Komentáře lokality 213 - Stará Ruzyně

1. Metropolitní plán - lokalita
1a. Jak vnímáte prostor vaší lokality? Co je pro celou lokalitu nebo její část zásadní - co ji charakterizuje? (hlavních komentářů: 4)

Jindra Kvapilová:

Lokalita je poměrně různorodá od původních barokních vesnických stavení kolem Starého náměstí přes vilovou čtvrť na východní straně až k novostavbám za ulicí Drnovskou.

24. 2. 2018, 15:05
Důležitost: Doplňující
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-213-1a-0

rozdělění lokalit

Eugen Řehoř:

rozdělění lokalit často nerespektuje žádná dnes používaná pravidla ( městské části, katastrální území). Např. nejmarkantnější je lokalita Jiviny, která se nachází v úplně jiné poloze než jsou Jiviny na mapách a navíc je polovinou v městské části Praha 5 a polovinou v městské části Praha 6. To je zcela zavádějící

5. 3. 2018, 12:04
Důležitost: Zásadní
Číslo komentáře: L-213-1a-1

Sylvie Boumová:

Souhlasím.

30. 3. 2018, 22:45
Důležitost: Doplňující
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-213-1a-1-0
 
 

Jindra Kvapilová:

Vymezení lokality Stará Ruzyně nerespektuje žádná dnes používaná pravidla ani vnímaní území obyvateli.

31. 3. 2018, 13:34
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: 213-1a-SUM-0

Zachovat klidnou a příjemnou starou Ruzyni

Agnes Dvořáková:

Nesouhlasím se zástavbou na pozemku v našem vnitrobloku a za garážemi (pozemek č. 1856/1 k.ú. Ruzyně)

Vnitroblok by měl zůstat parkem a vůbec nerozumím tomu, kdy se změnil na území, co se může zastavět. Dříve to byla zeleň.

Taky nesouhlasím s výstavbou v Rakovnické ulici. V současnosti je to klidné místo a výstavba v místě dnešních zahrádek/nebo spíše bývalých zahrádek, klidnou oázu zničí.

Taky vadí plánovaná Nová Ruzyně.
Nová Ruzyň nezachová ráz staré Ruzyně, pokud budou domy výškové a budou to v podstatě paneláky, změní se Ruzyně na panelákové sídliště.

Proč mají developeři vše zničit?
Plánovaná výstavba u zastávky autobusu (stará škola) to je taky dost přitažené za vlasy.
Mezi věznicí a sběrnými surovinami. opravdu krásné místo na nové byty. Zase se zničí další kus zeleně.

10. 4. 2018, 14:32
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-213-1a-3

Radovan Krytinář:

taky nesouhlasím se zástavbou na pozemku v našem vnitrobloku a za garážemi (pozemek č. 1856/1 k.ú. Ruzyně). Pozemek je hodně využívaný dětmi ke hraní. Spíš než prodej developerovi bychom uprednostnili jeho revitalizaci.

11. 4. 2018, 15:31
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-213-1a-3-0
 
 

Kristyna rehorova:

souhlasim

26. 4. 2018, 13:21
Důležitost: Důležité
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-213-1a-3-1
 
 

1b. Co ve vaší lokalitě považujete za kvalitní (hodnotné, hezké, líbí se) – ​máte k tomu vztah? (hlavních komentářů: 2)

Jindra Kvapilová:

Cenná je původní vesnická zástavba, která je bohužel většinou v havarijním stavu a okolí Starého náměstí je porušené divokou výstavbou 70. a 80. let.

24. 2. 2018, 15:07
Důležitost: Doplňující
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-213-1b-0

Sylvie Boumová:

Souhlasím.

30. 3. 2018, 22:46
Důležitost: Doplňující
Číslo komentáře: L-213-1b-0-0
 
 

Radovan Krytinář:

Cenné je taky množství zeleně a staroměstský ráz Staré Ruzyně, který může být vyšší zástavbou v Nové/Staré Ruzyni nenávratně zlikvidován.

11. 4. 2018, 15:39
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-213-1b-1

Kristyna rehorova:

souhlasim

26. 4. 2018, 13:22
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-213-1b-1-0
 
 

1c. Co je ve vaší lokalitě podle vás problémové – nevzhledné nebo ​způsobuje problémy (doprava, zápach, bariéra v území atd.)? (hlavních komentářů: 4)

Jindra Kvapilová:

Nepříjemný je areál věznice Ruzyně, který zcela rozbil jádro Starého náměstí, a bývalé nyní neudržované prostory státního statku vedle věznice.
Prostupnost lokality velmi zhoršuje frekventovaná ulice Drnovská.
Ruší blízkost letiště, jednak vlastním letovým provozem a také silným dopravním provozem.

24. 2. 2018, 15:12
Důležitost: Doplňující
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-213-1c-0

Milena Harveyova:

Město by se mělo zabývat výstavbou adekvatních parkovacich zařizení na konečnych stanicích metra, aby občané dojíždějíci za prací do Prahy nezatěžovali existujicí komunikace a parkovací plochy pro obyvatele a návštěvniky restaurací, obchodů a dalších podniků v okrajových částich Prahy. Tuto zátěž pociťujeme výrazně na Praze 6.
Snaha o nahrazeni zelenych ploch zastavbou je naprosto nepripustna. Považuji zelené plochy v našem okolí za zásadní pozitivní prvky přinášející rovnováhu. Zeleň ve městě ochlazuje a zvlhčuje vzduch, zadržuje vodu, pohlcuje prach, produkuje kyslík ...

29. 3. 2018, 23:46
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-213-1c-0-0
 
 

Sylvie Boumová:

Souhlasím.

30. 3. 2018, 22:46
Důležitost: Doplňující
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-213-1c-0-1
 
 

Jindra Kvapilová:

Snaha o nahrazení zelených ploch zástavbou je naprosto nepřípustná. Zelené plochy v lokalitě Stará Ruzyně jsou zásadní pozitivní prvky přinášející rovnováhu (zeleň ve městě ochlazuje a zvlhčuje vzduch, zadržuje vodu, pohlcuje prach, produkuje kyslík). Lokalita je navíc již teď zatížená dopravní infrastrukturou (Drnovská, letiště), je nutné vyřešit dopravu občanů dojíždějících do Prahy s ohledem na obyvatele okrajových čtvrtí, což je např. Stará Ruzyně.

31. 3. 2018, 13:45
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: 213-1c-SUM-0

Jiří Novotný:

Lokalita je velmi negativně ovlivněna významným nárůstem tranzitní dopravy po zprovoznění tunelu Blanka (ve zkušebním provozu, pro nenaplnění kolaudační podmínky - dokončení SZ části Pražského okruhu). Nelze nadále zahuštovat výstavbu zejména na úkor zelených ploch. Snahou zastavět kde co ztrácí Praha 6 své charakteristické rysy (uváděna jako zelené plíce Prahy, rezidenční bydlení, klidná zástavba).

31. 3. 2018, 19:00
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-213-1c-2

Radovan Krytinář:

Za navyhovujíci považuji aktuální stav Starého naměstí a širšího okolí. Tak významná část Prahy 6 by potřebovala lepší údržbu / citlivou renovaci se změnou areálu státního statku. Areál, který je aktuálně v katastrofickém stavu hyzdí Starou Ruzyni.

11. 4. 2018, 15:55
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-213-1c-2-0
 
 

Kristyna rehorova:

Město by se mělo zabývat výstavbou adekvatních parkovacich zařizení na konečnych stanicích metra, aby občané dojíždějíci za prací do Prahy nezatěžovali existujicí komunikace a parkovací plochy pro obyvatele a návštěvniky restaurací, obchodů a dalších podniků v okrajových částich Prahy. Tuto zátěž pociťujeme výrazně na Praze 6.
Snaha o nahrazeni zelenych ploch zastavbou je naprosto nepripustna. Považuji zelené plochy v našem okolí za zásadní pozitivní prvky přinášející rovnováhu. Zeleň ve městě ochlazuje a zvlhčuje vzduch, zadržuje vodu, pohlcuje prach, produkuje kyslík ...

26. 4. 2018, 13:23
Důležitost: Důležité
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-213-1c-3

1d. Jsou ve vaší lokalitě nějaké důležité charakteristické prvky, průhledy, dominanty, přírodní, stavební památky atd., které by bylo vhodné chránit a uchovat pro budoucnost? (hlavních komentářů: 5)

Jindra Kvapilová:

Vhodné by bylo lépe chránit barokní statky kolem Starého náměstí. Struktura lokality je vymezena jako vesnická, každá nyní zelená část je ale vyznačena jako zastavitelná. Zbytky zeleně by bylo rozhodně dobré zachovat.

24. 2. 2018, 15:17
Důležitost: Doplňující
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-213-1d-0

Sylvie Boumová:

Souhlasím, zachovat historický ráz budov.

30. 3. 2018, 22:47
Důležitost: Doplňující
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-213-1d-0-0
 
 

Chybí respekt k drobné zeleni v zástavbě.

Eugen Řehoř:

Plán nepodchycuje drobné plochy stávající zeleně. Plochy jsou v návrhu všechny vyznačeny jako zastavitelné. Markantní je porovnání návrhu plánu s ortomapou. To platí pro mnoho míst ve všech lokalitách.

5. 3. 2018, 12:10
Důležitost: Zásadní
Číslo komentáře: L-213-1d-1

Sylvie Boumová:

Naprosto souhlasím. Drobné zelné plochy je třeba zachovat a mít správně evidované.

30. 3. 2018, 22:46
Důležitost: Doplňující
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-213-1d-1-0
 
 

Jindra Kvapilová:

Plán nepodchycuje drobné plochy stávající zeleně. Plochy jsou v návrhu všechny vyznačeny jako zastavitelné, nelze všechno zastavět a metropolitní plán by měl výstavbu regulovat. Vyznačit ochranu barokních statků na Starém náměstí.

31. 3. 2018, 13:49
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: 213-1d-SUM-0

Radovan Krytinář:

Souhlasím jak s naprostým zachováním a údržbou drobných zelených ploch tak i s chránením barokních budov kolem Starého náměstí. Oboje je pro Ruzyni jako takou nutností.

11. 4. 2018, 16:07
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-213-1d-3

Chybí respekt k drobné zeleni v zástavbě

Kristyna rehorova:

Plán nepodchycuje drobné plochy stávající zeleně. Plochy jsou v návrhu všechny vyznačeny jako zastavitelné. Markantní je porovnání návrhu plánu s ortomapou. To platí pro mnoho míst ve všech lokalitách.

26. 4. 2018, 13:25
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-213-1d-4

1e. Odpovídá podle vás vymezení lokality popsaným společným vlastnostem?  Co byste svými slovy doplnili, upravili korigovali?
1f. Navrhli byste v závislosti na popsaných společných vlastnostech lokality jakoukoliv úpravu hranice lokality? (hlavních komentářů: 1)

Jindra Kvapilová:

Lokalita se zvláštním způsobem prolíná s lokalitou Jiviny. Jako starousedlíci jsme vždy vnímali ulici Drnovskou jako západní hranici Ruzyně a za ní se rozkládaly Jiviny. Naopak prostor mezi ruzyňským hřbitovem (u Karlovarské) a Manskou zahradou byl vždy považován za Ruzyni a zde je označen jako Jiviny.

24. 2. 2018, 15:22
Důležitost: Doplňující
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-213-1f-0

Sylvie Boumová:

Souhlasím.

30. 3. 2018, 22:47
Důležitost: Doplňující
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-213-1f-0-0
 
 

2. Metropolitní plán - plochy
2a. Máte připomínky k vymezení stability ploch? Souhlasíte s vymezeným rozsahem?  Máte nějaký návrh k úpravě? (hlavních komentářů: 1)

Jindra Kvapilová:

Lokalita je vymezená jako stabilizovaná, jsou zde ale rozsáhlé transformační plochy,navíc je z ní poměrně nelogicky vykousnutá lokalita Jiviny, která je celá označená jako transformační, oba tyto vlivy mohou současný charakter Ruzyně značně změnit.

24. 2. 2018, 15:50
Důležitost: Doplňující
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-213-2a-0

Sylvie Boumová:

Souhlasím.

30. 3. 2018, 22:48
Důležitost: Doplňující
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-213-2a-0-0
 
 

2b. Máte připomínky k vymezení ploch struktur ? Souhlasíte s vymezením stavebních a nestavebních bloků a struktur krajiny ? Máte nějaký návrh k úpravě? (hlavních komentářů: 1)

Jindra Kvapilová:

V zastavitelných transformačních plochách za Drnovskou ulicí je vymezen nestavební blok pro rekreační využití. Jeho plocha je oproti zastavitelné ploše velmi malá. Vesnický charakter lokality dříve dotvářely okolní pole, nyní je v Ruzyni naplánovaná pouze městská zástavba a dopravní infrastruktura. Rovněž zelený pás podél západního okraje Hvězdy je označen jako zastavitelný (bílá plocha). Stávající zeleň kolem Hvězdy (ochranné zelené pásmo) požadujeme zachovat. V lokalitě Nová Ruzyně je plánovaná nová hustá zástavba, zeleň ve stávající staré zástavbě v okolí je nutné ponechat.

24. 2. 2018, 16:11
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-213-2b-0

Sylvie Boumová:

Souhlasím.

30. 3. 2018, 22:48
Důležitost: Doplňující
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-213-2b-0-0
 
 

2c. Máte připomínky k navržené výškové regulaci? Upozorněte na místa předělů a nejasnosti ve čtení výšek vzhledem k použitému rastru 100x100m? (hlavních komentářů: 2)

Jindra Kvapilová:

Z obou stran ulice Jinočanská jsou naznačena tři nadzemní podlaží. Ulice je celá tvořena přízemními a patrovými vilkami, na jejím konci je jeden velký nový dům, který velmi ruší charakter lokality a rozhodně by nebylo dobré umístit zde další podobný.

24. 2. 2018, 16:04
Důležitost: Doplňující
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-213-2c-0

Sylvie Boumová:

Souhlasím.

30. 3. 2018, 22:49
Důležitost: Doplňující
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-213-2c-0-0
 
 

Jindra Kvapilová:

Tři nadzemní podlaží v ulici Jinočanská se nehodí do stávající vilkové zástavby.

31. 3. 2018, 14:01
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: 213-2c-SUM-0

3. Metropolitní plán - Rozvoj lokality
3a. Máte připomínky k popisu cílového charakteru lokality? Je v obecném popisu něco, s čím nesouhlasíte nebo vám v něm něco důležitého schází? Je srozumitelný? (hlavních komentářů: 2)

Obecná poznámka

Pavel Charvát:

Bydlím na hranici Ořechovky a Dejvic. Jako obyvatel Prahy 6 konstatuji následující:
- Priority plánu jsou auta a prostavěné miliardy bez ohledu na občany.
- Významnou část VPS může za veřejně prospěšné označit jen někdo, kdo v Praze 6 nikdy nebyl.
- Vedení Prahy tvrdošíjně věří, že další a další dopravní stavby vyřeší kritickou dopravní situaci Prahy vytvářenou další a další bytovou a komerční výstavbou v Praze.
- Plán vůbec nereflektuje zhoršující se životní prostředí, nepodporuje chodce a cyklisty, investice do MHD znehodnocuje paralelními investicemi do automobilové dopravy.
- Praha postrádá vizi.

15. 3. 2018, 07:06
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-213-3a-0

Jiří Novotný:

Bydlím v Praze 6 od narození. Jako obyvatel Dejvic a nyní Ruzyně konstatuji následující:
- Priority plánu jsou prostavěné miliardy bez ohledu na občany.
- Významnou část VPS může za veřejně prospěšné označit jen někdo, kdo v Praze 6 nikdy nebyl.
- Vedení Prahy nerealizije zásadní dopravní stavby, které by adresovaly kritickou dopravní situaci Prahy vytvářenou další a další bytovou a komerční výstavbou.
- Plán vůbec nereflektuje zhoršující se životní prostředí.
- Plán neobsahuje časové návaznosti, jako nutnou podmínku realizace (např. výstavba až po vyřešení dopravy)
- Praha postrádá vizi.

31. 3. 2018, 19:35
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-213-3a-1

3b. Máte připomínky k popsanému potenciálu území? K obecným i individuálním regulativům? Máte připomínky ke stanovení indexu využití lokality? Tedy zejména k míře, o kterou se může v místě zvyšovat plocha zástavby? (hlavních komentářů: 1)

Jindra Kvapilová:

Transformační plocha 411/213/203 a rozvojová plocha 413/213/2022 jsou určené pouze rozlohou, výškovou regulací a mírou zastavění stavebního bloku. Poměr malých a velkých stavebních bloků není stanoven, takže budoucí zástavba vlastně není skoro vůbec regulovaná.

24. 2. 2018, 16:19
Důležitost: Doplňující
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-213-3b-0

Sylvie Boumová:

Souhlasím.

30. 3. 2018, 22:49
Důležitost: Doplňující
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-213-3b-0-0
 
 

3c. Domníváte se, že je pomocí vlastností lokality a ploch území dostatečně přesně a podrobně popsáno? Doporučili byste pro lokalitu nebo její některé plochy zpracovat podrobnější regulaci? (hlavních komentářů: 1)

Jindra Kvapilová:

Transformační a rozvojové plochy jsou regulovány zcela nedostatečně, obecné regulativy jsou vhodné pro stabilizované území a individuální regulativy nejsou dostatečně stanoveny.

24. 2. 2018, 16:23
Důležitost: Doplňující
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-213-3c-0

Sylvie Boumová:

Souhlasím.

30. 3. 2018, 22:49
Důležitost: Doplňující
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-213-3c-0-0
 
 

3d. Máte jakékoliv další připomínky k čitelnosti, pochopitelnosti, využitelnosti, zpracování nebo úplnosti předloženého metropolitního plánu?
4. Metropolitní plán - infrastruktury
4a. Máte jakékoliv připomínky ke krajinné infrastruktuře? K vymezení prostorů, ochranných pásem a podobně? (hlavních komentářů: 6)

Jindra Kvapilová:

Kolem Litovického potoka je záplavové území, není v plánu vyznačené.
Lokalita má 88 ha, jedinými parky jsou zde malá soukromá Manská zahrada a úzký pruh kolem Litovického potoka.
Vzhledem k deklarované vesnické struktuře a cílovému charakteru lokality by bylo vhodné využití větší části transformační plochy jako nestavebního bloku.

24. 2. 2018, 16:31
Důležitost: Doplňující
Číslo komentáře: L-213-4a-0

Sylvie Boumová:

Souhlasím.

30. 3. 2018, 22:49
Důležitost: Doplňující
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-213-4a-0-0
 
 

Vytvoření zeleného pásu podél plánované rychlodráhy

Anna Sehnalova:

Požadujeme vytvoření zeleného pásu podél jižní strany plánované rychlodráhy v prostoru od ulice Litovická k plánovanému novému Nádraží Ruzyně, t.j. na pozemcích čísla 1857-1860 k.ú. Ruzyně. V ulici Rakovnická nechceme žádnou další zástavbu kromě té stávající, jakož i žádnou další zástavbu na pozemku 1856/I k.ú. Ruzyně. Navrhujeme odstranění různých sběrných surovin, parkovišť a dalších zvláštních ploch, a jejich přetvoření na zelenou plochu.

30. 3. 2018, 15:45
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-213-4a-1

Sylvie Boumová:

Souhalsím, zelený pás okolo plánované rychlodráhy je třeba zachovat.

30. 3. 2018, 22:50
Důležitost: Doplňující
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-213-4a-1-0
 
 

Výstavba v brownfieldech místo na zelené louce

Anna Sehnalova:

V poslední době se na území Staré Ruzyně zaměřují developeři, což vede k plánovanému rušení zelených ploch a veřejné zeleně, výstavby na zelené louce se vzrostlými stromy, atp. Bylo by vhodnější místo toho prosazovat novou výstavbu na plochách se staršími chátrajícími budovy (brownfieldy na pozemcích SACR a.s., parcelní číslo 116) a rozsáhlých skladů (pozemek 1837, k.ú. Ruzyně), které navíc dosti ruší hlukem okolní obyvatele. Takovéto nesmyslné ničení zeleně vede k plánování zástavby na pozemcích 1842, 1856 / 1, 1841 / 1, 1842 / 2, a k stále diskutovanému projektu v Rakovnické ulici (1910 / 2, 1912 / 2, 1914 / 2, 1916 / 3 k.ú. Ruzyně). Velmi nás to mrzí. Stejně tak v prostoru vymezeném ulicemi Pavlovská a Brodecká (26/14, 26/15, 26/17, 26/18, 26/22, 26/23 k.ú. Liboc) zabírají značný prostor krytá parkovací stání, kde by šlo třeba postavit menší bytový dům a řešit parkování podzemními garážemi místo zabírání zelených ploch pro další zástavbu.

30. 3. 2018, 20:59
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-213-4a-2

Rekultivace dvoru a zbořeniště mezi ulicemi Drnovská, Stochovská a vězením

Anna Sehnalova:

Velmi bychom ocenili rekultivaci dvoru a zbořeniště mezi ulicemi Drnovská, Stochovská a areálem věznice (parcelní čísla 115, 116). Bylo by dobré areál otevřít, strhnout rozpadající se budovy, ochránit ty památkově chráněné, a místo využít k rekreaci, případně k zástavbě na místo rušení zelených ploch mezi ulicí Stochovská a železnicí.

30. 3. 2018, 21:07
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-213-4a-3

Jindra Kvapilová:

Nevyznačené záplavové území kolem Litovického potoka. Nutné zachování a dotvoření zeleného pásu kolem Buštěhradské dráhy, žádná další zástavba v jejím blízkém okolí (parcelní čísla 1842, 1856/1, 1841/1, 1842/2, 1910/2, 1912/2, 1914/2, 1916/3). Nerušit stávající zelené plochy, ale stavět na plochách se staršími chátrajícími objekty, rekultivovat zanedbané objekty (např. parcelní číslo 115,116).

31. 3. 2018, 14:25
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: 213-4a-SUM-0

Radovan Krytinář:

Souhlasím.

11. 4. 2018, 15:15
Důležitost: Doplňující
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-213-4a-5

Alois Bilavčík:

Plně souhlasím s výše uvedenými připomínkami a podporuji udržení současného zeleného pásu a rekultivaci jeho zanedbaných částí kolem stávající železnice v okolí nádraží Ruzyně. Naprostá většina zmiňovaného území spadá podle podkladů Ministerstva zdravotnictví do oblasti s vysokými limity hladiny hlukového ukazatele prakticky nevhodnými pro výstavbu a podle ustanovení zákona č. 266/1994 Sb., o dráhách toto území leží v ochranném pásmu dráhy. Proto je zde možná budoucí výstavba velmi problematicky realizovatelná. Je proto ideální danou lokalitu zachovat jako přírodní, sportovně rekreační oblast s přesahem využití v i jinde navrhovaném propojení například na cyklostezku. V neposlední řadě toto území slouží i jako přirozený biokoridor pro migraci drobných živočichů v dané lokalitě.
Doufám, že tento zelený pás bude zachovaný a jsem ochoten přispět k jeho obnově.
RNDr. Alois Bilavčík, Ph.D.

11. 4. 2018, 17:38
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-213-4a-5-0
 
 

4b. Máte jakékoliv připomínky k dopravní infrastruktuře? K vymezeným prostorám, kapacitám, typům komunikací a rozvoji různých druhů dopravy? (hlavních komentářů: 12)

Jindra Kvapilová:

Lokalita je na severní straně ohraničená buštěhradskou dráhou, protíná ji velmi frekventovaná Drnovská ulice, na jižní straně ji ohraničuje ulice Karlovarská. V blízkosti je letiště Václava Havla, jehož stará dráha vede přímo nad zástavbou a plánovaná paralelní dráha se k lokalitě značně přibližuje (na rozdíl od nyní používané vzletové a přistávací dráhy). Dopravní infrastruktura území velmi zasahuje. Navíc je plánovaná výstavba vysokokapacitní rychlodráhy v místě buštěhradské dráhy, což znamená další zatížení oblasti. Plánovaná rychlodráha je na předělu mezi lokalitami Stará a Nová Ruzyně, není zařazena do žádné lokality a to vzbuzuje obavy, že nebude nikde řešen její vliv na okolní území a nebude brán vůbec v úvahu.

24. 2. 2018, 16:38
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-213-4b-0

Generel bezmotorové dopravy

Pavel Charvát:

Podle mne musí být Generel součástí Metropolitního plánu. Jinak plán cyklisty a chodce prakticky ignoruje. Protože Generel není členěn podle lokalit, nedá se podle lokalit připomínkovat. Svůj detailní komentář ke Generelu jsem proto vložil do "Libovolné další lokality ...." úplně na konci seznamu lokalit do bodu 4b-Dopravní infrastruktura.

Z hlediska lokality mám ke Generelu následující poznámky:
- doplnit páteřní cyklostezku A16 směrem na Hostivice, aby ve východní části navázala navrhovanou trasu od Libockého rybníka a kolem právě budovaných rybníčků a podél zdi Hvězdy se napojila Jinočanskou ulicí na trasu A157.
- prodloužit trasu A157 ulicí Ztracenou a podél jižního plotu letiště dál na Hostivice s odbočkou podél východního plotu na Dědinu a dále do Šárky.
- Návaznosti popsány v příslušných lokalitách.

20. 3. 2018, 19:13
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-213-4b-1

metro na letiště

Eugen Řehoř:

V platném územním plánu je zakresleno metro na letiště. V návrhu metropolitního plánu ne. To je chyba. Jak se ukazuje vlak na letiště má řadu problémů zejména při průjezdu metropolí. Doba dojezdu dokončeného metra A, či vlaku do centra je 25 minut - shodná, Náklady se až tak neliší. Kdyby se začalo s metrem, bylo by dokončeno dříve. Metro je navíc páteřní dopravou města, takže se pasažér dostane do cílové stanice dříve než při přestupech ze železnice. Metro není také závislé na počasí. Je proto nutné do MPP zakreslit prodloužení trasy A na letiště. Samozřejmě, že obě kolejová napojení letiště jsou nesmyslem, ale čas ukáže, která varianta je pro Prahu lepší!

23. 3. 2018, 13:56
Důležitost: Důležité
Číslo komentáře: L-213-4b-2

Rostoucí znečištění

Pavel Charvát:

V záplavě dopravních staveb na západním a severozápadním okraji Prahy 6, z nichž řada z nich je pochybných, zaniká jedno velké riziko z nich vyplývající. Neustále rostoucí hladina hluku, prachu, škodlivin i světelného smogu bude dále zhoršovat situaci Prahy 6 při převládajícím severozápadním proudění. Stavební aktivity v této oblasti by potřebovaly celkové posouzení vlivu na životní prostředí a ne jako jednotlivé stavby.

27. 3. 2018, 21:57
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-213-4b-3

Planovaná rychlodráha - zahloubení

Anna Sehnalova:

Navrhujeme zahloubení plánované rychlodráhy podél ulice Rakovnické až po křížení s ulicí Drnovskou. Nesouhlasíme s vedením rychlodráhy nad terénem v této lokalitě, která je obytnou zónou. Rychlodráha by mohla vést pod ulicí Drnovská, a Drnovská ulice by se tím pádem nemusela složitě zahlubovat.

30. 3. 2018, 14:57
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-213-4b-4

Sylvie Boumová:

Souhlasím se zahloubením rychlodráhy.

30. 3. 2018, 22:51
Důležitost: Doplňující
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-213-4b-4-0
 
 

Metro na letiště, stanice metra Nádraží Ruzyně, ukončení dvojkolejné eletrifikované tratě z Kladna na Nádraží Ruzyně

Anna Sehnalova:

Zásadně upřednostňuje dopravu metra na letiště oproti plánované rychlodráze. Navrhujeme stanici metra Nádraží Ruzyně, kde by zároveň byla ukončena nová dvojkolejná eletrifikovaná trať z Kladna, což umožnilo by lidem přijíždějícím od Kladna přestup na metro ve směru do centra či na letiště, na autobusové linky, eventuálně na tramvaj, jejíž smyčka je plánována vedle Nádraží Ruzyně. Rychlodráhu by pak nebylo nutné vést tunely do centra ani na letiště, mohla by být ukončena na Nádraží Ruzyně, kde by občané přestoupili na metro.

30. 3. 2018, 15:05
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-213-4b-5

Sylvie Boumová:

Souhlasím.

30. 3. 2018, 22:52
Důležitost: Doplňující
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-213-4b-5-0
 
 

Návrh cyklostezky / pěší cesty podél prvků protihlukové ochrany plánované rychlodráhy

Anna Sehnalova:

Navrhujeme vybudovaní zpevněné cyklostezky / pěší cesty mezi ulicemi Litovická a novým Nádražím Ruzyně podél prvků protihlukové ochrany plánované rychlodráhy na jižní straně rychlodráhy. Cesta by částečně mohla využít ulice Brodeckou a Rakovnickou, z Nádraží Ruzyně by stezka mohla pokračovat po stávající polní cestě do Hostivice. (Je nutné vyřešit křížení této cesty s rychlodráhou v polích před estakádou pražského okruhu.)
Jde o umožnění průchodu a průjezdu na kole podél rychlodráhy, a tudíž ne úplné zablokování cesty.
Viz přiložené plánky.

30. 3. 2018, 15:25
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-213-4b-6

Návrh cyklostezky Praha - Hostivice

Anna Sehnalova:

Navrhujeme vybudovaní zpevněné cyklostezky z nového Nádraží Ruzyně do Hostivic po stávající polní cestě. Je nutné vyřešit křížení této cesty s rychlodráhou v polích před estakádou pražského okruhu - vyznačenou modrými šipkami v příloze.

30. 3. 2018, 15:28
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-213-4b-7

Průchod pod rychlodráhou z ulice Sobínská do plánované Nové Ruzyně

Anna Sehnalova:

Navrhujeme pěší a cyklistický průchod pod plánovanou rychlodráhou z ulice Sobínská na druhou stranu, tj. do plánované Nové Ruzyně. V současné době plánovaný jediný průchod z ulice Ledecká je nedostačující.

30. 3. 2018, 15:37
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-213-4b-8

Sylvie Boumová:

Souhlasím.

30. 3. 2018, 22:51
Důležitost: Doplňující
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-213-4b-8-0
 
 

Zákaz průjezdu kamionů ulicemi Drnovská, Ruzyňská, Stochovská

Anna Sehnalova:

Navrhujeme zakázat vjezd kamionů a těžkých nákladních vozidel do ulic Drnovská, Ruzyňská, Stochovská. Památkově chráněné centrum Staré Ruzyně, tj. zóna kolem Starého náměstí, není stavěna na zatížení těžkými vozidly.

30. 3. 2018, 15:58
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-213-4b-9

Sylvie Boumová:

Souhlasím.

30. 3. 2018, 22:51
Důležitost: Doplňující
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-213-4b-9-0
 
 

Jindra Kvapilová:

Lokalita je na severní straně ohraničená buštěhradskou dráhou, protíná ji velmi frekventovaná Drnovská ulice, na jižní straně ji ohraničuje ulice Karlovarská. V blízkosti je letiště Václava Havla, jehož stará dráha vede přímo nad zástavbou a plánovaná paralelní dráha se k lokalitě značně přibližuje (na rozdíl od nyní používané vzletové a přistávací dráhy). V blízkosti vede pražský okruh. Dopravní infrastruktura území velmi zasahuje. Navíc je plánovaná výstavba vysokokapacitní rychlodráhy v místě buštěhradské dráhy, což znamená další zatížení oblasti. Plánovaná rychlodráha je na předělu mezi lokalitami Stará a Nová Ruzyně, nikde není řešen její vliv na okolní území a stávající obyvatele. V územním plánu je zakresleno metro na letiště. Stejně nákladná varianta je mnohem vhodnější pro okolní obyvatele a má i další objektivní výhody. Ve stávající podobě bude plánovaná rychlodráha velkou zátěží pro okolní obydlené území (vedení nad terénem a Drnovskou ulicí, její šířka a četnost vlaků). Mnoho dopravních staveb na západním okraji Prahy má negativní dopad na životní prostředí v této lokalitě. Metropolitní plán ignoruje chodce a cyklisty, doplnit v této lokalitě cyklostezky v návaznosti nastávající, vyřešit průchodnost přes Buštěhradskou dráhu a pražský okruh směrem k Hostivici, také vyřešit průchodnost přes dráhu mezi Starou a Novou Ruzyní.

31. 3. 2018, 14:52
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: 213-4b-SUM-0

Zákaz průjezdu kamionů ulicemi Drnovská, Ruzyňská, Stochovská

Jiří Novotný:

Souhlasím

31. 3. 2018, 19:43
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-213-4b-11

4c. Máte jakékoliv připomínky k technické infrastruktuře? Např. nakládání s dešťovými vodami, vedení sítí atp. (hlavních komentářů: 1)

740/-/1 Tepelný napáječ Levobřežní soustavy centrálního zásobování teplem - Tepelný napáječ Kladno, propojení — návrh

Jiří Novotný:

Navrhuji řešit výstavbu tepelného napáječe v oblasti ulice Stochovská přenesením do oblasti budované rychlodráhy (kde budou stejně probíhat stavební práce) a vyhnout se tak výkopu v ulici Stochovská

31. 3. 2018, 19:51
Důležitost: Důležité
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-213-4c-0

4d. Máte připomínky k vymezeným plochám veřejné vybavenosti? Je stávající vybavenost vyznačena správně? Souhlasíte s návrhem pro vybavenost? Máte k vybavenosti jakékoliv připomínky, nebo poznámky? (hlavních komentářů: 3)

Jindra Kvapilová:

Veřejná vybavenost v Ruzyni v podstatě neexistuje, bylo by dobré ji alespoň procentuální částí stanovit v tranformačním území.

24. 2. 2018, 16:42
Důležitost: Doplňující
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-213-4d-0

Nedostatečná vybavenost

Pavel Charvát:

Souhlasím plně s paní Kvapilovou a jejím komentářem k vybavenosti lokality. Občanskou i komerční vybavenost vidím jako zcela nedostatečnou a přitom má dojít k další bytové zástavbě v lokalitě i jejím nejbližším okolí (lokality Jiviny a Nová Ruzyně).

26. 3. 2018, 23:31
Důležitost: Důležité
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-213-4d-1

Jindra Kvapilová:

Veřejná vybavenost v Ruzyni v podstatě neexistuje, bylo by dobré ji alespoň procentuální částí stanovit v transformačním území.

31. 3. 2018, 14:53
Důležitost: Důležité
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: 213-4d-SUM-0

4e. Máte připomínky k vymezeným veřejně prospěšným plochám a opatřením? (hlavních komentářů: 2)

Jindra Kvapilová:

Nikde nenacházím VPO pro ochranu archeologického dědictví 925-925/21, špatně vyznačeno. Jedná se o historické jádro kolem Starého náměstí?
Není mi jasné, jak do území zasahuje břevnovská radiála nebo územní rezerva pro ni.
Moc dopravních staveb v rámci jednoho malého území.

24. 2. 2018, 16:52
Důležitost: Doplňující
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-213-4e-0

Jindra Kvapilová:

Špatně vyznačené VPO pro ochranu archeologického dědictví 925-925/21, jedná se o historické jádro kolem Starého náměstí? Není mi jasné, jak do území zasahuje břevnovská radiála nebo územní rezerva pro ni.
Moc dopravních staveb v rámci jednoho malého území.

31. 3. 2018, 14:56
Důležitost: Důležité
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: 213-4e-SUM-0

7. Metropolitní plán - Obecné problémy
7a. Máte jakékoliv další připomínky k čitelnosti, pochopitelnosti, využitelnosti, zpracování nebo úplnosti předloženého metropolitního plánu? (hlavních komentářů: 5)

Jindra Kvapilová:

Ráda bych věděla, co ve skutečnosti znamená věta "Plocha potenciálu zároveň umožňuje změnu příslušnosti dotčeného území k ploše podrobného strukturálního členění." (list lokality Stará Ruzyně, článek 400/Potenciál).

24. 2. 2018, 17:02
Důležitost: Doplňující
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-213-7a-0

Jindra Kvapilová:

Ráda bych věděla, co ve skutečnosti znamená věta "Plocha potenciálu zároveň umožňuje změnu příslušnosti dotčeného území k ploše podrobného strukturálního členění." (list lokality Stará Ruzyně, článek 400/Potenciál)

31. 3. 2018, 14:59
Důležitost: Doplňující
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: 213-7a-SUM-0

Jindra Kvapilová:

Vymezení lokality Stará Ruzyně nerespektuje žádná dnes používaná pravidla ani vnímání území obyvateli. Plán nepodchycuje drobné plochy stávající zeleně. Plochy jsou v návrhu všechny vyznačeny jako zastavitelné, s čímž všichni připomínkující nesouhlasí. Zelený pás kolem západního okraje Hvězdy je označen jako zastavitelný, nyní je vnímán jako ochranné pásmo Hvězdy. Nutné zachování a dotvoření zeleného pásu kolem Buštěhradské dráhy, žádná další zástavba v jejím blízkém okolí. Nerušit stávající zelené plochy, ale stavět na plochách se staršími chátrajícími objekty, rekultivovat zanedbané objekty (např. parcelní číslo 115,116). Lokalita je navíc již teď zatížená dopravní infrastrukturou (Drnovská, letiště, pražský okruh). Navíc je plánovaná výstavba vysokokapacitní rychlodráhy v místě Buštěhradské dráhy, což znamená další zatížení oblasti, nikde není řešen její vliv na okolní území a stávající obyvatele. V územním plánu je zakresleno metro na letiště. Stejně nákladná varianta je mnohem vhodnější pro okolní obyvatele a má i další objektivní výhody. Ve stávající podobě bude plánovaná rychlodráha velkou zátěží pro okolní obydlené území (vedení nad terénem a Drnovskou ulicí, její šířka a četnost vlaků). Mnoho dopravních staveb na západním okraji Prahy má negativní dopad na životní prostředí v této lokalitě. Metropolitní plán ignoruje chodce a cyklisty, doplnit v této lokalitě cyklostezky v návaznosti na stávající, vyřešit průchodnost přes Buštěhradskou dráhu a pražský okruh směrem k Hostivici, vyřešit průchodnost přes dráhu mezi Starou a Novou Ruzyní. Veřejná vybavenost v Ruzyni v podstatě neexistuje, bylo by dobré ji alespoň procentuální částí stanovit v transformačním území. Ve stabilizované lokalitě jsou vyznačeny rozsáhlé transformační plochy bez odpovídajících regulativů. Nestavební blok pro rekreační využití je malý. Transformační plocha 411/213/203 a rozvojová plocha 413/213/2022 jsou určené pouze rozlohou, výškovou regulací a mírou zastavění stavebního bloku. Poměr malých a velkých stavebních bloků není stanoven, budoucí zástavba není skoro vůbec regulovaná. Vyznačit ochranu barokních statků na Starém náměstí. Nevyznačené je záplavové území kolem Litovického potoka.

31. 3. 2018, 15:21
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: 213-7a-SUM-1

Jindra Kvapilová:

.

31. 3. 2018, 15:25
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: 213-7a-SUM-2

Obecné problémy

Jindra Kvapilová:

Zapojení lokality do koncepce širšího území, doplnění popisu koncepce území
zásadní připomínka – Lokalita 213 Stará Ruzyně je po celé severní straně ohraničena Buštěhradskou dráhou, která je vymezena jako samostatná lokalita a nikde není řešen vliv plánované vysokokapacitní rychlodráhy v místě současné Buštěhradské dráhy na okolní území a stávající obyvatele přilehlé lokality. Rychlodráha v podobě, v jaké je nyní plánovaná, bude velkou zátěží pro okolní obydlené území (vedení nad terénem a Drnovskou ulicí, její šířka a četnost vlaků). Stará Ruzyně také těsně sousedí s lokalitou 165 Nová Ruzyně, kde je plánovaná masivní výstavba. Obě lokality je nutné řešit jako celek. V MPP chybí nástroj pro popsání vazeb mezi lokalitami a jejich vzájemným ovlivňováním se.


Definování městské priority
zásadní připomínka - jakýkoliv rozvoj lokality podmínit ohledem na znečištění životního prostředí emisemi z letiště, které jsou už nyní značné. Neustále rostoucí hladina hluku, prachu, škodlivin i světelného smogu bude dále zhoršovat situaci Prahy 6 při převládajícím severozápadním proudění. Plánovaný rozvoj Nové Ruzyně je nutné řešit s ohledem na těsně přiléhající lokalitu Staré Ruzyně (občanská vybavenost, navazující infrastruktura). Stavební aktivity v této oblasti by potřebovaly celkové posouzení vlivu na životní prostředí a ne jako jednotlivé stavby. Jsou žádoucí pouze aktivity, které povedou ke zlepšování stávajícího stavu, nebo jsou přípustné takové aktivity, které stávající stav nezhorší.

15. 5. 2018, 22:51
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: 213-7a-SUM-3

5. Stávající územní plán
5a. Podívejte se, jak územní plán splňuje vaše očekávání a představy o využití území. Víte o nějakém místě ve vaší lokalitě, kde stávající územní plán má nevhodně vymezenou funkční plochu nebo špatně stanovenou míru využití území? Je ve vymezeném území problémové místo, které podle vás územní plán neřeší?
6. Porovnání stávajícího územního plánu a metropolitního plánu
6a. Máte jakékoliv připomínky nebo poznámky k rozdílům mezi stávajícím územním plánem a metropolitním plánem, a to včetně popisu ploch, vymezení infrastruktury a ochranných pásem? (hlavních komentářů: 2)

Jindra Kvapilová:

Územní plán více respektuje charakter území, zachovává stávající zeleň, vyznačuje záplavové území kolem Litovického potoka. Metropolitní plán označuje celé území jako zastavitelné a chybí zařazení buštěhradské dráhy do lokalit, kterými prochází.

3. 3. 2018, 20:54
Důležitost: Doplňující
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-213-6a-0

Sylvie Boumová:

Souhlasím.

30. 3. 2018, 22:52
Důležitost: Doplňující
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-213-6a-0-0
 
 

Jindra Kvapilová:

Územní plán více respektuje charakter území, zachovává stávající zeleň, vyznačuje záplavové území kolem Litovického potoka. Metropolitní plán označuje celé území jako zastavitelné a chybí zařazení buštěhradské dráhy do lokalit, kterými prochází. V územním plánu je doprava na letiště řešena metrem, což se jeví jako vhodnější varianta pro obyvatele Prahy 6.

31. 3. 2018, 14:58
Důležitost: Důležité
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: 213-6a-SUM-0