Zpět na
postup

Sídliště Červený vrch

Garant: Jan Vlach
(vlach.honza@gmail.com)
List lokality
 

1. Metropolitní plán - lokalita

V této části se budete věnovat lokalitě jako celku. Metropolitní plán každou lokalitu definuje pomocí čtyř základních vlastností. Jsou to:

Pro odpovězení otázek budete potřebovat (otevírejte do nových oken prohlížeče):

Přečtěte si vždy všechny otázky této skupiny a odpovězte na ty, ke kterým máte co říci.

Příklad připomínky 1a. si můžete prohlédnout zde
1a. Jak vnímáte prostor vaší lokality? Co je pro celou lokalitu nebo její část zásadní - co ji charakterizuje? (hlavních komentářů: 3) Pro přidání komentáře se prosím přihlaste nebo registrujte

Dvě lokality

Pavel Kraus:

Lokalita se nedá jednoznačně charakterizovat. Jedná se o dvě uměle sloučené lokality - sídliště Červený Vrch a moderní zástavbu okolí křižovatky Evropská-Vokovická. Toto sloučení na základě vnějších znaků je do jisté míry pochopitelné, ale z hlediska života obyvatel se jedná o dvě oddělené lokality.

13. 2. 2018, 09:36
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-513-1a-0

Stepan Gala:

Souhlasím

24. 3. 2018, 23:45
Důležitost: Důležité
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-513-1a-0-0
 
 

Zuzana Chudoba:

Také souhlasím. Přikláněla bych se k tomu, aby oblast dvou panelových domů u MŠ Vokovická byla přidružena k oblasti Vokovice.

25. 3. 2018, 08:57
Důležitost: Doplňující
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-513-1a-0-1
 
 

Jitka Weigertova:

Lokalita se nedá jednoznačně charakterizovat.

26. 3. 2018, 15:56
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-513-1a-1

Jan Vlach:

Shrnutí viz 1f.

9. 4. 2018, 21:18
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: 513-1a-SUM-0

Příklad připomínky 1b. si můžete prohlédnout zde
1b. Co ve vaší lokalitě považujete za kvalitní (hodnotné, hezké, líbí se) – ​máte k tomu vztah? (hlavních komentářů: 4) Pro přidání komentáře se prosím přihlaste nebo registrujte

Zeleň

Pavel Kraus:

Líbí se mi množství zeleně, blízký les a snadný přístup do Šárky.

13. 2. 2018, 09:39
Důležitost: Doplňující
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-513-1b-0

Zeleň

Michaela Lešková:

Lokalitu jsem k bydlení zvolili mj. z důvodu dostatku zeleně a blízkosti Divoké Šárky, kterou máme velmi rádi. Také oceňuji poměrně klidnou část lokality při její severní hranici.

24. 3. 2018, 20:28
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-513-1b-1

Jitka Weigertova:

Množství zeleně

26. 3. 2018, 15:57
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-513-1b-2

Jan Vlach:

Odpovědi se shodují na zeleni obecně a blízkosti Šárky speciálně.

9. 4. 2018, 21:19
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: 513-1b-SUM-0

Příklad připomínky 1c. si můžete prohlédnout zde
1c. Co je ve vaší lokalitě podle vás problémové – nevzhledné nebo ​způsobuje problémy (doprava, zápach, bariéra v území atd.)? (hlavních komentářů: 4) Pro přidání komentáře se prosím přihlaste nebo registrujte

Doprava a ploty

Pavel Kraus:

Hlavním problémem je (v západní části, která s východní částí lokality nesouvisí) dopravně přetížená Vokovická ulice, hluk z Evropské a segregovaná oblast východně od ulice K Červenému Vrchu, která výrazně zhoršuje prostupnost území.

13. 2. 2018, 09:43
Důležitost: Doplňující
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-513-1c-0

Stepan Gala:

Souhlasím. Vytížení Vokovické je již nyní nad rámec snesitelnosti, celá ulice je lemováno rodinnými a bytovými domy. Je naprosto nemyslitelné aby takováto ulice byla využívána pro průjezd aut směřujících do centra nebo dokonce na okruh.

24. 3. 2018, 23:47
Důležitost: Důležité
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-513-1c-0-0
 
 

Prostor kolem benzinové pumpy u ulice Vokovická

Ivana Tothová:

Souhlasím s tím, že problémem je západní část, která s východní částí lokality nesouvisí. Jedná se o ulici K Červenému Vrchu, prostor benzínky a hlavně za ní. Nezdá se, že by rekonstrukce školky a výstavby nové školky řešila širší okolí, asi ani nemůže. Ale plán by měl tento prostor lépe řešit. Je to důležitý prostor na hranici Vokovic a Sídliště Červený vrch, ale jako by nepatřil ani tam ani onam! Přitom by to mohl být důležitý prostor možná v budoucnu bez benzinové pumpy, zato řešený opravdu jako náměstí mezi školou a školkou s lepší občanskou vybaveností, která by mohla pumpu nahradit . Výborné by také byla využít stávající zeleň za pumpou a propojit se zelení východně od ní. Výborná by byla alej stromů podél Evropské. Zeleň lépe zkultivovat a rozšířit až za školu podél Evropské a pokusit se o snížení hluku z Evropské.

19. 3. 2018, 10:49
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-513-1c-1

Lucie Štůlová:

Souhlasím, lokalitě v oblasti kolem křižovatky Nádraží Veleslavín opravdu citelně chybí centrum, důstojný vstup do lokalit, které se zde stýkají. Variant by se mohlo najít několik, jednou z nich je předchozí návrh - na místě dnešní benzinky - další návrh, který se jeví jako smysluplný a vycházející ze současné situace je realziace náměstí na místě dnešní autobusové smyčky před praktickou základní školou. Je nutné, aby u výstupu z metra a u konečné (doufáme prozatímní) autobusů ze středních Čech vzniklo centrum s určitou lidem vstřícnou hodnotou - zeleň, lavičky, vodní prvek?, něco pro děti, trhy o víkendu.... Je nutné realizovat v oblasti něco takto pozivitního, protože se postupně stává architektonickou břečkou namíchanou z různých vysoce účelových a nehezkých staveb - stavba nového AFI, autobusové nádraží.Na celé území je nutné pro jeho složitost nechat vypracovat územní studii.

23. 3. 2018, 22:11
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-513-1c-1-0
 
 

Stepan Gala:

Souhlasím

24. 3. 2018, 23:48
Důležitost: Důležité
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-513-1c-1-1
 
 

Zuzana Chudoba:

Souhlasím s Lucií a Ivanou. Myslím si, že lokalita Vokovice-Veleslavín byla původně velice pečlivě naplánována a zrealizována. Bohužel, v současné době, hlavně kvůli roztříštěnosti a obtížnosti povolovacích procesů nedbá původního urbanistického záměru a lokalitu necitelně štěpí nevyváženými stavbami. Tím vznikají anonymní části města, ve starých Vokovicích navíc s chybějící občanskou vybaveností.

25. 3. 2018, 09:04
Důležitost: Doplňující
Číslo komentáře: L-513-1c-1-2
 
 

Jitka Weigertova:

Souhlasím

26. 3. 2018, 15:59
Důležitost: Důležité
Číslo komentáře: L-513-1c-1-3
 
 

Jitka Weigertova:

Souhlasím

26. 3. 2018, 15:59
Důležitost: Důležité
Číslo komentáře: L-513-1c-1-4
 
 

Doprava, nová výstavba

Michaela Lešková:

Hluk a celková dopravní zátěž z Evropské, snaha středočechů parkovat ve velkém jak na vyhrazených zónách, tak mimo ně a také nová výstavba. Afi centru obludných rozměrů a vizáže musely ustoupit tři velké lípy, z nichž 2 (pokud si doře pamatuji) byly chráněny i během stavby metra. Proč vlastně?
Taktéž vznik obratiště autobusů na konci sídliště považuji za velmi necitlivý k místním obyvatelům i celkové koncepci oblasti (hluk, zvýšení již tak vysokých exhalací, v létě další zvýšení teplot, zápach).
Také současný již rozběhnutý proces výstavby parkovacího domu P+R v Tobrucké, ke které je potřeba mj. změny části pozemku lesa na stavební pozemek, považuji za krajně nevhodnou a nerespektující krajinu ani obyvatele. Městská část ani hl. m. Praha nechrání své občany, kteří zde platí daně a naopak z mně neznámého důvodu se snaží o výstavbu parkovacího domu v rezidenční oblasti v blízkosti zelených ploch pro středočechy, kteří by zatížili oblast dalšími exhalacemi, hlukem a celkovým účelovým pohybem k klidné oblasti. tato rezidenční lokalita pro tuto výstavbu není vůbec vhodná, občané již dříve sepsali petici.

24. 3. 2018, 20:56
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-513-1c-2

Stepan Gala:

Naprosto souhlasím s tímto komentářem.

24. 3. 2018, 23:49
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-513-1c-2-0
 
 

Jan Vlach:

Intentzity dopravy - Evropská, Vokovická. Chybějící lokální centrum v západní části - viz 1f, jež by mělo vzniknout na základě územní studie. Nová výstavba - administrativní (AFI) i pro dopravu (P+R Tobrucká, točny autobusu).

9. 4. 2018, 21:29
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: 513-1c-SUM-0

Příklad připomínky 1d. si můžete prohlédnout zde
1d. Jsou ve vaší lokalitě nějaké důležité charakteristické prvky, průhledy, dominanty, přírodní, stavební památky atd., které by bylo vhodné chránit a uchovat pro budoucnost? (hlavních komentářů: 2) Pro přidání komentáře se prosím přihlaste nebo registrujte

Zeleň

Michaela Lešková:

V lokalitě je dostatek zeleně, kterou je vhodné z důvodu tlumení škodlivých vlivů dopravy zachovat a rozšiřovat.

24. 3. 2018, 21:48
Důležitost: Zásadní
Uživatel je účastník
Číslo komentáře: L-513-1d-0

Stepan Gala:

Souhlasím.

24. 3. 2018, 23:50
Důležitost: Zásadní
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-513-1d-0-0
 
 

Jan Vlach:

Zeleň, i kvůli tlumení vlivů dopravy.

9. 4. 2018, 21:30
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: 513-1d-SUM-0

Příklad připomínky 1e. si můžete prohlédnout zde
1e. Odpovídá podle vás vymezení lokality popsaným společným vlastnostem?  Co byste svými slovy doplnili, upravili korigovali? (hlavních komentářů: 2) Pro přidání komentáře se prosím přihlaste nebo registrujte

Tramvajová smyčka není modernistická zástavba

Pavel Kraus:

Lokalita zřejmě vznikla, aby spojila dvě podobně strukturované oblasti - sídliště Červený vrch a "paneláky ve Vokovicích". Mezi nimi se ale nachází okolí tramvajové smyčky, které by svým charakterem spíše odpovídalo parku. Možná by bylo lepší západní část od východní oddělit a posuzovat ji raději v souvislosti s okolím křižovatky Vokovická-Evropská.

27. 2. 2018, 08:57
Důležitost: Důležité
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-513-1e-0

Stepan Gala:

Souhlasím

24. 3. 2018, 23:50
Důležitost: Důležité
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-513-1e-0-0
 
 

Jan Vlach:

Viz 1f.

9. 4. 2018, 21:31
Důležitost: Doplňující
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: 513-1e-SUM-0

Příklad připomínky 1f. si můžete prohlédnout zde
1f. Navrhli byste v závislosti na popsaných společných vlastnostech lokality jakoukoliv úpravu hranice lokality? (hlavních komentářů: 3) Pro přidání komentáře se prosím přihlaste nebo registrujte

Ukončení lokality u nádraží Veleslavín

Jan Vlach:

Západní hrana území je částečně problematická. Území terminálu Veleslavín (především v lokalitě 055) nelze považovat za stabilizované. Chystá se architektonická soutěž a územní studie na tuto oblast. Je otázka, zda k této oblasti přirozeně nepatří např. areál AFI či čerpací stanice. Dále se při ulici Africká nachází kousíček předválečné nesídlištní zástavby, který je dnes zakončen prolukou. Ta se dnes v souladu s platným UP prodává jako stavební parcela (https://www.sreality.cz/detail/prodej/pozemek/bydleni/praha-vokovice-africka/2384294236#img=1&fullscreen=false), ale v MPP je vymezena jako park ve volné zástavbě.

1. 2. 2018, 22:46
Důležitost: Doplňující
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-513-1f-0

Oddělit západní část

Pavel Kraus:

Oblast západně od tramvajové smyčky by měla být vyčleněna jako samostatná lokalita. Zatímco přirozeným centrem východní části je zhruba řečeno spojnice OC Šárka a gymnázia Arabská, přirozeným centrem západní části je křižovatka Vokovická-Evropská. Samotná tato křižovatka je pak dost nešťastně rozdělena mezi lokality Sídliště Červený vrch, Vokovice, Veleslavín a Starý Veleslavín, i když vytváří přirozené lokální centrum pro obyvatele ze všech těchto lokalit.

13. 2. 2018, 09:55
Důležitost: Doplňující
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: L-513-1f-1

Jan Vlach:

Odpovědi se shodují na tom, že území, které bylo vymezeno jako jedna, protože obsahuje stejný typ zástavby, nefunguje a není vnímáno jako jeden celek. Východní část území přirozeně spáduje k OC Šárka a stanici metra Bořislavka, Západní část území k stanici metra Veleslavín. Území okolo stanice metra Veleslavín je vnímáno jako nedokončené a zasluhující územní studii. Problematické ale je, že se nachází ve třech různých lokalitách. Prostor okolo tramvajové smyčky kreslený jako bílé (skryté) rozvojové území (proluka?) je pak možno chápat i jako zeleň ve volné zástavbě, nebo i součást parkových ploch sousedních sadů, které už jsou v lokalitě Šárka.

9. 4. 2018, 21:44
Důležitost: Doplňující
Uživatel je účastník
Uživatel je obyvatel/zájemce/expert
Číslo komentáře: 513-1f-SUM-0

Zpět Pokračovat dále