Komentáře lokality 124 - Nová Šárka

1. Metropolitní plán - lokalita
1a. Jak vnímáte prostor vaší lokality? Co je pro celou lokalitu nebo její část zásadní - co ji charakterizuje? (hlavních komentářů: 13)

Příroda

Lukas Cerny:

Dobrý den,
tuto lokalitu vnímám jako jednu z posledních, kde je zachována příroda.
Šárka je vyhlášená svou krásnou přírodou a byla by škola zde stavit další domy.
Pokud zde postavíte domy, zkazíte celé vnímátí této krásné lokality a zničíte jeden z posledních "zelených" kusů Prahy.

13. 2. 2018, 16:52
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-124-1a-0

Stepan Gala:

Souhlasím s tímto komentářem

24. 3. 2018, 22:12
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-124-1a-0-0
 
 

Desetipodlažní obytné domy podél Evropské

Jana Frková:

Vytvořit novodobé „hradby“ z desetipodlažních domů podél Evropské – to přeci urbanisté nemohli myslet vážně! Odhlédneme-li od toho, že zaberou obrovskou zelenou plochu, bydlení podél dopravní tepny Evropská přece nemůže splňovat limity hlučnosti. Na Evropské je provoz po celých 24 hodin, je to hlavní výpadovka z Prahy směr letiště a dále Slaný, Louny, Chomutov…. Bydlím kousek od Evropské a zkušenosti s provozem na ní mám osobní. Navíc zvuk by se odrážel od bariéry vysokých domů a vracel se na druhou stranu Evropské do nižší zástavby.

19. 2. 2018, 15:32
Důležitost: Doplňující
Číslo komentáře: L-124-1a-1

Stepan Gala:

Souhlasím s tím, že 10 patrové budovy podél Evropské ulice nemohl ten kdo tvořil plán myslet vážně, ukazuje na neznalost lokality. Souhlasím s komentářem Jany Frkové.

24. 3. 2018, 22:14
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-124-1a-1-0
 
 

Libor Štolc:

Plně souhlasím s komentářem paní Frkové. Stavět bytovky vpravo od Evropské za občerstvením Mc Donald je barbarské. To nejsou v Praze jiné vhodné prostory pro výstavbu bytovek?

28. 3. 2018, 14:06
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-124-1a-1-1
 
 

Desetipodlažní obytné domy podél Evropské

Jana Frková:

Vytvořit novodobé „hradby“ z desetipodlažních domů podél Evropské – to přeci urbanisté nemohli myslet vážně! Odhlédneme-li od toho, že zaberou obrovskou zelenou plochu, bydlení podél dopravní tepny Evropská přece nemůže splňovat limity hlučnosti. Na Evropské je provoz po celých 24 hodin, je to hlavní výpadovka z Prahy směr letiště a dále Slaný, Louny, Chomutov…. Bydlím kousek od Evropské a zkušenosti s provozem na ní mám osobní. Navíc zvuk by se odrážel od bariéry vysokých domů a vracel se na druhou stranu Evropské do nižší zástavby.

19. 2. 2018, 15:33
Důležitost: Doplňující
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-124-1a-2

Klid a zeleň v ohrožení

Daniel Türk:

Klidná lokalita s nízkou zástavbou převážně rodinných domů bez výškových budov. Tyto proporce respektují i malé developerské projekty, které v oblasti v posledních letech vznikly. Lokalita je velmi zelená díky jedinečné poloze mezi Divokou Šárkou a Oborou hvězda a množstvím zahrad. Občanská vybavenost je velmi dobrá a velmi dobré je i spojení s centrem města. Velice příjemná je absence velkých nákupních středisek, která jsou ale dobře dostupná v okolí. Bohužel je v současné době lokalita charakteristická i velice špatnou údržbou vedlejších komunikací.
Celkově je lokalita velmi příjemná pro život, ale obávám se necitlivých zásahů, které by ráz lokality mohli zásadně změnit. Obavy prohlubuje zejména nekoncepčnost v poslední době prezentovaných zásadních projektů a přehlížení připomínek místních obyvatel. Za příklad může sloužit prodloužení tramvajová trati do polí za sídliště dědina, uvažovaná výstavba zbytečného hobby marketu na konečné, neřešení parkovacích problémů v lokalitě, které vede k ucpaným ulicím.
V metropolitním plánu uvažovaná výstavba domů podél Evropské by úplně zničila jedinečný výhled do Šárky.

4. 3. 2018, 09:58
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-124-1a-3

Hana Zakova:

Souhlasím.

30. 3. 2018, 11:59
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-124-1a-3-0
 
 

Desetipodlažní obytné domy podél Evropské

ZUZANA PISKÁČKOVÁ:

Dobrý den,z hrůzou jsem zjistila návrh metropolitního plánu - zastavět pruh u ul. Evropská,a také u ul. Drnovská !!! Jsem zásadně proti! Zde není pro nějaké vyjednávání opravdu prostor - jednoznačné NE ! Totálně by to změnilo dominantu Divoké Šárky,zdrancování přírody,copak není okolí zastavěno až dost ? Opravdu zde nepotřebujeme další domy.Prosím,myslete na lidi co zde žijí,a na lidi obecně... Dejte přednost přírodě která nám mizí před očima,než přednost tomu,že si někdo namastí kapsu.. Děkuji,Z. Piskackova

21. 3. 2018, 14:03
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-124-1a-4

Stepan Gala:

Souhlasím s tímto komentářem. Nikdo při tvoření plánu nemyslel na to, jake se lidem, co zde žijí bude žít i nadále. I neustále přibývající office centra jako AFI na Vokovické zhoršují život místním občanům hlukem, dopravou atd.

24. 3. 2018, 22:18
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-124-1a-4-0
 
 

Plánovaná zástavba na obou stranách Evropské na okraji Šáreckého údolí

Miroslav Kraus:

Při přípravě nového metropolitního plánu se zdůrazňovalo, že nová zástavba se bude týkat hlavně území, již dříve k zástavbě určených a nevyužitých lokalit, hlavně uvnitř města a nebude výrazně rozšiřovat zástavbu vně města. Návrh na zástavbu v Evropské ulici, na pokraji přírodně chráněného území je zcela v rozporu s tímto záměrem! Zřejmě návrh slouží záměru nějakého soukromého investora. Město by naopak mělo pozemky na okraji Šáreckého údolí a Evropské mělo vykoupit a zbudovat zde lesopark s přístupovými cestami do údolí pro obyvatele Nové Šárky, Dědiny i Ruzyně (podobně jako je to na straně z Nebušic).

22. 3. 2018, 12:45
Důležitost: Důležité
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-124-1a-5

Stepan Gala:

Souhlasím s tímto komentářem.

24. 3. 2018, 22:18
Důležitost: Důležité
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-124-1a-5-0
 
 

Evropská ulice

Margit Benickova:

Rozvoji se nelze bránit a snahy o rozvoj letiště a cestovního ruchu budou pokračovat. Rozdílné cíle mezi rezidenty a provozovateli služeb cestovního ruchu jsou, byly a budou.
MP je strategický územní dokument a přitom nezahrnuje napojení na projekty plánované rezortem dopravy (dráha) a obcemi a Středočeským krajem (příměstská doprava, parkoviště). Dopravní obslužnost lokality bez těchto souvislostí nelze řešit. Je to další klíčový problém připomínkované lokality. Parkování nerezidentů, tranzitní doprava, znečištěný vzduchu, hluk nepříjemně ovlivňují celkovou kvalitu bydlení. Tranzitní doprava -Evropská ulice je dopravní tepna. Vznikl zástavby a dopravní infrastruktury v 50. letech, uliční čára v bezprostřední blízkosti silnice je pro dnešní provoz a situaci nevyhovující. Chronicky známá situace, nicméně MP z pohledu území, ale nepřináší žádnou vizi snahy o řešení v souvislostech zmíněných na počátku. Je rok 2018 a nelze očekávat ze strany samosprávy a veřejné správy, že obyvatelé nebudou chtít toto téma řešit. Naopak MP ještě otevírá cestu pro další výstavbu na hranici rekreační oblasti Divoká Šárka.
Jakákoliv výstavba nových komerčních i obytných domů, musí být schvalována v souvislostech s dopravní obslužností okolního a širšího území.

23. 3. 2018, 11:00
Důležitost: Důležité
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-124-1a-6

Stepan Gala:

Naprosto souhlasím s tímto komentářem.

24. 3. 2018, 22:20
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-124-1a-6-0
 
 

Přírodní rezervace

František Duda:

Na Praze 6 jsem celý život a vždy byla tato lokalita spojována se zelení,přírodou a klidem. Bohužel se obávám, že tato éra pomalu a jistě končí. Nerozumím, proč urbanisté zasahují do zeleně na hranici přírodní rezervace Divoká Šárka a chtějí podél Evropské blok výškových staveb. Vždyť na území Prahy je mnoho smysluplnější míst k zástavbě, proč ubírat zeleň a "hluk velkoměsta" přiblížit krásné přírodní rezervaci? Bohužel se musíme neustále bránit rádoby dobrým nápadům. A co je vlastně se severozápadní částí pražského okruhu? Již začínám pochybovat ,že se jej dožiji, byť jsem ještě v produktivním věku...

25. 3. 2018, 23:01
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-124-1a-7

Přechod mezi městem a přírodou

Hana Zakova:

Lokalita tvoří svým charakterem přirozený přechod mezi velkoměstskou zástavbou a přírodou za hranicí lokality a města. Nenásilně navazuje také na vesnický charakter Liboce.

30. 3. 2018, 11:29
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-124-1a-8

Letiste a infrastruktura

Josef Polášek:

Co pozitivního nám přináší druhá přistávací dráha? Potřebuje Praha přijímat ještě větší množství lidí? Už teď letiště přepravilo více lidí než bylo původně plánované (15 000 000 lidí/2017). Při druhé přistávací dráze může dojít až k dvojnásobnému počtu cestujících přes Prahu.
Už v současné době je nedostačující infrastruktura a mpp infrastrukturu důsledně neřeší. Jak chce mpp dopravit přes Prahu 6 další miliony lidí za rok navíc? Jakým způsobem se dořeší doprava na letiště? Neřeší se doprava ani jakýkoli jiný veřejný zájem z výstavby paralelní dráhy.
Měla by se řešit regulace a stavět záchytná parkoviště na okraji Prahy. Mělo by se řešit napojení na středočeský kraj a navzájem spolupracovat. Praha 6 je transitním místem pro ty, kteří dojíždí do Prahy denně za prací z oblastí severozápadu Prahy, nicméně mpp to příliš nezohledňuje. Čím více lidí Praha láká, tím více se zhoršuje kvalita života Pražanů. Evropská ulice je již v současné době přetížená. Je třeba důsledně vyžadovat regulaci provozu, nikoli lákat další lidi.
My jsme rezidenti Prahy 6, měl by být dán větší důraz na rezidentní bydlení.
I toto můžete připomínkovat.

31. 3. 2018, 13:31
Důležitost: Zásadní
Číslo komentáře: L-124-1a-9

Ilona Al-Jumaily:

plně souhlasím, jen pro doplnění, opomenuta je i stavba městského okruhu, která propojí plánovanou stavbu Letiště Kbely s letištěm Ruzyně a následný nárůst dopravního zatížení je s předstihem těžko vyčíslitelný, ale pro Kbelské letiště je to výhodná trasa jak vyřešit tamní dopravu pro rychlý přístup k centru přes Ruzyň

1. 4. 2018, 08:53
Důležitost: Doplňující
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-124-1a-9-0
 
 

Sousedství

Tomáš Prouza:

Lokalita je charakteristická řadovými domky uspořádanými do městských bloků. Výška je 2 podlaží + podkroví. Hustota zástavby a zelené vnitrobloky zahrádek se osvědčily. Není třeba nic měnit, jen udržovat a chránit. A poučit se při návrhu sousedícího území Nové Ruzyně.

31. 3. 2018, 19:43
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-124-1a-10

Klidná zeleň v ohrožení

Jiří Novotný:

Klidná lokalita s nízkou zástavbou převážně rodinných domů bez výškových budov. Tyto proporce respektují i malé developerské projekty, které v oblasti v posledních letech vznikly. Lokalita je velmi zelená díky jedinečné poloze mezi Divokou Šárkou a Oborou hvězda a množstvím zahrad. Velice příjemná je absence velkých nákupních středisek, která jsou ale dobře dostupná v okolí. Bohužel je v současné době lokalita charakteristická i velice špatnou údržbou vedlejších komunikací.
Celkově je lokalita velmi příjemná pro život, ale obávám se necitlivých zásahů, které by ráz lokality mohly zásadně změnit. Obavy prohlubuje zejména nekoncepčnost v poslední době prezentovaných zásadních projektů a přehlížení připomínek místních obyvatel.
V metropolitním plánu uvažovaná výstavba domů podél Evropské by úplně zničila jedinečný výhled do Šárky.

31. 3. 2018, 20:11
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-124-1a-11

Klidná lokalita s nízkou zástavbou převážně rodinných domů bez výškových budov

Jana Frková:

Klidná lokalita s nízkou zástavbou převážně rodinných domů bez výškových budov. Tyto proporce respektují i malé developerské projekty, které v oblasti v posledních letech vznikly. Lokalita je velmi zelená díky jedinečné poloze mezi Divokou Šárkou a Oborou hvězda a množstvím zahrad. Občanská vybavenost je velmi dobrá a velmi dobré je i spojení s centrem města. Velice příjemná je absence velkých nákupních středisek, která jsou ale dobře dostupná v okolí. Celkově je lokalita velmi příjemná pro život, ale obáváme se necitlivých zásahů, které by ráz lokality mohl zásadně změnit. Obavy prohlubuje zejména nekoncepčnost v poslední době prezentovaných zásadních projektů a přehlížení připomínek místních obyvatel. Za příklad může sloužit prodloužení tramvajová trati do polí za sídliště Dědina, uvažovaná výstavba zbytečného hobby marketu, neřešení parkovacích problémů v lokalitě, které vede k ucpaným ulicím.
V metropolitním plánu uvažovaná výstavba domů podél Evropské od Mc. Donald odbočku z Evropské směr Chomutov by úplně zničila jedinečný výhled do Šárky. Urbanisté zasahují do zeleně na hranici přírodní rezervace Divoká Šárka a chtějí podél Evropské blok výškových staveb.

16. 5. 2018, 10:06
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: 124-1a-SUM-0

1b. Co ve vaší lokalitě považujete za kvalitní (hodnotné, hezké, líbí se) – ​máte k tomu vztah? (hlavních komentářů: 7)

Přírodu

Lukas Cerny:

Je tu nádherná příroda. Zástavbou se teto pocit uplně zničí. Momentálně má příroda možnost vyčnívat. S plánovanými domy ji akorát zastíníte...

13. 2. 2018, 16:53
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-124-1b-0

Blízkost rezervace Šárka

Jana Frková:

Hradba betonových domů podél Evropské znepřístupní vstup do Šárky.

19. 2. 2018, 15:35
Důležitost: Doplňující
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-124-1b-1

Skloubení města s přírodou

Daniel Türk:

Mám k lokalitě silný vztah jako starousedlík. Kvalitní a příjemné je zejména bydlení v zeleni a klidu, v nízké zástavbě. Velice oceňuji možnost relaxace a sportování v Divoké Šárce a Oboře Hvězda a ničím nerušený výhled na ně.

4. 3. 2018, 10:00
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-124-1b-2

Příroda

ZUZANA PISKÁČKOVÁ:

Za kvalitní považuji přírodu kterou zde máme.. Vzhledem k tomu,že žijeme v městech jí už moc nezbývá. Budu ráda když to zůstane tak jak to je.Neberte nám to prosím.Děkuji.

21. 3. 2018, 14:10
Důležitost: Důležité
Číslo komentáře: L-124-1b-3

Přírodní rezervace

František Duda:

Přírodní rezervace Divoká Šárka, obora Hvězda, klid, občanská vybavenost.

25. 3. 2018, 23:02
Důležitost: Důležité
Číslo komentáře: L-124-1b-4

Příroda i město na dosah

Hana Zakova:

Nízká a ne příliš hustá zástavba, množství zeleně (vč. zahrad, vnitrobloků), klid a dosud relativně malý dopravní ruch uvnitř lokality. Rychlá dostupnost přírody za hranicí lokality – Divoká Šárka a dál – a zároveň rychlá dostupnost centra Prahy.

30. 3. 2018, 11:30
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-124-1b-5

Nízká a ne příliš hustá zástavba, množství zeleně

Jana Frková:

Nízká a ne příliš hustá zástavba, množství zeleně (vč. zahrad, vnitrobloků), klid a dosud relativně malý dopravní ruch uvnitř lokality. Rychlá dostupnost přírody za hranicí lokality – Divoká Šárka a dál – a zároveň rychlá dostupnost centra Prahy.

16. 5. 2018, 10:09
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: 124-1b-SUM-0

1c. Co je ve vaší lokalitě podle vás problémové – nevzhledné nebo ​způsobuje problémy (doprava, zápach, bariéra v území atd.)? (hlavních komentářů: 5)

Řušná Evropská

Jana Frková:

Doprava na Evropské neutuchá ani v noci.

19. 2. 2018, 15:36
Důležitost: Doplňující
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-124-1c-0

Problémy s komunikacemi

Daniel Türk:

Nejproblematičtější je dopravní situace. Poničené vedlejší komunikace, často ucpané parkujícími auty nerezidentů a hlučná Evropská. Problematické jsou také železniční přejezdy v ulicích Litovická a U stanice. Po spuštění signalizace trvá často dlouhé minuty, než přijede vlak, což vede k dlouhým kolonám v případě ulice Litovická a těžkým nehodám netrpělivých řidičů v případě ulice U silnice, kde nejsou závory.

4. 3. 2018, 10:04
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-124-1c-1

Stepan Gala:

Souhlasím

24. 3. 2018, 22:20
Důležitost: Důležité
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-124-1c-1-0
 
 

Natálie Ptáčníková:

Souhlasím.

28. 3. 2018, 21:34
Důležitost: Důležité
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-124-1c-1-1
 
 

Doprava

František Duda:

Dopravní situaci na Praze 6 je poslední roky tristní, zoufalá.
- situaci na "kulaťáku"
- nedořešený severozápadní obchvat města, který by mohl výrazně odlehčit značně přetížené Evropské
- nedořešené spojení s letištěm
- nesmyslný dopravní uzel ve Vokovicích. Kdo to projektoval? Každou chvilku je odbočka na autobusový terminál blokována z důvodu spuštěných závor přilehlé železnice apod.

25. 3. 2018, 23:07
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-124-1c-2

Rušná Evropská a špatně přístupná Šárka

Hana Zakova:

Chybí více oficiálních vstupů do Divoké Šárky – vzdálenost mezi vstupy u konečné tramvaje Divoká Šárka a na křižovatce Pražského okruhu s Evropskou je cca 2 km.
Rostoucí nedostatek parkovacích míst, který se zhorší zrušením parkování kvůli vznikající tramvajové trati na Dědinu.
Evropská ulice - po vytvoření pruhů pro autobusy je Evropská nejen ve špičkách ucpaná od křižovatky s okruhem až po Veleslavín. Provoz na Evropské zásadně roste.

30. 3. 2018, 11:36
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-124-1c-3

Nejproblematičtější je dopravní situace

Jana Frková:

Nejproblematičtější je dopravní situace. Poničené vedlejší komunikace, často ucpané parkujícími auty nerezidentů a hlučná Evropská. Problematické jsou také železniční přejezdy v ulicích Litovická a U stanice. Po spuštění signalizace trvá často dlouhé minuty, než přijede vlak, což vede k dlouhým kolonám v případě ulice Litovická a těžkým nehodám netrpělivých řidičů v případě ulice U silnice, kde nejsou závory.
Chybí více oficiálních vstupů do Divoké Šárky – vzdálenost mezi vstupy u konečné tramvaje Divoká Šárka a na křižovatce Pražského okruhu s Evropskou je cca 2 km.
Rostoucí nedostatek parkovacích míst, který se zhorší zrušením parkování kvůli připravované tramvajové trati na Dědinu.
Evropská ulice - po vytvoření pruhů pro autobusy je Evropská nejen ve špičkách ucpaná od křižovatky s okruhem až po Veleslavín. Provoz na Evropské zásadně roste.

16. 5. 2018, 10:13
Důležitost: Zásadní
Číslo komentáře: 124-1c-SUM-0

1d. Jsou ve vaší lokalitě nějaké důležité charakteristické prvky, průhledy, dominanty, přírodní, stavební památky atd., které by bylo vhodné chránit a uchovat pro budoucnost? (hlavních komentářů: 6)

Šárecké údolí

Lukas Cerny:

Pro tuto lokalitu je charakteristické Šárecké údolí a výhled na něj. Je příjemné nekoukat ze zastávky na domy, ale do přírody!

13. 2. 2018, 16:54
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-124-1d-0

Rezervace Šárka je z Evropské vidět

Jana Frková:

Podél Evropské je nádherný pohled do oblasti Šárky. Domy podél Evropské vytvoří nepropustnou hradbu a místo do přírody, budeme mít betonovou bariéru.

19. 2. 2018, 15:39
Důležitost: Doplňující
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-124-1d-1

Podzemní objekt podél Evropské

Martina Hůlová:

V době 2.sv.války zde vznikájí podzemní prostory polního letiště, nalézají se v horní partii Šáreckého údolí, asi 1 km západně od konečné smyčky tramvají v Liboci, v pískovcovém svahu na úrovni žlutě značené turistické cesty v lesoparku. Tato cesta je souběžná se státní silnicí na Slaný a Chomutov. Kvůli výjimečné zachovalosti a přístupnosti by bylo vhodné chránit jako vojenskou a technickou památku, i jako geologický profil.
Tyto chodby byly v 60.létech zaváženy chemickým odpadem, který by neměl být dle sond nebezpečný, nicméně nikdo přesně neví, co tam je. Bylo by možné využít rozsáhlých podzemních prostor jako sklepy, depozitáře, lapidária. Podobné využití je známo ze zahraničí. Tyto chodby se zřejmě kryjí s možnou výstavbou budov podél Evropské, avšak neměly by být kvůli nové výstavbě zničeny. Zároveň by se připadný investor musel vypořádat s chemickým, odpadem, což by muselo být jasně předem definováno.
http://old.speleo.cz/soubory/speleo/sp12/sarka.htm

25. 2. 2018, 21:47
Důležitost: Doplňující
Číslo komentáře: L-124-1d-2

Příroda a pozapomenutý odboj

Daniel Türk:

Charakteristické a hodné ochrany jsou výhledy na Divokou Šárku a Oboru Hvězda a celkový charakter lokality s menšími domy a velkým podílem zelených ploch.
Charakteristická, i když méně známá, je vazba lokality na protinacistický a protikomunistický odboj. V domě v Litovické ulici žil generál Josef Mašín, popravený člen zpravodajské skupiny Tří králů. Jeho synové Ctirad a Josef jsou jedni z nejznámějších protikomunistických odbojářů. Specifickou ochranu a pietu by si zasloužila bývalá jízdárna ruzyňských kasáren, kde bylo popraveno mnoho členů protinacistického odboje.

4. 3. 2018, 10:08
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-124-1d-3

Výhledy na Kozákovu skálu a dominantu libockého kostela

Hana Zakova:

Charakteristické a hodné ochrany jsou výhled na Kozákovu skálu na jedné straně a na dominantu libockého kostela, případně oboru Hvězda s letohrádkem na straně druhé.

30. 3. 2018, 11:40
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-124-1d-4

Podzemní objekt podél Evropské

Jana Frková:

Podél Evropské je nádherný průhled do oblasti Divoké Šárky. Navrhovaná zástavba v MP podél Evropské vytvoří nepropustnou hradbu a místo do přírody, budeme mít betonovou bariéru.
Podzemní objekt podél Evropské: V době 2.sv.války zde vznikají podzemní prostory polního letiště, nalézají se v horní partii Šáreckého údolí, asi 1 km západně od konečné smyčky tramvají v Liboci, v pískovcovém svahu na úrovni žlutě značené turistické cesty v lesoparku. Tato cesta je souběžná se státní silnicí na Slaný a Chomutov. Kvůli výjimečné zachovalosti a přístupnosti by bylo vhodné chránit jako vojenskou a technickou památku, i jako geologický profil.
Tyto chodby byly v 60.létech zaváženy chemickým odpadem, který by neměl být dle sond nebezpečný, nicméně nikdo přesně neví, co tam je. Bylo by možné využít rozsáhlých podzemních prostor jako sklepy, depozitáře, lapidária. Podobné využití je známo ze zahraničí. Tyto chodby se zřejmě kryjí s možnou výstavbou budov podél Evropské, avšak neměly by být kvůli nové výstavbě zničeny. Zároveň by se připadný investor musel vypořádat s chemickým, odpadem, což by muselo být jasně předem definováno.
http://old.speleo.cz/soubory/speleo/sp12/sarka.htm
Charakteristická, i když méně známá, je vazba lokality na protinacistický a protikomunistický odboj. V domě v Litovické ulici žil generál Josef Mašín, popravený člen zpravodajské skupiny Tří králů. Jeho synové Ctirad a Josef jsou jedni z nejznámějších protikomunistických odbojářů. Specifickou ochranu a pietu by si zasloužila bývalá jízdárna ruzyňských kasáren, kde bylo popraveno mnoho členů protinacistického odboje.

16. 5. 2018, 10:32
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: 124-1d-SUM-0

1e. Odpovídá podle vás vymezení lokality popsaným společným vlastnostem?  Co byste svými slovy doplnili, upravili korigovali? (hlavních komentářů: 4)

Společné vlastnosti?

Jana Frková:

Ty by měly hlavně chránit zeleň, což se bohužel v metropolitním plánu neděje.

19. 2. 2018, 15:41
Důležitost: Doplňující
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-124-1e-0

Expanze města do přírodní rezervace

Daniel Türk:

Vymezení neodpovídá na severní straně lokality, kde úzkým pruhem zasahuje do přírodní rezervace Divoká Šárka za Evropskou ulicí. Tento pás nemá žádné společné vlastnosti s lokalitou a měl by být (zůstat) součástí přírodní rezervace. Takto je pás do lokality „násilně“ vtlačen na úkor přírodní rezervace což jde zcela proti jeho současnému charakteru.

4. 3. 2018, 10:10
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-124-1e-1

Stepan Gala:

Souhlasím

24. 3. 2018, 22:21
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-124-1e-1-0
 
 

Severní strana Evropské patří do objektu Šárka

Hana Zakova:

Vymezení neodpovídá - 411/124/2281 (pás na severní straně Evropské) nemá žádné společné vlastnosti s lokalitou a patří do přírodní rezervace Šárka. Jeho zastavění by mělo negativní vliv na dopravu (zpomalení dopravy na páteřní komunikaci pro osobní/veřejnou městskou i příměstskou dopravu), na přírodu, rekreující se návštěvníky (bezprostředně navazuje na přírodní rezervaci) i stávající obyvatele lokality. Jedinečný výhled na Divokou Šárku by si mohlo užívat jen zlomek obyvatel.

30. 3. 2018, 11:53
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-124-1e-2

Zásadní špatné vymezení lokality - Expanze plánované vysokopodlažní zástavby do přírodní rezervace

Jana Frková:

Vymezení lokality Nová Šárka neodpovídá na severní straně lokality, kde pruhem zasahuje do přírodní rezervace Divoká Šárka na severní straně Evropské ulice. Tento pás nemá žádné společné vlastnosti s lokalitou a měl by být (zůstat) součástí přírodní rezervace Divoká Šárka. Takto je pás do lokality „násilně“ vtlačen na úkor přírodní rezervace, což jde zcela proti jeho současnému charakteru přírodní rezervace.
Vymezení neodpovídá - 411/124/2281 (pás na severní straně Evropské) nemá žádné společné vlastnosti s lokalitou a patří do přírodní rezervace Šárka. Jeho zastavění by mělo negativní vliv na dopravu (zpomalení dopravy na páteřní komunikaci pro osobní/veřejnou městskou i příměstskou dopravu), na přírodu, rekreující se návštěvníky (bezprostředně navazuje na přírodní rezervaci) i stávající obyvatele lokality.

16. 5. 2018, 10:40
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: 124-1e-SUM-0

1f. Navrhli byste v závislosti na popsaných společných vlastnostech lokality jakoukoliv úpravu hranice lokality? (hlavních komentářů: 7)

Chybná hranice lokality, oblasti zástavby patří k Šárce

Jan Rybář:

Lokalita Nová Šárka je v MP vymezena chybně - zahrnuje i úzký pruh při severní straně Evropské, který však patří do oblasti Šárka a v rámcí ní by měl být i posuzován. Navrhovaná výšková zástavba by měla drastický dopad především na oblast přírodní rezervace Divoká Šárka, o níž ji dělí místy jen zhruba 150 metrů.
Vyjmutí této plochy z oblasti Šárka se jeví účelové a při posuzování je třeba zařadit ji zpět k Šárce, kam patří logikou území i svými dopady.

18. 1. 2018, 14:58
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-124-1f-0

Vladan Hodek:

Šárka není Milíčovský les do kterého se kouká Jižní město. Jakákoliv snaha vést po hraně údolí výškovou zástavbu je devastující pro mimořádné krajinné hodnoty celého území. Měřítko území je zásadní. Jakkoliv se vše jeví rozsáhlé, dramatické a monumetální ve skutečnosti se jedná o drobný skalní zářez a malé skalnaté vrchy, Pokud by došlo k pohledovému porovnání s výškovou zástavbou byl by mimořádný charakter území zničen. Není žádný důvod město tlačit do Divoké Šárky. Místo je oblíbené právě proto, že není uzurpováno okolními stavbami, které by místním přírodním dominantám konkurovali.

19. 1. 2018, 00:36
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-124-1f-0-0
 
 

Stepan Gala:

Souhlasím

24. 3. 2018, 22:23
Důležitost: Důležité
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-124-1f-0-1
 
 

Změna hranice lokality

Margit Benickova:

Hranice lokality Nová Šárka je vymezena v návrhu Metropolitního plánu tak, že zásadním způsobem otevírá prostor pro změnu rázu lokality. Vizuální i faktické propojení stávající obytné zóny s přírodou bude narušeno. Plánovaný prostor k výstavbě není dostatečný pro stavby včetně patřičné doprovodné a obslužné infrastruktury, parkoviště, komunikace, chodníky.
Jedinečný reprezentativní vjezd do metropole se změní. Lokalita kde je dominantní “volný prostor” bude obyčejnou ulici se zástavbou po obou stranách, exkluzivita výhledu na Šárku se získá pouze pro výškovou zástavbou.
Vymezení lokality č. 124 i na „druhou“ stranu Evropské ulice do bezprostřední blízkosti Šárky chybí opodstatnění. Napojení na obytnou zónu není intuitivní, ale je rozděleno komunikací se silnou dopravou. Nová tramvajová trať na Dědinu povede ulicí Vlastina, napojení na MHD bude znamenat budování nových přechodů pro chodce, vjezdů, výjezdů narušení plynulosti dopravy na klíčové komunikaci. Metropolitní plán zmiňuje pouze napojení na plyn a teplo.

31. 1. 2018, 20:36
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-124-1f-1

Lucie Laitlova:

Souhlasím

25. 3. 2018, 23:23
Důležitost: Důležité
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-124-1f-1-0
 
 

Zachovat zelený pruh

Lukas Cerny:

Rozhodně bych neničil přírodu napravo od Evropské silnice směrem na letiště.
Je tam krásný výhled do údolí a na skály, které domy zkazíte.

13. 2. 2018, 16:55
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-124-1f-2

Zelené pásmo podél Evropské

Jana Frková:

Zeleň podél Evropské od Mc. Donald až po odbočení na Chomutov, to je rozhodně součást přírodní rezervace Šárka a nemělo by být určeno k zastavění!!!

19. 2. 2018, 15:44
Důležitost: Doplňující
Číslo komentáře: L-124-1f-3

Stepan Gala:

Souhlasím, není k tomu ani občanská vybavenost, ani dopravní obslužnost a ani hlukoé a emisní normy, které by umožnovaly jakékoli další stavby aniž by to mělo další vliv na současné obyvatele, zde žijící.

24. 3. 2018, 22:24
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-124-1f-3-0
 
 

Pás na sever od Evropské patří do Divoké Šárky

Daniel Türk:

Do lokality nepatří část na severní straně od Evropské. Lokalita 124 by měla být ohraničena jižní stranou Evropské ulice a severní část od Evropské ulice logicky patří pod lokalitu 965 Šárka a měli by pro ni platit i stejné regulativy včetně nezastavitelnosti.

4. 3. 2018, 10:13
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-124-1f-4

Hana Zakova:

souhlasím.

30. 3. 2018, 11:57
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-124-1f-4-0
 
 

Nesouhlas se stavbou na okraji Divoké Šárky

Lucie Laitlova:

Pruh na okraji Šárky podél Evropské by měl určitě logicky spadat pod chráněnou krajinnou oblast. Zástavba na tomto místě je naprosto nevhodná, spíše to působí jako výhodná investice pro stavební firmu nebo realitní firmu. Zástavba by narušila celistvost celé krajinné oblasti Šárka, vytvořila by "tunel" ze silnice Evropská, zabránila by výhledu do Šárky a ukrojila by další část zeleně, které je v Praze nedostatek.

25. 3. 2018, 23:21
Důležitost: Důležité
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-124-1f-5

Nepřipustit, aby hranice lokality Nová Šárka na severní straně Evropské zasahovala do území Šárky

Jana Frková:

Do lokality nepatří část na severní straně od Evropské. Lokalita 124 by měla být ohraničena jižní stranou Evropské ulice a severní část od Evropské ulice logicky patří pod lokalitu 965 Šárka a měli by pro ni platit i stejné regulativy včetně nezastavitelnosti.
Hranice lokality Nová Šárka je vymezena v návrhu Metropolitního plánu tak, že zásadním způsobem otevírá prostor pro změnu rázu lokality. Vizuální i faktické propojení stávající obytné zóny s přírodou bude narušeno. Plánovaný prostor k výstavbě na severní straně Evropské není dostatečný pro zástavbu včetně patřičné doprovodné a obslužné infrastruktury, parkoviště, komunikace, chodníky.
Jedinečný reprezentativní vjezd do metropole se změní. Lokalita kde je dominantní “volný prostor” bude obyčejnou ulici se zástavbou po obou stranách, exkluzivita výhledu na Šárku se získá pouze pro výškovou zástavbou.
Vymezení lokality č. 124 i na „druhou“ stranu Evropské ulice do bezprostřední blízkosti Šárky chybí opodstatnění. Napojení na obytnou zónu není intuitivní, ale je rozděleno komunikací se silnou dopravou

16. 5. 2018, 10:51
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: 124-1f-SUM-0

2. Metropolitní plán - plochy
2a. Máte připomínky k vymezení stability ploch? Souhlasíte s vymezeným rozsahem?  Máte nějaký návrh k úpravě? (hlavních komentářů: 2)

Transformační plocha v Šárce

Daniel Türk:

Zásadně nesouhlasím s vymezením plochy 411/124/2281 jako transformační. Plocha by měla být vyjmuta z lokality 124 Nová Šárka a přiřazena k lokalitě 965 Šárka kam logicky patří, případně změněna na nezastavitelnou plochu.

11. 3. 2018, 14:38
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-124-2a-0

Stepan Gala:

Souhlasím

24. 3. 2018, 22:27
Důležitost: Důležité
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-124-2a-0-0
 
 

Natálie Ptáčníková:

Souhlasím.

28. 3. 2018, 21:35
Důležitost: Důležité
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-124-2a-0-1
 
 

Zásadní nesouhlas s vymezením plochy 411/124/2281 jako transformační.

Jana Frková:

Plocha by měla být vyjmuta z lokality 124 Nová Šárka a přiřazena k lokalitě 965 Šárka kam logicky patří, případně změněna na nezastavitelnou plochu.

16. 5. 2018, 10:56
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: 124-2a-SUM-0

2b. Máte připomínky k vymezení ploch struktur ? Souhlasíte s vymezením stavebních a nestavebních bloků a struktur krajiny ? Máte nějaký návrh k úpravě? (hlavních komentářů: 3)

Zásadně nesouhlasím

Lukas Cerny:

Zásadně nesouhlasím s výstavbou podél silnice.

13. 2. 2018, 16:57
Důležitost: Zásadní
Číslo komentáře: L-124-2b-0

Stepan Gala:

Souhlasím s tímto komentářem Žádná další výstavba

24. 3. 2018, 22:27
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-124-2b-0-0
 
 

Nestavět v Šárce

Daniel Türk:

Zásadně nesouhlasím s vymezením plochy 411/124/2281 jako transformační. Plocha by měla být vyjmuta z lokality 124 Nová Šárka a přiřazena k lokalitě 965 Šárka kam logicky patří, případně změněna na nezastavitelnou plochu.

11. 3. 2018, 14:39
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-124-2b-1

Stepan Gala:

Souhlasím s tímto komentářem.

24. 3. 2018, 22:29
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-124-2b-1-0
 
 

Nestavět v Šárce!

Jana Frková:

ZÁSADNÍ NESOUHLAS s vymezením plochy 411/124/2281 na Severní straně Evropské jako transformační. Návrh výškových obytných domů jak uvádí MP je nepřijatelný. Plocha by měla být vyjmuta z lokality 124 Nová Šárka a přiřazena k lokalitě 965 Šárka - přírodní rezervace - kam logicky patří, případně změněna na nezastavitelnou plochu

16. 5. 2018, 11:03
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: 124-2b-SUM-0

2c. Máte připomínky k navržené výškové regulaci? Upozorněte na místa předělů a nejasnosti ve čtení výšek vzhledem k použitému rastru 100x100m? (hlavních komentářů: 3)

Chybně nastavený stávající stav výškové regulace

Daniel Türk:

Zásadně nesouhlasím s regulací 8NP na ploše 411/124/2281. Tato plocha by měla zůstat nezastavitelná jako součást rezervace Divoká Šárka. Navíc výšková regulace 8NP je silně naddimenzovaná vůči výškovým proporcím v lokalitě.
Nesouhlasím s chybně stanovenou výškou 6NP ve čtverci rastru okolo ulice Ke Džbánu. V současnosti tam není více než 4NP a tak by to mělo i zůstat. Jedinou výjimkou je budova na začátku ulice Vlastina s 5 nadzemními podlažími, ta ale spadá do § 27 PSP bod b) kde může mít na ose náměstí až o 2 patra více.
Nesouhlasím se stanovenou výškou 6NP na severní straně ulice Vlastina. Pro solitérní vyšší budovy, které tam již jsou, se může použít § 27 PSP bod b). Nová výstavba či rekonstrukce by měla respektovat výšku okolních budov. V lokalitě by se měla nastavit výšková regulace do max. 4NP stejně jako v přilehlých oblastech a dále se posuzovat dle § 27 PSP v konkrétních případech.

11. 3. 2018, 14:43
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-124-2c-0

Stepan Gala:

Souhlasím, výšková regulace by měla kopírovat současnou zástavbu nikoli ji uměla navyšovat.

24. 3. 2018, 22:29
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-124-2c-0-0
 
 

Výšková regulace

Jiří Novotný:

Souhlasím, výšková regulace by měla kopírovat současnou zástavbu nikoli ji uměle navyšovat - pokud u Evropské směrem k Divoké Šárce vůbec stavět.

31. 3. 2018, 20:08
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-124-2c-1

Chybně nastavený stávající stav výškové regulace

Jana Frková:

ZÁSADNÍ NESOUHLAS s regulací 8NP na ploše 411/124/2281. Tato plocha by měla zůstat nezastavitelná jako součást rezervace Divoká Šárka. Navíc výšková regulace 8NP je silně naddimenzovaná vůči výškovým proporcím v lokalitě.
ZÁSADNÍ NESOUHLAS s chybně stanovenou výškou 6NP ve čtverci rastru okolo ulice Ke Džbánu. V současnosti tam není více než 4NP a tak by to mělo i zůstat. Jedinou výjimkou je budova na začátku ulice Vlastina s 5 nadzemními podlažími, ta ale spadá do § 27 PSP bod b) kde může mít na ose náměstí až o 2 patra více.
ZÁSADNÍ NESOUHLAS se stanovenou výškou 6NP na severní straně ulice Vlastina. Pro solitérní vyšší budovy, které tam již jsou, se může použít § 27 PSP bod b). Nová výstavba či rekonstrukce by měla respektovat výšku okolních budov. V lokalitě by se měla nastavit výšková regulace do max. 4NP stejně jako v přilehlých oblastech a dále se posuzovat dle § 27 PSP v konkrétních případech.

16. 5. 2018, 11:07
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: 124-2c-SUM-0

3. Metropolitní plán - Rozvoj lokality
3a. Máte připomínky k popisu cílového charakteru lokality? Je v obecném popisu něco, s čím nesouhlasíte nebo vám v něm něco důležitého schází? Je srozumitelný? (hlavních komentářů: 2)

Obecná poznámka

Pavel Charvát:

Bydlím na hranici Ořechovky a Dejvic. Jako obyvatel Prahy 6 konstatuji následující:
- Priority plánu jsou auta a prostavěné miliardy bez ohledu na občany.
- Významnou část VPS může za veřejně prospěšné označit jen někdo, kdo v Praze 6 nikdy nebyl.
- Vedení Prahy tvrdošíjně věří, že další a další dopravní stavby vyřeší kritickou dopravní situaci Prahy vytvářenou další a další bytovou a komerční výstavbou v Praze.
- Plán vůbec nereflektuje zhoršující se životní prostředí, nepodporuje chodce a cyklisty, investice do MHD znehodnocuje paralelními investicemi do automobilové dopravy.
- Praha postrádá vizi.

15. 3. 2018, 06:59
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-124-3a-0

MP nerespektuje ráz nízké a ne příliš husté zástavby

Jana Frková:

MP nerespektuje ráz nízké a ne příliš husté zástavby a navržená výšková regulace 6 až 8 NP nezohledňuje místní nízkou zástavbu v lokalitě a naruší její charakter. V MP se jeví jako priorita vyjít vstříc developerům a zastavět území výškovou obytnou zástavbou bez ohledu na ráz lokality a navíc v místech, které by se měly stát součástí lokality Šárka – viz severní strana Evropské

16. 5. 2018, 11:30
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: 124-3a-SUM-0

3b. Máte připomínky k popsanému potenciálu území? K obecným i individuálním regulativům? Máte připomínky ke stanovení indexu využití lokality? Tedy zejména k míře, o kterou se může v místě zvyšovat plocha zástavby? (hlavních komentářů: 3)

Námitka proti zastavění transformační plochy 411/124/2281

Tomáš Vít:

Transformační plocha 411/124/2281 přiléhající ze severu k ulici Evropská je v metropolitním plánu určená k zástavbě obytnou zástavbou. S touto zástavbou zásadně nesouhlasím, protože postrádá smysl. Evropská ulice je zatížena hustou dopravou generující spoustu hluku a emisí, kterými bude potenciálně zatížena plánovaná bytová zástavba. Tím, že je ulice situována jižně od plánované zástavby, bude tento problém umocněn nutností orientace oken na jižní stranu do silnice kvůli proslunění. Alternativně to povede k nutnosti stavby protihlukových stěn, které budou ještě více degradovat stávající uliční prostor a sníží prostupnost území. Jako poslední důvod proti této zástavbě hovoří skutečnost, že v místě plánované zástavby je nyní zeleň (vzrostlé stromy a keře) a zemědělská půda. Z výše uvedených důvodů žádám o vyjmutí transformační plochy 411/124/2281 ze zastavitelného území a ponechání jí bez zástavby se stávajícím využitím.

26. 2. 2018, 21:54
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-124-3b-0

Stepan Gala:

Souhlasím s tímto komentářem.

24. 3. 2018, 22:30
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-124-3b-0-0
 
 

Příliš vysoký navrhovaný index využití

Daniel Türk:

Index využití In navržený na 0,58 znamená neodůvodněné 40% zvýšení hrubých podlažních ploch v celkově stabilizované lokalitě. Nárůst indexu je pravděpodobně zapříčiněn chybně stanovenou transformační plochou 411/124/2281 patřící logicky do lokality 965 Šárka a chybně stanovenými výškovými regulativy v některých rastrech (správně by max. výšky měli být max. 4NP místo 6NP). Po opravě chyb by měl zůstat index In na podobné hodnotě indexu Is 0,42.

18. 3. 2018, 10:29
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-124-3b-1

Stepan Gala:

Souhlasím s tímto komentářem.

24. 3. 2018, 22:31
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-124-3b-1-0
 
 

ZÁSADNÍ NESOUHLAS S TRANSFORMAČNÍ PLOCHOU 411/124/2281

Jana Frková:

Index využití In navržený na 0,58 znamená neodůvodněné 40% zvýšení hrubých podlažních ploch v celkově stabilizované lokalitě. Nárůst indexu je pravděpodobně zapříčiněn chybně stanovenou transformační plochou 411/124/2281 patřící logicky do lokality 965 Šárka a chybně stanovenými výškovými regulativy v některých rastrech (správně by max. výšky měli být max. 4NP místo 6NP). Po opravě chyb by měl zůstat index In na podobné hodnotě indexu Is 0,42.
Transformační plocha 411/124/2281 přiléhající ze severu k ulici Evropská je v metropolitním plánu určená k zástavbě obytnou zástavbou. Tato zástavba postrádá smysl. Evropská ulice je zatížena hustou dopravou generující spoustu hluku a emisí, kterými bude potenciálně zatížena plánovaná bytová zástavba. Tím, že je ulice situována jižně od plánované zástavby, bude tento problém umocněn nutností orientace oken na jižní stranu do silnice kvůli proslunění. Alternativně to povede k nutnosti stavby protihlukových stěn, které budou ještě více degradovat stávající uliční prostor a sníží prostupnost území. Jako poslední důvod proti této zástavbě hovoří skutečnost, že v místě plánované zástavby je nyní zeleň (vzrostlé stromy a keře) a zemědělská půda. Z výše uvedených důvodů žádáme o vyjmutí transformační plochy 411/124/2281 ze zastavitelného území a ponechání jí bez zástavby se stávajícím využitím.

16. 5. 2018, 11:38
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: 124-3b-SUM-0

3c. Domníváte se, že je pomocí vlastností lokality a ploch území dostatečně přesně a podrobně popsáno? Doporučili byste pro lokalitu nebo její některé plochy zpracovat podrobnější regulaci? (hlavních komentářů: 1)

MP v dané lokalitě respektuje zájmy developerů namísto ochrany zeleně

Jana Frková:

MP se v dané lokalitě naprosto trestuhodně chová k zelenému pásu podél severní strany Evropské, kterou navrhuje zastavět vysokopodlažními obytnými domy v těsné vzdálenosti mezi sebou, namísto aby chránil vzácnou zeleň, která logicky patří do lokality chráněného území Šárka.

16. 5. 2018, 11:47
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-124-3c-0

3d. Máte jakékoliv další připomínky k čitelnosti, pochopitelnosti, využitelnosti, zpracování nebo úplnosti předloženého metropolitního plánu?
4. Metropolitní plán - infrastruktury
4a. Máte jakékoliv připomínky ke krajinné infrastruktuře? K vymezení prostorů, ochranných pásem a podobně? (hlavních komentářů: 2)

plocha 411/124/2281 nemá být transformační

Daniel Türk:

Zásadně nesouhlasím s vymezením plochy 411/124/2281 jako transformační. Plocha by měla být vyjmuta z lokality 124 Nová Šárka a přiřazena k lokalitě 965 Šárka kam logicky patří s příslušnou ochrannou jako nezastavitelná plocha.

18. 3. 2018, 10:31
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-124-4a-0

Plocha 411/124/2281 nemá být transformační

Jana Frková:

ZÁSADNÍ NESOUHLAS s vymezením plochy 411/124/2281 jako transformační. Plocha by měla být vyjmuta z lokality 124 Nová Šárka a přiřazena k lokalitě 965 Šárka kam logicky patří s příslušnou ochrannou jako nezastavitelná plocha.

16. 5. 2018, 11:54
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: 124-4a-SUM-0

4b. Máte jakékoliv připomínky k dopravní infrastruktuře? K vymezeným prostorám, kapacitám, typům komunikací a rozvoji různých druhů dopravy? (hlavních komentářů: 8)

Námitka k tramvajové trati 622/-/5 Divoká Šárka

Daniel Türk:

Navrhovaná tramvajová trať 622/-/5 Divoká Šárka – Dědinská nijak nezlepšuje dostupnost vůči současnému stavu a zhorší situaci s parkováním v oblasti úbytkem parkovacích míst. Investice do ní je značně neefektivní. Lepším řešením přepravních kapacit by byly do budoucna např. elektrobusy, jako ekologické řešení nevyžadující tak radikální zásahy v lokalitě a zároveň flexibilnější vzhledem k plánům v lokalitě 165 / Nová Ruzyně.

18. 3. 2018, 10:34
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-124-4b-0

Generel bezmotorové dopravy

Pavel Charvát:

Podle mne musí být Generel součástí Metropolitního plánu. Jinak plán cyklisty a chodce prakticky ignoruje. Protože Generel není členěn podle lokalit, nedá se podle lokalit připomínkovat. Svůj detailní komentář ke Generelu jsem proto vložil do "Libovolné další lokality ...." úplně na konci seznamu lokalit do bodu 4b-Dopravní infrastruktura.

Ke Generelu mám následující poznámky z hlediska lokality:
- je naprosto ideální, aby Buštěhradská dráha byla vedena pod zemí a těleso dráhy se změnilo na zelený koridor s cyklostezkou (včetně pěších a vozíčkářů) tak, jak je to v Generelu navrhováno. Ve vazbě na okolí Prahy 6 se nabízí unikátní příležitost plně propojit stezkami západní, severní a východní okraj Prahy. Tuto variantu je třeba tlačit ze všech sil. Za její vážné ohrožení považuji průtahy s řešením Buštěhradské dráhy a dále zamýšlenou výstavbu v lokalitách Hradčanská, U Potoka, Veleslavín a na západním okraji Prahy 6. A jednání s vlastníky pozemků. Jakmile se jednou přeruší liniovost stezky, zmizí i stezka.
- kdy se změní Buštěhradská dráha v cyklostezku, ale není ani ve hvězdách. Navíc i při kladném rozhodnutí není jisté, že bude pod zemí a od nádraží Veleslavín nebude pod zemí nejspíš v žádném případě. Proto je třeba mít alternativu. Cyklotrasa směrem od východu může vést po stávající trase 201 (viz www.mapy.cz), která jde po jižní hranici lokality U Potoka do Veleslavína. Pokračování směrem na západ existuje a je cyklisty využíváno. Vede ulicemi Pod Petřinami a Nad Stanicí pod dráhou a zahrádkářskou kolonií k Libockému rybníku. Tato trasa současně umožňuje propojení mezi Petřinami a Libocí bezpečnou cyklotrasou. Třeba vyznačit a místy možná zpevnit přírodními materiály. Variantou spojení Petřin s Libocí je propojit novou cyklostezkou Liboc s západním koncem navrhované cyklostezky po severní hranici sídliště Petřiny. Řešení navrhované v Generelu ulicí Sestupnou je vzhledem k intenzitě dopravy v této ulici nebezpečné.
Od Libockého rybníka navrhuji upravit vedení trasy A33 do Divoké Šárky místo ulicemi Sestupnou, Pelikánovou a Libockou nově od Libockého rybníka Naardenskou, přes železniční přejezd a Za Vokovickou vozovnou a po Evropské ke konečné tramvaje. Po Evropské vede stezka po chodníku.
Ideální by bylo najít a vyznačit vhodnou trasu od Libockého rybníka přes Novou Šárku a Dědinu do ulice Pilotů a dál na severozápad.

20. 3. 2018, 19:07
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-124-4b-1

Stepan Gala:

Souhlasím.

24. 3. 2018, 22:32
Důležitost: Důležité
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-124-4b-1-0
 
 

Doprava

Stepan Gala:

Jakákoli další výstavba přinese jen zhoršení již nyní neúnosné dopravní situace.

24. 3. 2018, 22:33
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-124-4b-2

Rozšíření letiště VH

Pavel Charvát:

Druhá přistávací dráha letiště VH je posunutá o cca 2 km na jih proti stávající. To znamená, že i příletový koridor se posune někam nad linii Bohnice-Sedlec-Lysolaje-Nebušice. To jednoznačně znamená negativní dopady na prostředí v této oblasti ale také v celé severozápadní části Prahy 6 od Baby a Bubenče až po Dědinu.
V rozšíření letiště, se kterým nesouhlasím, vidím ještě jeden rizikový faktor. Jde o privátní investici. Při dravosti soukromých investorů je jasné, že letiště bude při schválení plánu rozšířeno daleko dříve, než se vylepší jeho dopravní obslužnost jakoukoliv stavbou navrhovanou v MPP. Dopady na intenzitu automobilové dopravy v celé Praze 6 si v takovém případě ani nelze představit.

25. 3. 2018, 18:43
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-124-4b-3

Ne tramvaji směr letiště

Pavel Charvát:

Pokud jde o rychlost, je tramvaj statisticky nejpomalejší ze všech možných variant (vlak, metro, autobus, tramvaj). To znamená, že pokud existuje paralelní spojení, tramvaj bude nejméně vytížená a tedy zbytečná. A my plánujeme vlak, autobusy a taxíky budou také. Neplatí ani ekologické hledisko. Protože plánujeme na 15-20 let dopředu, dá se předpokládat, že autobusy v době dokončení tramvaje budou stejně ekologické. Už teď se přezbrojuje na zemní plyn nebo elektrobusy. Takže nejhorší dopad na životní prostředí bude mít vlastní výstavba vlastní tramvajové tratě, která zatíží obyvatele Prahy 6 v okolních lokalitách. A nakonec tramvaj jede v podstatě do území nikoho a podle plánu neobsluhuje letiště. Takže maximálně doprava do Šestky? Umím si v budoucnu představit dopravní obslužnost dědiny a Nové Šárky ekologickými autobusy, které využijí stávající infrastruktury s tím, že současně bude postupně omezován vjezd do Prahy automobily nerezidentů.

26. 3. 2018, 17:25
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-124-4b-4

Rostoucí znečištění

Pavel Charvát:

V záplavě dopravních staveb na západním a severozápadním okraji Prahy 6, z nichž řada z nich je pochybných, zaniká jedno velké riziko z nich vyplývající. Neustále rostoucí hladina hluku, prachu, škodlivin i světelného smogu bude dále zhoršovat situaci Prahy 6 při převládajícím severozápadním proudění. Stavební aktivity v této oblasti by potřebovaly celkové posouzení vlivu na životní prostředí a ne jako jednotlivé stavby.

27. 3. 2018, 21:53
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-124-4b-5

Tramvaj

Tomáš Prouza:

Navržená tramvajová trať v ulici Vlastina představuje jednoznačně zhoršení kvality životního prostředí. Přináší hluk, otřesy a nebezpečí pro dosud klidnou lokalitu. Změní charakter lokality k horšímu. Její přínos je sporný. Svou trasou může nahradit pouze stávající autobus 225, ale oproti autobusu by byla dojezdová doba na Veleslavín delší. Proč tedy tramvaj? Pro místni obyvatelstvo je změna negativní. Tramvaj nemá pozitiva ani pro zastavitelnou lokalitu Nová Ruzyně. Docházková vzdálenost je velká. Lépe poslouží nová železnice, anebo autobus. Jestliže důvodem pro návrh tramvaje je oblast Dlouhé Míle - OC Šestka, nechť tramvaj pokračuje kratší cestou po Evropské. Pro Dědinu pořiďte za zlomkovou cenu lepší autobusy.

31. 3. 2018, 19:55
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-124-4b-6

Zásadní připomínka k tramvajové trati 622/-/5 Divoká Šárka

Jana Frková:

Navrhovaná tramvajová trať 622/-/5 Divoká Šárka – Dědinská nijak nezlepšuje dostupnost vůči současnému stavu. Nejhorší dopad na životní prostředí bude mít vlastní výstavba tramvajové tratě, která zatíží obyvatele. Tramvaj jede v podstatě do území .Investice do ní je značně neefektivní. Lepším řešením přepravních kapacit by byly do budoucna např. elektrobusy, jako ekologické řešení nevyžadující tak radikální zásahy v lokalitě a zároveň flexibilnější vzhledem k plánům v lokalitě 165 / Nová Ruzyně.
Generel Metropolitního plánu plán cyklostezek a chodce prakticky ignoruje.

16. 5. 2018, 12:08
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: 124-4b-SUM-0

4c. Máte jakékoliv připomínky k technické infrastruktuře? Např. nakládání s dešťovými vodami, vedení sítí atp.
4d. Máte připomínky k vymezeným plochám veřejné vybavenosti? Je stávající vybavenost vyznačena správně? Souhlasíte s návrhem pro vybavenost? Máte k vybavenosti jakékoliv připomínky, nebo poznámky? (hlavních komentářů: 1)

Chybějící regulativy Veřejné vybavenosti

Daniel Türk:

Chybí regulativy Veřejné vybavenosti v lokalitě. Měli by zůstat na stávající úrovni. Jako plocha rezervovaná pro občanskou vybavenost by měla být vyznačena plocha areálu školy ulici Vlastina a školky v ulici Přední. Případně stanovit jejich rozlohu jako Individuální regulativ rozlohy občanské vybavenosti v lokalitě.

18. 3. 2018, 10:35
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-124-4d-0

4e. Máte připomínky k vymezeným veřejně prospěšným plochám a opatřením? (hlavních komentářů: 1)

Tramvajová trať 622/-/5 Divoká Šárka nepřinese veřejný prospěch

Daniel Türk:

Navrhovaná tramvajová trať 622/-/5 Divoká Šárka – Dědinská nijak nezlepšuje dostupnost vůči současnému stavu a zhorší situaci s parkováním v oblasti úbytkem parkovacích míst. Investice do ní je značně neefektivní. Lepším řešením přepravních kapacit by byly do budoucna např. elektrobusy, jako ekologické řešení nevyžadující tak radikální zásahy v lokalitě a zároveň flexibilnější vzhledem k plánům v lokalitě 165 / Nová Ruzyně.

18. 3. 2018, 10:37
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-124-4e-0

7. Metropolitní plán - Obecné problémy
7a. Máte jakékoliv další připomínky k čitelnosti, pochopitelnosti, využitelnosti, zpracování nebo úplnosti předloženého metropolitního plánu? (hlavních komentářů: 1)

Jana Frková:

Téměř všechny připomínky jsou formátu ZÁSADNÍ. Pro tuto lokalitu se sešlo kolem 80 připomínek.
Věnujte pozornost všem příspěvkům Daniela Türka, které jsou věcné, odborné a vyargumentované.
Shrnutí zásadní připomínek:
Hranice lokality Nová Šárka je vymezena v návrhu Metropolitního plánu tak, že zásadním způsobem otevírá prostor pro změnu rázu lokality. Vizuální i faktické propojení stávající obytné zóny s přírodou bude narušeno. Plánovaný prostor k výstavbě není dostatečný pro stavby včetně patřičné doprovodné a obslužné infrastruktury, parkoviště, komunikace, chodníky.
Jedinečný reprezentativní vjezd do metropole po Evropské se změní. Lokalita, kde je dominantní “volný prostor” bude obyčejnou ulici se zástavbou po obou stranách, exkluzivita výhledu na Šárku se získá pouze pro výškovou zástavbou.
Vymezení lokality č. 124 i na severní stranu Evropské ulice do bezprostřední blízkosti Šárky chybí opodstatnění. Napojení na obytnou zónu není intuitivní, ale je rozděleno komunikací se silnou dopravou. Nová tramvajová trať na Dědinu povede ulicí Vlastina, napojení na MHD bude znamenat budování nových přechodů pro chodce, vjezdů, výjezdů narušení plynulosti dopravy na klíčové komunikaci. Metropolitní plán zmiňuje pouze napojení na plyn a teplo.
Při přípravě nového metropolitního plánu se zdůrazňovalo, že nová zástavba se bude týkat hlavně území, již dříve k zástavbě určených a nevyužitých lokalit, hlavně uvnitř města a nebude výrazně rozšiřovat zástavbu vně města. Návrh na zástavbu v Evropské ulici, na pokraji přírodně chráněného území je zcela v rozporu s tímto záměrem! Zřejmě návrh slouží záměru nějakého soukromého investora. Město by naopak mělo pozemky na okraji Šáreckého údolí a podél Evropské vykoupit a zbudovat zde lesopark s přístupovými cestami do údolí pro obyvatele Nové Šárky, Dědiny i Ruzyně (podobně jako je to na straně z Nebušic).
ZÁSADNÍ NESOUHLAS s vymezením plochy 411/124/2281 jako transformační. Plocha by měla být vyjmuta z lokality 124 Nová Šárka a přiřazena k lokalitě 965 Šárka kam logicky patří, případně změněna na nezastavitelnou plochu.
„V době 2. Sv. války zde vznikaly podzemní prostory polního letiště. Nalézají se v horní partii Šáreckého údolí, asi 1 km západně od konečné smyčky tramvají v Liboci, v pískovcovém svahu na úrovni žlutě značené turistické cesty v lesoparku. Tato cesta je souběžná se státní silnicí na Slaný a Chomutov. Kvůli výjimečné zachovalosti a přístupnosti by bylo vhodné místo chránit jako vojenskou a technickou památku, i jako geologický profil.
Tyto chodby byly v 60. létech zaváženy chemickým odpadem, který by neměl být dle sond nebezpečné, nicméně nikdo přesně neví, co tam je. Bylo by možné využít rozsáhlých podzemních prostor jako sklepy, depozitáře, lapidária. Podobné využití je známo ze zahraničí. Tyto chodby se zřejmě kryjí s možnou výstavbou budov podél Evropské a neměly by být kvůli nové výstavbě zničeny. Zároveň by se případný investor musel vypořádat s chemickým, odpadem, což by muselo být jasně předem definováno.“ (Václav Cílek, Vladimír Daněček, Jakub Bohátk: Historický podzemní objekt v Praze – Šárce) viz. http://old.speleo.cz/soubory/speleo/sp12/sarka.htm
Lokalita Nová Šárka je v MP vymezena chybně - zahrnuje i úzký pruh při severní straně Evropské, který však patří do oblasti Šárka a v rámci ní by měl být i posuzován. Navrhovaná výšková zástavba by měla drastický dopad především na oblast přírodní rezervace Divoká Šárka, od níž ji dělí místy jen zhruba 150 metrů.
Vyjmutí této plochy z oblasti Šárka se jeví účelové a při posuzování je třeba zařadit ji zpět k Šárce, kam patří logikou území i svými dopady.
Vytvoření novodobé „hradby“ z vysokopodlažních bytových domů podél Evropské – odhlédneme-li od toho, že zaberou obrovskou zelenou plochu, bydlení podél dopravní tepny Evropská nemůže splňovat limity hlučnosti. Na Evropské je provoz po celých 24 hodin, je to hlavní výpadovka z Prahy směr letiště a dále Slaný, Louny, Chomutov.
Podél Evropské je nádherný průhled do oblasti Šárky. Zástavba výškovými domy podél Evropské vytvoří nepropustnou hradbu a místo výhledu do přírody bude pohled na betonovou bariéru.
Tato lokalita je klidná s nízkou zástavbou převážně rodinných domů bez výškových budov. Tyto proporce respektují i malé developerské projekty, které v oblasti v posledních letech vznikly. Lokalita je velmi zelená díky jedinečné poloze mezi Divokou Šárkou a Oborou hvězda a množstvím zahrad.
Stávající zástavba a dopravní infrastruktura vznikla v 50. letech, uliční čára v bezprostřední blízkosti Evropské je pro dnešní provoz a situaci nevyhovující. MP z pohledu území nepřináší žádnou vizi a snahu o řešení. Naopak MP ještě otevírá cestu pro další výstavbu podél rušné komunikace Evropská na hranici rekreační oblasti Divoká Šárka. Jakákoliv výstavba nových komerčních i obytných domů, musí být schvalována v souvislostech s dopravní obslužností okolního a širšího území.
ZÁSADNÍ NESOUHLAS s plánovanou regulací na 8NP na ploše 411/124/2281. Tato plocha by měla zůstat nezastavitelná jako součást rezervace Divoká Šárka. Navíc výšková regulace 8NP je silně naddimenzovaná vůči výškovým proporcím v lokalitě.
Index využití In navržený na 0,58 znamená neodůvodněné 40% zvýšení hrubých podlažních ploch v celkově stabilizované lokalitě. Nárůst indexu je pravděpodobně zapříčiněn chybně stanovenou transformační plochou 411/124/2281 patřící logicky do lokality 965 Šárka a chybně stanovenými výškovými regulativy v některých rastrech (správně by max. výšky měli být max. 4NP místo 6NP). Po opravě chyb by měl zůstat index In na podobné hodnotě indexu Is 0,42.
Charakteristické a hodné ochrany jsou výhledy na Divokou Šárku a Oboru Hvězda a celkový charakter lokality s menšími domy a velkým podílem zelených ploch.

Klíčové shrnutí:
MP se v dané lokalitě naprosto trestuhodně chová k zelenému pásu podél severní strany Evropské, kterou navrhuje zastavět vysokopodlažními obytnými domy v těsné vzdálenosti mezi sebou, namísto aby chránil vzácnou zeleň, která logicky patří do lokality chráněného území Šárka. ZÁSADNÍ NESOUHLAS s vymezením plochy 411/124/2281 jako transformační. Plocha by měla být vyjmuta z lokality 124 Nová Šárka a přiřazena k lokalitě 965 Šárka kam logicky patří s příslušnou ochrannou jako nezastavitelná plocha.

Navrhovaná tramvajová trať 622/-/5 Divoká Šárka – Dědinská nijak nezlepšuje dostupnost vůči současnému stavu. Nejhorší dopad na životní prostředí bude mít vlastní výstavba tramvajové tratě, která zatíží obyvatele. Tramvaj jede v podstatě do území nikoho.

31. 3. 2018, 12:26
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: 124-7a-SUM-0

5. Stávající územní plán
5a. Podívejte se, jak územní plán splňuje vaše očekávání a představy o využití území. Víte o nějakém místě ve vaší lokalitě, kde stávající územní plán má nevhodně vymezenou funkční plochu nebo špatně stanovenou míru využití území? Je ve vymezeném území problémové místo, které podle vás územní plán neřeší? (hlavních komentářů: 1)

Chybně stanovená hranice lokality

Jana Frková:

Vymezení lokality Nová Šárka neodpovídá na severní straně lokality, kde pruhem zasahuje do přírodní rezervace Divoká Šárka na severní straně Evropské ulice

16. 5. 2018, 12:18
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: 124-5a-SUM-0

6. Porovnání stávajícího územního plánu a metropolitního plánu
6a. Máte jakékoliv připomínky nebo poznámky k rozdílům mezi stávajícím územním plánem a metropolitním plánem, a to včetně popisu ploch, vymezení infrastruktury a ochranných pásem? (hlavních komentářů: 1)

MP ignoruje zelené plochy

Jana Frková:

Metropolitní plán oproti stávajícímu územnímu dává velkou volnost měnit účel a způsob využití území. V principu zná jen plochy zastavitelné a nezastavitelné. Zelené plochy nepovažuje za významné a zahrnuje do zastavitelného území .

16. 5. 2018, 12:21
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: 124-6a-SUM-0