jiného letiště třeba v Pardubicích, Ostravě nebo Českých Budějovicích.

2. 4. 2018, 22:20
Důležitost: Důležité
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-604-1b-2

Rekreační oblast Divoká Šárka

Emir Al Jumaily:

Přírodní park Divoká Šárka a jeho krajinná, relaxační, ozdravná a společenská role je neoddiskutovatelná. Výstavbou paralelní dráhy a dalším rozšiřováním letiště je toto vše ohroženo. Celkově celá lokalita Prahy 6 je oblast se stále zvětšující se hustotou zalidnění. Chybějící dopravní řešení Prahy a okolí viditelně zhoršuje kvalitu ovzduší v Praze,
Připravované projekty dopravní situaci na Praze 6 jen zhorší

Proto je vysoce společensky důležité nepodporovat projekty, které zhorší životní prostředí a dopravní situaci neřeší. Jsou účelové a jednostranné

4. 4. 2018, 08:41
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-604-1b-3

Zelené plíce Prahy

Ilona Al-Jumaily:

Blízkost přírodní lokality Divoká Šárka, relaxačního prostoru mnohých občanů bude zatížena hlukem a emisemi. Chybějící návaznost dopravního řešení Prahy a okolí viditelně zhoršuje kvalitu ovzduší v Praze. Výhledově je lokalita navržena s potenciálem zástavby různých typů hal, pouze pro potřeby zázemí pro rozšíření letiště směrem do města na velké ploše území, což zásadně mění původní plán lokality která byla navržena pro rekreační bydlení s využitím potenciálu přírodní rekreace Divoké Šárky. Lokalita lze využít pro moderní spojovací bod pro dopravní obslužnost nejen letiště, ale především je třeba upřednostnit potřeby rozvoje města s řešením podmínek pro snížení emisních a jiných vlivů dopravy a využít lokalitu pro tento účel.

15. 5. 2018, 23:13
Důležitost: Důležité
Číslo komentáře: 604-1b-SUM-0

1c. Co je ve vaší lokalitě podle vás problémové – nevzhledné nebo ​způsobuje problémy (doprava, zápach, bariéra v území atd.)? (hlavních komentářů: 8)

Jan Zmeškal:

Megalomanský projekt na rozšíření letiště.

19. 2. 2018, 17:12
Důležitost: Doplňující
Číslo komentáře: L-604-1c-0

Jan Zmeškal:

Megalomanský projekt na rozšíření letiště.

19. 2. 2018, 17:17
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-604-1c-1

Jindra Kvapilová:

Připojuji se ke kritice plánované paralelní dráhy. Znamená rozšíření letiště směrem k hlavnímu městu (to snad není nikde ve světě), neřeší trvalý problém s povětrnostními podmínkami, protože je rovnoběžná se současnou dráhou, kde provoz letadel komplikují větry, a navýší již tak obrovský provoz těsně u hlavního města. Mnoho hluku, mnoho emisí. Již teď je letiště mnohem blíže městu než ve většině kulturních zemí a působí mnoho nepříjemností značnému počtu obyvatel.

28. 2. 2018, 19:53
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-604-1c-2

Radomír Matulík:

Plánovaná paralelní dráha znamená rozšíření letiště směrem k hustě obydlené souvislé zástavbě a výrazně zvýší a rozšíří hlukovou a emisní zátěž pro velké množství obyvatel.

15. 3. 2018, 18:11
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-604-1c-3

Vladimír Truhlík:

Ano souhlasím. A je tu ještě jeden aspekt ohledně výstavby nové dráhy a rozšíření kapacity letiště. Současná hlavní dráha, jakožto rozšíření tehdejšího "starého" letiště byla realizována v podmínkách totalitního režimu. Režim se tehdy občanů neptal a prostě stavbu realizoval. Nikoho nezajímalo, co si myslí obyvatelé Prahy 6 a přilehlých obcí. A na těchto "základech" chceme nyní stavět? Prostě se řekne letiště už stojí takže je třeba jej rozšířit stůj co stůj, protože výstavba nového na vhodnější lokalitě by byla příliš drahá? Dejme tomu stále je ještě místo, i když provoz pro naši část Prahy a přilehlý region by to znamenalo rozsáhlou devastaci životního prostředí. Nicméně též je třeba myslet na budoucnost. Jak se říká, z rozjetého vlaku se už nedá vyskočit. A to se právě děje, i když snad je ještě stále čas. Co potom až se vyčerpá i kapacitu systém paralelních drah, což může nastat velice brzy (např. letiště Mnichov nedávno postavené na zelené louce se s touto otázkou nyní potýká a navrhuje další ranvej). Bohužel se obávám, že pak letiště přijde s tím, že je třeba zbourat některé okolní obce. Skoro to připomíná situaci v severních Čechách, takže je už nyní třeba říci DOST!

29. 3. 2018, 23:50
Důležitost: Doplňující
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-604-1c-3-0
 
 

Projekt zatěžující ovzduší a zvyšující hlukovou zátěž Prahy

Zuzana Kepková:

Plány z dob, kdy tato oblast ještě nebyla zastavěna. Vůbec se nebere v potaz zdraví obyvatelstva, pouze jen zisky některých, v našem měřítku, větších finančních skupin. Při dnešních technologiích by ke stejnému účelu mohlo být použito letiště v Pardubicích, tu již dráhu má a nemuselo by se stavět.
Nová dráha znamená nejen hlukovou a ekologickou zátěž Prahy (vše je blíž k Praze), ale další vybetonovanou plochu, další úbytek zeleně, atd.

2. 4. 2018, 22:27
Důležitost: Důležité
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-604-1c-4

Megalomanský projekt na rozšíření letiště.,

Emir Al Jumaily:

Připojuji se ke kritice plánované paralelní dráhy. Znamená rozšíření letiště směrem k hlavnímu městu (to snad není nikde ve světě), neřeší trvalý problém s povětrnostními podmínkami, protože je rovnoběžná se současnou dráhou, kde provoz letadel komplikují větry, a navýší již tak obrovský provoz těsně u hlavního města. Mnoho hluku, mnoho emisí. Již teď je letiště mnohem blíže městu než ve většině kulturních zemí a působí mnoho nepříjemností značnému počtu obyvatel.

4. 4. 2018, 08:43
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-604-1c-5

letiště a nedodržování pravidel

Emir Al Jumaily:

sousedící letiště občas startuje nebo zkušebně túruje? letadla na pojízdné ploše ve volném prostranství, silný zápach zplodin se nedá dýchat
Mnoho hluku, mnoho emisí.
Když nedodržují co mají, co bude až jim projde Megalomanský projekt na rozšíření letiště.

4. 4. 2018, 08:50
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-604-1c-6

Projekt zatěžující ovzduší a zvyšující hlukovou zátěž Prahy

Ilona Al-Jumaily:

Přípravy rozšíření o novou dráhu je nezodpovědný projekt zatěžující ovzduší a zvyšující hlukovou zátěž Prahy

15. 5. 2018, 23:17
Důležitost: Důležité
Číslo komentáře: 604-1c-SUM-0

1d. Jsou ve vaší lokalitě nějaké důležité charakteristické prvky, průhledy, dominanty, přírodní, stavební památky atd., které by bylo vhodné chránit a uchovat pro budoucnost? (hlavních komentářů: 4)

Jan Zmeškal:

Divoká Šárka.

19. 2. 2018, 17:16
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-604-1d-0

Zeleň a přírodní park Divoká Šárka

Zuzana Kepková:

Zatím oáza pro lidi, floru i faunu.

2. 4. 2018, 22:29
Důležitost: Důležité
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-604-1d-1

Přírodní zeleň a přírodní park Divoká Šárka

Emir Al Jumaily:

V sousední lokalitě je třeba důrazně chránit přírodní lokalitu Divoká Šárka a Lom kamene, který je unikátní. Kámen se používá k opravám historických staveb

4. 4. 2018, 08:52
Důležitost: Důležité
Číslo komentáře: L-604-1d-2

Ochrana přírodní zeleně Divoké Šárky

Ilona Al-Jumaily:

Je třeba zachovat poslední zbytky přírodní zeleně.

15. 5. 2018, 23:21
Důležitost: Důležité
Číslo komentáře: L-604-1d-3

1e. Odpovídá podle vás vymezení lokality popsaným společným vlastnostem?  Co byste svými slovy doplnili, upravili korigovali? (hlavních komentářů: 4)

Jan Zmeškal:

Ne. Je nutné také zdůraznit, že zde žijí lidé !

19. 2. 2018, 17:18
Důležitost: Doplňující
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-604-1e-0

Je potřeba dělat něco pro lidi, ne proti nim

Zuzana Kepková:

Nechte nám (a i ptákům, zvířatům a rostlinám) Divokou Šárku a spíše ji rozvíjejte než ničte

2. 4. 2018, 22:31
Důležitost: Důležité
Číslo komentáře: L-604-1e-1

arogance

Emir Al Jumaily:

Ne, neodpovídá. Je nutné také zdůraznit, že zde žijí lidé !

NEJSOU ŽÁDNÉ SPOLEČNÉ VLASTNOSTI, POUZE NADŘAZENÉ AROGANTNÍ POŽADAVKY LETIŠTĚ

4. 4. 2018, 08:54
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-604-1e-2

vymezení lokality neodpovídá popsaným vlastnostem

Ilona Al-Jumaily:

Popsaná lokalita je částečně úmyslně tlumené území části lokality s plánovaným cílem nevlastníků některých nemovitostí prosadit své zájmy.

15. 5. 2018, 23:27
Důležitost: Důležité
Číslo komentáře: L-604-1e-3

1f. Navrhli byste v závislosti na popsaných společných vlastnostech lokality jakoukoliv úpravu hranice lokality? (hlavních komentářů: 6)

Jan Zmeškal:

Hranice Letiště, v okolí „starého letiště“ jsou v průběhu času stále posunovány směrem ku Praze, což je špatně ! Letiště nikdy nesahalo až ke komunikaci LIPSKÁ, jak je tomu v Metropolitním plánu !

19. 2. 2018, 17:18
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-604-1f-0

Jindra Kvapilová:

Posun letiště směrem k městu je velmi negativní trend. V metropolitním plánu je velmi dobře vidět, jak blízko je naplánovaná paralelní dráha k obydleným čtvrtím.

28. 2. 2018, 19:57
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-604-1f-1

Proč se letiště zvětšuje stále na úkor Prahy?

Zuzana Kepková:

Proč se všechny aktivity a plány směřují do Prahy když pragocentrismus škodí celé zemi?

2. 4. 2018, 22:33
Důležitost: Důležité
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-604-1f-2

Proč se letiště zvětšuje stále na úkor Prahy a přírodní zeleně

Emir Al Jumaily:

Dodržet původní návrh zahloubení dráhy železnice v tunelu souběžně s komunikací Lipská a její pokračování v přímé linii k letišti až po křižovatku odbočku z dálnice na letiště s hranicí lokality , dodržet návrh ochranných protihlukových opatření okolo dálnice na hranici lokality s Lipskou

ANO, upravit ZACHOVÁNÍ LETISTĚ VH mezích. PŘEDEVŠÍM od křižovatky s odbočkou na OC šestka v hranici ul K letišti přes ,, staré letiště „ až po jejich pozemky 2450/4 sousedící s komunikací ul K letišti jako dosud. Nerozšiřovat letištní ambice na pozemky jiných vlastníků, využitím převzetí komunikace K letišti od města a projektu dálničního okruhu a stavby železnice ve snaze zabrat co největší území pro libovolné umístění jakýchkoli staveb bez limitů. Zachovat podmínky přirozeného proudění vzduchu pro dostatečný rozptyl pro zachování vlastností přírodní lokality Divoké Šárky.Nerozšiřovat RWY směrem do Prahy6
Ponechat zbývající lokalitu k užívání veřejností a soukromých vlastníků.
Zachovat podmínky přirozeného proudění vzduchu pro dostatečný rozptyl pro zachování vlastnosí přírodní lokality Divoké Šárky
Hranice Letiště, v okolí „starého letiště“ jsou v průběhu času stále posunovány směrem ku
Praze. Letiště nikdy nesahalo až ke komunikaci LIPSKÁ, jak je tomu v Metropolitním plánu !

4. 4. 2018, 09:06
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-604-1f-3

Letiště v metropolitním plánu jako jedna lokalita

Kristýna Králová:

Chci upozornit na to, že Letiště Václava Havla je mezi lokalitami vedeno dvakrát - jednou pod číslem 604 a jednou 906. Prosím tedy o to, aby se v závěru vzaly v úvahu všechny komentáře uvedené v obou listech.

19. 4. 2018, 19:26
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-604-1f-4

návrh

Ilona Al-Jumaily:

Jelikož v lokalitě jde o různorodé zájmy, navrhuji striktně oddělit území ve vlastnictví Letiště VH a Areoholding a.s. a stavby na jejich pozemcích, od ostatních vlastníků a přesné vyznačení kdo kde co na jakých/čích pozemcích má v plánu co stavět. Dodržet pásy izolační zeleně

15. 5. 2018, 23:37
Důležitost: Důležité
Číslo komentáře: L-604-1f-5

2. Metropolitní plán - plochy
2a. Máte připomínky k vymezení stability ploch? Souhlasíte s vymezeným rozsahem?  Máte nějaký návrh k úpravě? (hlavních komentářů: 3)

Námitka ke konceptu Metropolitního plánu hl.města Prahy verze 3.3

Jiřina Sedláčková:

Nesouhlasíme s tím, že naše nemovitosti, které jsou na parcelách 2511 a 2512 k.ú. Ruzyně
byly přeřazeny bez našeho souhlasu a jakéhokoliv jednání či kompenzací ze zóny obytné do areálu produkce Letiště se stavební uzávěrou. Nemovitost jsme kupovali v roce 1984 pro vlastní bydlení a následně jsme na základě řádného stavebního povolení MČ Prahy 6
tuto nemovitost rozšířili na 3 bytové jednotky pro vlastní potřebu.

30. 1. 2018, 22:59
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-604-2a-0

Námitka ke konceptu Metropolitního plánu hl.města Prahy verze 3.3

Emir Al Jumaily:

Nesouhlasím s tím, aby mé nemovitosti mé vedené KN Praha, Ruzyně, adresa místa Za teplárnou, čp. 837, objekt k bydlení, stojící na pozemku parcelní číslo 2868, zastavěná plocha a nádvoří, výměra 227 m2 a přilehlá zahrada stávající z pozemků 2869 a 2877tamtéž,
byly přeřazeny bez našeho souhlasu a jakéhokoliv jednání či kompenzací ze zóny obytné do areálu produkce Letiště se stavební uzávěrou. Nemovitost jsme kupovali za účelem trvalého bydlení a podnikání. Již jsem další investice vložil do nutných oprav. Pro časté změny návrhů změn v území, nemám zaručeno, že mé investice nebudou zmařeny pro zisk jiných. V případě prosazení změny trvám na Trvám na náhradě poškození mých vlastnických a uživatelských práv plynoucích ze současných i budoucích schvalovacích procesů změn území a různých staveb a žádám o adekvátní výměnu mé nemovitosti k tíži těch kdo usiluje o navrhované změny usiluje.

4. 4. 2018, 09:24
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-604-2a-1

Námitky ke konceptu

Ilona Al-Jumaily:

Nesouhlas některých vlastníků nemovitostí s konceptem návrhu Z 08 ze dne 4.4. 2018

15. 5. 2018, 23:44
Důležitost: Důležité
Číslo komentáře: 604-2a-SUM-0

2b. Máte připomínky k vymezení ploch struktur ? Souhlasíte s vymezením stavebních a nestavebních bloků a struktur krajiny ? Máte nějaký návrh k úpravě?
2c. Máte připomínky k navržené výškové regulaci? Upozorněte na místa předělů a nejasnosti ve čtení výšek vzhledem k použitému rastru 100x100m? (hlavních komentářů: 3)

Výšková regulace plochy

Yasser Zein:

Pozemek č.par. 2851 má v návrhu má výškový regulativ 2 podlaží.
Žádáme, aby v souladu se stávajícím ÚP, byl tento regulativ zvýšen minimálně na 3 podlaží. Důvodem je efektivita využití pozemků převážně v prostředí produkčním.

29. 3. 2018, 16:03
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-604-2c-0

Výšková regulace

Emir Al Jumaily:

v případě stávajících budov při zvýšeném zatížení hlukovou zátěží bude třeba zvýšit dosavadní budovy o nejméně 1 patro , místo návrhu 2 na nejméně 3 na podlaží, pro podkrovní protihlukové úpravy

4. 4. 2018, 09:29
Důležitost: Důležité
Číslo komentáře: L-604-2c-1

Úprava výškové regulace

Ilona Al-Jumaily:

u některých stávajících nemovitostí je výšková regulace 2, u některých neodpovídá stávajícímu stavu (až 4) je třeba vzhledem k případným protihlukovým opatřením zvýšit regulaci na nejméně 3 a opravit stávající stav u některých staveb

15. 5. 2018, 23:47
Důležitost: Důležité
Číslo komentáře: 604-2c-SUM-0

3. Metropolitní plán - Rozvoj lokality
3a. Máte připomínky k popisu cílového charakteru lokality? Je v obecném popisu něco, s čím nesouhlasíte nebo vám v něm něco důležitého schází? Je srozumitelný? (hlavních komentářů: 3)

Obecná poznámka

Pavel Charvát:

Bydlím na hranici Ořechovky a Dejvic. Jako obyvatel Prahy 6 konstatuji následující:
- Priority plánu jsou auta a prostavěné miliardy bez ohledu na občany.
- Významnou část VPS může za veřejně prospěšné označit jen někdo, kdo v Praze 6 nikdy nebyl.
- Vedení Prahy tvrdošíjně věří, že další a další dopravní stavby vyřeší kritickou dopravní situaci Prahy vytvářenou další a další bytovou a komerční výstavbou v Praze.
- Plán vůbec nereflektuje zhoršující se životní prostředí, nepodporuje chodce a cyklisty, investice do MHD znehodnocuje paralelními investicemi do automobilové dopravy.
- Praha postrádá vizi.

15. 3. 2018, 07:16
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-604-3a-0

Arogantní ukázka moci

Emir Al Jumaily:

Změnit poklidné obytné území s potenciálem rekreačně relaxačního bydlení
na kontejnerový výrobní areál v blízkosti přírodních lokalit pomocí pák legislativy, co k slušně dodat.

Priority plánu jsou letadla, auta a prostavěné miliardy bez ohledu na občany.
- Významnou část VPS může za veřejně prospěšné označit jen někdo, kdo v Praze 6 nikdy nebyl.


4. 4. 2018, 10:24
Důležitost: Doplňující
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-604-3a-1

Praha postrádá vizi.

Ilona Al-Jumaily:

Jakýkoli rozvoj musí být podmíněn vždy kapacitními možnostmi stávající infrastruktury a její adekvátní přípravou, která bude probíhat harmonicky s plánovaným rozvojem. Rozvoj nesmí být realizován na úkor stávajících rezidentů. Plán proto musí daleko podrobněji definovat priority a podmíněnost rozvoje jednotlivých ploch.

Priority plánu jsou zaměřeny pouze na zájmy určité skupiny, není zohledněn přínos ani negativa tohoto celoplošného značení bez návaznosti s dalšími lokalitami pro celoměstský význam změn území ve vzdálenosti 10 km od centra města

16. 5. 2018, 00:02
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: 604-3a-SUM-0

3b. Máte připomínky k popsanému potenciálu území? K obecným i individuálním regulativům? Máte připomínky ke stanovení indexu využití lokality? Tedy zejména k míře, o kterou se může v místě zvyšovat plocha zástavby? (hlavních komentářů: 2)

Index ochrany bydlení

Ilona Al-Jumaily:

je třeba vyznačit bytovou fumkci a zachovat bytovou funkci v lokalitě

16. 5. 2018, 00:10
Důležitost: Důležité
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-604-3b-0

Připomínka

Ilona Al-Jumaily:

Index ochrany bydlení
Je třeba vyznačit bytovou funkci a zachovat bytovou funkci v lokalitě

16. 5. 2018, 00:12
Důležitost: Důležité
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: 604-3b-SUM-0

3c. Domníváte se, že je pomocí vlastností lokality a ploch území dostatečně přesně a podrobně popsáno? Doporučili byste pro lokalitu nebo její některé plochy zpracovat podrobnější regulaci? (hlavních komentářů: 3)

Jindra Kvapilová:

Jediná regulace, kterou stanovuje metropolitní plán v lokalitě letiště, je výčet dopravních staveb. Žádný jiný regulativ není použit, takže zde bude, jak je z plánu patrné, změť všech možných dopravních staveb a nic víc. Kde jsou zohledněni současní obyvatelé tohoto území?

28. 2. 2018, 20:18
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-604-3c-0

pokochání pohledem na kontejnery , ideální první dojem návštěvy Prahy

Emir Al Jumaily:

Jediná regulace, kterou stanovuje metropolitní plán v lokalitě letiště, je výčet dopravních staveb. Žádný jiný regulativ není použit, takže zde bude, jak je z plánu patrné, změť všech možných dopravních staveb a nic víc. Kde jsou zohledněni současní obyvatelé tohoto území? Pohled kolonu aut a kontejnery bude jistě záživný zážitek pro cizince, kvůli kterým se údajně vše musí takto ....

4. 4. 2018, 10:15
Důležitost: Doplňující
Číslo komentáře: L-604-3c-1

Lokalita není uspokojivě popsána, pro její kvalitní popis je žádoucí zpracovat podkladovou územní studii

Ilona Al-Jumaily:

V popisu lokalita obsahuje návrh cílového charakteru s výčty VPS , není zapracován návrh nové letové dráhy, není upřesněno co a kde je plánováno jako areály produkce

16. 5. 2018, 00:19
Důležitost: Důležité
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: 604-3c-SUM-0

3d. Máte jakékoliv další připomínky k čitelnosti, pochopitelnosti, využitelnosti, zpracování nebo úplnosti předloženého metropolitního plánu?
4. Metropolitní plán - infrastruktury
4a. Máte jakékoliv připomínky ke krajinné infrastruktuře? K vymezení prostorů, ochranných pásem a podobně? (hlavních komentářů: 2)

3 VPS na jedné hromadě

Emir Al Jumaily:

Každá stavba se posuzuje zvlášť. Hodnoty se nesčítají, z čeho vyjít vše se kříží. ... jen celkový dopad na obyvatele Prahy a přírodu souhrnem nikdo hodnotit nebude

4. 4. 2018, 11:58
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-604-4a-0

izolační zeleň , přírodní hlukolamy

Ilona Al-Jumaily:

v návrhu jsou vypuštěny pásma IZ, doporučuji zapracovat návrh možných stromových hlukolamů

16. 5. 2018, 00:22
Důležitost: Důležité
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-604-4a-1

4b. Máte jakékoliv připomínky k dopravní infrastruktuře? K vymezeným prostorám, kapacitám, typům komunikací a rozvoji různých druhů dopravy? (hlavních komentářů: 6)

Jindra Kvapilová:

Z výčtu dopravních staveb v jediném listu lokality jde hrůza - pražský okruh, rychlodráha, paralelní dráha, mimoúrovňová křižovatka, autobusové nádraží, dvě železniční zastávky, parkoviště, tramvajová trať, několik rychlostních silnic - polovina z vyjmenované dopravní infrastruktury by bohatě obsloužila celé letiště i přilehlé oblasti.

28. 2. 2018, 20:09
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-604-4b-0

Radomír Matulík:

Vysoká koncentrace všech možných myslitelných dopravních staveb vlastně neumožňuje jakékoliv regulativy - MP nezahrnuje jenom metro, se kterým počítá ÚP.

15. 3. 2018, 21:34
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-604-4b-1

Letiště a infrastruktura

Martina Hůlová:

Co pozitivního nám přináší druhá přistávací dráha? Potřebuje Praha přijímat ještě větší množství lidí? Už teď letiště přepravilo více lidí než bylo původně plánované. Při druhé přistávací dráze může dojít až k dvojnásobnému počtu cestujících přes Prahu.
Už v současné době je nedostačující infrastruktura a mpp infrastrukturu důsledně neřeší. Jak chce mpp dopravit přes Prahu 6 další miliony lidí za rok navíc? Jakým způsobem se dořeší doprava na letiště? Neřeší se doprava ani jakýkoli jiný veřejný zájem z výstavby paralelní dráhy.
Měla by se řešit regulace a stavět záchytná parkoviště na okraji Prahy. Mělo by se řešit napojení na středočeský kraj a navzájem spolupracovat. Praha 6 je transitním místem pro ty, kteří dojíždí do Prahy denně za prací z oblastí severozápadu Prahy, nicméně mpp to příliš nezohledňuje. Čím více lidí Praha láká, tím více se zhoršuje kvalita života Pražanů. Evropská ulice je již v současné době přetížená. Je třeba důsledně vyžadovat regulaci provozu, nikoli lákat další lidi.
My jsme rezidenti Prahy 6, měl by být dán větší důraz na rezidentní bydlení.

17. 3. 2018, 23:48
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-604-4b-2

Vladimír Truhlík:

Rovněž se domnívám, že kapacita ruzyňského letiště vzhledem ke své poloze (relativně blízko centru Prahy) a svému okolí (hustá zástavba okolních vesnic a měst, jedinečné přírodní skvosty) je v podstatě na svém limitním stavu a měla by být co nejdříve zastropována. Jakýkoliv další nárůst počtu vzletů a příletů je zcela zásadně proti kvalitě bydlení a rekreačních aktivit v celé severozápadní části Prahy a přilehlém regionu (např. i Křivoklátsko, Berounsko, lesy povodí Kačáku, Kladensko, na pravém břehu Vltavy pak oblast Zdib, Klecan, Líbeznic atd.). Z údajů o hlukové situaci volně dostupných na stránkách letiště vyplývá, že hlukové zatížení na všech monitorujících stanicích v posledních minimálně šesti letech vytrvale narůstá a při tomto trendu by do roku 2030 byly překračovány měsíční LAeq hodnoty 60dB takřka na všech stanicích. Hukot letadel je slyšet v klidnějších čtvrtích i na vzdálenost kolem 7km od ranveje, neřkuli v přírodě (např. přírodní rezervace Divoká Šárka), kde jsou za určitých meterologických situací cítit i spaliny startujících letadel. Takže plány na budování paralelní dráhy blíže k městu a další podstatný nárůst kapacity letiště (až na roveň dnešních velkých evropských letišť jako např. Mnichov či Londýn Heathrow - obě mají dvě paralení dráhy, v roce 2017 odbavil Londýn Heathrow 78 milionů cestujících, Mnichov 45 milionů cestujících, tedy si lze představit co by Prahu čekalo) a tím i hluku a zatížení veškeré infrastruktury jsou snad jen nepovedeným žertem. Jinak při čtení některých zdejších příspěvků o tom jak letiště svévolně zachází se soukromým majetkem, který je pro člověka nejdůležitější a to je bydlení, si říkám je tato země vůbec ještě právní stát?

23. 3. 2018, 14:48
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-604-4b-2-0
 
 

Šárka Mrkvičková:

Mám stejný názor.

29. 3. 2018, 14:05
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-604-4b-2-1
 
 

Martin Košťál:

Myslím si to samé

29. 3. 2018, 17:51
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-604-4b-2-2
 
 

Generel bezmotorové dopravy

Pavel Charvát:

Podle mne musí být Generel součástí Metropolitního plánu. Jinak plán cyklisty a chodce prakticky ignoruje. Protože Generel není členěn podle lokalit, nedá se podle lokalit připomínkovat. Svůj detailní komentář ke Generelu jsem proto vložil do "Libovolné další lokality ...." úplně na konci seznamu lokalit do bodu 4b-Dopravní infrastruktura.

Z hlediska lokality mám ke Generelu následující připomínku:
Vyznačit jako cyklostezku propojení A33/0078 v zahrádkářské kolonii Padesátník s Dědinou přes přechod pro chodce Na Padesátníku a ulicemi Za teplárnou a K letišti.
Dále je podle mne třeba udržet a rozvíjet hojně využívanou ale neznačenou cyklostezku z ulice Pilotů přes Drnovskou (proti Dědinské), přes most nad okruhem a dál po východní straně areálu letiště s napojením na Ruzyni (kolem nádrže Jiviny) a na Hostivice (podél jižního plotu letiště).

20. 3. 2018, 19:29
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-604-4b-3

Doprava z letiště

Pavel Charvát:

V rozšíření letiště, se kterým nesouhlasím, vidím ještě jeden rizikový faktor. Jako příklad může sloužit rozšíření letiště ve Vodochodech, které asi bude přes nesouhlas okolních obcí realizováno. Je sice mimo území Prahy, nicméně doprava cestujících do Prahy by měla Prahu zajímat. V MPP překvapivě nenajdete jedinou dopravní stavbu, která by se snažila reagovat na cílový stav 3,5 miliónu cestujících. Takže všichni pojedou po D8 nebo staré výpadovce přes Kobylisy. D8 je už teď ucpaná každé ráno od Vltavy až na hranice Prahy, ne-li dál. Kobylisy rovněž. To nikomu z Magistrátu nevadí? Vztaženo na navrhované rozšíření letiště VH. Jde o privátní investici. Při dravosti soukromých investorů je jasné, že letiště bude při schválení plánu rozšířeno daleko dříve, než se vylepší jeho dopravní obslužnost jakoukoliv stavbou navrhovanou v MPP. Dopady pro dopravu v celé Praze 6 si ani nelze představit.

25. 3. 2018, 08:05
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-604-4b-4

2. přistávací dráha pro nákladní dopravu

Lenka Špičáková:

Plně souhlasím s výše uvedenými komentáři a doplňuji o informaci, že druhá paralelní přistávací dráha bude sloužit především ke transportu nákladu a ne turistů. Její ekonomický přínos pro určité komerční subjekty těžko vyváží zatížení životního prostředí obyvatel nejen Prahy 6.

3. 4. 2018, 13:19
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-604-4b-5

4c. Máte jakékoliv připomínky k technické infrastruktuře? Např. nakládání s dešťovými vodami, vedení sítí atp.
4d. Máte připomínky k vymezeným plochám veřejné vybavenosti? Je stávající vybavenost vyznačena správně? Souhlasíte s návrhem pro vybavenost? Máte k vybavenosti jakékoliv připomínky, nebo poznámky?
4e. Máte připomínky k vymezeným veřejně prospěšným plochám a opatřením? (hlavních komentářů: 5)

Veřejná prospěšnost

Pavel Charvát:

Letiště Václava Havla odbavilo v roce 2017 15 miliónů cestujících. Nevidím jediný důvod, proč by Praha měla chtít víc. Nevidím jediný pozitivní přínos paralelní dráhy pro obyvatele Prahy a Prahy 6, jen negativní dopady. Naopak jasný přínos bude pro soukromé subjekty, které budou projekt v případě schválení realizovat. Tento projekt je příkladem toho, jak samospráva nehájí zájmy občanů, kteří jí zvolili. Nazývat tento projekt veřejně prospěšnou stavbou je výsměchem veřejnosti. Projekt by měl být z plánu vyjmut. Přinejmenším by měli autoři projektu a ti kteří ho zařadili jako VPS, tento projekt obhájit před veřejností Prahy 6. Pokud ho neobhájí, měl by být zrušen.

14. 3. 2018, 07:14
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-604-4e-0

Vladimír Truhlík:

Naprostý souhlas. Lze očekávat, že po případném vybudování paralelní dráhy a rozšíření terminálů nárůst počtu cestujících (na 30-40 i více milionů ročně) a pohybů letadel (300 tisíc a více) půjde prakticky pouze na účet tranzitu a carga. Vše toto bude na úkor kvality životního prostředí v severozápadní části Prahy a přilehlém regionu. O veřejné prospěšnosti výstavby paralelní dráhy a rozšíření kapacity letiště lze tak úspěšně pochybovat.

29. 3. 2018, 17:44
Důležitost: Doplňující
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-604-4e-0-0
 
 

Radomír Matulík:

Vybudování paralelní dráhy nelze hodnotit jako veřejně prospěšné opatření pro obyvatele Prahy 6, pouze zhorší kvalitu života v přilehlých lokalitách. Jde o přímou podporu vybraných privátních firem samosprávou.

15. 3. 2018, 21:40
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-604-4e-1

Náhrady v případě vyvlastnění

Yasser Zein:

V případě nezbytnosti vyvlastnění pozemku pro VPS trváme na tom, aby za něj byla poskytnuta náhrada ve formě odpovídající stávající nemovitosti v obdobné lokalitě a odpovídající hodnotě.

29. 3. 2018, 16:17
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-604-4e-2

Pochybnosti o veřejné prospěšnosti paralelní dráhy

Lenka Špičáková:

Souhlasím s předchozími komentáři. Novou paralelní dráhu v žádném případě nelze považovat za veřejně prospěšnou stavbu. Její dopad na obyvatele Prahy bude naopak velmi neprospěšný.

3. 4. 2018, 13:23
Důležitost: Důležité
Číslo komentáře: L-604-4e-3

samospráva nehájí zájmy občanů

Ilona Al-Jumaily:

pochybnosti občanů o skutečné potřebě VPS

16. 5. 2018, 00:26
Důležitost: Důležité
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: 604-4e-SUM-0

7. Metropolitní plán - Obecné problémy
7a. Máte jakékoliv další připomínky k čitelnosti, pochopitelnosti, využitelnosti, zpracování nebo úplnosti předloženého metropolitního plánu? (hlavních komentářů: 1)

cílový charakter lokality- osobní pohled bez zaujetí

Ilona Al-Jumaily:

Je třeba řádně zvážit a přehodnotit skutečný cílový charakter lokality. Za moudřejší řešení by bylo vhodné oddělit zájmy Letiště Václava Havla, Český Aeroholding, a.s. a ostatních akcionářů od letištní lokality, zachovat pásy izolační zeleně, nepropojit v jednolitý komplex mixu zájmů státních, soukromých, veřejných v jeden komplex.
příklad: 900/VPS a veřejně prospěšná opatření
910-660/-/1 Nová paralelní vzletová dráha (RWY 006/24L) na Letišti Václava Havla
a rozdíl s Prague airport park, stavba komplexu budov spol. AZA trade s.r.o , sousedící s nemovitostmi při ulici Za teplárnou, to vše lokalita 604 Letiště Václava Havla atd...a zabránit vzniku dalšího komplexu skladovacích a jiných hal obdoby Tuchoměřic . Řádně zvážit skutečnou potřebu další RWY , když na protější straně Prahy se plánují další letiště ve stejném koridoru. Vždyť plánováním zastávky železnice Dlouhá míle a , autobusového nádraží, parkoviště P+R, bude ve stejné oblasti třeba další občanskou vybavenost jak pro cestující tak pro občany jedoucí z/do zaměstnání .

16. 5. 2018, 03:25
Důležitost: Důležité
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-604-7a-0

5. Stávající územní plán
5a. Podívejte se, jak územní plán splňuje vaše očekávání a představy o využití území. Víte o nějakém místě ve vaší lokalitě, kde stávající územní plán má nevhodně vymezenou funkční plochu nebo špatně stanovenou míru využití území? Je ve vymezeném území problémové místo, které podle vás územní plán neřeší?
6. Porovnání stávajícího územního plánu a metropolitního plánu
6a. Máte jakékoliv připomínky nebo poznámky k rozdílům mezi stávajícím územním plánem a metropolitním plánem, a to včetně popisu ploch, vymezení infrastruktury a ochranných pásem? (hlavních komentářů: 5)

Souhrnná námitka

Jan Zmeškal:

Na předchozí otázky odpovídám souhrnně:
Metropolitní plán vkládá na území Prahy novou, masivní ekologickou zátěž, v podobě nové paralelní dráhy Letiště Václava Havla.
Naše obytné rodinné domy byly v této lokalitě postaveny v 30-tých letech minulého století a jsou po celou dobu využívány jako obytné.
Jako obytné je označovaly i předchozí pražské plány, stejně tak jako současně platný Územní plán, kde jsou enklávy s našimi domy uvedeny pod označením OB/ZVO-E .
Metropolitní plán sdružuje celou rozsáhlou oblast, i s našimi domy, do jednolité lokality LETIŠTĚ, aniž by uvedl, že zde také stojí obytné domy a také žijí lidé !
Tím je dána Letišti do rukou legitimita k překračování hlukových, emisních i jiných norem na celém rozsáhlém území a nebrat zřetel na obyvatele.
Proto žádáme, abychom byli v Metropolitním plánu označeni tak, jak je tomu na dosavadních plánech. Jako plochy s odlišným využitím oproti využití lokality – tj. OBYTNÉ . Nebo aby byla v Metropolitním plánu jiným vhodným způsobem potvrzena / uvedena naše existence .
Potom budeme mít lepší výchozí pozici pro řešení negativních dopadů vyvolaných provozem Letiště. A to i po případné výměně vedení Letiště nebo přímo po změně vlastníka, po jeho prodeji do cizích rukou. (Minulé vlády již učinily dva pokusy o prodej.)
Jedná se o domy na zahradách kat. číslo 2880, 2864, 2867, 2869, 2871, katastrální území RUZYNĚ, s adresou Za Teplárnou čp. 841, 843, 842, 837, 838.
A domy na zahradách kat. číslo 2512, 2527, 2530, 2525, 2532 katastrální území RUZYNĚ, s adresou U letiště čp. 531, 483, 291, 1055, 290.

25. 2. 2018, 15:43
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-604-6a-0

Jindra Kvapilová:

Územní plán se ve srovnání s metropolitním plánem jeví mnohem lépe, nezakotvuje paralelní dráhu a jako obslužnou dopravu pro letiště navrhuje metro, to je z hlediska zátěže pro okolní území zdaleka nejpříznivější řešení.

28. 2. 2018, 20:15
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-604-6a-1

Radomír Matulík:

ÚP počítá s dopravní obsluhou letiště metrem, což je z hlediska zátěže území a komfortu cestujících nejvhodnější řešení.

15. 3. 2018, 21:44
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-604-6a-2

aby prošlo neproveditelné

Ilona Al-Jumaily:

celý návrh je jen pokračováním ukázkové rozpínavosti některých akcionářských skupin, využívající legislativu a legislativní nástroje jako zástěrku pro prosazení zájmů, tváříc se že činností plánuje státní či veřejné zájmy, avšak nikde není zaručeno, že v případě dobré nabídky obratem nedojde ke100 proc. nebo většinového podílu akcií jinému (soukromému) sektoru
Posuzování hlukové či emisní zátěže v areálu produkce ? Nesmysl, ale s tím i prosazení neprosaditelného

16. 5. 2018, 00:40
Důležitost: Důležité
Číslo komentáře: L-604-6a-3

Souhrnná námitka k popisu lokality a nedostatky viz: cílový charakter lokality 604

Ilona Al-Jumaily:

Jakýkoli rozvoj musí být podmíněn vždy kapacitními možnostmi stávající infrastruktury a její adekvátní přípravou, která bude probíhat harmonicky s plánovaným rozvojem. Rozvoj nesmí být realizován na úkor stávajících rezidentů. Plán proto musí daleko podrobněji definovat priority a podmíněnost rozvoje jednotlivých ploch.


Celoplošné vyznačení celé lokality bez řádného vyznačení stávajících bytových funkcí. (L-604-6a-0)

1- Připomínka Zachovat stávající stav a řádně vyznačit vyznačit v metropolitním plánu označení stávajících staveb OB-ZVO-E při ulicích Za Teplárnou a K letišti (zachovat stávající stav)

2- Je třeba řádně zvážit a přehodnotit skutečný cílový charakter lokality.

Bylo by vhodné oddělit zájmy Letiště Václava Havla, Český Aeroholding, a.s. a ostatních akcionářů - letištní lokality, od stávajícího okolí letiště samostatně

3- rozdělit lokalitu 604 na dvě části,
- jedna část - lokalita od plánované nové RWY ke stávajícímu letišti terminály 1 a 2
- druhá část - lokalita směrem od 610/-/115 souběžná část s úsekem ul. Za Teplárnou směrem k lokalitě 906.

4- Zachovat /zřídit pásy izolační zeleně, oddělující novou letovou dráhu a ochranné pásmo od ostatní lokality - tam lze vytvořit bezpečnostní oplocení

Před pásmem izolační zeleně lze umístit stavby, porosty či jiné řešení, které omezí hlukovou zátěž z plánované RWY i železniční dráhy (měla být zahloubená, nynější zpracování Z 2975 ) a na ostatní lokalitu od ul. Za Teplárnou. (vedle stávajícího pásu IZ) souběžně s plánovanou komunikací 610/-/115 na straně k plánované letové dráze .

5- Nespojovat vše v jednolitý komplex mixu zájmů státních, soukromých, veřejných v jeden komplex sledující pouze VPS ...
Příklad:
900/VPS a veřejně prospěšná opatření
910-660/-/1 Nová paralelní vzletová dráha (RWY 006/24L) na Letišti Václava Havla
a rozdíl s
Prague airport park, (stavba komplexu budov spol. AZA trade s.r.o) , sousedící s nemovitostmi při ulici Za teplárnou, to vše lokalita 604 Letiště Václava Havla atd...

6- Zabránit vzniku dalšího komplexu skladovacích , výrobních a jiných hal - dalšího skladového areálu 10 km od centra města,
(obdoba devastace Tuchoměřic) pro zachování vstupní vizitky do Prahy a zachovat tak optické propojení s Divokou Šárkou

7- Řádně zvážit skutečnou potřebu další RWY , když na protější straně Prahy se plánují rozvoj další 3 letiště ve stejném koridoru. (rozvoj pro civilní dopravu Letiště Vodochody, 597 / Letiště Kbely, 599 / Letiště Letňany)

8- Při současném hlukovém a emisním zamoření okolí letiště a předpokládaném zhoršení stavu ještě z plánovaného dálničního okruhu, to vše s dopadem na hlavní město.




8- Železnice nebo metro
Pro kvalitní perspektivní a moderní obsluhu všech terminálů letiště je vhodnější varianta metra, Nejlépe přímá trasa do Nádraží Veleslavín. Železnice s odbočkou na Jeneček (ani tram.) nebude zapotřebí, bude-li trasa metra se zastávkami při terminálech 1a 2, 3, včetně Dlouhá míle- variantou přestupu na železniční spoj (Kladno) nebo až na Veleslavíně a jiné varianty. Další vhodný výstup by byl v Divoká Šárka, s pokračováním až k Nádraží Veleslavín.
Ke zpracování lze využít již propracované podklady jak ohledně metra, tak ohledně železniční odbočky. Řešení metra je rychlé, praktické, moderní, čímž by stále uváděný zájem o pohodlí cestujících byl i komfortnější. nežli návrh vlakového spoje do centra (cestující cestují s kufry, vznikne stejný problém jako nyní u autobusu, kufry na sedačkách a málo místa)

- Plánováním zastávky železnice Dlouhá míle a autobusového nádraží, parkoviště P+R, tramvajové zastávky, (možná varianta stanice metra )
Bude třeba ve stejné oblasti další občanskou vybavenost jak pro pohodlí cestujících tak pro občany jedoucí z/do zaměstnání
Z tohoto důvodu bude vhodnější v oblasti zřídit parkové plochy (zeleň) , odpočívadla, prostory pro čekání na spoje atd. tak, aby reprezentativně lokalita odpovídala reprezentativnímu vstupu do hlavního města ČR.

Bude třeba řádně dopracovat hodnocení dopravní zátěže pro okolí a navazující lokality Prahy 6, které se již nyní potýkají s náporem dopravy a napojení sjezdu z okruhu bude se situace jedině zhorší a nynější návrh metropolitního plánu tuto situaci neřeší.





16. 5. 2018, 00:48
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: 604-6a-SUM-0